مهرناز، برنده مسابقه ملکه زیبایی ایرانی در کانادا شد

«من کارهای ترسناک و به چالش کشیدن خودم را دوست دارم». این را برنده مسابقه ملکه زیبایی ایران در کانادا می‌گوید. مهرناز که پس از چند ماه رقابت با ۳۰ دختر ایرانی در تورنتو و مراحل آمادگی و تمرین، توانست در روز شنبه ۲۰ اردیبهشت تاج ملکه زیبایی را از آن خود کند، گفت: «این ترسناک‌ترین کار عمرم بود.»

آخرین مراسم انتخاب ملکه زیبایی ایران در سال ۱۳۵۷ در ایران برگزار شد و دیگر ایرانیان شاهد چنین مراسمی نبوده‌اند. بسیاری از دختران ایرانی در مراسم دختر شایسته و یا ملکه زیبایی در کشورهای مختلف شرکت کرده و مقام‌هایی نیز کسب کرده‌اند، اما این اولین باری بود که عده‌ای از ایرانیان فعال در حوزه فرهنگی و اجتماعی در تورنتو پیش‌قدم شده و یک مراسم انتخاب ملکه زیبایی را برگزار کردند.

رزا شفابخش، یکی از مجریان مراسم انتخاب ملکه زیبایی ایرانی در کانادا، با اشاره به تلاش زیاد دست‌اندرکاران برای نشان دادن هنر ایرانی و ارائه یک مراسم زیبا، به رادیو فردا می‌گوید: این یک تجربه نو بعد از ۳۶ سال بود که اتفاق افتاد و من فکر نمی‌کردم این مراسم به این بزرگی و شکوه اجرا شود. کیفیت برگزاری مراسم بیش از حد انتظار من بود.

مهرناز عدلی، برنده مسابقه ملکه زیبایی ایران در کانادا، که از شش ماه پیش وارد رقابت‌ها و مراحل آماده‌سازی شده بود به رادیو فردا می‌گوید: «احساسی باورنکردنی دارم و همه چیز برایم جالب است».

«وقتی که می‌بینم می‌توانم به خودم ثابت می‌کنم توان انجام کاری را دارم، اعتماد بنفس پیدا می‌کنم که بسمت کارهای بزرگتر بروم.»

مهرناز می‌گوید: «این برنامه‌ها به دختران جوان نشان می‌دهد که هر کسی می‌تواند به آنچه می‌خواهد برسد به شرطی که پشتکار داشته باشد و به خودش باور و اعتماد بکند، یعنی کسی یک کاری را شروع بکند حتما موفق می‌شود.»

پس از مهرناز، تینا کاظمی دوم شد و نوشا و نیلوفر شیرازی دو نفر از چهار نفر نهایی را تشکیل دادند.

بر اساس اعلام برگزارکنندگان، ۵۰ درصد از آرا توسط چهار داور مسابقه و ۵۰ درصد دیگر توسط مردم تعیین شده‌است که در روز مسابقه نفرات برتر بر آن اساس اعلام شدند.

 

کیفیت مراسم

علی آریانا یکی از مجریان و برگزارکنندگان مراسم به رادیو فردا می‌گوید که از نتیجه کار صد در صد راضی است، چرا که ابتدا قرار بود یک طرح کوچکتری به اجرا در آید ولی وقتی برگزارکنندگان از همان ابتدا با استقبال زیاد روبرو شدند متوجه شدند که چقدر جای چنین مراسمی در جامعه ایرانی خالی است. به همین دلیل نگاه به برنامه عوض شد و شش ماه تلاش جمعی دست‌اندرکاران نتیجه خوبی را رقم زد.

به گفته وی، این برنامه بازخورد خوبی داشت و حتی از غیر ایرانیان نیز در مراسم شرکت داشتند. تهیه‌کنندگان و حامیان مراسم قصد دارند در سال‌های دیگر آن را ادامه دهند و روی نگاه‌های جهانی به ایرانیان تاثیر مثبت بگذارند.

علی آریانا با تاکید بر اینکه سعی کرده‌اند مراسمی در سطح جهانی طراحی و اجرا نمایند، می‌گوید: «هر حرکتی بار اول سخت است، چرا که نیازمند مطالعه قبلی است، از طرفی برخی اصل کار را زیر سوال می‌برند، و یا چون برخی برنامه‌ها در جامعه ایرانی مستمر نیست عده‌ای با شک و تردید به طرح‌های جدید نگاه می‌کنند و چون از قبل تجربه‌ای در این سطح وجود نداشت، بنابراین برآورد هزینه راحت نبود و از طرفی تیمی که کار را برعهده داشت زمان زیادی برای آماده شدن صرف کرد. تطبیق دادن مراسم با شرایط فرهنگی جامعه ایرانی نیز از جمله مسائل زمانبر بود.»

وی می‌گوید: «امسال به دلیل مشکلات ویزای ایرانیان از داخل کشور و نبود فرصت کافی برای هماهنگی با متقاضیان در کشورهای دیگر، تهیه‌کنندگان برنامه تصمیم گرفتند تا تنها از متقاضیان در داخل کانادا گزینش کنند اما سال‌های دیگر امکان شرکت از کشورهای دیگر میسر خواهد شد.»

آیلین ویگن یکی از چهار داور مسابقه بود. خانم ویگن در مورد معیارش برای انتخاب دختران به رادیو فردا می‌گوید: «معیار من برای انتخاب تنها صورت نبود، بلکه صورت و سیرت زیبا بود که فکر می‌کنم اکثر دختران این دو حسن مثبت را داشتند. برای همین من نیاز به وقت بیشتری داشتم که در روز رای گیری‌ها عملا انجام شد.»

خانم ویگن می‌گوید که دختران شرکت‌کننده، تحصیل‌کرده، با شخصیت و موفق بودند و ابراز امیدواری می‌کند که این مسابقه در وضعیت و آینده دختران شرکت‌کننده تاثیر مثبت داشته باشد.

او با تاکید بر حرفه‌ای بودن مراسم می‌افزاید: «با اینکه چنین برنامه‌ای پس از ۳۶ سال برگزار می‌شد و شنیدم که بیش از شش ماه کار کرده بودند، کیفیت مسابقه بی نظیر بود و هیچ چیزی از مسابقات ملکه زیبایی آمریکا کم نداشت.»

شهرزاد سپانلو دیگر داور مسابقه می‌گوید: «معیار انتخاب من را ترکیبی از شخصیت و ظاهر تشکیل می‌داد. من به اعتماد بنفس دختران، سواد و باهوشی، زیبایی و وقار و توانایی در ارتباط برقرار کردن نگاه می‌کردم.»

خانم سپانلو می‌گوید که تحت تاثیر میزان تحصیلات و موفقیت‌های دختران شرکت‌کننده قرار گرفته‌است. «برخی از آنها گذشته سختی را پشت سر گذاشته بودند اما آرزو و امیدهای فراوانی برای آینده بهتر دارند.»

وی تلاش‌های خانم‌ها در طول چند ماه رقابت و آماده‌سازی را مثبت ارزیابی می‌کند؛ «به نظر من شرکت‌کنندگان به خوبی از عهده استرس برآمدند و برخی از آنها دوستی‌های خوبی ساختند. برخی نیز این مسابقه را فرصت خوبی برای ابراز خود و موفقیت‌های بیشتر در آینده دانسته‌اند.»

شهرزاد سپانلو معتقد است که که مراسم انتخاب ملکه زیبایی به خوبی برنامه‌ریزی و اجرا شد ولی از آنجایی‌که سال اول آن بود و مشکلاتی وجود داشت، می‌تواند جای بهبود داشته باشد. مثلا بهبود در روند رای‌گیری و نیز بالابردن کیفیت تهیه‌کنندگی فنی صحنه به روان بودن برنامه کمک می‌کند.

دیدگاه شرکت‌کنندگان

گلنوش رحیمی، دانشجوی معماری داخلی، یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقه انتخاب ملکه زیبایی در کانادا که به تازگی مهاجرت کرده‌است می‌گوید: «این یک چالش زیبایی بود. من چون در کارهای هنری هستم دلم می‌خواست در این مراسم شرکت کنم. من تلاش کردم همه چیز را در حد استاندارد جهانی انجام بدهم، حتی قرار بود در مراسم دختر شایسته جهان شرکت کنم، واقعا از هر نظر با آن استاندارد پیش رفتم. از انتخاب لباس تا مخارج و زمانی که صرف کردم و حتی از نظر فکری کاملا با این برنامه خودم را درگیر کردم.»

گلنوش که خودش در لیست ده نفر برتر جای گرفت اما چندان از نتیجه راضی نیست. او می‌گوید: «اگر من ۱۰ نفر و ۴ نفر برتر را انتخاب کنم جور دیگری تعیین می‌کردم. اسم برنامه ملکه زیبایی بود اما در عمل اینطور نبود به نظر من، چون واقعا دختران بسیار زیبایی انجا بودند که اگر از نظر عموم مردم می‌خواستیم طبقه‌بندی کنیم اینچنین طبقه بندی نمی‌شدند. من فکر می‌کنم اگر فقط داوران نقش اصلی را می‌داشتند نتیجه مسابقه جور دیگری می‌شد.»

او ادامه می‌دهد: «شاید من هم اگر خارج از این برنامه بودم به مهرناز رای می‌دادم اما خیلی دختران زیبا در مرحله اول حذف شدند در حالیکه می‌توانستند در لیست ده نفر برتر قرار بگیرند.»

یاسمین عاقلی، دانش‌آموخته علوم سیاسی، می‌گوید توسط مادرش تشویق شد تا در برنامه شرکت کند و بعد تصمیم گرفت با حضور در رقابتها خودش را محک بزند.

«من چهار ماه در برنامه حضور داشتم. مراحل آمادگی از جمله نحوه ارتباط با دوربین، حرف زدن، ورزش کردن و یا روی صحنه بودن و مسائل دیگر همگی چالش و تجربه خوبی بود و ما را برای حضور بهتر در جامعه کمک می‌کرد. من از سن کم همیشه در کارهای اجتماعی دوست داشتم حضور داشته باشم و روی بهبود اعتماد بنفس خودم کار می‌کردم. برای همین اینجا محک خوبی می‌توانست باشد.»

یاسمین می‌گوید: «من خوشحالم از انتخاب مهرناز ولی برخی می‌گویند که انتخاب‌ها عادلانه نبود. خیلی دختر خانم‌ها که شایسته انتخاب بودند اما نشدند. چند تا معیار اصلی برای انتخاب وجود داشت؛ زیبایی، آمادگی بدنی، نوع لباس پوشیدن و ظاهر، شخصیت افراد و تحصیلات. اما به نظرم اینها به خوبی مطرح نشد.»

یاسمین که برای امتحان وکالت در دانشگاه یورک آماده می‌شود می‌گوید قصد دارد سال دیگر در مسابقات دختر شایسته کانادا شرکت کند، جایی که ورود به آن سختی‌های خود را دارد.

نیلوفر شیرازی دیگر شرکت کننده مسابقه که البته در چهار نفر اول جای گرفت، از کیفیت مراسم و داوری‌ها مثبت یاد می‌کند و دلیل حضور خود را چنین بیان می‌کند: «مهمترین هدف من این بود که اعتماد به نفس خودم را ارتقا بدهم و واقعا به چیزی که می‌خواستم رسیدم. من سال اول حضورم در کانادا است و این برنامه باعث شد خیلی زود با آدم‌های زیادی آشنا شوم و خوشحال هستم که این شانس را داشتم که در این مراسم شرکت کردم.»

علی آریانا نیز می‌گوید در هر مسابقه‌ای حتی در سطح جهانی انتقاد وجود دارد. در کامپیوترهای ما آرا ثبت شده وجود دارند و هر نهادی می‌تواند آنها را نگاه کند. در صحت و سقم آرا شکی نیست.

وی در پایان به پرسش رادیو فردا مبنی بر اینکه چه میزان از کار انجام شده راضی است پاسخ می‌دهد: «به دلیل نبود تجربه قبلی ممکن است صد در صد از نظر تکنیکی مورد قبول نباشد اما من حداقل فکر می‌کنم نود درصد توقعات ما اجرا شد. خیلی از مردم را دیدم که با افتخار از این مراسم یاد می‌کنند و خوشحال هستیم که مراسمی در حد آبروی ایرانیان برگزار کردیم.»

+177
رأی دهید
-44

iran e azad - هورتن - نروژ
خدا کنه مثل نمونه نروژی که چند روز پیش تبلیغش را کردند، نباشه ! ما که از شنیدن اون خبر شاخ دروردیم ! اسم هر چی‌ ملکه بود ، زیر سوال برد !!!
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 22:16
خانه کجاست - لندن - انگلیس
آفرین به این شاه دختر ایرانی.آرزوی موفقیت ...
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 22:22
perser68 - آلمان - آلمان
خوشکله،بانمکه،حقش هم بود.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 23:01
مژگان سازگار - لندن - انگلیس
من هم به نوبه خودم تبریک میگم به مهرناز خانم شاه دختر ایرانی ، باعث افتخار ما... ای کاش خانم های ایرانی هم در خار ج از کشور باعث افتخار و اذت ما ایرانی ها باشند نه سرافکندگی و بدنامی که تو همین انگلیس هر چند گاهی میشنویم وشاهد هستیم ، که بخاطر دلایل مالی یا مشکلات روحی روانی یا کم بودن در این جامعه انگلیسی خودشون رو به راحتی در اختیار مردهای ( غیر از ایرانی) قرار میدهند ، و جز آبروریزی و شرمسارم واسه خانمهای ایرانی ارمغان ندارند.من به عنوان یک زن ایرانی همیشه تو تعجب هستم که چه دلیلی داره آدم با هم نوع و هم کشوری خودش نتونه باشه و در کنار هم زندگی کنند ، تا اینکه خودشو آلاف و آواره یه سری از این مردهای بی رگ ریشه خارجی کنه که تو جامعه ایرانی به هموطنان خودش پوز bf خارجیشو بده که چی....؟؟؟ قصد توهین به شخصیت و شخص خاصی رو ندارم به عنوان یک زن ایرانی همیشه سوال بوده ؟ . کبوتر با کبوتر باز باز!!!
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 23:05
azadi-iran - وین - اطریش
آفرین به برگزارکنندگان این ایده و تبریک به مهر ناز. این باعث می شود که ایرانی به آخوند می فهماند که آن دوران گذشت که مردم را می گریاندند و دختران و زنان ما را در یک پارچه سیاه عزا حبث کرده بودند. و سرمایه اید ملت را به غارت بردند.
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 00:25
princesse - تهران - پرژن
مژگان سازگار - لندن - انگلیس-ربطی‌ نداره خیلی‌ از آقایون ایرونی هم دوست دختر خارجکی دارند قرار نیست همه با طرز فکر شما زندگی‌ کنند. دست از سرک کشیدن زندگی‌ خصوصی مردم بر دارید بابا خودتون رو اصلاح کنید .من بعضی‌ از آقایون ایرانی‌ رو دیدم با زنهایی از رومانی ، سومالی ،،،زندگی‌ میکردند حالا به هر دلیل ،، هر کس هر جور دوست زندگی‌ می‌کنه به کسی‌ هم ربطی‌ نداره.
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 01:23
محسن واستقلال - لندن - انگلیس
مژگان سازگار - لندن - انگلیس. با نظر شما کاملا موافقم ،،
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 01:25
مژگان سازگار - لندن - انگلیس
princesse - تهران - پرژن ببین هموطن عزیز واسه اهمیت نداره در مورد کامنت من چه برداشت یا طرز فکری داری ولی خوب این هم نظر من و برای من ارزشمند چون با چشمام دارم میبینم و درگیر این جور مسائل هستم چون شغلم با این جور افراد از جمله خانمهای ایرانی(البته نه همه هموطنانم) بعضی هاشون که تعدادشون رو به افزایش است.خوشبختانه من شخصا تو این کشور آلاف و ولگرد و خونه نشین نبودم یا کاسه گدایی بهدست رو به دولت انگلیس نبودم ، تحصیل کردم و تو magistrates court کار میکنم ، و خانمهای ایرانی رو در هفته چندین بار ملاقات میکنم که همشون هم یک داستان شکل هم دارند و مثل هم صحبت میکنند و رفتار میکنند.به اسم آزادی، راحتی، زندگی جدید ، چه جوری و آبروریزی میکنند و اسم خودشون وهمسرشون و کشورشون رو به لجن میکشند واسه یه لحظه خوشی که 15 دقیقه دوام نداره .
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 03:02
مژگان سازگار - لندن - انگلیس
princesse - تهران - پرژن نمونه بارزش کیسی داشتم که متاهل بود و همزمان با دو نفر کرد عراقی هم بستری داشت در جواب همسرش میگفت تو جلو آزادی من رو گرفتی تو وضع مالی خوبی نداری،جالب اینجاست که سر اون دوتا رو تو کاسه گذاشته بود به جون هم جنگ بپا کرده بود این کوچکش بوده. مرد بدبخت با دوتا بچه زار زار گریه میکرد. princesse - تهران - پرژن یادتان باشه پدرتان ایرانی بوده ولی غیرت اذت مردونگی ایرانی تو رگهاش بوده نه مثل این پا پتی بی احساس بی رگ ریشه فرقی نمیکنه از هر جا که باشه بی رگ ریشه بی احساس هستند .مرد فقط مرد ایرانی با احساس دل سوز با وفا با عشق مرد ایرانی بدش هم زیباست
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 03:09
مژگان سازگار - لندن - انگلیس
princesse - تهران - پرژن .جالب اینجاست شما ها با مردهای ( خ ا ر ج ی) هم که جوش میخورید باز هم دچار مشکل میشید از رو اجبار به خاطر پوز کلاس هم شده طرف میچسبید با اینکه همون معشوقه( خ ا ر ج ی ) تو سر تون میزنه از این کیس هام زیاد داریم طرف به خاطر اینکه نشون بده با غیراز ایرانی خودشو برده کرده .واستون توصیه میکنم از خونتون بیرون برید یه سر به شهر بزنید ببینید دسته گل های ناز گل ایرانی چه اوضای تو همین court های لندن دارند ، بعد بیا به من بگو تو زندگی مردم سرک نکش . هیچکس جز خود ایرانی به درد ایرانی نمیخوره هرچه باشه ما ایرانی ها رگ ریشه داریم . موفق باشی با معشوق ( خ ا ر ج ی) سعی نکن ادامه بدی این بحث رو چون هیچ اطلاعی از جامعه ایرانی تو انگلیس نداری شما .سعی کن از دولت همون یه پولی هفتگی بگیری تا اوضاع تون بچرخه
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 03:31
مژگان سازگار - لندن - انگلیس
princesse - تهران - پرژن راستی شما که میگید مردهای ایرانی با رومانیایی یا سومالیای بودنند چون خانم درست حسابی ایرانی نبوده یا دنبال پول بودند یا قرفر یا خودخواه مطمئن باش اگه خوبش بود دنبال خارجی نمیرفت .شما این حرف ها رو به کسی بگو که تو ایران یا از اوضاع جامعه ایرانی خبر نداره ، نه منی که 12 سال تو همین لندن با خانواده های ایرانی به خاطر شغلم درگیر هستم از هر مدل ایرانی که بگی سرکار دارم . اگه تو court کار نمی کردم و با این مسائل سر کار نداشتم میتونسم حرف شما رو قبول کنم.ولی چون با این مسائل سر کار دارم نمیتونم به حرفهای شما بها بدم. آره هموطن عزیزم درهای قلبت رو باز بگذار تا خداوند محبت رو در تو پر کند
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 03:52
faranak-montreal - مونترال - کانادا
مژگان سازگار - لندن - انگلیس-زشت عزیزم خجالت بکش یعنی هرکی خارجی هست بی نصب ریشه هست , غیرت نداره ? برادر من yek زن asil ایرانی داره و ما دوستش داریم بدون نظر گرفتن به اینکه ایشون مسلمان هست و ما نیستیم , همسر من ایرانی نیست و ما ٢ پسر داریم ١١ sal زندگی میکنیم کوچکترین بیحرمتی به خودم خونوادم تا حال نکرده ,من عاشقانه دوسش دارم , خانوم افشار جم که ملکه زیبایی سال پیش شد زن وزیر canada هست , لطفآ از اون پیله دور خودت chidi با عقاید نژاد پرستیت بیرون بیا عشق marz بوم و نژاد nemishnaseh
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 04:04
faranak-montreal - مونترال - کانادا
مژگان سازگار - لندن - انگلیس-زشت عزیزم خجالت بکش یعنی هرکی خارجی هست بی نصب ریشه هست , غیرت نداره ? برادر من yek زن asil ایرانی داره و ما دوستش داریم بدون نظر گرفتن به اینکه ایشون مسلمان هست و ما نیستیم , همسر من ایرانی نیست و ما ٢ پسر داریم ١١ sal زندگی میکنیم کوچکترین بیحرمتی به خودم خونوادم تا حال نکرده ,من عاشقانه دوسش دارم , خانوم افشار جم که ملکه زیبایی سال پیش شد زن وزیر canada هست , لطفآ از اون پیله دور خودت chidi با عقاید نژاد پرستیت بیرون بیا عشق marz بوم و نژاد nemishnaseh
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 04:04
هستیا - شیراز - ایران
حیف واقعا حیف کاش این مسابقه تو ایران بود
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 06:04
farzad power - لوس انجلس - امریکا
مژگان سازگار - لندن - انگلیس آفرین به شما خانوم با شخصیت و وطن دوست
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 09:46
sepherdad - سیدنی - استرالیا
faranak-montreal - مونترال - کانادا, . یعنی هرکی خارجی هست بی‌نصب ریشه هست => دقیقا همینطوره!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 10:13
sepherdad - سیدنی - استرالیا
مژگان سازگار - لندن - انگلیس. آفرین و درود بر شما کسی‌ که برای خودش ارزش قائل باشه با خارجی نمیره, حتا خارجی‌های هم که با خانواده باشن با غیر خودشون نمیرن، جالبه اینک خانم‌های ایرانی وقتی‌ دوست میشن همه جا جار میزنن! اما وقتی‌ با ۲ بچه از شوهر خارجیشون جدا میشن نمیان توی جم بگن که چی‌ شده، یه خانوم ایرانی‌ که ۱۶ سال با شوهر استرالیایی بود میگفت من ۱۶ سال در زندان بودم!! ازش پرسیدم حاضری بری همین رو توی فیس‌بوک بگی‌!? یکی‌ دیگه ۴ ساله از شوهرخارجیش جدا شده اما هنوز به هیچیکی نگفته میگه روم نمیشه!! هروقت کسی‌ میره خونشون میگه شوهرم رفته ماموریت!!، هزارن هست که اگر بخوام بگم!!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 10:05
princesse - تهران - پرژن
مژگان سازگار - لندن - اتفاقا خیلی‌ خوب از وضع ایرانیان انگلیس و اروپا خبر دارم اینا رو به من نگو . شما که میگی‌ مرد ایرانی‌ با سومالی رومانی ،،،بودند چون خانم درست حسابی‌ ایرونی نبوده !!! خب دیگه حتما اون خانم‌ها هم مرد درست حسابی‌ ایرونی پیدا نکردند . تو جوش بقیه رو نزن یکم از همون انگلیسی‌‌ها روش درست زندگی‌ کردن رو یاد بگیر چیکار داری کی‌ چطور زندگی‌ میکنه ،،گفتی‌ پول هفتگی از دولت مننننن?! بی‌ خیال بابا فقط با پول یه کرم مربوط کننده من میتونی‌ بری اسپانیا هالیدی عکساش هم تو فیسبوکت بزاری ،،زشته عزیز سرت به کار خودت باشه راستی‌ یادم رفت شوهر خود من ایرونیه یهhandsome واقعی‌ با دنیا هم عوضش نمیکنم نفسم به نفسش وصله,,, اصلا کی‌ می‌تونه اینقدر نازم رو بکشه! گور بابای خارجکیش از هر نوعش
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 10:55
perser68 - آلمان - آلمان
مژگان سازگار - لندن. مژگان خانم ،بهت اما تبریک میگم،کلی مرد سالار و فضول برای خودت دستو پا کردی و احتمالاً فکرش رو هم نمیکردی!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 12:04
perser68 - آلمان - آلمان
مژگان - سازگار - لندن. شما نمیتونی همه رو با هم جمع ببندی!عشقو دوستی رو نمیتونی خارجی داخلیش کنی،مگه چغندر و پیازه که ایرانی باید حتماً عاشق ایرانی بشه؟اینم ازون حرفاست!تو تمام دنیا یه فرانسوی با انگلیسی،یه روسی با افغانی،یه آمریکایی با ایرانی،یه ایرانی با آلمانی ازدواج کرده و داره زندگی میکنه!همه پروفسور سمیعی تو هانوفرو میشناسن!پسرش هم دکتره و زن آلمانی داره!دختر وزیر خارجه فعلیه آمریکا شوهر ایرانی داره و یا برعکس شاید!اون مثالی هم که زدی ،دختر ایرانی با دو عراقی،خب خودت گفتی به خاطر دلایلی اتفاق افتاده و زندگیه خودشونه به منو شما چه ربطی داره؟عزیز،عشق کالا نیست و قرار نیست که همه چی،همه جا و همه وقت،صد در صد نمره بیست بگیره.
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 11:59
perser68 - آلمان - آلمان
sepehrdad - سیدنی - استرالیا. منم دو تا همکار زن آلمانی داشتم که شوهر ایرانی داشتن و بعد چند سال جدا شدن و وقتی فهمیدن که من ایرانی هستم شروع کردن با حرصو جوش بد گفتن از اونا و من هم فقط گوش کردم،چون تو زندگیشون نبودم!!!نه اینکه مرد های ایرانی تو شراب قرمز پرورده شدن!!!من مردم و چرا از زنان دفاع میکنم ،چون مادر و خواهر ها و بسیاری از بستگانه زن و دوستان و همسایگانه زن اطراف من زیر فشار مرد سالاری خرد شدن و جامعه ای که زن رو تا این حد خرد و ذلیل میکنه میشه ایرانه امروز و امثال شما ها رو مجبور میکنه که غربتی زندگی کنید،البته تو با ویزای مراببوسه وزیر وقت استرالیا با فرش قرمز اونجایی!نژاد پرستی شاخو دم نداره!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 12:18
princesse - تهران - پرژن
perser68 - آلمان - آلمان-عزیز امثال این خانم اگه واقعا خانم باشند!!! هر جا زندگی‌ کنند و در هر موقعیتی روحیه شمسی‌ خانوم خاله زنک بازی رو همراه خودشون دارند نمیدونم فضولی چه لذتی داره ?!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 12:47
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
مژگان سازگار- کاملا با نظر شما موافقم، خودم به شخصه تجربه برخورد با خانمهاى بى شخصیت و پولکى و عقده اى که میخوان چیزى غیر از اونى که هستند باشن رو داشتم، آخرش هم end up با سیاه ها یا پیر مردها، به چشم چند نمونشو دیدم که میگم.
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 12:57
faranak-montreal - مونترال - کانادا
herdad - سیدنی - استرالیا-شما که اصل نسب داری به من بگو ببینم تو کشور بی‌ اصل و نسبها چرا نشستی ، برگرد کشورت که یک وقت اصلت به خطر نیفته یارانت را بگیر ، من همین چند وقت پیش یکی‌ با اسلو نسب مثل تو را خبرش را تو همین سایت خوندم اسمش آقا نیما روانی‌ عدم کش بود غیرتش را سر یک زن تنها ایرانی‌ نشون داد
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 14:03
faranak-montreal - مونترال - کانادا
sepherdad - سیدنی - استرالیا-من‌ کلی‌ زن ایرانی‌ تو همین ساختمون خودمون میشناسیم که شوهرش هرروز به بد کتک میگیرتش و تازه دوست دختر رومانی داره ، خانوم میگه روم نمیش جدا بشم به خاطر بچها‌‌م ، من ۴ تا خانوم ایرانی‌ میشناسم تا پاشون رسید اینجا بد از ۱ سال شوهراشون از کوچه سانت لرنت محل فاحشها سر در آوردن bemand ke marijooana too khooneh ham masraf mikardan
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 14:11
faranak-montreal - مونترال - کانادا
sepherdad - سیدنی - استرالیا-شما که اصل نسب داری به من بگو ببینم تو کشور بی‌ اصل و نسبها چرا نشستی ، برگرد کشورت که یک وقت اصلت به خطر نیفته یارانت را بگیر ، من همین چند وقت پیش یکی‌ با اسلو نسب مثل تو را خبرش را تو همین سایت خوندم اسمش آقا نیما روانی‌ عدم کش بود غیرتش را سر یک زن تنها ایرانی‌ نشون داد
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 14:01
faranak-montreal - مونترال - کانادا
من حتا به خواهرم هم گفتم وقتی‌ میخواهی‌ کسی‌ را واسه ازدواج انتخاب کنی‌ اول به زندگی‌ پدر مادرش خواهر برادرش و دوستش نگاه کن چقدر دوام آورده مخصوصاً دوستا و پدر مادر ، رفتار پدر تو خونه ،برادر من کسی‌ هست که عشق شیرینی‌ بود کّل حقوقش واسه شیرینی‌ شکلت میرفت آخر هام دیابت گرفت ، خدا را شکر خانومی پیدا کرد اصیل ایرانی‌ که سر ۲ سال کلا از برادرم یه عدم بسیار موفق سخت واسه همه چیز برنامه ریزی داره ،یه چیزی کا باعث می‌شه من اینجا با ایرانی‌ رفد آمد نکنم داشتن محفل عیش نوش و فضولی تو زندگی‌ همدیگه
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 14:58
shivaa - تهران - ایران
خب از متن حرفهای شرکت کنندگان برمیومد که متاسفانه گویا هرجا ایرانی هست پارتی بازی حرف اول رو میزنه!وحق به حق دار نمیرسه ولی خب باز از نظر قیافه قابل تحمله کاش شغل و تحصیلاتش هم مینوشتن
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 15:44
shivaa - تهران - ایران
خب از متن حرفهای شرکت کنندگان برمیومد که متاسفانه گویا هرجا ایرانی هست پارتی بازی حرف اول رو میزنه!وحق به حق دار نمیرسه ولی خب باز از نظر قیافه قابل تحمله کاش شغل و تحصیلاتش هم مینوشتن
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 15:44
sepherdad - سیدنی - استرالیا
فرانک‌مونتریال - مونترال - کانادا. چندین سوال مطرح کردی که لازمه فهمیدن پاسخ‌های اونها دانستن دانش اولیه هست، اینکه من چه می‌کنم کاملا‌ یک موضوع شخصی هست و طبیعتاً همسر من هم یک ایرانی‌ اصیل هست، شما چون خودتون مشکل داشتین رفتین با یک خارجی ازدواج که نه پارتنر شدی حالا ۲ بچه یا ۱۰ بچه هم در اصل موضوع تاثیری نمیذاره، اصل موضوع این هست که آیا بین شما و اون فرد خارجی پیوندی صورت گرفته و پاسخ هست: نه! آیا پیوندی صورت میگره، بازم پاسخ هست: نه! چرا?! چون پیوند دو انسان جسمی نیست, فرهنگی‌ هست! شما اینقدر که اینجا به ما نزدیک هستی‌ به شوهرت نیستی‌، چرا? چون درک مشترک پیش زمینه مشترک می‌خواد!!!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 15:54
sepherdad - سیدنی - استرالیا
faranak-montreal - مونترال - کانادا. اون ایرانی‌‌های که دنبال عیش و نوش هستن و بقولی رنگ هندی دارن معمولا بیشتر توی چشما هستن اما ایرانی‌‌ها متخصص رو شما اونجور جا‌ها نمی‌بینی کاملا با دسپلین هستن، درسته جامعه ما آخوندی هست یعنی‌ حرفی الکی زیاد شده اما هنوز هم آدمهای هستن که وقتی‌ حرف میزنن همه میدونن که راست میگن!!!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 16:04
faranak-montreal - مونترال - کانادا
sepehrdad - سیدنی - استرالیا.-مژگان سازگار - لندن - انگلیس یک چیزی از مرد ایرانی‌ با اصل نسب اینجا دیدم که هرگز یادم نمیره نه من نه همکارم ، سوپر وایزر من یک خانوم ایرانی‌ بود که همه به صبوری و مهربانی ایشان را میشناختیم ، ایشون عشق یک آقای با اصل نسب ایرانی‌ مقیم استرالیا شد ، بد از ۱ سال زندگی‌ و ازدواج برگشت کندا گفت ما تصمیم داریم بچه در بشیم آمدم خونه و مغازم را بفروشم شوهرم بیکار شده می‌خواهم اونجا براش مغازه بخریم ، ایشون ۷ ماه اینجا بود برای فروختن دارایی ، پول را واریز کار به حساب شوهر بد از ۳ هفته که برگشت استرالیا شوهر با اصل نسب با یک خانوم دیگه غیبش زده بود پولها را هم برده بود بده این خانوم فهمید که همه اینها نقشه بوده و اونها از خیلی‌ مدت پیش باهم دوست بودن ، دوستم تا ۱ سال کلینیک منتلتی میرفت هنوز هم ببینیش متوجه بعضی‌ واکنشهای عصبی که داره میشی‌ ، مرد خارجی‌ اگه نخواد تو را بهت میگه بعدش خدا حافظ‌ تمام مدت اینجا که ایشون سرگرم فروختن درییش بود شوهرش با خانوم دیگه تو مسافرت با پول ایشون صفا میکرد
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 16:58
nikiniki12 - ماینز - المان
باز ی‌‌ک مشت عقده‌ای که مشخص هیچکس تحویلشون نمیگیره به چرند گفتن افتادن، من ی‌‌ک موی همسر تهسیلکردی، خوش قیافیه آلمانیم رو که سالیانه سال با احترامه دو طرف زندگی‌ زیبایمان را ادامه میدیم با تمام مردان عقده‌ای ایرانی‌( دور از جان عده‌ کمی‌)، که هیچ چیز بارشون نیست و دم از فهمی‌ که ندارند میزنند عوض نمیکنم. به جای این تحلیلهای احمقانه بهتره روی عقدههای درونی کار کنید:))))
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 19:21
nikiniki12 - ماینز - المان
دوستان گرامی‌، توضیح دادن به ی‌‌ک سری که در دنیای کوچکشون زندگی‌ میکنند بیفایدست، این (ها ها) ، با اصلو نسبها در حد بی‌فکری خود به زندگی ادامه میدهند ، بس در همون دنیای پر از عقده هم شب رو به روز میرسونند:)
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 19:30
nikiniki12 - ماینز - المان
perser گرامی‌، کاش بعضی‌ از اقایان ایرانی‌ شعور شما رو داشتند!!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 19:43
nikiniki12 - ماینز - المان
مژگان سازگار، لطفا می‌شه بگید در چه رشته‌ای تحصیل کردید که از کلمه؛همه؛ استفاده می‌کنید!! سطحی‌ترین رشته‌ها رو هم که خونده باشید از این کلام استفاده نمیکنید، فکر کنم از حوزه قمدرس خوندید ، نه؟
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 19:52
nikiniki12 - ماینز - المان
خانم بسیار زیبا، . دستشون به جای نمیرسه، میگن پیفپیف بو میده، راستی‌ وزیر کانادا که با خانم جم ازدواج کرده هم اسلو نسب نداره:))))))، چند وقت بود که چنین جک‌های دست پائین نشنیده بودم، خوبه گاهی‌ بعضی‌ نظرها رو خوند:)))برای خنده
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 19:58
سرسره - اهواز - ایران
خانم مژگان سازگار-انگار خیلی عقده داشتی که حرفایی بزنی تا مردهای بی منطق ایرانی خوش خوشانشون بشه وازت تعریف کنن حالا ارضا شدی؟ حالا چقدر ازبحرتویلی که درمورد (مشاهدات)خودت گفتی درسته بماند-چون غلط املایی زیاد داری- ولی این دیگه برای هرادمی روشن شده کسی که مدتها تو خارج زندگی کرده باشه چه زن چه مرد میتونه تا حد زیادی با اداب ورسوم وارزشهای اخلاقی اون جامعه اشنا بشه وخیلی حساب شده با یک خارجی تشکیل خانواده بده وموفق هم بشه که نمونش رو حداقل تو4 مورد من دیدم وشنیدم یعنی خانمها واقایونی که با خارجی ازدواج کردن وخیلی هم راضین
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 22:19
سرسره - اهواز - ایران
ببخشید غلطمو اصلاح میکنم طویل نه تویل اشتباهم بخاطر عجله بود
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 22:22
perser68 - آلمان - آلمان
nikiniki12 - ماینز - آلمان. کاملاً باهات موافقم،متاسفانه بعضی ها اصلاً هوش نیستن و هر چقدر هم که شما توضیح بدی،انگار مرغ یه پا داره!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 22:33
perser68 - آلمان - آلمان
faranak - Montréal - مونترال - کانادا. فرانک جان،توضیحاتت کامله،اما بعضی ها اینجورین و کاریش هم نمیشه کرد!بعضی ها اصلاً با دخالت در زندگیه دیگران به وجد میان شاید!
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 22:41
Mehraboonam - هامبورک - المان
گرامیان چرا و چطور میتوانید به هممیهنتان توهین کنید همه جای دنیا خوب و بد دارَد همه چیز نسبی اَست . قدر خودتان را بدانید.
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 23:19
faranak-montreal - مونترال - کانادا
sepehrdad - سیدنی - استرالیا-اولا که من یه ارتدکس هستم و دینم به من اجازه نمیده که با مردی فقط زندگی‌ کنم من با همسرم ازدواج رسمی‌ کردیم تو دادگاه مونترال و وقتی‌ که دادگاه روز ازدواج تعیین کرد 4 ماه به همسرم وقت داد در همه کشورهایی که حضور بیش از 40 روز داشته باید نامه بگیره که ایشون هیچ تعهدی نسبت به زنی‌ نداره و بچه نداره اما دین تو ۴ تا را واستون مجاز کرده دوم اینکه هروقت خواستی‌ حرف همسرم را بزنی‌ یک نگاه به اینقلب با اصل نسب سال ۵۷ بنداز و بفهم که اصلمون کجاست جز فضولی و مسخره کردن و شمسی‌ کوره bazi در آوردن دوم اینکه تا جایی‌ که من میدونم این به اسل و نصبها اختراع کردن va aramesh too keshvareshon daran ما اومدیم کشورشون با پروی داریم مسخر‌شون هم می‌کنیم و استفاده هم می‌کنیم
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 23:29
faranak-montreal - مونترال - کانادا
سپهرداد - سیدنی - استرالیا- من و شما حرف مشترکمون بدبختی کشورمون هست فقط همین ، من همیشه آرزو دارم پسرهام مثل پدرشون صبور و خانواده دوست باشن چون دیدم چه به مادر به من به همه احترام میذاره و تنها چیزی دلم می‌خواد از من پسرهام یاد بگیرن درس خوندن ، راستی‌ من یک آقای با شخصیت ایرانی‌ دیگه هم میشناسم ک همین ۳ روز پیش پلیس تو اسپانیا گرفتش با ۵ تا زن از کشورهای مختلف طرف تاجر پولدار هم بود ، فقط میدونم انقدر با انسان شریفی ازدواج کردم که ۳ تا از همکلاسیهای پسر ایرانیم با همسرم دوست صمیمی‌ شدن و جز نخبگان دانشگاه پولی‌ تکنیک مونترال هستن ، من میدونم با کی‌ حرف مشترک بزنم آقا
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 23:56
princesse - تهران - پرژن
مژگان خانم یا آقا مژگان اگه حرفی‌ داری اینجا بزن .فک کنم شوهرت بهت خیانت کرده امدی خودی خالی‌ کنی‌ ؟
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 02:57
faranak-montreal - مونترال - کانادا
sepehrdad - سیدنی - استرالیاو آخرین نصیحتم به تو به عنوان یک هموطن ، لطفا دست از خاله زنک بازی‌ بردار بجز فاطمه کچلها rejim ایران کسی‌ از زنهای ایرانی‌ تا حل ندیدم از خاله زنک خوششون biyad نمونش همین صغری کوره مژگان سازگار ، همسر من حداقل اینقدر خاله زنک نیست که به هموطنش بگه شوهرت با ۲ تا بچه هم میذاره میره شاید تو احساسی‌ نسبت به بچت نداری و زن برات جز کلفت چیزی نیست ،واسه همسرت متاسفم که شوهری مثل تو داره ،اگه من به شهرم بگم هم وطن مرد ایرانیم چنین حرفی‌ زده ، واقعا می‌خنده از خاله زنک بازیت ، ولی‌ بگم زنی‌ گفته میگه حسوده از طرف شوهرش حتما تحقیر شده
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 05:23
sepherdad - سیدنی - استرالیا
ملتی که به خودش احترام نگذارد شایسته هیچ احترامی نیست، مرد ایرانی‌ اگر به قول شما (و نامرد این سایت) بد هست باید دید به چه دلیل بد هست!? آیا این بدی نژادی هست، یعنی‌ باید بیندازمشان توی کوره آدم سوزی!! یا به قول ظریفی‌ مادر شوهر را باید انداخت توی کوره آدم سوزی!! اگرفرهنگی بد هست باید ببنیم این فرهنگ بد چی‌ هست: آقای شجاعی چندتا زن داشته و چون `ایرانی‌\ بوده شده بد!! همزمان آقای عدنان قاشچی که عرب هست یه ایرانی‌ تحصیل‌کرده‌ و بزرگ شده فرانسه زن سومش هست!! چون عرب هست مایه افتخار !! واقعاً ننگ بر شما وا پدران شما که شما را اینگونه ناسپاس تربیت کردن، شاید راست میگویید و پدران بدی داشتین اما مردهای ایرانی‌ مانند پدران شما و برادر‌های شما نیستن! عرب ز ادهای دورگه!!
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 09:02
sepherdad - سیدنی - استرالیا
princesse - تهران - پرژن. خانومی که مردش بهش خیانت کنه میاید از مردش تعریف میکنه!!?? چه دل صافی داری تو! من فکر می‌کنم مرد باشه هم تحصیل کرده ست‌, هم فهمیدست, هم خوش بیان هست، واقعاً اگر زن باشه عجیبه، به قول آهنگ ابی ( نه گوگوش :) ) خوابم یا بیدرام،‌ای اومده از خواب، گفتم ای اومده از خواب یاده پرنسس کووچولویه ناز خانوم افتادم، نذار این مغرضان ذهن شو مکدر کنن!
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 09:30
sepherdad - سیدنی - استرالیا
faranak-montreal - مونترال - کانادا. متاسفانه شما نمیتونی‌ به من نصیحت کنی‌ چون اولا ناصح خودش باید به اون چیزی که میگه آلوده نباشه، شما که به قول خودت از خانواده یک مرد ایرانی‌ به وجود امدی‌ که بقول خودت خوب نیست (اگه بود با مرد ایرانی‌ میرفتی) کسی‌ که خودش و خانواده به گفته خودش خوب نیست حرفشم هم نمی‌تونه خوب باشه, در ضمن نظر ایشون برای من مهم نیست, اما میتونی‌ بش بگی‌ من ایشون رو مرد حساب نمیکنم خودش هم میدونه چرا!!
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 09:37
faranak-montreal - مونترال - کانادا
ما اینقدر از دست شما مسلمونهای تندرو کشیدیم که اولین کاری که کردیم از مسلمونهیی مثل شما فرار کردیم ، دوم به خانومت بگو واقعا گول کاشتی‌ با این خاله زنک گرفتنت باهم سبزی پاک کنید آاش بر بذرید ، تو کی‌ هستی‌ که به همسر من بگی‌ مرد هستی‌ برو ببین مردای کشورت تو خماری هستن تو یک خبر بد از کشور همسرم سوئیس تو اخبار دیدی یا خوندی ؟ پس نشون میده مردیت فقط به قلدریت ، کشورت نمونهٔ مردشه . پدرم به من گفت با مسلمون ازدواج نکن چون ما اصلا مسلمون نبودیم ، چون وقتی‌ ایران بود شماها چه سر برادرم چه پدرم خیلی‌ کلاه گذاشتید برادرم کسی بود که واسه ایران رفت جنگ ولی به خاطر مسیحی‌ بودن کار پیدا نمیکرد الان یکی‌ از مفقترین مردا تو اتریش هست
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 15:53
faranak-montreal - مونترال - کانادا
یک سر برو دادگاههای ایران و زندونش بد بیا به من بگو واسه چی‌ با ایرانی‌ ازدواج نکردم خانواده من هم از ایران فرار کردن تو هم همینطور بد بیای به ایرانی‌ بودنت بنز ،شوهر غیر ایرانی‌ دارم بهش افتخار می‌کنم چون تو ایران بزرگ شدم دیدم تو خیابون تو جامعه چطوری به زن احترام میذارید به زنهای خودتون که مسلمونند راهم ندارید بد می‌خواهید به ما اقلیتها رحم کنید
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 16:20
sepherdad - سیدنی - استرالیا
نخست اینکه دین در درون قلب آدم هست من نمیدونم منظور شما از اسلام یا مسیحت چی‌ هست ، دین یه امر شخصی‌ هست یعنی‌ یه نفر ممکنه بگه من مسلمانم هستم اما مسیحی باشه یا اصلا بی‌ دین باشه کسی‌ نمیدونه اعتقاد یک انسان واقعا چی‌ هست، دوم، آدم‌ها تغییر می‌کنن یعنی‌ یک نفر بی‌ دین یه روز ممکنه دیندارشه، و بر عکس,, شما ظاهرا درک نمی‌کنین که کاری که شما کردین همون کاری بوده که حکومت ایران میکنه، یعنی‌ شما دارایی کشور رو ( جوانی فرزندان ایران) رو به پای یه یه خارجی گذاشین! چه فرقی با حکومت ایران دارین که دارایی کشور رو به لبنان میده? به نظر من هیچ فرقی....! انسان متعلق به خودش نیست، و زندگی خوردن و پر کردن چاه توالت نیست! زندگی مسولیتهای اجتماعی هست که یک انسان داره. برادر شما انسان میهن دوست و یک ایرانی‌ موفق هست که همسرایرانی‌ هم داره این نشان از این داره که آدم درستی هست اما متاسفانه در مورد شما نمیشه این حرف زد. تعجبی نمیکنم! از اون دسته از افراد هستین که شهامت روبرو شدن با اینه رو ندارین.
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 17:48
sepherdad - سیدنی - استرالیا
فرانک‌مونتریال - مونترال - کانادا. ظاهراً خونتون طرفای زندان قصر بوده زیاد با آدمهای بد بشینو و بر خواست داشتی‌ همه جای دنیا اون آدم‌ها هستن، بسته به انتخاب خودت هست که ببینیشون یا نه، ازدوج امری هست اجتمایی نه فردی( البته تو اینهارو به زحمت شاید درک کنی‌) یعنی‌ نمی‌شه با خارجی ازدواج‌ کرد چون اون موقع میشه یه امر فردی و ازدواج‌ نیست، خدای‌ آی‌کیو بده به این :)) برات دعا هم کردم!
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 17:55
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
فرانک مونتریال خانم جان لطفا مسیحى و مسلمون نکن، خیلیها اینجا مسلمون نیستند ولى هممون ایرانى هستیم و از جبر حکومت اشغال اسلامى از ایران فرار کردیم چه مسلمون چه مسیحى چه یهودى و زرتشتى و حتى بى دین. سعى کنیم به هم به چشم انسان نگاه کنیم نه به دین همدیگه، شما هم برو فروشگاه اخوان تو مونترال یه بستنى خنک بخور و عصبانیت رو از خودت دور کن ؛)
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 21:43
Ghooloo - آبادان - ایران
حیلت رها کن عاشقــا دیوانه شو دیوانه شو / و انـدر دل آتش درآ پــــروانـه شــو پروانــــــه شو / هــم خــویش را بیگـــانه کن هم خانه را ویرانه کن / و آنگه بیا با عاشقان هم خانـه شـو هم خانه شــو / رو سینــه را چـون سینه ها هفت آب شو از کینه ها / و آنگـــه شراب عشــق را پیمانـــه شــــو پیمانــه شـو / باید کـــه جملــه جــان شــوی تا لایق جانان شوی / گـــر ســوی مستــان میــروی مستانه شـــو مستانه شو.. به امید موفقیت هموطنان عزیزم هر کجا که هستند. عشق مرز و بوم نمیشناسد ولی هر گردی گردو نیست!
‌سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 14:45
princesse - تهران - پرژن
sepherdad -عزیز، سال گذشته یکی‌ از دوستام تمام دوستاش رو به صرف قهوه در کافی‌ شاپی دعوت کرد ما هم رفتیم فکر میکردیم یه قراره معمولیه مثل همیشه! اما وقتی‌ دوستم اومد گفت دیگه نمیخواد با هیچ کدوم از ما رابطه داشته باشه و شروع کرد به بد بیراه گفتن به ما !!! متوجه موضوع شدیم شوهرش با یکی‌ دیگه از دوستاش (...) بهش خیانت کردند. هر چه دلش خواست گفت پا شد رفت ،همینطور به بقیه خانومهای دیگه یی که در اون کافی‌ شاپ بودند توهین میکرد. طفلک حال بدی داشت :(گفتم لابد این مژگان خانوم تازه از رسیده شوهرشون با یه خانوم ،، در هر صورت انگاری حرفاش بد جور به دلتون نشسته !حتما میدونی‌ که عشق مرز نمی‌شناسه؟ ازدواج مسئله کاملا شخصی‌ هست و ما حق دخالت نداریم .البته اینم بگم که اگه شوهرم یه آمریکایی یا اروپایی بود آیا می‌تونست این اخلاق لوسم و رفتار‌های عجیب غریبم تحمل کنه :)) هر چی‌ بگم بخوام نه نگه ؟ منو غرق عشق محبت خودش کنه ؟من که فک نمیکنم :))))) خلاصه داماد یکاری نکن علاوه بر مهریه سنگین شیر بها و خرج بله برون رو هم ازت بگیرم اینقدر هم صحبت این آقا مژگان نشو :))
‌سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 20:15
sepherdad - سیدنی - استرالیا
princesse - تهران - پرژن. اینو دیگه نمیدونستم، یعنی‌ اینکه یکی‌ به دوست‌ها توهین کنه که چرا همسرم با یکی‌ از شما رفته! البته همیشه بین همین دوستان اتفاقاتی میفته!! نه اینکه غریبه‌ها خوب باشن نه غریبه‌ها معمولا فرصت دوستان رو ندارن! :)). میگن یک نفر دعا کرد گفت خدایا دشمنانم رو بکش از فردا دوستهأش همه مردن! هر چیز فردی وقتی‌ زیاد شد یک عمل جمعی‌ هست، این معنیش این نیست که ما داریم به زندگی این‌ها دخالت می‌کنیم، ما جلوی ترویج این کار غلط رو میگیریم اگر از من کسی‌ بپرسه هیچ وقت این کار غلط رو تایید نمیکنم، نه برای اون فرد خوبه, نه برای بچه هاش ، نه برای خانوادش نه برای اجتمأع ، امار هم نشون میده که کسانی‌ که وارد ازدواج با خارج از فرهنگشون میشن حتا اگر جدا نشن یک جدایی روحی‌ رو همیشه تجربه می‌کنن، البته اکثرا جدا میشن به محضی اینکه بچه‌ها بزرگ میشن . پرنسس کوچولو رو هم ببوس.
‌چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393 - 16:10
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.