وزیر کشور: با فشار و خشونت نمی‌توان با حجاب برخورد کرد

وزیر کشور می‌گوید رفتار نادرست مسئولان در گسترش"بدحجابی"موثر بوده است. او از مسئولان خواست با"سیاسی‌کاری"دنبال حل مسئله حجاب نباشند. در همین حال امام جمعه سپاهان‌شهر خواستار شد که با بدحجابان مثل"سارق و قاتل"برخورد شود.

عبدالرضا رحمانی‌ فضلی، وزیر کشور، در نشست دبیران ستاد مرکزی "صیانت از امنیت حریم عمومی" گفت که نمی‌توان با فشار و خشونت بیش از حد با مسئله حجاب برخورد کرد.

وزیر کشور که تاکید دارد همه باید درباره "حجاب و عفاف" نگران باشند، درخواست کرد که مقامات مسئله حجاب را "برای رضای خدا" دنبال کنند و دنبال "سیاسی‌کاری" نباشند.

وزیر کشور مدعی شد که تنها ۵ درصد زنان کشور به حجاب اعتقادی ندارند و گفت که مسئولان در شناسایی "فرهنگ حجاب" کوتاهی کردند.

او از مسئولان انتقاد کرد و بخشی از ناباوری به حجاب را ناشی از رفتار مسئولان دانست. رحمانی فضلی گفت: «وقتی ما مسئولان اخلاق را رعایت نمی‌کنیم، همدیگر را متهم کرده و در حوزه‌ی اقتصادی نیز بی‌عدالتی وجود دارد، نمی‌توان از مردم انتظار خارق‌العاده داشت. رفتار مسئولان بر مردم تاثیر می‌گذارد.»

وزیر کشور گفت که برای پیگیری مساله حجاب کمبود بودجه ندارند و خواست همه کمک کنند تا با "رعایت شان ملت" مسئله حجاب حل‌ و فصل شود.

"با بدحجابان مانند قاتل و سارق برخورد کنید"

اظهارنظرهای تند درباره‌ی مسئله حجاب بار دیگر و به رسم سال‌های گذشته با شروع فصل تابستان شدت گرفته است.

علی عبداللهی، امام جمعه‌ی سپاهان‌شهر، در اظهارات تندی خواستار شد که ماموران نیروی انتظامی با "زنان بدحجاب" درست مثل سارقان و قاتلان برخورد کنند. او گفت افراد بدحجاب با اهداف "ضدانقلابی" در جامعه "جولان" می‌دهند.

پیش از این ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام آمادگی کرده بود که برای برخورد با "هنجارشکنی فرهنگی" و "تهدید و تعرض به حریم حجاب و عفاف" آماده است. این ستاد که زیر نظر مستقیم رهبر جمهوری اسلامی ایران فعالیت دارد، در بیانیه‌ی خود مدعی شد که "جریان‌سازی علیه حجاب" در راستای "جنگ نرم" علیه انقلاب اسلامی برنامه‌ریزی شده است.

"گشت موتوری راهکار مبارزه با حجاب نیست"

در اظهارنظری دیگر عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت که مسئله حجاب، موضوعی "سطحی" نیست که بتوان با گشت مأموران ارشاد سوار بر موتور با آن برخورد کرد.





عبدالرضا رحمانی فضلی می‌گوید تنها ۵ درصد زنان به حجاب اعتقادی ندارند



این نماینده‌ی مجلس تاکید کرد: «کشور قانون دارد و سوار بر موتور نمی‌شود به کسی تذکر داد که حجابش را رعایت کند.»

نماینده‌ی مردم شیروان همچنین گفت: «اگرچه همه موظف‌اند حجاب را رعایت کنند، اما اگر به زور به کسی بگوییم حجابش را رعایت کند، دو قدم آن‌ورتر حجابش را برمی‌دارد.»

در روز ۱۴ تیرماه جاری ۱۹۵ نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به حسن روحانی، خواستار اجرای قانون "گسترش فرهنگ حجاب و عفاف" شدند که ۱۰ سال پیش به تصویب رسیده است.

این نامه‌ی نمایندگان بلافاصله بعد از اظهارات حسن روحانی درباره‌ مخالفت او با دخالت در حریم خصوصی شهروندان منتشر شد. این قانون که در سال ۱۳۸۳ به تصویب رسید، ۲۲ نهاد اجرایی کشور و از جمله وزارت کشور و "وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی" را موظف به اجرای مفاد قانون کرد. این قانون از ده سال پیش که به تصویب رسید هنوز اجرایی نشده است

+95
رأی دهید
-3

kiyanzx1 - استکهلم - سوئد
اقاى فضلى نداشتن حجاب اعتراض به نظام اسلامى میرسونه !! . ٣٥ سال مبارزه کردید شکست خوردید ، باز هم شکست میخورید !! چرا حجابو نمیزارید تو رفراندم ، کدوم ایرانیو دید که از ایران خارج بشه حجاب داشته باشه !!
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 00:56
حقيقت تلخ است - منچستر - بریتانیا
حجاب هم بزارن رفراندم بالاى ٩٠٪ راى میگیره که حجاب باشه. تا ایرانى بوده همین بوده. ما ریشمون اشکال داره.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 02:04
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
مسئله حجاب و اصولا مسئله دین یک باور معنوی و قلبی است. مسئولان حکومتی با ضربه های شدیدی که بر پیکر جامعه وارد کردند، ملت را از خود و از دین بیزار کردند. آیا فکر میکنید اون هزاران هزار نفری را که در سال 67 کشتید و در خاورانها دفن کردید، خانواده نداشتند؟ آیا میدانید با همین عملتان چند صد هزار خانواده را آزردید؟ آیا فکر میکنید ندا ها، سهراب ها، ستارها و هزاران هزار جوان دیگری را که کشتید و هنوز هم در حال کشتن هستید، از یاد و خاطره ملت ایران بیرون خواهد رفت؟ زهی خیال باطل.. مطمئن باشید همین ملت دیر یا زود این حکومت را سرنگون خواهد کرد و سهم شما جز آوارگی و لعن و نفرین ابدی چیز دیگری نخواهد بود! این حکومت نه فقط چهره واقعی آخوند را به ملت نشان داد بلکه آبروی اسلام را هم برد!
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 02:19
amir-amir - تورنتو - كانادا
ایرانى ها با کدام زبان به شما بهفمانند که دشمن شما هستند چرا که از پس مانده هاى اعراب تازى اشغالگر ١٤٠٠ سال پیش هستید که به سرپرستى خلیفه وقت عمر خطاب گور به گور شده هستى ایران عزیز را به تاراج بردند و میلیون ها نفر ایرانى را قتل عام کردند. شما مى خواهید احکام ضد بشریت اسلامى را در سرزمین ایران صد چندان کنید مردم نمى خواهند.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 02:58
سرسره - اهواز - ایران
kiianzx1-استکهلم-سوئد با نظرشما موافقم واقعن همینه ولی این کار یعنی خودکشی جمهوری ئلایت فقیه
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 03:17
invincible - مینستا - آمریکا
زنان ایرانی‌ باید در پوشش و در هر اصولی آزاد باشن، در آینده نه چندان دور زنان ایرانی‌ رژیم فاسد ولایت قبیح رو به گورستان تاریخ می‌فرستن.پوشش یک مساله فردی و خصوصی هست که کسی‌ نمی‌تونه اون رو به فرد دیگیی‌ به زور تحمیل کنه-- برای همین هم رژیم کثیف خامنه‌ای-روحانی یک رژیم عقب گرا و دیکتاتور هست، باشه تا در فردای ایران آزاد به هیچ فردی زور تحمیل نشه-- ننگ‌ بر خامنه‌ای-روحانی فاسد-درود بر زن ایرانی‌
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 05:00
علی چپ دس - رشت - ایران
وزیر هی بگو بگو بگو . کی میفهمه . همه خودشون تصمیم گیرنده ان
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 05:16
davood63 - تهران - ایران
هفت شهر عشق رو عطار گشت ما هنوز اندر ‌خم یک کوچه‌ایم
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 08:04
heybaba - گوتنبرگ - سوئد
kiyanzx1 - استکهلم - سوئد - جمهوری اسلامی ماهیتش رو از حجاب بدست میاره. واقع بینانه هم نگاه کنیم میبینیم اگر حجاب رو هم از جامعه برداری هیچ نماد اسلامی‌ای از مردم باقی‌ نمیمونه و نظام چیزی برای اسلامی نشون دادن نداره! پس انتظار واهی‌ای خواهد بود جمهوری اسلامی و حجاب آزاد!.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 09:24
فراوانی - قطر - قطر
تنها چیزی که این مذهبیها ندارند درک دیالکتیک است وهمین نفهمیدن تیالکتیک آنها را محتجر وعقب مانده کرده است
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 09:50
سگال توماك - دوبی - امارات متحده عربی
واقعا خجالت نمیکشین که با وجود این همه سوء مدیریت خودتون ، بیکاری ، اعتیاد و رخنه فساد در تمام ساختار و شاکله این کشور و به قهقهرا کشاندن آن ، فقط گیر دادین به حجاب؟!! ، در قیاس مع الفارق اگر اینها به لحاظ پوشش در وضعیت بد حجابی هستند ، شماها در عرصه عملکردتون برهنه دارید برای مازبان درازی میکنید ؛ حکایت اون داستان معروف که یکی باید تو روتون داد بزنه پادشاه ! اگه این بدحجابی هست ، تو که خودت لخت و عوری !
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 07:25
star44 - یوتبوری - سوئد
بر عکس شاید فقط 5% در صدد به حجاب اعتقاد دارند .
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 11:28
sankari - هلسينكي - فنلاند
تو میگی‌ فقط ۵ درصد به حجاب اعتقادی ندارند؟ یا دروغ میگی‌ و یا نمی‌فهمی. اگه میخوای بفهمی چند درصد به حجاب اعتقاد دارند فقط یک هفته خانوم‌ها رو آزاد بذارید آنوقت آمار واقعی‌ میاد دستت.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 09:56
92ارشام - سیرجان - ایران
با رانت خواران با رشوه گیران با کسانی باعث گرانی و رکود و بدبختی برای مردم شدند باید مانند سارق و قاتل رفتار کرد و کسانی یاوه گویی میکنند.
‌چهارشنبه 25 تير 1393 - 15:05
مترلینگ - منچستر - انگلستان
همه چیزا آراسته س بیل وکلنگا بی دسته س بابا خجالت بکشید اینهمه بدبختی وفقر وسوء مدیریت تو جامعه هست که این مسئله توش گمه یعنی اگه فردا همه حجابشون درست شه وضع اقتصادی سیاسی اجتماعی حل میشه؟پولای دزدی بر میگرده تحریم ها برداشته میشه زندانی سیاسی ازاد میشه؟
‌پنجشنبه 26 تير 1393 - 18:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.