شمار کشته‌ها در غزه به بیش از ۳۳۰ نفر رسید

بی بی سی فارسی : در آستانه سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به اسرائیل و مناطق فلسطینی، گزارش شده عملیات زمینی ارتش اسرائیل بر شمار کشته‌ها در غزه افزوده است.

کامبیز فتاحی خبرنگار بی‌بی‌سی در مرز اسرائیل و غزه به نقل از منابع فلسطینی می‌گوید از زمان آغاز حملات زمینی به غزه بیش از ۷۰ فلسطینی از جمله ۹ کودک کشته شده‌اند.

به این ترتیب شمار کشته‌ها در غزه در ۱۲ روز گذشته به بیش از ۳۳۰ نفر رسیده است. بیش از دو هزار و ۲۶۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

در اسرائیل هم امروز بر اثر اصابت موشک به اطراف شهر جنوبی دیمونا، یک عرب اسرائیلی کشته و سایر اعضای خانواده او زخمی شده‌اند. در مجموع در ۱۲ روز گذشته دو غیرنظامی اسرائیلی و یک سرباز این کشور کشته شده‌اند.

هدف اسرائیل از اقدام نظامی در غزه سرنگون کردن حکومت حماس نیست. دولت بنیامین نتانیاهو یک حماس تضعیف شده را به هرج و مرج در غزه یا قدرت گرفتن گروه‌های تندروی سلفی یا گروه جهاد اسلامی ترجیح می‌دهد. به همین خاطر است که با استانداردهای اسرائیل، بمباران‌های ۱۲ روز گذشته غزه چندان شدید و گسترده نبوده و عملیات زمینی جاری علیه تونل‌های حماس هم عمدتا به مناطق مرزی غزه محدود می‌شود. خط مشی "محتاطانه" نخست‌وزیر اسرائیل در بین جناح میانه‌رو و تا حدی چپ کشورش حامیان زیادی دارد ولی با واکنش تند احزاب راست افراطی مواجه شده است. با وجود اعتراض راستگرایان، به نظر می‌رسد که نخست‌وزیر اسرائیل برای گسترش دامنه جنگ عجله‌ای نداشته باشد.

تلفات اسرائیل فعلا زیاد نبوده و اکثر راکت‌های حماس هم رهگیری و نابود شده است. با طولانی‌تر شدن این درگیری، این غیرنظامیان فلسطینی به خصوص زنان و کودکان هستند که سنگین‌ترین هزینه را می‌پردازند، بنا بر آمار سازمان ملل متحد، تا به حال یک پنجم کشته‌های این جنگ در غزه کودک بوده‌اند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است امروز برای مذاکره درباره بحران غزه و پایان درگیری حماس و اسرائیل به منطقه سفر کند.
جفری فلتمن، معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل با اعلام خبر سفر آقای‌ بان به منطقه گفته آتش‌بس "کاملا ضروری" است؛ اما به گفته آقای فلتمن جامعه جهانی باید به دنبال راه بلندمدتی باشد که به دهه‌ها درگیری و اشغال پایان دهد.

سازمان ملل اعلام نکرده آقای‌ بان از کدام منطقه بازدید می‌کند هرچند به دلیل مسائل امنیتی بعید است او به غزه برود.

سفر دبیرکل سازمان ملل متحد به منطقه در حالی اعلام می‌شود که تلاش‌های رییس‌جمهوری مصر برای ایجاد آتش‌بس میان حماس و اسرائیل ناموفق بوده است.


مرگ هشت عضو خانواده در شمال غزه

بعد از بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها برای ایجاد آتش‌بس، اسرائیل اعلام کرد از اواخر روز پنج‌شنبه گذشته حملات خود علیه حماس را به عملیات زمینی گسترش می‌دهد.

یولاند نل، خبرنگار بی‌بی‌سی در غزه جمعه، اولین روز عملیات زمینی را روزی خونین توصیف کرده است.

امروز هم حمله هوایی در بیرون یک مسجد در منطقه پرجمعیت خان‌یونس در جنوب نوار غزه باعث مرگ ۹ فلسطینی شده است.

در شمال غزه هم حملات سنگین تانک‌های ارتش اسرائیل باعث مرگ هشت نفر از اعضای یک خانواده شده است از جمله چهار کودک.

سازمان ملل متحد امروز اعلام کرده شمار آوارگان فلسطینی از زمان شروع حملات زمینی بیش از دو برابر شده و به ۵۰ هزار نفر رسیده است. این میزان تقریبا برابر با تعداد افرادی است که سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ آواره شدند.

پنجاه هزار پناهجوی فلسطینی در مدرسه‌های زیر نظر سازمان ملل متحد پناه گرفته‌اند

دفتر سازمان ملل در امور فلسطینیان می‌گوید ۲۵ هزار نفر این افراد فقط در یک روز، و زمان آغاز حمله زمینی ارتش مدرسه‌ها پناه برده‌اند.

آوارگان در ۴۴ مدرسه‌ای پناه گرفته‌اند که توسط سازمان ملل در غزه اداره می‌شود. سازمان ملل برای کمک به آوارگان فلسطینی درخواست ۶۰ میلیون دلار کمک اضطراری کرده است.


گذر از تونل برای حمله به اسرائیل

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای گفته یکی از نیروهای حماس را که قصد داشت از طریق تونل‌های غزه به خاک این کشور نفوذ کند، کشته است.

به گفته ارتش، این سرباز و چند نیروی دیگر همراه او قصد داشتند به خاک اسرائیل حمله کنند.

در رویارویی نیروهای حماس و اسرائیل، دو سرباز اسرائیلی زخمی شده‌اند.

اسرائیل می‌گوید بیش از ۱۰ تونل زیرزمینی حماس را تخریب کرده است.


واکنش‌های بین‌المللی

در ایران، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه جمعه شب در تماس تلفنی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر خواهان نقش فعال‌تر مصر برای پایان دادن به "کشتار" مردم غزه شده است.

گرافیتی که برای حمایت از کودکان فلسطینی در یکی از کوچه‌های خیابان ولی‌عصر کشیده شده است

در فرانسه، وزارت کشور تظاهرات روز شنبه، نوزدهم ژوئیه، در حمایت از فلسطینیان را ممنوع کرده و گفته این تظاهرات ممکن است نظم عمومی را به خطر بیاندازد.

هفته گذشته تظاهرات ضد اسرائیل در پاریس، پایتخت فرانسه به خشونت کشیده شد. نهاد برگزارکننده این تظاهرات به این تصمیم وزارت کشور فرانسه اعتراض حقوقی کرده است.

قرار است امروز تظاهرات مشابهی در لندن مقابل سفارت اسرائیل برگزار شود.

در روزهای گذشته در ترکیه، اردن و شهر حیفا اسرائیل هم تظاهراتی علیه حملات نظامی به غزه انجام شده است.

+40
رأی دهید
-8

david_02003 - هاسلت - بلژیک
ما ایرانیها تو همه چی از همه داناتر و باهوش تر هستیم و از همه چی سر در میاریم ،. از ما اگر از شیر مرغ تا جون آدمیزاد بپرسن باز کم نمیاریم جواب داریم که بدیم ،. هیچ وقت نه نمیگیم ، که نمیدونیم ، اصلا غرور نداریم ، ما دانشمندان کل دنیا هستیم،. هیچ وقت هم یکطرفه قضاوت نمیکنیم ، انسانهای منظقی هستیم ، . همیشه دو طرف سکه را میبینیم ،مخصوصا اونهای که تو ایران هستند همه آزادانه کل حقیقت را می بینند ، و نظراتشون کاملا درسته ،ما ایرانیها هیچوقت به گوش هامون اطمینان نداریم ، اگر چشمی هم داریم با دقت و منطقی می بینیم ، ما ایرانیها خیلی آدمهای خوب و شاد و منطقی ، پاک ،در صلح و صفا ، وووووووووو هر چی خوبی هست تو دنیا مال ماست ،. در ضمن به قوب jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان ، اصلا نژاد پرست هم نیستیم و کلا عقل کل هستیم چقدر خوبه من ایرانی هستم ، الان تو دنیا حرف اول را داریم میزنیم ، هرروز هم رکورد میزنیم.
شنبه 28 تير 1393 - 15:39
biparva-jan - تهران - ایران
330 نفر رو تا به حال کشته اند اکثرا هم زنان و کودکان و باز بی بی سی با بی شرفی تمام میگه بمباران غزه چندان شدید و گسترده نبوده؟ محتاطانه بوده؟
شنبه 28 تير 1393 - 16:26
united-iran - آکلند - نیوزیلند
جناب نتانیاهو دیگر بس است، به اندازه کافی دیگر از این فلسطینیها را کشتید، بیش از این دیگر جمهوری اسلامی قادر نیست خرج بازسازی غزه را به حماس بپردازد، وگرنه جمهوری اسلامی مجبور است از جیب مردم خودش بگیرد و خرج غزه بکند، لطفن اینقدر دیگر خرج رو دست جمهوری اسلامی و مردم ایران نگذارید، جناب نتانیاهو فکر جیب ملت ایران هم باشید، بگذارید اصلن ببینیم آیا پولمان میرسد تا به حماس بدهیم.
شنبه 28 تير 1393 - 16:40
Sam-Antwerpen - آنتورپن - بلژیک
این همه عربا از هم میکشن، یه کم هم اسرائیل بکشه. داعش و مصر و سوریه و پاکستان و .. همش شده بکش بکشه مسلمونا.
شنبه 28 تير 1393 - 16:49
mountainman - استکهلم - سوئد
united-iran - آکلند - نیوزیلند اینا رو به اون خلیفه ی اسلامی بگو. که مدعیه
شنبه 28 تير 1393 - 19:46
omide por jalal - لس‌انجلس - آمریکا
اسرائیل جنایت کار و کسانی‌ که از اسرائیل حمایت میکنند و یا سکوت کرده اند از او نیز جنایات کار و آدم نما هستند ! مخصوصاً دانشمندانی که در این جا نظر میدهند ! این کارِ اسرائیل دفاع از خود نیست بلکه کشتارِ سازمان یافته هست !
شنبه 28 تير 1393 - 20:05
Daimond - لاهتى - فنلاند
پاینده باشی‌ اسرائیل با تمام قدرت این موشهاى ترسو بزدل رو که خودشونو پشت زن و بجه قایم می‌کنن رأ وأبدو کن زنده باد اسرائیل خاک بر سر حامینا ابله فلسطینی
شنبه 28 تير 1393 - 22:29
IRAN+ISRAEL+USA 4EVER - مونیخ - آلمان
عرب جماعت مثل سوسک تخم زیاد میذاره، ۳۰۰ تا مردن چند روز دیگه ۷۰۰۰ تا سوسک از تخم بیرون میاد، نوش جونشون، درود بر ارتش و ملت اسرائیل. امین
شنبه 28 تير 1393 - 22:48
david_02003 - هاسلت - بلژیک
چرااااااااااااااااااااااااااااااا اینهمه ایرانی تو ایران بدست این رژیم تو زندانهای ما کشته میشه هیچ ایرانی صداش در نمیاد مگه اونها آدم نیستند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟. اینهه به دخترای ما و حتی پسرهای ایرانی تو ایران تجاوز میشه کسی صداش در نمیاد . واقعا بی شعوری را بعضی از ایرانیها به حد آخر رساندن .
یکشنبه 29 تير 1393 - 12:17
ham nafas - تهران - ایران
لعنت به بی بی سی!! تموم اخبار مزخرف وبیخود رو پوشش میده الا کشتار فلسطینان رو!! لعنت به سیاست که جون ادمها براشون مهم نیست مهم اهداف خودشونه!!
یکشنبه 29 تير 1393 - 13:03
afshin8 - لوس انجلس - امریکا
از اینکه اسراییل جنایت می‌کند شکی نیست اما جنایتکارتر از اسراییلی‌ها، حماس است که از مردم بیگناه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و با وقاهت تمام مظلوم نمایی می‌کنند.
یکشنبه 29 تير 1393 - 18:56
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.