زوج‌یابی با اپلیکیشن‌های تلفن همراه 'خطر عفونت مقاربتی را بیشتر می‌کند'

پژوهشگران هشدار داده‌اند که استفاده از اپلیکیشن‌های تلفن‌های هوشمند برای پیدا کردن شریک جنسی، زمینه‌ساز افزایش خطر ابتلا به عفونت‌های مقاربتی می‌شود.

نتایج مطالعه‌ای که در لس‌آنجلس آمریکا انجام شد، نشان داده است که مردان همجنسگرایی که از اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن شریک جنسی استفاده می‌کنند، در مقایسه با مردان همجنسگرای دیگری که به صورت حضوری (مثلا در کلوپ‌ها) یا در وبسایت‌ها شریک جنسی خود را پیدا می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که به بیماری‌های سوزاک و کلامیدیا تراکوماتیس مبتلا شوند.

پژوهشگران می‌گویند که پیشرفت در فناوری، بیش از قبل، فرصت‌های بیشتری برای برقراری رابطه جنسی فراهم کرده است.

اپلیکیشن‌های مورد مطالعه، بعد از نصب روی تلفن‌های هوشمند، با شناسایی موقعیت جغرافیایی تلفن، افرادی را که در نزدیکی یکدیگر هستند، به هم معرفی می‌کنند.

در این پژوهش ۷ هزار و ۱۸۴ مرد که به یک درمانگاه ارائه‌دهنده خدمات سلامت جنسی مراجعه کرده بودند، شرکت کرده‌اند.

براساس نتایج این پژوهش، بین مردانی که از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند و مردانی که با حضور در کلوپ‌ها یا از طریق وبسایت‌ها شریک جنسی جدید پیدا می‌کنند، احتمال ابتلای گروه اول به سوزاک ۲۳ درصد و احتمال ابتلای آنها به بیماری کلامیدیا تراکوماتیس ۳۵ درصد بیشتر است.

هرچند احتمال آلودگی هر دو گروه به ویروس اچ‌آی‌وی به یک اندازه است.

این پژوهشگران نتیجه‌گیری کرده‌اند: "پیشرفت‌هایی که باعث راحت‌تر شدن ملاقات با افراد ناشناس برای برقراری رابطه جنسی می‌شود، می‌تواند به طور غیرعمد شبکه‌هایی از افراد را شکل دهد که احتمال ابتلای کاربرانشان به عفونت‌های مقاربتی بیشتر است."


استفاده از کاندوم



کلامیدیا تراکوماتیس با رابطه جنسی منتقل می‌شود



دکتر استیو تیلور، مشاور سلامت جنسی در بیمارستان هارتلند بیرمنگام به بی‌بی‌سی گفت: "در درمانگاه‌های سلامت جنسی و اچ‌آی‌وی بیشتر از قبل شاهد چنین مواردی هستیم، هم بین مردان همجنسگرا و هم دگرجنسگراها."

او گفت: "بدون شک، پیشرفت در فناوری باعث شده است افراد سریع‌تر از قبل بتوانند شریک جنسی جدید پیدا کنند و به همین دلیل، فضایی مناسب برای انتقال و گسترش عفونت‌های مقاربتی و اچ‌آی‌وی فراهم می‌شود."

جاستین هارباتل، مشاور بهداشت، می‌گوید: "مردان همجنسگرا در مقایسه با قبل، فرصت‌های بیشتری برای ملاقات با شرکای جنسی جدید دارند."

او گفت: "بخشی از مشکل این است که ارتباطات از طریق اپلیکیشن‌ها می‌تواند خیلی کوتاه و کم باشد و به همین دلیل، ممکن است بحث‌های مهمی مثل رابطه جنسی مطمئن شکل نگیرد."

این مشاور بهداشت گفت که استفاده از کاندوم هنگام برقراری رابطه جنسی، همیشه بهترین راه برای مبتلا نشدن به عفونت‌های مقاربتی است.

+18
رأی دهید
-4

jesus123 - پاوه - ایران
واقعا معضلی شده
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 09:27
hossein+87 - ایران - ایران
برقراری رابطه جنسی با خود اپلیکشن های گوشی همراه یکی از بهترین راه های در امان ماندن از بیماری های عفونی مقاربتیه. بــعله.
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 09:34
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
قابل توجه پناهندگان دروغگوی همجنسگرای ایرانی : کیس معتبر با تضمین اقامت و فریب home office همراه با اپ وارد بازار شد. هاهاها
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 10:56
agha_ehsan - تهران - ایران
همین اپلیکیشنها تو خود ایران که جامعه رو از دم حشری کرده
یکشنبه 25 خرداد 1393 - 15:03
seyed ali geda - لندن - انگلیس
jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان . کیس خودت چی‌ بوده و چی‌ گفتی‌ که اقامت گرفتی ؟ حتما گفتی‌ که داشتی توی پارک آب‌بازی میکردی که نیروهای سپاه دنبالت کردند و تو هم فرار کردی آمدی انگلیس و حالا هم نمیتونی بروی ایران چون جانت در خطر است چون که میخوان بهت آب بپاشن و ملکه انگلیس هم گفت بهش اقامت بدین و جیره هم بهش بدین که جانش در خطر است. چقدر تو راست گو هستی‌ . مواظب باش که چشم نخوری. مامانت قربونت بره.
دوشنبه 26 خرداد 1393 - 04:15
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.