عکس روز : دانشجوی فوق‌لیسانس آماده سرایداری!

+91
رأی دهید
-8

vahid_ - گلاسگو - انگلستان
این وضعیت فقط مختص ایران نیست . بیاید یه سر به خیابونهای اینجا بزنید. فوق لیسانسهای هندوستانی دختر و پسر کارت تلفن و روزنامه میفروشن . این شرایط در همه جای دنیا هست . فکر پیدا کردن کار با مدرک تحصیلی از سرتون بیرون کنید . خیلی از دوستای من در همین کشورهای اروپایی لیسانس و فوق لیسانس دارن ولی تو سوپر مارکت یا رستوران کار میکنند . کار میخاید. بروید یک حرفه یا کار تخصصی عملی یاد بگیرد .
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 10:51
cobalt3 - کرج - ایران
مدتی پیش تو یه دانشکده علمی کاربردی چند ساعتی در هفته تدریس میکردم این دانشکده ها بدون کنکور دانشجو قبول میکنن و شهریه میگیرن و مدرک میدن دانشجو ها اکثرا شاغلن و برای ترفیع و اضافه حقوق دنبال مدرک بالاتر میان بعضی هم از همه جا رونده و مونده وارد این قبیل موسسات میشن برای گرفتن شغل بهتر و یا سایر مسائل .گاهی هنگام تدریس یه مبحث خیلی ساده مجبور میشی از درسهای دوره ابتدائی یاد آوری و شروع کنی .دانشجو هم که یا خسته است و از سر کار اومده و چرت میزنه یا در حال بازی با موبایله یا تو مغزش آشوب برقراره که من چی میگم و از چی حرف میزنم آخر این قصه هم اینه استاد که من و دانشجو که اون دانشکده هم این قطعا تنها چیزی که به اون دانشجو در قبال پولی که داده اضافه شده وزن همون یه برگ کاغذ مدرکه این میشه که 45 درصد آمار بیکار داریم با تحصیلات مثلا دانشگاهی در عین حال کمبود نیروی کار فنی داریم تو کارخونه ها کبلائی.
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 12:10
kabootar - لاهور - پاکستان
علم بهتر است یا ثروت؟هیچکدام لقمه نانی که شکم سیر کند
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 14:31
kabootar - لاهور - پاکستان
علم بهتر است یا ثروت؟هیچکدام لقمه نانی که شکم سیر کند
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 14:31
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
آنوقت یک آخوند بیسواد که نمیتونه یه عدد بین ۱۰۰۰ و ۱۱۰۰ را بگه ماهانه هم وزن این دانشجو پول بهش میدن
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 15:15
bineshaan - لندن - انگلیس
دوست صمیمی فرانسوی الاصل من بعد از گرفتن دکتری میکروبشناسی و ۳-۲ سال بیکاری رفت و لیسانس کامپیوتر و طراحی وب گرفت. یکسال قبل از اتمام مدرکش داشت حقوق ۱.۵ برابر همکاراش رو که تو دانشگاه درس میدادن میگرفت.
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 18:24
bineshaan - لندن - انگلیس
اگه کار پیدا کردن رو با مدرک از ایران و هند و.. تو کشورهای پیشرفته جستجو میکنید کاری بیهوده میکنید. اگه میخواهید بععد از تموم شدن تحطیلات در اروپا کار پیدا کنید مهمتر از همه چیز رشته و در درجه دوم رتبه دانشگاه است. مثلا تو انگلیس فرقی نمیکنه از چه دانشگاهی مدرک داروسازی یا مهندسی هیدرویک و.. دارید٬ همیشه و همه جا کار برای شما هست. حالا اگه مدرکتون از یه دانشگاه سطح اول هم باشه حقوق و جایی که استخدام میشید هم بهتره. حالا اگه یه رشته مثل زیست شناسی٬ میکروب شناسی٬ تغذیه٬ هنر٬ جامعه شناسی٬مهندسی شیمی و. و خیلی از این رشته ها رو حتی از کمریج و آکسفورد هم بگیرید احتمالا باید تو فروشگاه کار کنید.
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 18:19
ommolfesad - تهران - ایران زمین
vahid_ - گلاسگو - انگلستان : غیب گفتی ؟؟ هندی در انگلاستان عین افغانی در ایران هست و میشه گفت به هزار دلیل نژاد پرستی کار گیرش نمیاد ، ولی این طرف یک ایرانی هست که در ایران دنبال کار میگرده . البته ما در ایران به این چیزها عادت کردیم
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 21:55
siavash2a - تهران - ایران
خدا به داد این ملت برسه که اخوندها ویرانش کردن
جمعه 27 تير 1393 - 10:34
کامیاب قزوینی - ملبورن - استرالیا
اشتباه ما همین جاست که همگی دنبال میز میگردیم و فکر میکنیم پشت میز نشستن افتخاره و کاره. خیر عزیزانم اصلا اینطور نیست برای همینه که خارجیها کرات دیگه رو گرفتن و ما حقا باید هزینه شونو بدیم چون پشت میز ی نیستند مرد عمل و کارند. توی سوئد حمل ذباله ها رو به خارجیها نمیدن چون دلیل خاص خودشونو دارند و اکثرا هم باسواداشون توی این شغل کار میکنن.ایرانیها و جهان سومی ها هم قوطی نوشابه جمع میکردن و میفروختند .من با 2تا از دوستام داشتیم غذا میخوردیم 5 نفر جهت دریافت قوطی نوشابه ماها توی نوبت بودن . ای وای ...یا هنر داشته باشید(کاری بلد باشید یا علم روز و نوین همخوان با سرزمینی که درش زندگی میکنید یا ثروت آنچنانی که به فقرا هم کمک کنید) تا موفق باشین.
جمعه 27 تير 1393 - 14:04
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.