یک میلیون دلار برای دو حرف الفبا

اپلیکیشن "یو" که برای دستگاه‌های همراه طراحی شده فقط یک کار بلد است: فرستادن عبارت "YO". این اپلیکیشن که ساده‌ترین اپ تاریخ نامیده می‌شود، با وجود این در طول فقط دو ماه یک میلیون دلار سرمایه جذب کرده است.

اپلیکیشن "YO" اول مه سال جاری (۱۱ اردیبهشت) وارد اپ‌استور شد. کاربر با نصب این اپلیکیشن رایگان فقط یک کار می‌تواند انجام دهد: ارسال "YO" به صورت نوشتاری یا صوتی. معنای این عبارت چیزی بیش از یک سلام یا احوال‌پرسی خودمانی نیست.

حال رسانه‌های آمریکایی می‌گویند سرمایه‌گذاران در همین مدت کوتاه یک میلیون دلار از دارایی خود را به پای این اپ ریخته‌اند. هر چند برخی از ناظران این رشد سریع را حبابی ارزیابی می‌کنند.

گفته می‌شود برنامه‌نویسی این اپلیکیشن تنها ۸ ساعت زمان برده است. حدود ۵۰ هزار کاربر نیز از آن استفاده می‌کنند. این تعداد کاربر تا کنون ۴ میلیون "یو" فرستاده‌اند.

دو حرف و یک دنیا حرف

نشریه آمریکایی "نیویورک‌تایمز" به نقل از اُر آبل، یکی از طراحان اپلیکیشن می‌نویسد، بسیاری فکر می‌کنند این فقط یک اپ است که بلد است بگوید "یو".

به اعتقاد او، نکته مهم موقعیتی است که این عبارت در آن ارسال می‌شود؛ مثلا می‌توان در جام جهانی با همین دو حرف به کاربران نشان داد که گل به ثمر رسیده یا بنگاه‌های خبری می‌توانند به کاربران‌شان با همین دو کلمه علامت دهند که مقاله‌ای جدید منتشر شده است.

در اپ‌استور، در بخش نظرات کاربران، کامنت‌های متفاوتی دیده می‌شود. برخی از کاربران نظر خود را در قالب طنز بیان کرده‌اند. از جمله یک کاربر نوشته است: «"یو" نوعی سبک زندگی است. از وقتی "Yo" را دانلود کردم، روابطم با دیگران بهتر شده و موهام فرصت رشد کردن پیدا کردن».

+7
رأی دهید
-18

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.