بدهکاری غم‌انگیز پسر به پدر طلبکار

شهروند :همه‌جور پرونده‌ای دیده بودیم الا این‌که پدری پسرش را به زندان بیندازد آن هم فقط برای ۶‌میلیون تومان.   شاید این ماجرا کمی باور نکردنی باشد اما واقعیت دارد.  پرونده  علی ۴۳ساله یکی از آن پرونده‌های تلخی است که مددکاران ستاد دیه با آن برخورد کردند.  
ماجرای برای علی از زمانی آغاز شد که او دخل‌وخرجش با هم جور در نیامد به هر دری ‌زد باز هم کم آورد.  با این‌که علی کارگر خبره‌ای در کابینت‌سازی بود اما پولی که درمی‌آورد کفاف زندگی‌اش را نمی‌داد و به همین خاطر تصمیم گرفت برای جمع کردن پول و پایان دادن به مشکلات اقتصادی زندگی‌اش شهر و دیارش را ترک کند و به تهران بیاید.   
او برای زندگی در تهران احتیاج به یک سرپناه برای خانواده‌اش داشت. قدم به قدم به دنبال خانه گشت تا این‌که توانست خانه‌ای کوچک برای خود و خانواده‌اش پیدا کند اما پول پیش خانه خیلی بیشتر از آن چیزی بود که وی توانایی پرداختش را داشت به همین خاطر به سراغ پدرش رفت و برای پیش‌پرداخت اجاره خانه‌اش ۶‌میلیون تومان از او قرض گرفت.   اما ماجرا از زمانی جالب ‌شد که در تهران هم کار علی رونق پیدا نکرد و او نتوانست سر موعدی که به پدرش قول داده بود ۶‌میلیون تومان را پس بدهد و  پدرش شکایت کرد.   
با شکایت پدر کار به دادگاه کشید و با توجه به این‌که پدر علی حاضر به گذشت نشد قاضی دادگاه علی را به زندان محکوم کرد.  چند ماه گذشت و علی به دلیل عدم‌استطاعت مالی در پرداخت بدهی همچنان در زندان به‌سر می‌برد تا این‌که فروردین ماه‌ سال‌جاری وی با کمک مددکاران زندان درخواست اعسار داد.    مقرر شد پس از پرداخت ۲‌میلیون تومان و پرداخت ماهانه ۲۵۰‌هزار تومان آزاد شود.   
 اما ماجرا به همین جا ختم نشد چون خانواده وی وضع مالی بدی داشت و با پرداخت همین میزان پول هم مشکل داشت، در نهایت از طریق مددکاری زندان پرونده برای رسیدگی و دستگیری از مددجو به ستاد دیه کشور معرفی شد و با همت یکی از نیکوکاران کشورمان وی از زندان آزاد شد.

+68
رأی دهید
-5

kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
ای‌ خاک و گل عالم به سر این پدر. حقش که این پسر دیگه اسم این کثافت مثلا پدر رو هم صدا نزنه. به حق چیزای نشنیده.
جمعه 27 تير 1393 - 23:58
طوقی-سوئد - استکهلم - سوئد
پدر نگو .بگو پدر سوخته
شنبه 28 تير 1393 - 00:19
juvel - اسلو - نروژ
تًف تو روحه تو پدر.
شنبه 28 تير 1393 - 00:07
دوستدار - استهکلم - سوئد
در ایران امروز هیچکی به فکر کسی نیست همه به فکر خودشه حتی پدر در فکر خودشه !
شنبه 28 تير 1393 - 09:05
Majid63 - پاريس - فرانسه
از سر دولت جمهوری اسلامی خدا نگذرد.که هر چه پیش میاد از کثافتها است.
شنبه 28 تير 1393 - 09:31
mehran of persia - آبادان - ایران
بلا نسبت این چه پدری است بلا است.خدا نصیب گرگ بیابان هم نکنه
شنبه 28 تير 1393 - 13:26
pooochooo - کلن - آلمان
چرا همه کاربران دهان فحش باز کردند.. اگر بچه( دختر ) در خارج کار کرد و تا سنت آخر هر ماه به ایران فرستد. تا پدر و مادرش برای دخترشان یک سرپناه بخرند و در آخر پدر مغز میخرد و به پسر بزگترش کمک می‌کند که رستورند ، خانه ، ویلا بخرد، و من بی‌چاره آخر سنتی دستم را نگیرد باید به کجا مراجعه کنم. و حالا که من خودم مریض و و مانده هستم و یک بر در مسافرتم به ایران در بیمارستان بستری شدم موقع حساب کردن کسی‌ از خنودأم آنجا نبودند، که مبادا پولی‌ بپردازند... و حالا شما بگویید من باید چه کار کنم....؟
یکشنبه 29 تير 1393 - 12:12
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.