«داد و فریاد» نماینده مجلس برای عضویت در هیئت مدیره باشگاه استقلال

طبق اعلام وزارت ورزش ایران، بهرام افشارزاده، منصور پورحیدری، مسعود معینی، رضا نثاری، مقداد نجف‌نژاد،‌ صادق‌پور، سیدرضا افجه‌ای، صاحب پناهی و پندار توفیقی اعضای جدید هیئت مدیره باشگاه استقلال هستند.
 
اما مقداد نجف‌نژاد، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در حالی انتخاب شده است که وزارت ورزش پیشتر تاکید کرده بود قصد استفاده از چهره‌های سیاسی را ندارد.
 
در همین زمینه کاظم جلالی، رئیس فراکسیون رهروان ولایت، نیز در مصاحبه با برنامه تلویزیونی ۹۰ گفته بود که مجلس خواهان حضور نمایندگان در باشگاه‌ها نیست و آنها حق تحت فشار قرار دادن وزارت ورزش برای حضور در ترکیب هیئت مدیره پرسپولیس و استقلال را ندارند.
 
به این ترتیب با عضویت آقای نجف‌نژاد که سابقه فرماندهی سپاه در مازندران را نیز دارد، اعلام قبلی وزارت ورزش و آن چه اراده مجلس خوانده شده بود نادیده گرفته شده است.
 
آن طور که رسانه‌های ورزشی کشور خبر داده‌اند، مقداد نجف‌نژاد با حضور در ساختمان وزارت ورزش واقع در خیابان سئول، پس از مشاجره لفظی در دفتر وزیر به سراغ امیررضا خادم رفته است. فریادهای این نماینده مجلس که مدام تاکید می‌کرد باید در هیئت مدیره استقلال حضور داشته باشد، توجه مراجعین پرتعداد به وزارتخانه را جلب کرده است.
 
این ماجرا بازتاب چشمگیری در رسانه‌های مختلف ورزشی داشت. این رسانه‌ها حضور نماینده مجلس در وزارت ورزش را با تیتر «داد و فریاد» و «داد و بیداد» پوشش داده‌اند.
 
این نماینده مجلس نهم قبل از ترک ساختمان وزارتخانه، مدتی را هم به درگیری لفظی با خادم گذرانده است. طبق گفته برخی حاضرین در راهروهای وزارتخانه به رادیوفردا، وقتی صدای «عربده‌کشی» آمد کسی تصور نمی‌کرد فرد مورد نظر نماینده مجلس شورای اسلامی باشد.
 
در همین حال خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در گزارشی با عنوان «گروکشی دو عضو هیئت مدیره استقلال از وزیر ورزش» نوشت: «شایعه شده که حسن زمانی مشاور رئیس مجلس به همراه مقداد نجف‌نژاد نزد وزیر ورزش رفته و علاوه بر جر و بحث با گودرزی به او گفته‌اند اگر در هیئت مدیره جدید نباشند، طرح استیضاحش را کلید می‌زنند.»
 
حال به نظر می‌رسد که این تهدید کارساز از آب درآمده و منجر به حفظ صندلی او در باشگاه پرطرفدار استقلال شده است.
 
مقداد نجف‌نژاد بیستم خرداد پارسال به عنوان رئیس هیئت مدیره استقلال، درباره نگرانی هواداران از وضعیت تیم‌ به خبرنگاران گفت: همه‌ دغدغه‌ ما برطرف کردن نگرانی‌های آنهاست. به آنها اطمینان می‌دهم که چشم‌انداز استقلال روشن است.
 
اما این چشم‌انداز رو به تیرگی می‌رفت. ستاره‌های باشگاه از این تیم جدا شدند و ناکامی در کسب نتایج مطلوب باعث شد در رده پنجم لیگ برتر قرار بگیرند و از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شوند.
 
هواداران فوتبال در ایران، نام نجف‌نژاد را با یک اتفاق تاریخی در فوتبال ایران نیز می‌شناسند. او مهرماه ۱۳۸۵ مدیرعامل باشگاه استقلال تهران شد. در دوران مدیریت او، استقلال بدون بازی از لیگ قهرمانان آسیا کنار رفت، به این دلیل ساده که اسامی بازیکنان دیر به کنفدراسیون آسیا ارسال شد.
 
روزنامه دنیای اقتصاد در شماره سیزدهم شهریور سال ۸۷ درباره او نوشت: «در انتخابات مجلس هفتم، بابلسر جزء معدود شهرهایی بود که اصولگرایان ناموفق بودند. نجف‌نژاد هم شکست خورد اما در ادامه با ابطال تعدادی از صندوق‌ها ورق به سود نجف‌نژاد برگشت تا بابلسر دچار التهاب شود.»
 
نجف‌نژاد حرف از تغییرات ساختاری در استقلال می‌زد، اما اشتباه تاریخی او در عدم پیگیری ارسال لیست بازیکنان باعث شد AFC استقلال را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کند. آن هم در شرایطی که نامه‌های هشدارآمیز کنفدراسیون آسیا به دستش می‌رسید، ماجرایی که باعث شد با فشار افکار عمومی مجبور به استعفا شود.
 
خبرگزاری ایسنا در گزارشی با انتقاد از حضور نمایندگان مجلس در باشگاه‌ها نوشته است: «جالب اینجاست که برخی به صراحت از مدت‌ها قبل اعلام کرده بودند که جای‌شان ثابت است و هرکس برود، آنها ماندگارند! آنها با چه پشتوانه عملی آن قدر راحت و با اعتماد به نفس از حضورشان صحبت می‌کنند؟ آیا کار مردمی که وکالت‌شان را به ایشان سپرده‌اند، آن قدر کم است که می‌توانند هم به حوزه‌های انتخابیه برسند و هم استقلال و پرسپولیس؟»

+22
رأی دهید
-41

92ارشام - زرند - ایران
افراد ورزشی مانند نجف نژاد سبب شکوفایی فوتبال ما میشود،گذشته وی که یکبار بدون بازی حذف شدیم و یا فراموشی اسامی بازیکنان مهم نیست،ایمان و انقلابی بودن مهمه که دارد.
‌پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393 - 22:49
mosafer60 - لندن - انگلیس
عوضی‌ .از روز اوله بنیاد یون رژیم کثیف همه چیز زور چپون بوده.
‌پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393 - 22:14
راهجو - فریدونکنار - ایران
من همونطور که میدونید فریدونکناریم. شهر ما اون موقع تام در اختیار بابلسر بود از بودجه طرحهای عمرانی وووو اما پس از تقلب این آقا در انتخابات اسفند 82 که همه چی رو برگردوند 8 روز فریدونکنار به جهنم بدل شد طوریکه از تهران و هر جایی نیرو فرستادن تا ما رو خفه کنن شهر ما یک کشته هم داد که به خانواده اش اجازه مراسم برای مرحوم ندادن، آوازه عدالت خواهی ما تا رسانه های اونور آب هم رفت ،درست یه عده ای ذاتا شورشی هستن اما حرف ما عدالتی بود که بابلسر و نماینده هاش هر دوره بخاطر کوتاهی ما و نفوذ خودشون از ما میگرفتن! نمیشه همه چی و اینجا گفت اما پس از اون ماجرا که دولت فهمید با کیا طرفه شهر رو پر کرد از کراک و مواد مخدر !!! به فریدونکناریا تا یک سال تو هیچ جایی از استان اسلحه نمیدادن(سربازها)اونقدری که شنیدم،اما مگر ما چه گفتیم جز دادخواهی اگر خدایی هست باید خیلی هارو حداقل بعد از چندین سال مجازات میکرد اما...
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 10:00
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
میخواهد بره اونجا تا بیشتر بتونه دزدی بکنه برای همین عربده می‌‌کشه قیافه دزد این شکلی‌ است خوب نگاه کنید
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 10:06
روستایی ساده دل - تهران - ایران
اظهار نظر آرشام عزیز واقعا محشره. اصلا هیچ چز مهم نیست. فقط ایمان و انقلابی بودن مهمه!!!=! بدبختی ما اینه که قدرت در ایران دست آدمهایی با تفکر آرشام است. اینها مجازند هر روز بریزن تو خیابون و قدرتشون را نشون بدن اما مخالفین حق کوچکترین اظهار نظری را ندارن. جدیدا دستگاه ایمان سنج هم اختراع شده که امثال آرشام میتونن از راه دور مثلا زرند میزان ایمان نماینده مجلس در ساختمان بهارستان را تشخیص بدن.
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 11:59
خاطره - تهران - ایران
این نجف زاده شعورش قد گوسفند هستش یا نه نمیدونم ولی اینقدر شعور داره که بفهمه باید بره ؟؟؟؟؟
جمعه 26 ارديبهشت 1393 - 12:50
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.