سفیر ایران خریدار یکی از گران‌ترین خانه‌های نروژ

خودنویس :اقامتگاه پنج میلیون دلاری سفیر جمهوری اسلامی در نروژ، رسانه‌های این کشور را شگفت‌زده کرد

به‌گزارش «خودنویس» رسانه‌های  نروژ از فروش یک خانه مجلل ۳۰ میلیون کرونی به‌عنوان اقامتگاه اختصاصی، به مجید نیلی سفیر دولت جمهوری اسلامی ایران در اسلو پایتخت این کشور خبر دادند.

وی ۲۲می۲۰۱۳ با تسلیم استوارنامه خود به هرالد پنجم، پادشاه نروژ از سوی وزارت امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران رسما به‌عنوان سفیر ایران در نروژ آغار به‌کار کرده است.

بنابر داده‌های بانک اطلاعاتی املاک نروژ از بین ۲۳۰۱۶ ملکی که در سراسر نروژ برای فروش گذاشته‌شده، تنها ۱۳ ملک (۶صدم درصد) قیمتی بالاتر از این خانه دارند.

به نوشته روزنامه DN چاپ اسلو، این خانه مجلل به مساحت ۷۰۰ متر مربع به مبلغ ۲۹میلیون و ۳۵۰ هزار کرون در محله «هولت‌کیل» واقع در منطقه «بااورو» قرار دارد.

«ادوارد چپسانگ» یکی از کارمندان موًسسه فروش مسکن «DNB» از سوی سفارت جمهوری اسلامی مأمور یافتن مسکنی «در شان سفیر» شد که «مناسب پذیرایی» باشد. این خانه ۹۵ ساله اخیرا نوسازی شده بود.

این خانه که از سوی خبرنگار «یک خانه عظیم، نادر، زیبا، فوق العاده و در محلی پنهان از انظار» توصیف شده، توسط یک مالک خصوصی به فروش رسیده است. بر اساس گزارش روزنامه، خریدار این ملک را ۵/۵ میلیون زیر قیمت خریده است.

مالیات دهندگان ایرانی هنوز از این خرید بزرگ، یعنی ۱۶،۵۰۰،۰۰۰،۰۰۰ تومان(معادل ۳۰ میلیون کرون نروژ و ۵ میلیون دلار)اطلاعی ندارند و روزنامه‌های حامی یا مخالف دولت چیزی درباره این خرید منتشر نکرده‌اند. این مبلغ معادل یارانه ماهانه بیش از ۳۶۶ هزار شهروند ایرانی است.

+567
رأی دهید
-47

mosafer60 - لندن - انگلیس
باید به این خبر مثبت داد که بیشتر دیده بشه .منفی‌ دادن به معنیه متنفر بودن نیست .منفی‌ یعنی‌ اینکه این خبر اهمیت نداره.دوستان این موضوع رو توجه کنید
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 01:04
ارسطو عامل‬‎ - لندن - انگلیس
خوب چه اشکالی داره؟؟ این خارجی ها چقدر حسودند از ارثیه پدر شما که نخریده!! از حق اون پیرزن اهوازی که کنار خیابان شبها رو می خوابه و از حق کودکان خیابانی و کسانی که از بد بختی و فلاکت اسلامی مجبورند کلیه شان را بفروشند خریده به شما چه؟؟؟؟
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 01:46
azadi-iran - وین - اطریش
اگر یک ادم درست حسابی یک سفیر بود که توش زندگی می کرد که خوب بود. نه یک بسیجی بیسواد و یقه قیچی شده فقط عمامه کم داره با زن نفاب به سر بالا تر از همه یک مدذور گوش به فرمان ولایت فقیع و سپاه و بیسیج و لباس شخصی ها و طاعب ها.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 00:54
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون حالا چرا ملک باید دور از انظار باشه ؟!! مگه می‌خواد آشپز خونه درست کنه !؟ به هر حال هر چی‌ که می‌خواد باشه ، دولت آقا روحانی حتما پیگیری خواهد کرد . مردم مطمئن باشن . تاریخ خرید بر میگرده به دوران طلایی دولت پاک و پاستوریزه احمدی نژاد ملعون . بار‌ها گفتم : دولت آقا روحانی باج به شغال نمیده . حالا برید داییتونو دیوونه کنید .
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 01:57
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
هیچ ایرادى نداره مال شخصى که نیست تعلق به ایران داره وچه بهتر که ابرو مند و در خور شأن ملت ایران باشه . تا باشه که اروپاى ها مارو مردم فقیر تصور نکنن .
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 02:19
شير مراد - لندن - انگلیس
حالا یکى یه خونه پنج میلیون دلارى خریده , شما انقد کشش ندین.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 04:48
mehraban1980 - تهران - ایران
این اقای سفیر یارانه می گیره برای من سوال.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 05:56
Perspolisi - سیدنی - استرالیا
«ادوارد چپسانگ» یکی از کارمندان موًسسه فروش مسکن «DNB» از سوی سفارت جمهوری اسلامی مأمور یافتن مسکنی «در شان سفیر» شد که «مناسب پذیرایی» باشد. خوب طویله که بیشتر در شان سفیر بود، امکانات پذیرایی هم داشت همراه با اغل برقی. این همه خرج واسه چی؟؟ واللللااا !!!!
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 06:27
paksan - آمریکا - آمریکا
یعنی چی؟ این خونه شخصی که نیست جزو اموال ایران هستش و بنام شخص که نخورده؟ مسخره است به خدا ؟ پس اگر آقایان دلواپسند یک نگاهی به بیت رهبری در لندن بیاندازند که در کجای لندن واقع شده و می فهمند که داشتن بیت آن هم در لندن برای سپاه و بسیجی هایی که بصورت قاچاق رفتند اونجا و پناهنده شدند چه ارزشی داره . به نظر من بیت رهبری در لندن قیمتش بالاتره تازه این یک نمونه اش هستش برید تو آلمان هم ببینید که رهبری(همون سپاه) چه هزینه هایی برای مثلاً مسجد و حسینه کرده و میکنه و کار این مراکز فقط سازماندهی بسیجی ها و نیروهای نفوذی هستش که بصورت قاچاق وارد میشن و بعد بعنوان پناهنده خودشون رو اونجا مستقر می کنند
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 07:00
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
فریاد زدست فلک شعبده باز . شه زاده به ذلت است گدا زاده به ناز. نرگس ز برهنگی سر افکنده به زیر. صد پیرهن حریر پوشیده پیاز. خدایا شکرت! به همه کس شبیه است الا سفیریک کشور با سابقه تمدن هزاران ساله.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 07:27
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
این تاریخ و این مردم و این کشور یک حکومت به شما گدا زادگان پاپتی و پا برهنه بدهکار بودندپس فرصت رامغتنم بشمارید و تا می توانید بخورید از این خوان نعمت گسترده شده.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 08:12
yashainiran - ایران - ایران
15 ساله شب و روز کار می کم(علیرغم تحصیلات دانشگاهی در بهترین دانشگاه ها) تازه یکساله صاحب یک آپارتمان شدم آنهم با کلی بدهی و قسط! و یک ماشیم معمولی قسطی! خب این بنده خدا زحمت کشیده صاحب این خانه شده دیگه! اما این کجا و آن کجا؟ ولی خدا را سپاسگزارم که از راه حرام به دست نیاورده ام و وجدانم راحت است
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 07:49
majid63 - پاريس - فرانسه
مگر تازگی داره پول این مردم را چکار میکنند توی خود ایران از این پولها که اسمش پنج تا هست گفته میشه یعنی مبلغی نیست.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 10:03
اسداله میرزا - کلن - آلمان
یاد اون جمله کذایی خمینی ضحاک افتادم که اوایل انقلاب شوم ۵۷ یکبار گفته بود : مملکت مال کوخ نشینان است !! حالا قیافه این بسیجی‌ سلاخ رو که در بالا میبینم، پیش خودم فکر می‌کنم چه کلاه گشادی سر مردم ایران رفته
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 09:57
Azadikhah - تكسل - هلند
فکر کنم پولش رو حکومت داده و اگر نه ایشان نمی‌تونه همچین پولی‌ داشته باشه!
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 10:35
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
آیا این خبر می تواند صحت داشته باشد ؟! وزارت خارجه ایران حدودا دو سال پیش بخاطر مشکل ارزی حقوق دیپلماتهای خارج از کشورش را بیش از 30 درصد کاهش داد ، آنوقت چگونه برای خرید چنین ساختمانی در نروژ 30 میلیون کرون هزینه می کند!؟ بالاخره دارند یا ندارند ؟! البته شنیده ها حاکیست که آنموقع هم کاهش حقوق شامل رده های پائین و کارشناسان نمایندگیهای ایران بوده و شامل سفرا و مقامات بالای وزارت خارجه ایران نشده است! اینها برای حفظ مقامات ارشد از جمله سفرا جهت کنترل بقیه ، به روسا رشوه می دهند!! خیلی بی شرف هستند واقعا ! در واقع تا بتوانند به مردم زور می گویند! وقتی مصباح یزدی آزادی را بت می داند آنوقت چه کسی جرات مخالف با این اوباش مذهبی را دارد !؟ جالب اینکه همان موقع که حقوق رده های پائین وزارت خارجه و سفارتخانه ها را کم می کردند ، در عوض بیش از 400 میلیون دلار ناقابل از پول این ملت مظلوم را به سوریه و لبنان فرستادند!!
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 11:13
oghab - هلسینکی - فنلاند
ﺷﻤﺎ ﻫﺎ ﻛﻪ ﻣﻴﮕﻴﺪ ﭼﻪ اﺷﻜﺎﻟﻲ ﺩاﺭﻩ ﻣﺎﻝ ﺳﻌﻴﺮ ﻛﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﺎﻝ اﻳﺮاﻧﻪ ....ﻣﺮﺯ ﺧﺮﻳﺖ ﺭا ﻫﻢ ﮔﺬﺭاﻧﺪﻳﺪ ...ﻛﺪﻭﻡ ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻳﺎ ﺛﺮﻭﺕ ﻣﻠﻲ ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﻣﻠﺖ ﺑﺪﺑﺨﺘﻪ ...ﺻﻨﺎﻳﻊ ﻧﻔﺖ و ﮔﺎﺯ ﻛﻪ ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ ﻭﻻﻳﺖ ﻭﻗﻴﺢ...ﺻﺎﺩﺭاﺕ و ﻭاﺭﺩاﺕ ﺩﺭ اﺧﺘﻴﺎﺭ اﻣﭙﺮاﻃﻮﺭﻱ اﻻﻍ ﺭﻓﺴﻨﺠﺎﻧﻲ....ﭘﺲ ﺷﻤﺎ ﭼﻪ ﺯﺭﻱ ﻣﻴﺰﻧﻴﺪ ﻛﻪ ﻣﺎﻝ اﻳﺮاﻧﻪ ﮔﻮﺳﻔﻨﺪا
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 11:43
بت شکن - مونترال - کانادا
پولش را هر خری که داده مهم نیست، حداقل ۵۰۰ هزار دلار هم هزینه ساخت یک مدرسه برای اون بچه‌های بینوأیی که در یک خرابه درس میخوانند و چند روز پیش در همین سایت گزارش شد خرج میکردند!‌شان ایرانی‌ فقط در خارج از ایران مهم است !!???!!!
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 12:07
homopersia - ملبورن - استرالیا
باید به این خبر مثبت داد که بیشتر دیده بشه .منفی‌ دادن به معنیه متنفر بودن نیست .منفی‌ یعنی‌ اینکه این خبر اهمیت نداره.دوستان این موضوع رو توجه کنید.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 12:21
sama128 - شیراز - ایران
دولت احمقی نژاد و اکیپ دزد همراهش کثیف ترین دولت تاریخ ایران بوده و هست و اگر مملکت صاحب درست وحسابی داشت تا الان کلی از اعضاء این دولت و از جمله خود احمقی نژاد که با نفهمی ها و ندانم کاری ها کلی ضرر به مملکت زده گوشه زندان بودند به همراه باند دزد و فامیل بازش خاک بر سر نظامی که توش یک مسلمان واقعی پیدا نمیشه.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 14:27
کبالت3 - کرج - ایران
زود نباید قضاوت کرد شاید بخواد حسینیه اش کنه کبلائی.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 16:02
oghab - هلسینکی - فنلاند
ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ ﭼﻪ ﺩﺭ ﻓﻴﺲ ﺑﻮﻙ و ﭼﻪ ﺩﺭ ﺳﺎﻳﺖ ﻫﺎﻱ ﺩﻳﮕﻪ ﺟﺮاﺕ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮاﻥ ﻣﻌﺘﺮﺽ اﺯ اﺳﻢ اﺻﻠﻲ ﺧﻮﺩﺗﻮﻥ اﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﻨﻴﺪ ﻧﻪ ﻣﺴﺘﺎﺭ ...اﻳﻦ ﺧﻮﺩﺵ ﺑﺰﺭﮔﺘﺮﻳﻦ ﻣﺒﺎﺭﺯﻩ ﻋﻠﻴﻪ اﻳﻦ ﺧﻔﺎﺷﺎﻥ و ﺿﺪ اﻳﺮاﻧﻴﺎﻥ اﺳﺖ ...ﺑﺎﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ ﻧﺘﺮﺳﻴﺪ .ﺑﻪ ﻓﻜﺮ ﻓﺮﺯﻧﺪاﻥ و ﻧﺴﻞ ﻫﺎﻱ ﺁﻳﻨﺪﻩ ﺑﺎﺷﻴﺪ ..اﻳﻦ ﺁﺧﻮﻧﺪﻫﺎ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﺗﻮﺧﺎﻟﻲ ﻫﺴﺘﻨﺪ ..ﻓﻘﻄ ﻛﻤﻲ ﺟﺮاﺕ ﺩاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻴﺪ.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 17:44
mmaziyar - تهران - ایران
من به عنوام یک مالیات دهنده بسیار راضی هستم دمش گرم تمام نمایندگان ایران در دنیا باید بهترین خانه های هر مکان را که خدمت می کنند بخرند تا چشم ندید و بدید ش هم کور....
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 18:19
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
باید ایرانیان پناهنده نروژ که از دست این حکومت دیکتاتور به نروژ پناهنده شدند همه جلوی خانه این دزد وطن فروش تظا هرات کنند . لعنت بر این حکومت چپاولگر.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 18:59
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
باید ایرانیان پناهنده نروژ که از دست این حکومت دیکتاتور به نروژ پناهنده شدند همه جلوی خانه این دزد وطن فروش تظا هرات کنند . لعنت بر این حکومت چپاولگر.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 18:59
smart292 - ونکوور - کانادا
تازه این قطره ای‌ از اقیانوس دزدی‌های جمهوری اسلامی است. وقتی‌ که خامنه ای‌ دزد با ۱۳۰ میلیارد دلار ثروت مندترین آدم کرهٔ زمین است . این مورچه که چیزی نیست . نابود باد این رژیم آخوندی استبداد اسلامی .
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 19:53
تیتو تیتو - تهران - ایران
جهاد اقتصادی به این میگن . وای به مردم که جهاد اقتصادی را نمیفهمند وای ی ی.
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 21:28
iran e azad - هورتن - نروژ
بسیار خوبه ! این ملک به عنوان دارایی ایران ثبت میشه ! پولش حداقل به جیب سوری‌ها یا لبنانی‌ها نمیره ! آقا ی صفیر هم فقط مجانی توش زندگی‌ میکنه !. اکثر سفارت خانه‌های دیگر جهان دوم یا سومی هم ،خانه‌هایی‌ به همین قیمت واسه سفراشون می‌خرند. برخی‌ سفارت خانه‌ها ملک‌های بسیار بسیار گران تر از این را همین سال گذشته خریدند. این قیمت یک خانه ویلایی نرمال تو این منطقه هست. آپارتمان ۱۰۰ متری تو همین منطقه بین ۹ تا ۱۵ میلیون قیمت داره !
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 00:43
sama128 - شیراز - ایران
این گند و ..که هر روز از این ور و اون ور شنیده میشه و نمونه های بسیاری از ابتدای انقلاب تا حالا داشته نشان دهنده این هستش که قوه غذائیه ( قضائیه ) در خواب خوش زمستانی است همچون خرس قطبی وقتی عملی های قوه غذائیه در حال چرت پای منقل باشند و دنبال تریاک اعلا و بیشتر فکر و ذکر اونها جوجه سه سیخ و کباب برگ و قفقازی و بناب و کوبیده زعفرانی و برنج اعلا و ... باشه بابا کی وقت میکنند به دزدی ها رسیدگی کنند یکی می خواهد اولا به دزدی های خودشان رسیدگی کنند که همه را گذاشتند تا امام زمان بیاد تکلیف دزدی های خودشان را مشخص کنه در مورد بقیه هم که وقت گرانبهاشون پای منقل در حال سوزاندن تریاک یا کباب کردن جوجه تلف میشه طفلکی ها . توی این وضعیت اسفناک امثال این چلغوز هم نهایت استفاده را می برند
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 05:57
Behdin - آمستردام - هلند
«یک خانه عظیم، در محلی پنهان از انظار» میخواهند انبار موشک کنند. چشم اعلیحضرت هارالد پنجم پادشاه نروژ روشن.
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 14:12
mammal - لندن - انگلیس
شانس آوردیم که وضع اقتصادی در ایران خراب هست، دنیا ایران را تحریم کرده، فتوای جهاد اقتصادی آمد وألا یک ویلا گران تر از این میخریدن. حالا چه کسانی را قراره به این ویلا دعوت کنند که در شعن اینها باشه از آنها پذیریی‌ کنند؟
یکشنبه 28 ارديبهشت 1393 - 17:57
فامیله دور - تهران - ایران
لطفا این دادخواست رو امضا کنید. ممنون. https://www.ipetitions.com/petition/SEDAI
جمعه 2 خرداد 1393 - 11:02
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.