یوتیوب محصولات شرکت‌های مستقل تولید موسیقی را حذف می‌کند

ممکن است موزیک ویدئوهای گروه هایی مثل ریدیوهد از یوتیوب حذف شود



یوتیوب گفته است که موزیک- ویدئوهای خواننده ها و گروه هایی از قبیل ادل، آرکتیک مانکیز و ریدیوهد را حذف می‌کند زیرا لیبل های مستقل تولیدکننده این آثار حاضر به پذیرش شرایط قرارداد تازه یوتیوب نشده اند.

از مدتی پیش گوگل، که مالک سایت یوتیوب است، در حال مذاکره با شرکت های تولیدکننده موسیقی برای بستن قراردادهای تازه مرتبط با سرویس عضویت موسیقی بوده است.

یک سخنگوی شرکت های مستقل موسیقی گفته است که یوتیوب در حال ارتکاب خطای فاحشی است که بر قضاوت نادرست مالی مبتنی است.

یوتیوب گفته است که قصدش این است که با راه اندازی سرویس پخش موسیقی بر اساس تقاضا، نظام تازه پرسودی برای صنعت موسیقی به ارمغان بیاورد.

رابرت کیند، سرپرست بخش محتوا و بازرگانی یوتیوب به فایننشال تایمز گفته است که اگر مذاکره ها به نتیجه نرسد، ممکن است آثار تولیدشده شرکت های مستقل موسیقی ظرف چند روز از یوتیوب حذف شود.

شرکت های عمده تولید موسیقی یعنی یونیورسال،‌ سونی و وارنر شرایط تازه این سایت را پذیرفته اند، ولی نام های مستقل و کوچک تر حاضر به پذیرش شرایط یوتیوب نشده اند.

اد اوبراین، گیتاریست گروه ریدیو هد، گوگل را متهم کرده است که تلاش کرده شرکت های پرزور را وادار به پذیرش سودهای کم کند.

"ما تلاش کرده ایم و باز هم تلاش خواهیم کرد که یوتیوب را وادار کنیم درک کند که موسیقی شرکت های مستقل برای سرویس های پخش آنلاین چقدر اهمیت دارد و چرا باید بر اساس همین اهمیت،‌ ارزش گذاری شود."

او گفت:‌"یوتیوب با دسترسی ندادن به مشترکان به موسیقی مستقل، خودش را در آستانه شکست قرار خواهد داد... اکثر شرکت های تولید موسیقی مستقل در دنیا از اینکه یوتیوب احترام و درک کافی از خود نشان نمی دهد دلسرد شده اند."

بی پی آی، موسسه ای که شرکت های بریتانیایی تولید موسیقی را نمایندگی می‌کند، می گوید اشتباه است که یوتیوب که مهمترین سرویس ویدئوی آنلاین را در اختیار دارد، شماری از شرکت های مستقل را طرد می کند.

جف تیلور،‌ مدیر عامل این موسسه، گفت که این اقدام سبب می شود که علاقمندان، فرصت شنیدن موسیقی آنها را از دست بدهند و شرکت های تولید موسیقی و هنرمندها نیز نتوانند در آمد کسب کنند، و همه اینها به این دلیل است که این شرکت ها تمایل ندارند تسلیم یک اولتیماتوم "بله یا خیر" بشوند.

ایمپالا که نمایندگی چند شرکت مستقل موسیقی از جمله ایکس ال رکوردینگز،‌ 4DA، کوکینگ واینایل و دومینو را بر عهده دارد از کمیسیون اروپا خواسته که در این منازعه به یوتیوب کمک کند.

بی بی سی بر این باور است که حتی اگر یوتیوب به حذف ویدئو موزیک ها اقدام کند، آثار هنرمندانی که با شرکت های مستقل همکاری کرده اند، از طریق کانال هایی مثل Vevo همچنان قابل دسترسی است.

به عبارت دیگر، تنها ویدئوهایی از یوتیوب حذف می شوند که امتیاز آنها را شرکت های مستقل به صورت انحصاری در اختیار دارند، نظیر ضبط های استودیویی یا اجراهای زنده.

یک سخنگوی یوتیوب به بی بی سی گفته است: "هدف ما این است که یوتیوب را همچنان تجربه موسیقایی شگفت انگیزی نگه داریم- هم به عنوان یک سرویس جهانی برای ارتباط هنرمندان با طرفدارانشان، و هم به عنوان منبع سود برای صنعت موسیقی."

او گفت: "ما برای موسیقی های روی یوتیوب در حال اضافه کردن سرویس هایی مبتنی بر حق اشتراک هستیم؛ و هدفمان این است که با سرویس های مبتنی بر پخش بر اساس تقاضا، برای شرکای خود در حوزه موسیقی،‌ سودآوری کنیم، و این علاوه بر میلیون ها دلاری است که یوتیوب هر سال عاید آنها می کند."

این سخنگوی یوتیوب گفت: "از اینکه صدها شرکت تولیدکننده عمده و مستقل اکنون شریک ما شده اند، بسیار خوشحالیم."

ورود یوتیوب به بازار اشتراک موسیقی بعد از این بود که آمازون سرویس مشابهی برای اعضای ویژه اش راه اندازی کرد و اپل نیز سرویس آنلاین موسیقی بیتز میوزیک Beats music را خرید.

+8
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.