شکست تیم ملی والیبال برابر آمریکا / خستگی کار دست مان داد

خبر آنلاین : بازی تیم ملی والیبال ایران برابر تیم ملی آمریکا در حضور هواداران پر شمار کشورمان آغاز شد. تیم ملی خسته ایران تلاش زیادی داشت اما حریف تیم خوب آمریکا نشد.

سالن شهر فلونرانس که باری دیگر هواداران پرشماری را به همراه داشت ، به مصاف آمریکا رفت. بازی دو تیم خیلی حساس و پوئن به پوئن پیش می رفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ایران که میرزاجانپور ، موسوی ، تشکری ، فائمی ، ظریف و غفور را در ترکیب داشت درحالی به مصاف آمریکایی رفت که 24 ساعت استراحت داشت و با یک روز استراحت بیشتر از ما که بازی دشواری با برزیل داشتیم ، رودرروی مان قرار گرفت. امتیاز فنی نخست بازی را آمریکایی ها به سود خود تمام کردند اما این فقط یک لحظه بود و بازی دوباره مساوی شد. دو تیم 8 بر 8 مساوی شدند. رقابت خیلی نزدیک ادامه داشت.

لحظه ای غفلت از بچه های تیم ملی سبب شد تا لی در خط سرویس بتواند 4 امتیاز متوالی از ایران بگیرد . آمریکایی ها که به امتیاز 12 رسیدند ، کواچ تقاضای وقت استراحت کرد. استراحت او باعث شد تا تیم به خود بیاید و این روند امتیاز گیری لی قطع شود اما معروف سرویسش را بیرون زد و کار تیم ملی دشوار شد. بازی در امتیاز 16 بر 12 در پایان وقت استراحت دوم ادامه پیدا کرد و آمریکایی ها همچنان از تیم ایران پیش بودند. این برتری در امتیاز 17 بر 13 هم ادامه پیدا کرد و تیم ملی نمی توانست اختلاف 4 امتیازی را کم کند.

این روند اما تا پایان ست اول ادامه داشت و اختلاف دو تیم بیشتر هم شد چون شاگردان مک کاچن توانستند در پایان این ست با نتیجه 25 بر 18 برنده شوند.

ست دوم

در شروع ست دوم ، عادل غلامی به زمین آمد. تیم ملی بعد از ناکامی در ست اول سعی داشت تا این ست را کاملا در اختیار داشته باشد. بازی اما دوباره با فاصله ای میلی متری برای دو تیم بود تا اینکه از امتیاز 4 دوباره آمریکایی ها پیش افتادند . ابتدا 7 بر 4 و سپس 8 بر 5 . در ادامه تیم ملی توانست با سرعت به بازی بر جو بازی مسلط شود. اختلاف دو تیم کم شد و به یک امتیاز رسید. دو تیم در امتیاز 12 بر 11 از پی هم بودند که غفور سرویسش را به اوت زد. اذگرچه لحظه ای بعد میرزاجانپور دوباره برای مان امتیاز آور شد.

امتیاز 18 برای آمریکایی ها در زمانی بود که تیم ملی ایران 15 امتیاز داشت . بچه ها قرار نبود این قدر ساده این بازی را ببازند. دو امتیاز متوالی از غفور ایران را به یک امتیازی آمریکا رساند. او می توانست بازی را مساوی کند اما بدشانسی مانع شد تا دوباره آمریکایی ها پیش باشند. هیجان اسلوبوذان کواچ در کنار زمین و درحالی که دو تیم فقط یک امتیاز اختلاف داشتند ، کم از بازیکنان توی میدان نداشت. بچه ها داشتند از جان مایه می گذاشتند اما  بازی برابر آمریکای سرحال تر خیلی دشوار بود. لی همچنان خوب از ایران برای سرویس هایش پوئن می گرفت و آنها در امتیاز 24 در آستانه پیروزی بازی و ست دوم بودند. امتیاز 25 آمریکایی ها در حالی که ایران  22 امتیاز داشت ، بدست آمد تیم ملی خسته ایران در آستانه شکست قرار گرفت.

ست سوم

مصدومیت موسوی در این ست هم ادامه داشت و مصطفی وند به جای او بازی می کرد. تیم ملی در این ست هم اسیر قدرتی زن های آمریکایی بودذ.   امر یکایی ها خیلی سریع پیش افتاده بودند و باز با 4 اختلاف در امتیاز 7 پیش بودند اما انگار معروف تازه به نکته اساسی دست یافته بود . اینکه توپ ها برید و سریع به مهاجمان برسد. چیزی که سبب شد در امتیاز 8 ، ایران هم 6 امتیاز داشته باشد. ک.اچ مدام این نکته درباره سرعتی بازی کردن را تکرار می کرد . البته این ر وند خیلی زود قطع شد و دوباره تیم ملی 5 پوئن دیگر عقب افتاد. 11 بر 6 ، شرایط را طوری نشان می داد که انگار قرار است تیم ملی این بازی را خیلی سریع به به امریکایی ها واگذار کند.

تغییر های متوالی کواچ هم روند بازی را عوض نکرد و برتری آمریکایی ها تدوام پیدا کرد. 19 پوئن آمریکایی ها در برابر 13 پوئن ما نشان از برتری رقیب داشت. انها که خیلی سریع له امتیاز 20 رسیدند. امتیاز 21 هم حیلی ساده به آنها رسید و بعد از ان امتیاز 22 و دیگر کواچ هم بی خیال بازی شده بود و منتظر پایان مسابقه ماند تا شاید برای سومی دوباره به مصاف حریفی برود که به نظر می رسد باز هم برزیل باشد!

امتیاز 24 آمریکایی ها 14 امتیاز ما معنایش برتری والیبال آمریکا از ما نبود که بیشتر حاصل خستگی بود. خستگی تیمی که تا همین جایش هم با تمام وجود تلاش کرده بود . ایران همین که توانست به دیدار رده بندی برسد تمام تلاشش را کرده بود اگرچه شکست بچه ها تنها سبب شد تا دفاتر مقامات رسمی کشور در دولت و مجلس بمانند با پیام های تبریکی که نوشته بودند تا مثل همیشه فقط بعد از پیروزی ها منتشرشان کنند. پیام هایی که کاش تبدیل به عمل می شدند و حالا بعد از یک شکست منتشر می شدند تا مرهمی باشند روی پاهای خسته ملی پوشان خوب مان.

+67
رأی دهید
-16

XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون هر وقت می‌بریم میگیم خستگی‌ ناپذیر! ! ! هر وقت هم که میبازیم میگیم خستگی‌ کار دستمون داد ! ! ! نفهمیدیم !؟ علمدار حسین هستیم ؟!! یا بیرق کش یزید ؟!! ترکیب تیم‌ رو ببین ؟! اینجاست که ارزش یه بازیکن مشخص می‌شه . ببینید کیا نبودن !! برید داییتونو دیونه کنید .
یکشنبه 29 تير 1393 - 01:39
marineboy - لس انجلس - امریکا
مهم نیست تا همین جا هم آمده اید خیلی عالی است. امریکا تیم خوبی است و سالیان درازیست در ورزش سرمایه گذاری کرده و در المپیک تجربه دارند و مدال میاورند. واقعا که گل کاشتید با آن امکانات تا این سطح و مرحله رسیده اید.
یکشنبه 29 تير 1393 - 08:48
فريادزيره آب - اهواز - ایران
صداسیمافقط منتظربودکه ایران آمریکاروببره؛چنان متنها وبیانیه هایی آماده کرده بودکه نگو؛تا یک هفته مابایدتحمل میکردیم چرت وپرت های خبرنگاران وبخشهای خبری رو(هرچندکه من کلا شبکه های ایران رو نگاه نمیکنم)
یکشنبه 29 تير 1393 - 17:51
*Fanoos* - ایران - ایران
همین که چهارم دنیا شدید کلی خسته نباشید افتخار آوردید
یکشنبه 29 تير 1393 - 21:43
*Fanoos* - ایران - ایران
فریادزیره آب - اهواز - ایران حالا درست که من و شما در فوتبال اختلاف عقیده داریم ولی بنظرم با این کامنت توپی که دادید بهترین حرف سال و تاریخو زدید عالی گفتید
دوشنبه 30 تير 1393 - 10:50
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.