بولیوی به کودکان ده ساله اجازه کار داد

بولیوی سن قانونی کار کودکان را به ده سال کاهش داده است. کودکان به شرط اینکه خوداشتغال باشند و همزمان بتوانند درس بخوانند اجازه دارند از ده سالگی کار کنند.

قانون جدید همچنین به کودکان دوازده ساله اجازه می‌دهد برای دیگران کار کنند.

آلوارو گارسیا لینرا معاون رئیس‌جمهوری می‌گوید قانون جدید منعکس کننده نیازهای بولیوی، یکی از فقیرترین کشورهای آمریکای جنوبی است.

در همین حال، قوانین تازه ای برای مجازات سنگین‌تر علیه کودک آزاری تصویب شده است.

این قانون، مجازات سی سال زندان را برای قتل کودکان در نظر گرفته است.

معاون رئیس جمهوری بولیوی در نبود اوو مورالس رئیس‌جمهوری که به برزیل سفر کرده این قانون را که اوائل این ماه به تصویب کنگره رسید، امضا کرده است.

آقای گارسیا می‌گوید رئیس جمهوری اوو مورالس سعی کرده بین این قانون و حقوق و معادلات بین‌المللی توازن به وجود آورد.

براساس آمار یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل متحد) همین حالا بیش از پانصد هزار کودک در بولیوی برای کمک به خانواده‌هایشان مشغول کار هستند.



خیلی از کودکان در لاپاز پایتخت بولیوی و دیگر شهرها کفش واکس می‌زنند و غذا می‌فروشند ولی کودکان دیگری هم در معادن و زمین‌های کشاورزی در وضعیتی دشوار مشغول کار هستند.

دولت سوسیالیستی آقای مورالس امیدوار است این قانون بتواند فقرمطلق عده کثیری از مردم بولیوی را ریشه‌کن کند.

سازمان بین‌المللی کار می‌گوید نباید به کودکان زیر پانزده سال اجازه کار داده شود.

این سازمان حداقل سن کار کودکان را برای کشورهای در حال توسعه را چهارده سال در نظر گرفته است.

معاون رئیس جمهوری بولیوی می‌گوید تصویب قوانین مطابق قوانین بین المللی آسان خواهد بود ولی در بولیوی پیاده نخواهد شد. او می‌گوید بولیوی واقعیت، نیازها و مشخصه‌های متفاوتی دارد.

سازمان بین‌المللی کار در حال مطالعه این قانون تازه است تا ببیند آیا قوانین بین المللی در مورد کار کودکان را نقض می‌کند یا نه.

+2
رأی دهید
-11

Shahin.Orel - تهران - ایران
اسلام هم به دختر ٩ ساله اجازه سکس میده ولی اجازه تحصیلش منوط به رضایت ارباب هست ! بولیوی هنوز کمی راه داره تا جهان شمول بشه !
شنبه 28 تير 1393 - 14:24
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
البته در ایران به لطف اسلام بچه های شیرخواره هم الان سر چهارراهها گدایی میکنن که حداقل از دزدی شرافتمندانه تره. دیروز موتور سواره توی خیابون اصلی شمشیر دستش بود و کیفمو میخواست بزنه وقتی بهش گفتم جوون هم سن تو که بودم با عراقی ها برای شکستن حصرآبادان میجنگیدم بیچاره کلی معذرت خواهی کرد! حداقل یه مرامی براش باقی مونده بود این آقایون که آبرو رو خوردن و شرف رو قی کردن
شنبه 28 تير 1393 - 15:32
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.