آخرین قیمت انواع عمل‌های زیبایی در تهران؛ از کاشت نگین در چشم تا جراحی سینه

روزنامه “فرهیختگان” چاپ تهران در شماره روز دوشنبه (۵ خرداد-۲۶ می) خود، در گزارشی با اشاره به این‌که هنوز «آمار دقیقی از جراحی‌های زیبایی در کشور وجود ندارد» نوشت که بر اساس تخمین‌های “انجمن جراحی پلاستیک کشور”، سالانه حدود ۱۰۰هزار جراحی مختلف برای زیبایی در کشور انجام می‌شود که نزدیک به ۹۰ درصد آن “جراحی بینی” است.

بر پایه این گزارش، طی چند ماه اخیر شماری از “نادر‌ترین جراحی‌های زیبایی در دنیا” هم‌چون “تغییر رنگ چشم” و “کاشت نگین در سفیدی چشم” در ایران آغاز شده به گونه‌ای که تا کنون سه نفر در تهران اقدام به کاشت نگین در چشم خود کردند که بر اساس پیگیری‌های خبرنگار “فرهیختگان” «دو نفر از آن‌ها دچار عارضه‌های بعد از عمل از جمله آب مروارید شده‌اند».

یکی از مسوولان بیمارستانی که این‌گونه عمل‌های زیبایی در آن انجام می‌شود، به این روزنامه گفته که هزینه‌ی کاشت نگین در چشم در حدود ۵۵۰۰ دلار معادل ۱۸ میلیون تومان است که البته «در حال حاضر این عمل جراحی تا شهریور ماه امسال انجام نمی‌شود».

یکی از پزشکان این بیمارستان خصوصی نیز که نخواسته نامش فاش شود، با بیان این‌که «این عمل بدون عوارض نیست و از طرف ما تایید نمی‌شود»، به تقاضاهای پرشمار برای انجام این عمل‌های زیبایی اشاره و خاطرنشان کرده از آن‌ جایی که «این افراد برای رفع این نیاز و خواسته‌شان هر جای دیگر شده خواهند رفت، منطقی است که ما این پول را در کشور خودمان حفظ کنیم و به نوعی از خروج ارز نیز جلوگیری کنیم».

بر اساس این گزارش، هزینه تغییر رنگ عنبیه چشم نیز هم‌چون کاشت نگین در چشم است که طی آن، «عنبیه جدید با رنگ دل‌خواه متقاضی عمل، انتخاب و خریداری می‌شود».

در این میان، دکتر محمدطاهر رجبی، “متخصص چشم و فوق تخصص جراحی پلک و صورت” از مواردی چون «برگشتی پلک به سمت بیرون»، «بازماندن چشم‌ها در شب»، «عفونت چشم» و «دو بینی ناشی از تزریق بوتاکس» به عنوان شماری از پیامدهای عمل جراحی زیبایی نام برده است.

گزارش “فرهیختگان” اضافه می‌کند که هم‌اکنون در تهران قیمت عمل جراحی بینی حدودا ۴ تا ۶ میلیون تومان، جراحی زیبایی شکم بین ۳ تا ۶ میلیون تومان، جراحی سینه بین ۷ تا ۱۰ میلیون تومان، جراحی زیبایی پلک بین ۲ تا ۵ میلیون تومان، و جراحی زیبایی‌ لاله گوش ۶ میلیون‌تومان است.

هم‌چنین عمل زیبایی چانه بین یک تا ۲ میلیون تومان، اصلاح کشیدگی فک حدود ۱۰ میلیون تومان، برجسته‌سازی گونه بین ۳ تا ۴ میلیون تومان، کشیدن صورت نزدیک به ۳ تا ۶ میلیون تومان، کشیدن کامل پیشانی حدود ۱۰ میلیون تومان، و تزریق ژل و چربی نیز یک تا ۲ میلیون تومان برای متقاضیان آن هزینه در بر خواهد داشت.

پیش از این، روز چهارم اردیبهشت‌ماه امسال، محسن نراقی، “رییس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران” به روزنامه‌ی “ابتکار” گفت که «مراجعان جراحی‌های زیبایی بینی اغلب بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند و مردان، متقاضی جراحی‌های زیبایی و جوان‌سازی صورت از سنین ۳۰ سال به بالا هستند».

در مهرماه سال گذشته، نیز این روزنامه با انتشار گزارشی از کاهش سن عمل‌های جراحی زیبایی بینی و لب و گونه در کشور به ۱۴سالگی خبر داده و از قول علیرضا زالی، “رییس کل سازمان نظام پزشکی ایران” نوشته بود که ایران از نظر تعداد متقاضیان جراحی زیبایی بینی در دنیا مقام اول را دارد.

در این میان، در بهمن ماه سال گذشته، مجید ابهری، “کار‌شناس آسیب‌شناسی اجتماعی و متخصص علوم رفتاری” از ده برابر شدن عمل جراحی زیبایی در میان مردان طی ۵ سال گذشته خبر داده و با بیان این‌‌که در این زمینه «مردان گوی سبقت را از زنان ربوده‌اند» گفته بود که «بر اساس نظر‌سنجی‌های انجام‌شده از هر پنج نفری که برای عمل بینی مراجعه می‌کنند دو نفر مرد هستند».

+52
رأی دهید
-46

dkdk - اسلیس - دانمارک
به هر چی‌ که هستی‌ افتخار کن.نیازی نیست در کار خدا فضولی کنید.ای کاش اینقدر که به ظاهر اهمیت می‌دادیم نصف آن هم به درون و ذات و شرافتمان اهمیت می‌دادیم.
‌سه شنبه 6 خرداد 1393 - 23:41
eckankar - ریجاینا - کانادا
علت شیوع بالای این نوع اعمال در ایران به نظر من اولا ناشی از پایین بودن عزت نفس در جامعه ایران و در ثانی تجمل گرایی و ظاهر بین بودن ماست ، اگر خوب دقت کنیم به راحتی متوجه تجمل گرایی عمیق در سطح اجتماع میشویم.
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 00:43
دنیای وحشی - تهران - ایران
کاشکی یک فکری به حال مغز این جماعت دیوانه بکنند که به جای این کارها وقتشان کمی صرف چگونه بیرون کردن ملایان از ایران بکنند که پدر سگها کنگر خوردند و لنگر انداختند و مثل زالو خون ملت را به شکلهای مختلف می مکند . !! آخوند مکار همه جا به همه کار ملت کاردارند الا این نوع کارهاشون که چی ؟!! سرملت گرم تن و بدن خودشون باشه و پولشون هم تومملکت بمونه و کاری به کار سیاست نداشته باشند .!!
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 01:52
amir-amir - تورنتو - كانادا
یک اقلیت پولدار خوش گذران دست به این کارهاى غیر ضرورى مى زنند جماعت کارگر و کارمند که در قید این مسائل نیستند
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 03:57
dark night - تهران - ایران
قیمت جراحی مغز چنده؟ یا تزریق شعور، درک و فهم؟؟؟؟؟؟این جماعت به پوچی مطلق رسیدن، تمام زندگیشون شده مادیات و ظواهر دنیا.
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 04:41
کبالت3 - کرج - ایران
تازه اینا قیمتهای میدون تره باره کبلائی.
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 04:57
iran farda - سندیگو - آمریکا
اکثر جوونهای جنس مذکر در ایران مثل گی‌‌ها یا همون همجنسگراها هستند و حرکت و رفتار و مدل لباس پوشیدنشون خیلی‌ شبیه هست .آخرین باری که ایران بودم اکثر همسنو سالهای خودم یا ابرو برداشته بودن یا زیبایی بینی‌ و ...
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 06:07
azadeh11 - آمستردام - هلند
مردم اعتماد به نفس دیگه ندارند. آنرا از دست داده‌اند،
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 08:46
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
واقعا وقتی به اتفاقات و نیازهای مردم ایران نگاه کنیم ، متوجه میشویم همه چیز در مسیری خارج از روند معمول جهانی درحال جریان است .ماهواره ها در خدمت واردات دستگاههای بزرگ کننده آ.....در مردان و در داخل هم که انواع عمل های زیبایی .خارج از بحث پزشکی و کارایی دستگاه های آلت.....، واقعیت دیگری که مطرح است و آن ، حجم بالای مشغولیت فکری مردان به بحث سکس و بیماری حاد جامعه دراین خصوص است.حکومت ایران به مانند خیلی از موارد دیگر در حل این بحران نیز درمانده و تنها فعالیت چشمگیر حکومت اعدام پس از وقوع تجاوز است .حکومتی که نه بر اساس معیار علمی و انسانی بلکه براساس سنت و خرافات شکل گرفته و موازین قانونی آن بر اساس قرن های گذشته تنظیم و اجرا میگردد، نتیجه اش جز این نخواهد بود چراکه هر روز به عمر آن قوانین کهنه افزوده و فاصله خواست های مردم با آن چند برابر میشود.
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 08:23
علی چپ دس - رشت - ایران
ینی حالم دیگه بهم میخوره . هر جا میری از این بینی مزخرفا زیاده . حالا اشکال نداره . مرده با زنه دماغشونو عمل کردن . بچشون بیچاره با دیدن دماغ خودش همش احساس بد داره .
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 10:15
siavash33 - کردستان - ایران
خودکم بینی و خودنمایی
‌چهارشنبه 7 خرداد 1393 - 11:14
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.