فیفا اعلام کرد: داور صربستانی بازی ایران و آرژانتین محروم شد

انتخاب نوشت : فدراسیون جهانی فوتبال  ( فیفا ) ، اعلام کرد ،  مازیچ داور صربستانی  بازی ایران و آرژانتین به علت اشتباهات فاحش  در این بازی از ادامه قضاوت در جام جهانی برزیل محروم شده است .
 
به گزارش «انتخاب»، این داور صربستانی در بازی تیم های ایران و آرژانتین که  دوشنبه شب برگزار شد  در اشتباهی فاحش خطای مسلم مدافع آرژانتین را روی اشکان دژاگه، مهاجم تیم ملی کشورمان را در محوطه جریمه اعلام نکرد و یک ضربه پنالتی را از ایران گرفت.

وی همچنین در چندین مورد با قرار گرفتن در مسیر توپ مانع ارسال پاس های بازیکنان ایران  شد.

پس از این حادثه فدراسیون فوتبال کشورمان از این داورشکایت کرد.

علی کفاشیان درباره عملکرد  این داور گفت :  با کمک سفارت ایران در برزیل، شکایت را تنظیم و به فیفا ارسال کردیم تا با این داور برخورد شود، زیرا وی حق یک ملت را از بین برد.
 
تیم ملی ایران در بازی با آرژانتین با ارائه یک بازی منطقی و برتر توانست این تیم را تا دقیقه 91 ناکام بگذارد اما در دو دقیقه مانده به پایان بازی با شوت از راه دور لئونل مسی بهترین بازیکن جهان ، بازی را به نتیجه یک بر صفر و با شایستگی هرچه تمامتر واگذار کرد .

تیم ایران در آخرین بازی خود ساعت 30 / 20  چهارشنبه به مصاف تیم ملی بوسنی و هرزگووین می رود که درصورت پیروزی  بر این تیم و همچنین پیروزی تیم آرژانتین بر تیم نیجریه ، ایران به دور بعد صعود می کند .

+694
رأی دهید
-24

دانشجوی ایرانی - تهران - ایران
جدیدترین فحش سال.......خیلی داوری!
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 00:53
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
نوش داروی و بعد مرگ سهراب . کاش قوانین به شکلی بود که حتی بعد از مسابقه هم با رو شدن اشتباهات فاحش و تاثیر گذار داور می شد بازی را دوباره برگذار یا نتیجه را تغییر داد.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 01:04
رستگار501 - برن - سویئس
لطفأ آدرس خارجی منبع خبر را درج کنید ، بعد از جستجو درباره صحت این خبر در سایت FIFA مطلبی در باره ممنوع کردن یا کنار گذاردن داور صربستانی Milovan RISTIC چیزی نیافتم ، و اشتباهات داوری چیز جدیدی نیست و مرتب تکرار شده و میشود و تا حال کسی را بدینصورت از این شغل کنار نگذاشته اند.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 01:27
wato wato - شیراز - ایران
وکیل از لندن تو هم نفست از جای گرم بلند میشه ها دوبره باری کنن اگه ای حرفو به بازیکنای تیم ایران بگی تا خود لندن دنبلت مکنن دیگه نگی کاشکی دوباره بازی کنن که ایدفعه از روحیه قهرمان بازیها ندارن خدا یا ادم جو گیر نشه
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 02:29
دنیای وحشی - تهران - ایران
ح..زادگی که شاخ و دم ندارد . هرفرد و یا افراد و گروه و دسته ای در هرکجای دنیا و در هر موقعیتی که هستند در روز روشن و به وضوح باعث بی عدالتی بشوند در دسته ح...زادگان قرار می گیرند و لعنت جاودانه نیز بدرقه راهشان در دنیا و آخرت خواهد بود . خدا نه دردنیا و نه درآخرت نیامرزتشان . دلم کمی از حکم داده شده علیه این داور بیشرف خنک شد کاشکی درهمه جای دنیا بشود حداقل به همین اندازه با بی عدالتی مبارزه کرد .
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 03:09
arash-/ - ناتینگهام - انگلستان
خدائی فقط همین مشکل رو داشتیم که یه داوطلب پیدا شد و حلش کرد
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 03:44
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان/// برگزارى دوباره بازى ریسکش خیلى زیاده!! شاید وضع بهمین شکل باقى بمونه کلاسش بیشتر باشه !!! حداقل با افتخار باختندو به همه اینطور تداعى شد اگر داور حق کشى نمى کرد تیم ایران برنده مى شد ولى تصور کنید بازى دوباره برگزار مى شد و چند تا گل مى خوردیم !!!! دیگه داور هم برامون ابو عطا مى خوند !!!
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 04:12
amir-amir - تورنتو - كانادا
به عنوان مثال داور بازى مکزیک و کرواسى نیز یک پنالتى علیه کرواسى را نادیده گرفت . واقعا باعث تعجب است با داشتن صحنه هاى متعدد ویدئو با کیفیت بالا چرا فیفا باید منتظر شکایت باشد در حالیکه قادر است با اتکا به همان صحنه ها داوران خاطى را براى همیشه از بازى هاى فوتبال محروم کند
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 04:48
سالار123 - کوالالامپور - مالزی
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان: اگه اینطور بود که شما می گین الان ازبکستان جای ایران تو جام جهانی بود. یادمون نرفته تو بازی رفت با ازبکستان توپ اونا نیم متر تو دروازه ایران بود و داور ژاپنی به اشتباه گل نگرفت. بله داوری خیلی ضعیف بود ولی اشتباه داوری برای همه هست. تو این دور از مسابقات چقدر اشتباههات دیگه هم انجام شده. به امید موفقیت ایران در ادامه...
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 03:18
Mamad_ina - نیو یورک - آمریکا
نوشدارو بعد از مرگ اسفندیار
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 05:08
farrokhs - میامی - آمریکا
چه باحال میشد اون‌وقت بعد از بازی می‌گفتن بیاین پنالتیتون رو بزنید
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 05:42
kambizy - الست - هلند
افسوس که فوتبال دیگه فوتبال قدیم نیست. این دنیا شده دنیای ادم فروشی
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 07:26
Razor - نیویورک - امریکا
این داور خیلی مشکوک میزد. دو بار در مسیر توپ بازیکنان ایران قرار گرفت و یک پنلتی هم نگرفت و به یکی از بازیکنان ما کارت زرد داد. به نظر میاد خریده باشنش
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 08:19
lili_hozak - لندن - انگلستان
خبر خوبی بود ! میشه لینک مطلب به زبان انگلیسی یا سایت خود فیفا رو هم به اشتراک بگذارید . منبع خبر ؛ مهم میباشد.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 08:44
Majid63 - پاريس - فرانسه
چیزی را عوض نمی کند! تمام شد.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 09:00
martinT - هایدلبرگ - آلمان
تلویزیون آلمان بازی آرژانتین و نیجریه رو فقط مستقیم پخش میکنه،کسی‌ می‌دونه از طریق کدوم سایت اینترنتی می‌شه بازی ایران و بوسنی رو دید؟
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 09:01
nassau - مالاگا - اسپانیا
چه کمکی‌ میکنه، اون بابا که کاری خودشو کردو‌ رفت و ایران باخت ، همونی که میخواستید ، کثافتها
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 09:05
Azadikhah - تكسل - هلند
چه فایده.حاصل این همه زحمت رو خراب کرد!
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 09:48
martinT - هایدلبرگ - آلمان
تلویزیون آلمان بازی آرژانتین و نیجریه رو فقط مستقیم پخش میکنه،کسی‌ می‌دونه از طریق کدوم سایت اینترنتی می‌شه بازی ایران و بوسنی رو دید؟
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 10:45
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
صربستانی ها پدر سوخته ترین مردم دنیا هستند. بی رحم ترین مردم دنیا هستند. و بی منطق ترین مردم دنیا هستند . ادعای من را در جنگ یوگسلاوی میتوانید ببینید وتائید کنید
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 11:23
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
Mamad_ina - نیو یورک - آمریکا. نوشدارو پس مرگ سهراب یا اسفندیار، فرقی‌ نداره اصل مطلب دیررسیدن نوشدارو هست. . و اما توجه کردید که تیم ایران از این ناا داوری خیلی استفاده کرد. تمام مطبوعات دنیا به نفع ایران این داستان را نوشتند، و از بازی ایران تعریف و تمجید کردند. و این باید پیام ما به دنیا باشد که حتی یکی‌ از بهترین تیم دنیا باید با داوری ناعادلانه از ما بگذارند. با این که تحریم بودیم و هیچ کشوری با ما بازی نمیکرد. به امید ادامه این درخشش و توانای ورزش فوتبال ایران.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 11:36
farryuk - نیوکاسل - انگلیس
منهم هر چی گشتم چیزی در باره این خبر پیدا نکردم و فقط گزارشی از دژاگه بود شاید خبر از کسی بوده که می خاسته اسمش فاش نشه. https://www.fifa.com/worldcup/news/y=2014/m=6/news=dejagah-iran-will-be-going-for-goals-2382182.html
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 11:45
Scotland - گلاسگو - اسکاتلند
محروم کردنش کافى نیست. این باباى نمک به حروم با زندگى یه مملکت بازى کرده. باید حبس ابد داد بهش. که تمام زندگیش رو پشت میله هاى زندان سر کنه..
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 12:26
bineshaan - لندن - انگلیس
لطفا منبع خبر رو هم بگید. چون هیچ کسی چنین خبری رو مخابره نکرده. کدوم سازمان٬ کدوم شخص یا رسانه. نمیشه که هر چیزی رو که هر جا دیدید به جای خبر تو این سایت نقل کنید.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 12:29
madly - گوتنبرگ - سوئد
بنظر نمیاد این خبر واقعیت داشته باشه، چون توی سایت فیفا و هیچ سایت معتبر ورزشی دیگه ای چنین خبری درج نشده.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 12:33
سبز کم رنگ - آمریکا - آمریکا
دوستانی که میگن داور رو خریدن خیلی دیگه رویاپردازی میکنن. حتی خود ما هم فکر نمیکردیم بچه ها جلوی آرژانتین اینطوری بازی کنن، چه برسه که خود آرژانتینی ها نگران بازی ایران باشن و قبل بازی داور رو بخرن. دوما اشتباهات کم و زیاد همیشه بوده. همین بوسنی یه گل درستش رو داور افساید اعلام کرد ولی اندازه ماها شلوغی نکردن. کلا آدم هاب جوگیر هستیم. بقول کامبیز ملت جوگیر!!!!
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 12:49
madly - گوتنبرگ - سوئد
. martinT - هایدلبرگ - آلمان. wiziwig.tv سمت چپ بالا LIVE SPORTS رو کلیک کن! وارد صفحه جدید که شدی سمت راست بازی مورد نظرت روی کلمه LIVE کلیک کن! . یک لسیت بلند بالا از کانالهایی که این بازی رو دارند پخش میکنند ظاهر میشه یکیشو انتخاب کن و PLAY NOW رو کلیک کن! ممکنه یکی دوتاشون کار نکنه ولی معمولا 90 درصدشون قابل دریافت هستند.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 13:01
Behdin - آمستردام - هلند
martinT - هایدلبرگ - آلمان شبکه اول هلند یکی‌ از بازی‌های همزمان را نشان میده ، شبکه سوم هلند بازی دیگر را. فکر کنم تو آلمان قابل دریافت هست.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 13:49
ab shangooli - لندن - انگلند
این داور صربستانی به هیچ عنوان محروم نشده و به عنوان داور چهارم بازی هندوراس و سویس هم انتخاب شده ، سایت رسمی‌ فیفا همین چند لحظه پیش اعلام کرد این هم لینکش : Officials. Referee: . Nestor PITANA. ARG. Assistant Referee 1: . Hernan MAIDANA (ARG). Assistant Referee 2: . Juan Pablo BELATTI (ARG). Fourth official: . Milorad MAZIC (SRB). https://www.fifa.com/worldcup/matches/round=255931/match=300186482/index.html#squadlists#nosticky
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 15:47
delmorde - یوتوبوری - سوئد
martinT - هایدلبرگ - آلمان. www.svtplat.se این سایت تلویزیون سوئد است امیدوارم بتونید استفاده کنید، البته کمی قطع و وصل میشه زمانش زیاد نیست، یعنی مدت خیلی کمی گاهی قطع میشه اما دوباره وصل میشه.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 16:05
kitaro - تهران - ایران
تنها راه جلوگیری ازین اتفاقات استفاده ار ویدیو چک هست که تا حالا فیفا باهاش مخالفت کرده.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 20:52
perser68 - آلمان - آلمان
martin - T - هایدلبرگ - آلمان. احتمالاً کاناله یکه فستیواله آلمان بازیه ایرانو نشون بده،چون شبه قبل از کاناله یکه فستیوال آلمان بازیه دیگه پخش میشد!
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 21:24
سروتن١٩٧٦ - تگزاس - آمرىکا
دوست عزیز، سایت footballitarin.com, و یا اپلیکیشن هاى glwiz, ustream که مجانى هم هستند و یا کانال ESPN بهترینها براى دیدن بازى ایران هستند. با آرزوى پیروزى براى یوزهاى ایرانى
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 22:45
سروتن١٩٧٦ - تگزاس - آمرىکا
من هنوز نمى فهم تو سال ٢٠١٤ که تلویزیون قطره عرق پرتاب شده از پیشونى بازیکن ها رو هم نشون میده چرا هنوز باید بحث اشتباهات داورى مطرح باشه اونم تقریباً تو تمام بازیها. پس تکنولوژى چه زمانى قراره به کمک فوتبال بیاد؟ تقریباً تو هیچ ورزشى غیر از فوتبال نیست که از ویدیو چک استفاده نشه.
‌سه شنبه 3 تير 1393 - 22:45
koorosh2500 - تهران - ايران
اولا بازی تمام شده و نتیجه هم عوض نمیشود .دوما باید قدرت فوتبال ما مثل والیبال به جایی برسد که هیچ ناداوری نتواند بر قدرت بچه های ما غلبه کند و باز از بچه ها مچکریم و بدنبال قوی تر شدن تیم فوتبال باشید و این حاشیه ها هیچ تاثیری بر پیشرفت فوتبال ما ندارد .این ناداوری میتواند در هر بازی اتفاق بیافتد .مثل بازی ایتالیا و اروگوئه ولی در آخر بازی و مصاحبه با بوفون او گفت کمبود و ضعف از ما بود و نباید پشت این مسائل پنهان شد.بز با صدای بلند میگویم بچه ها مچکریم
‌چهارشنبه 4 تير 1393 - 05:28
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.