شکنجه مرگبار بزمجه در یک روستا

در روزهای اخیر خبر کشته‌شدن یک حیوان عجیب در یکی از روستاهای شهرستان میمه و شاهین‌شهر در بیشتر فضاها و سایت‌های مجازی منتشر شد که تاکنون واکنش‌های زیادی را به دنبال داشته است.

حمید ظهرابی مدیرکل محیط زیست استان اصفهان در گفت‌و‌گو با ایسنا، درباره حیوانی که به تازگی توسط دو نفر از اهالی روستای جهادآباد در شهرستان میمه و شاهین‌شهر کشته شده است، گفت: این حیوان بزمجه بیابانی نام دارد که خزنده‌ای بی‌آزاری است و به انسان کاری ندارد و از پرندگان و تخم آنها، چرندگان، حشرات و ... تغذیه می‌کند.

وی با بیان اینکه تصاویر منتشر شده در سایت‌ها، با بزرگنمایی از تصویر این حیوان بوده است، ادامه داد: اندازه این حیوان (بزمجه بیابانی) حدود 130 سانتیمتر بوده که حدود پنج کیلوگرم نیز وزن داشته است.



مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه دو نفر از اهالی روستای جهادآباد این حیوان را در مکانی حبس و سپس خفه کردند، تصریح کرد: در حال حاضر این دو نفر شناسایی شده و قرار است با آنان برخورد قضایی صورت گیرد.

ظهرابی گفت: انسان‌ها نباید هر حیوانی را که می‌بینند، به آن حمله کنند و آن را بکشند، متاسفانه انسان‌ها تا یک حیوانی را می‌بینند فکر می‌کنند باید جمجمه آن را له کرد که این موضوع امری اشتباه است. وقتی فردی حیات‌وحشی را از بین می‌برد، وظیفه محیط‌زیست است که پیگیری قضایی انجام دهد.

وی خاطر نشان کرد: این حیوان، موجود عجیب و غریبی نیست و همیشه در مناطق بیابانی مشاهده می‌شود و تنها جثه بزرگی داشته است، البته آگاماها و خزندگان دیگری نیز در مناطق بیابانی وجود دارد که بسیار مشاهده می‌شوند.

مدیرکل محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه این موجودات در بیشتر مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی کشور وجود دارند، اظهارکرد: گویا این بزمجه بیابانی در مخروبه‌ای در روستای جهادآباد زندگی می‌کرد و به مناطق مسکونی و مکان‌هایی که انسان‌ها در آن زندگی می‌کنند، وارد نمی‌شود.

ظهرابی با بیان اینکه بسیار بعید است که این حیوان دوباره در این منطقه دیده شود، ادامه‌داد: این حیوان بسیار کم جمعیت است و دلیل کم جمعیت شدن این حیوان نیز تخریب زیستگاه‌های آن است.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید به محض دیدن موجود و حیوان عجیب در اطراف محل زندگی خود بلافاصله این موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند تا مدیریت این حیوانات توسط اداره محیط زیست انجام گیرد.

به گزارش ایسنا، روستای جهادآباد در هشت کیلومتری غرب شهرستان شاهین‌شهر و در حاشیه پناهگاه حیات‌وحش قمیشلو واقع شده است.

شکنجه مرگبار بزمجه در یک روستا (+عکس)

+84
رأی دهید
-41

shahab46 - هانوفر - المان
احمقهای بزمجه
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 16:29
Azadikhah - تكسل - هلند
خودشان هم میدونن که کارشان اشتباه بوده صورتشان رو پنهان کردند.امیدوارم با برخورد قضایی ادب بشند.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 16:45
zavareh - رودسر - ایران
شرم آور است...
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 17:30
Banooye Irani - هیوستن - آمریکا
جناب ظهرابی ( مدیرکل محیط زیست استان اصفهان ) شما چه توقعاتی دارین؟؟؟ ملت به ننه. بابا. بچه. خواهر زن . همسایه . دوست . رفیق . همشهری خود رحم نمیکنن اونوقت شما توفع داری به یه حیات وحش رحم کنن ؟؟؟ وقتی با مبایل از جون دادن یکی موجود زنده دیگه فیلم برداری میکنن و تخمه میشکنن دیگه این چیزا که مورد قابل بحثی نیست !!!! . چیست؟چیست؟فرق آدمی با جانور تاکه مینازد به خود ازآن بشر. آدمی را گر نبود این امتیاز بود بیش از جانورغرق نیاز. هست این نیروی ممتاز بشر عقل دور اندیش و آینده نگر. درشگفتم،درشگفتم،من چرااین برتری؟ گشته در اون مایه وحشیگری. درطبیعت بیگمان هر جانور هست درهنگام سیری بیخطر. من نمی دانم چرا نوع بشر؟ وقت سیری میشود خونخوارتر.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 17:40
matin jaf - آمستردام - آمستردام
اعدام در ملأ عام بازتابش همینه در جامعه ،متاسفم براتون حیوان زبون بسته را چرا باید دار بزنید این هم درسیست برای کودکان و نوجونان اون روستا .اکثر خارجیا در خونه حیون دارند از همون بچگی به کودکان یاد میدن که چگونه با حیوانات مهربان باشند ،باز هم متاسفم
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 17:40
vahid_ - گلاسگو - انگلستان
آخه بگو آقای احمق مگه شما حرمت انسانها رو میگیرد تا جامعه حق و حقوق حیوانات بدونه اصلا چی هست . شما انسان سلاخی میکنید . در کشوری که انسان کمترین حقوقی نداره نمیشه از حقوق حیوانات صحبت کرد !!؟؟؟اصلا مگه فرهنگ سازی شده . از کودکی بچه رو از هر چی حیوان میترسونید ..فلان حیوان کثیف . فلان حیوان نجس هست , فلانی لولو هست آدم میخوره . خوب بیشتر از این نباید انتظار داشت.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 17:44
cobalt3 - کرج - ایران
یکی از شاخص های رشد یافتگی فرهنگی هر جامعه رفتار اون جامعه با حیواناته.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 18:25
delmorde - یوتوبوری - سوئد
این وحشیگریست. بخصوص کشتن حیوانی که به انسان ازاری نمیرساند و به محل زندگی ادم وارد نمی شود. متاسفانه روستاییان ما اکثرا وقتی حیوان عجیبی می بینند انرا فوری می کشند و این جنایت برعلیه محیط زیست. وجود اینها اگر لازم نبود خداوند خلق نمی کرد.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 19:07
mi cielo - کاراکاس - ونزوئلا
همینه که همیشه بدبخت میمونیم.تاوان بد بودن همین بدبخت بودنمونه.حیوان بیچاره.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 20:10
perser68 - آلمان - آلمان
وی خاطرنشان کرد: مردم باید به محض دیدن موجود و حیوان عجیب در اطراف محل زندگی خود بلافاصله این موضوع را به محیط زیست اطلاع دهند تا مدیریت این حیوانات توسط اداره محیط زیست انجام گیرد !!!!!! مردمی که دخترانو زنانش باید شبو روز و روزو شب نگرانه یه مشت مفتخور انگل به اسمه انصار انزجار حزبه الله باشن و پسرانو مردانش برای تهیه یه لقمه نون به آبو آتیش بزنن و دو شیفته و سه شیفته کار کنن !!!!!!!!
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 20:24
salomeh_f - ساکرامنتو - آمریکا
برای همین چیزا است که گاهی‌ خجالت میکشی از اینکه بگی‌ ایرونی‌ هستی‌ !
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 21:19
بت شکن - مونترال - کانادا
cobalt3 - کرج -گرامی‌, نظر شما را گاندی بزرگ هم در جمله‌ای کوتاه گفت: فرهنگ یک جامعه را می‌توان از نوع رفتار آن جامعه با حیوانات تشخیص داد)!
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 21:54
saked - گسلی - بلژیک
اگر خودتون اونجا بودین چیکار میکردین؟ نازش میکردین؟ راستشو بگین لطفا.ممنون.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 22:24
cobalt3 - کرج - ایران
بت شکن - مونترال - کانادا-سالها پیش تو منطقه ای در غرب کشور تو پروژه ای مشغول کار بودم یه روز صبح با سر و صدای اهلی ده مجاور محل کار از خواب بیدار شدم دیدم عده زیادی از اهالی مسلح به تفنگ و چوب و چماق و خلاصه هرچی که دم دستشون بود پیاده و سوار بر تراکتور دارن میرن سمت کوه اول فکر کردم بازم جنگ آب یا زمینه اما نگهبان کارگاه گفت نه چوپون ده تو کوه یه خرس دیده و مردم میرن خدمتش برسن .
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 22:56
30omin - تهران - ایران
خودتان را محروم کردید. بفهمید؛ خودتان را محروم کردید.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 23:00
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
saked - گسلی - بلژیک. هر کاری راهی داره، و مطمئنا شکنجه و کشتن حیوان بدبخت نیست، خودت چکار میکردی؟ جالبه بدونیم.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 23:40
asal30 - بندرعباس - ایران
ولی واقعآ خیلی سرش بزرگه و وحشتناکه. منم بودم با یک چیزی میزدم تو سرش . چقدر هم دهانش بزرگه فکر کنم اگر این بود منو درسته قورت داده بود. مردم از ترس شون حیوانات وحشی رو میکشند نه اینکه بخوان به حیات وحش فکر کنند. مثلا انتظار داری یک ببر یا یک حیوان درنده بیاد جلوت نزنی نکشیش بگی آره . نسلش منقرض میشه. ولی اون لحظه فقط به فکر نجات جان خودت هستی نه چیز دیگری. تازه به یه حیوان درنده مثل ببر رحم کنی اون حیوان عقل و معرفت نداره درجا تیکه پاره ات کرده و خوردتت.
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 00:07
dark night - تهران - ایران
کبالت کرج - ایران کاملا با شما موافقم این رو هم من اضافه کنم که رفتار دولت و حکومت اون کشور با مردمش هم خیلی‌ رو فرهنگ اون جامعه موثره.
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 01:13
فردين - بروجرد - انگلستان
برای خودم متآسفم که تا به حال به ایرانی بودن افتخار میکردم قوم بی فرهنگ
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 02:45
فردين - بروجرد - انگلستان
عاقلانه نظر بدیم ایرانی ها در رابطه با حیوانات تعلیم و تربیت جامعه وخانواده ١٠٠٠سال عقب هستیم ، شاید اگر من اروپا نیامده بودم در این جنایات شریک بودم، جهان سوم هستیم همین
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 03:03
*Fanoos* - ایران - ایران
asal30 - بندرعباس - ایران دوست عزیز کامنت شما کاملا منطقی است موافقم
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 11:36
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
این خزنده ایست به نام komodo در اندونزی هم زیاد یافت میشود،
جمعه 27 تير 1393 - 09:46
saked - گسلی - بلژیک
اقای لس انجلس امریکا من توی بیابانهای اصفهان بزگ شدم و از این مدل زیاد دیدم.صفت بد این جانور مکیدن الت تناسلی مرد و سینه های زن به طرز وحشتناکی هستش اگه نکشیش اون تو رو رها نمیکنه.حالا همه این جا از محافظت حیوانات دم میزنند. درست اما اگه این یارو بیل دنبالش نبود کارش تموم بود.
جمعه 27 تير 1393 - 11:29
کامیاب قزوینی - ملبورن - استرالیا
من اطراف سمنان از اینها زیاد دیدم دنبال آدم میگذاشتن خیلی وحشتناک و سریعند و گوشت خوارند .کاریش نمیتونستند بکنند .چون توی منطقه کشاورزی بوده و برای کشاورزان خطر ناکه که شبها آبیاری میکنن. در ضمن حتما این موجود جفت هم داره و در پی انتقام خواهد بود.
جمعه 27 تير 1393 - 13:44
hamed0020 - قم - ایران
جناب فرمودند: ظهرابی گفت: انسان‌ها نباید هر حیوانی را که می‌بینند، به آن حمله کنند و آن را بکشند، متاسفانه انسان‌ها تا یک حیوانی را می‌بینند فکر می‌کنند باید جمجمه آن را له کرد که این موضوع امری اشتباه است. البته باید به جای انسان می گفت انسانی های ایرانی و تمام دنیا را جمع نمی بست. شاید خبرهار با خوانده باشید که به خاطر انتقال یک خرس قطبی غمگین از آرژانتین به کانادا کمپین توی فیسبوک راه افتاده بعد اینا به همین راحتی...
شنبه 28 تير 1393 - 06:30
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.