کشته شدن بیش از صد نفر از محققان برجسته ایدز در سقوط هواپیمای مالزی

یک هیات اروپایی ١٠٨ نفره که قصد شرکت در بیستمین کنفرانس بین المللی ایدز در ملبورن استرالیا را داشتند از جمله سرنشینان هواپیمایی مالزی بودند که غروب روز پنج‌شنبه هفدهم ژوئیه در آسمان اوکراین مورد اصابت موشک قرار گرفت و جان خود را از دست دادند.

روز پنج‌شبه یک فروند هواپیمای مسافربری بوئینگ ٧٧٧ با ٢٩۵ مسافر و خدمه که از آمستردام در هلند عازم کوالالامپور، پایتخت مالزی بود، در منطقه مرزی اوکراین با روسیه سقوط کرد و تمامی سرنشینان آن کشته شدند. هنوز علت سقوط هواپیمای مسافربری مالزیایی مورد بررسی کارشناسی قرار نگرفته اما با توجه به نحوه سقوط هواپیما، گفته می‌شود که به احتمال زیاد، هواپیما مورد اصابت موشک زمین به هوا قرار گرفته است.

جامعه بین‌المللی ایدز با صدور بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی خود ضمن اعلام تسلیت، با خانواده قربانیان این حادثه ابراز همدردی کرده است.

«بیل کلینتون» رییس جمهوری اسبق آمریکا نیز از جمله چهره‌هایی است که در این کنفرانس که قرار است از بیستم تا بیست و سوم ژوئیه در مرکز همایش‌های شهر ملبورن استرالیا برگزار شود، شرکت می‌کند.

کنفرانس دوسالانه بین‌المللی ایدز فرصتی برای محققان سراسر جهان است تا آخرین پیشرفت‌های علمی برای مقابله با بیماری ایدز را ارائه کنند.

پیش‌بینی می‌شود که در این کنفرانس ١۴ هزار نماینده از ٢٠٠ کشور از جمله یک‌هزار و ٢٠٠ روزنامه‌نگار حضور یابند.

+88
رأی دهید
-3

alborzi - کرج - ایران
واقعا فاجعه بین المللی بوده متاسفم .
جمعه 27 تير 1393 - 17:04
nelital - تهران - ایران
با این خبر از سقوط هواپیما خیلی متأثر شدم.
جمعه 27 تير 1393 - 17:32
rashin 83 - تورنتو - کانادا
پس بیخود نبوده که هواپیما رو با موشک زدن. همیشه کاسه‌ای زیر نیم کاسه هست.
جمعه 27 تير 1393 - 22:16
marineboy - لس انجلس - امریکا
خیلی هم بیخود کرده اند که هواپیمای مسافربری را با موشک زده اند. موشکها را داده اند دست یک مشت دیوانه زنگی هر غلطی میخواهند میکنند. عجب موجودات وحشی و بی تمدنی هستند دست داعش را از پشت بسته اند. این قدرتهای بزرگ آتش را در این مناطق روشن کرده اند و یک مشت تروریست بی سر و پا جان و مال مردم را غارت کرده اند. خاورمیانه کم بود آتش بالکان را روشن کردند تا تو سر کله هم بزنند و همدیگر را بکشند. این موجودات بی مسئولیت را بگذارید موشک و مهمات دیگر را بر سر همسایه هایشان هم خواهند ریخت. تیغ را داده اند به دست یک عده دیوانه زنگی و مست.
جمعه 27 تير 1393 - 22:40
classic - تهران - ایران
جالبه ک تلویزیون حکومتی ایران در مقابل این جنایت و فاجعه بزرگ خفه خون گرفته . واسه همینه که من و امثال من میدونیم که دلجویی و دلسوزی برای فلسطینیان همش دروغ و برای منافع سیاسیشونه نه برای انسانیت. چون اینا اولا انسانیت حالیشون نمیشه که اگه میشد به جوونای مردم کشور خودمون رحم میکردند و دوما وقتی در یک ثانیه 300 بیگناه کشته میشه خفه خون میگیرن. پس همش دروغه و متاسفم برای ساده دلانی که خام این ریاکاران عالم میشن
یکشنبه 29 تير 1393 - 14:06
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.