اوباما: پرواز سرنگون‌شده «زنگ هشدار» است

باقی‌مانده وسایل مسافران در محل سانحه

ساعتی پس از آنکه باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد به گمان واشینگتن از منطقه تحت کنترل جدایی‌طلبان در اوکراین به هواپیمای مالزی شلیک شده، درباره پرواز سرنگون شده با رهبران بریتانیا، آلمان و استرالیا گفت‌وگو کرد.

باراک اوباما به خبرنگاران گفته است این رخداد «زنگ بیدار باشی برای اروپا و برای جهان است که افزایش کشمکش در شرق اوکراین، عواقبی در پی دارد؛ که این (بحران) محدود به منطقه نخواهد ماند».

بنا بر بیانیه کاخ سفید، رئیس‌جمهوری آمریکا، در گفت‌وگوی تلفنی خود با تونی ابوت، نخست‌وزیر استرالیا ضمن بیان تسلیت به خانواده کشته‌شدگان دو طرف در مورد اهمیت تحقیقات آزادانه، شفاف و کامل بین‌المللی در مورد هواپیمای سرنگون شده و دسترسی فوری به محل سانحه گفت‌وگو کردند.

۲۷ نفر از ۲۹۸ سرنشین پرواز شماره ۱۷ هواپیمایی مالزی که در شرق اوکراین سرنگون شد، شهروند استرالیا بودند.

رئیس‌جمهوری آمریکا ۲۷ تیر ماه گفت واشینگتن به طور فزاینده‌ای مطمئن است که  از منطقه تحت کنترل جدایی‌طلبان طرفدار روسیه در اوکراین، به سمت هواپیما مالزیایی شلیک شده است. با این همه او در مورد قضاوت زودهنگام در این مورد هشدار داده است.

عمده مسافران هواپیمای سرنگون شده شهروند کشور هلند بودند؛ جایی که رئیس‌جمهوری آمریکا پیشتر با مارک روت، نخست‌وزیر آن، گفت‌وگو کرده و حمایت واشینگتن از تحقیقات آزادانه و فوری را اعلام کرده بود. اوباما همان زمان با رهبران مالزی و اوکراین نیز گفت‌وگوی تلفنی کرده بود.

به گزارش خبرگزاری‌ها، کاخ سفید می‌گوید گفت‌وگوها با رهبران اروپایی و استرالیا در مورد لزوم تحقیقات آزادانه بین‌المللی بوده است.



دعا و نماز به یاد کشته‌شدگان در مالزی



از سوی دیگر جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری ایالات متحده، نیز با دونالد توسک، نخست‌وزیر لهستان گفت‌وگو کرده است.

در این تماس تلفنی نیز که موضوع هواپیمای سرنگون شده مالزی در آن مطرح شده، دو طرف گفته‌اند روسیه باید فورا و آشکارا از جدایی‌طلبان (در شرق اوکراین) بخواهد، اسلحه‌های خود را زمین گذاشته و اجازه حضور بازرسان بین‌المللی و اوکراینی را در محل سانحه بدهند.

بنا بر گزارش‌ها گروهی از کارشناسان بین‌المللی به محل سقوط بوئینگ ۷۷۷ رسیده‌اند.

چین، کشوری که عمده شهروندان آن مسافران پرواز ۳۷۰ هواپیمایی مالزی بودند که در ماه مارس گذشته ناپدید شد و اثری از آن پیدا نشده، از دیگر کشورهایی بود که طی ساعت‌های گذشته به سقوط بوئینگ واکنش نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهوری چین، خواستار «تحقیقات عادلانه و بی‌طرف» در این مورد شده است.

+19
رأی دهید
-2

hamed-irooni - سیستان - ایران
برای اون وطن فروش هایی که خون های ریخته شده هموطنان خودشون با دلایل مضحک پایمال می کنند، طبق مستندی که در این رابطه پخش شد و اطلاعات ویکی پدیا هواپیما در مسیر پرواز بین المللی و در ارتفاعی بالاتر از ارتفاع پرواز های نطامی پرواز می کرد (پرواز تجاری) در این ارتفاع هواپیما نمی تونه به هدف دقیقی بزنه- همونطوری که دید در این ماجرا هم شورشیان گفتند موشک هاشون تا ارتفاع 3000 متر( پرواز های نظامی) برد داشته نه ارتفاع 10000 متر
شنبه 28 تير 1393 - 11:08
hamed-irooni - سیستان - ایران
اون ها حتی روی فرکانس هواپیماهای مسافربری هم پیامی مخابره نکردند، و این به خاطر جوی بود که اون موقع کاپیتان راجرز هنرمندانه تو ناو درست کرده وبه خاطر همین هنرمندیش مدال گرفت والا در کار نظامی یک اشتباه می تونه تمام مدال هات رو نابود کنه نه اینکه برات مدال بیاره
شنبه 28 تير 1393 - 11:11
cobalt3 - کرج - ایران
این هواپیما با موشک بوک با برد بالای 30 کیلومتر که توسط پوتین مافیائی و جانی در اختیار جدائی طلبان قرار داده شده سرنگون شده غرب باید این روسهای وحشی رو بر گردونه به همون عصر یخبندان.کبلائی.
شنبه 28 تير 1393 - 12:16
تیتو تیتو - تهران - ایران
این هنرنمایی های آمریکا همچنان ادامه داره . حالمون بهم خورد بابا .
شنبه 28 تير 1393 - 12:55
david_02003 - هاسلت - بلژیک
ما ایرانیها تو همه چی از همه داناتر و باهوش تر هستیم و از همه چی سر در میاریم ،. از ما اگر از شیر مرغ تا جون آدمیزاد بپرسن باز کم نمیاریم جواب داریم که بدیم ،. هیچ وقت نه نمیگیم ، که نمیدونیم ، اصلا غرور نداریم ، ما دانشمندان کل دنیا هستیم،. هیچ وقت هم یکطرفه قضاوت نمیکنیم ، انسانهای منظقی هستیم ، . همیشه دو طرف سکه را میبینیم ،مخصوصا اونهای که تو ایران هستند همه آزادانه کل حقیقت را می بینند ، و نظراتشون کاملا درسته ،ما ایرانیها هیچوقت به گوش هامون اطمینان نداریم ، اگر چشمی هم داریم با دقت و منطقی می بینیم ، ما ایرانیها خیلی آدمهای خوب و شاد و منطقی ، پاک ،در صلح و صفا ، وووووووووو هر چی خوبی هست تو دنیا مال ماست ،. در ضمن به قوب jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان ، اصلا نژاد پرست هم نیستیم و کلا عقل کل هستیم چقدر خوبه من ایرانی هستم ، الان تو دنیا حرف اول را داریم میزنیم ، هرروز هم رکورد میزنیم
شنبه 28 تير 1393 - 12:41
Afshin London - لندن - انگلستان
hamed-irooni - سیستان - ایران- الان که تو داری کثافتکاریهای جدایی طلبان اکراین و پوتین روس را ماستمالی میکنی لابد خیلی وطنپرستی نه؟ فکر کنم پوتین هم جدش به ائمه اطهار میخوره که اینقدر براش سینه میزنید
شنبه 28 تير 1393 - 15:47
Imod.barbekan - منامه - بحرین
این اوباما اگه ساکت شه ،فکر بهتره
یکشنبه 29 تير 1393 - 11:42
Imod.barbekan - منامه - بحرین
Afshin london -ایشون همون آقای حمید ایروونی یکی از پاچه خواران ولایت وقییح میباشند . هویت ایشون بر همگان آشکار شده هس
یکشنبه 29 تير 1393 - 13:23
hamed-irooni - سیستان - ایران
Afshin London - لندن - انگلستان اون مثالی که من زدم از استدالال خودشون بود و ازش استفاده کردم که بگم پرواز در ارتفاع نظامی و غیر نظامی فرق داره، اصلا ممکنه پوتین موشک با برد بالا رو به شورشیان داده باشه، مثال من رو خوب نخوندید، شما کاربران ایرانین یوکی چرا اینجوری هستید؟ Imod.barbekan - منامه - بحرین بر همگان آشکاره که اسم من حامد هست نه حمید، شما هم خوب نگاه کنی برات آشکار میشه.
یکشنبه 29 تير 1393 - 19:40
hamed-irooni - سیستان - ایران
Afshin London - لندن - انگلستان یه کلمه جا افتاده منظورم از هموطنان و. هواپیمای ایرانی در سال 1367 بود که با این هواپیما مقایسه کردم
یکشنبه 29 تير 1393 - 19:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.