معاون وزیر: رابطه جنسی دانش‌آموزان ایرانی سه برابر شده است

یکی از معاونان وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد که نتیجه تحقیقات این وزارتخانه نشان می‌دهد که ارتباط دختران و پسران در ایران و پیش از دانشگاه نسبت به ۳۰ سال گذشته سه برابر شده و زمان شروع رابطه به دوران تحصیلی راهنمایی و نوع رابطه از عاطفی به جنسی رسیده‌است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمود گلزاری روز یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه در سمینار بهداشت روانی دانشجویان در اصفهان همچنین گفت که ارتباط هم‌زمان یک دختر یا پسر با چند نفر هم افزایش یافته‌است.

آقای گلزاری از بیان جزئیات بیشتر در این باره خودداری کرد.

این در حالی است که حاکمیت مذهبی در ایران در طول سه دهه گذشته برنامه‌های گوناگونی را برای جلوگیری از هرگونه رابطه خارج از ازدواج طراحی و اجرا کرده‌است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه درباره تحقیق انجام شده در این باره گفت که در مطالعه تحقیقی که با کمک وزارت آموزش و پرورش داشتیم مشخص شد که ۴۰ درصد از دانش‌آموزان رابطه با جنس مخالف را از ۱۴ سالگی شروع کرده‌اند.

این روان‌شناس  در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته با پخش هفت هزار پرسشنامه، «آمار ناراحت‌کننده‌ای در مدارس به دست آوردیم»، گفت: «نمی‌خواهم آمار را بیش از این اعلام کنم، اما باید مسائل مربوط به رابطه با جنس مخالف را به مدیران و پدر و مادران آموزش دهیم.»

او در صحبت‌هایش اشاره نکرد که این هفت هزار پرسشنامه در چه استان‌ها و در چه سطحی توزیع شده‌است.

معاون وزیر ورزش و جوانان همچنین با بیان اینکه دوستی برای روان‌شناسان «عادی» است نه «حلال» ادامه داد: دوستی پسر و دختر چند دوره دارد و در کودکی به هم نزدیکند، ولی در دبستان فاصله می‌گیرند، اما با شروع سن بلوغ و نوجوانی، به صورت خدادادی به هم نزدیک می‌شوند.

او این نزدیکی را یک میل طبیعی دانست و گفت که نباید آن را سرکوب کرد.

به گفته معاون وزیر ورزش و جوانان ایران نباید راه‌هایی همچون منع و تقابل را درباره رابطه با جنس مخالف در پیش گرفت.

گلزاری گفت: «باید در سن قبل از دانشگاه، جوانان و خانواده‌ها را به ویژه در دوره‌ای که آنان در آموزش و پرورش هستند، آموزش داد.»

معاون وزیر ورزش به نقش آموزش عالی هم در این زمینه پرداخت و گفت: «من معتقدم با آموزش آنها در دانشگاه، مدیریت ارتباط با جنس مخالف انجام می‌شود.»

آقای گلزاری پیش از این در سال ۱۳۹۰ در اظهار نظری مشابه گفت که «۸۰ درصد دختران دبیرستانی ساکن تهران دوست پسر دارند.»

این موضوع حاشیه‌های بسیاری را ایجاد کرد تا جایی که وزیر آموزش و پرورش وقت، آن را غیر واقعی خواند.

محمود گلزاری اما با انتشار نامه‌ای سرگشاده، مدارکی را که صحت این آمار را ثابت می‌کرد ارایه کرد.

اینطور که آقای گلزاری در پاسخ خودش به اظهارات وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد بر اساس یک تحقیق از هزار دانش‌آموز دختر و پسر دبیرستانی که به طور تصادفی، برای تحقیق انتخاب شدند، بیش از ۴۰ درصد دختران دانش‌آموز تجربه ارتباط با جنس مخالف را گزارش داده بودند.

حدود ۲۰ درصد این دختران پیش از ۱۴ سالگی یعنی دوره راهنمایی و ۷۰ درصد قبل از ۱۶ سالگی تجربه رابطه جنسی را داشتند.

این در حالی است که بیش از ۱۰ درصد نیز گفته بودند، با جنس مخالف رابطه‌ای ندارد.

+115
رأی دهید
-11

سرسره - اهواز - ایران
ازثمرات مبارزه با تهاجم فرهنکی
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 19:51
sayeh tars - لندن - بریتانیا
آخوندها هم همین رو میخهند بچه‌های کوچولو حامله و بچه دار باشند بعد خدا میدونه کی‌ می‌خواهد از بچه‌های اونها نگهداری کند
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 20:02
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
از برکت روابط صیغه و فحشاست. دست اورد روافض انحطاط اخلاقی و کثافت کاریه
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 20:10
بت شکن - مونترال - کانادا
وقتی‌ تفکیک جنسیتی میشود از این بدتر هم خواهد شد، در ایران پسران از هر قشر و کلاسی قبل از تعطیل شدن مدارس دخترانه در اطرف آن‌ پرسه میزنند تا دوست دختری بیابند. طبیعی است وقتی‌ برای حرف زدن تنها میشوند آن‌ کار دیگر می‌کنند!!
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 20:26
tonny15152 - تیلبرگ - هلند
آورین واسه تولید انبوه بچه خوبه چیزی که رهبر میخواد
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 20:27
فارسان - مرکزی - ایران
دل خوش به این مقدار نباشید!
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 20:43
bita-gh - لیدز - انگلستان
چشم و دلمون روشن ...
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 21:34
ekman - شیراز - ‫ایران
دو قطب غیر همنام(مخالف) آهنربا یکدیگر را جذب و دو قطب همنام دفع مینمایند،پس بهترست بجای انکار و مخالفت،آموزش صحیح در اختیار نو جوانان گذاشت.
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 21:39
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی / تو مثل اینکه از مرحله پرت هستی و فقط دوست داری بیای اینجا و یک کامنتی بگذاری و بروی! باباجان، معاون وزیر ورزش میگه که اگه قبلا دختران دوره راهنمائی و دبیرستانی فقط دورا دور با پسری دوست بودند و نهایتا نامه ای بین شان رد و بدل میشد حالا طوری شده که این دختر نه فقط با اون پسر رابطه جنسی داره بلکه ممکنه همزمان با چند پسر دوست بوده و با همشون هم رابطه جنسی داشته باشه و این عمل هیچ ربطی به صیغه و فحشا نداره که تو در موردش افاضات کرده ای! با وجودیکه در بین اعراب نشسته ای ولی بعنوان یک ایرانی و لااقل بعنوان کسی که فارسی تکلم میکند، گذاشتن پیام موافق یا مخالف در سایت ایرانیان یوکی حق مسلم توست ولی لااقل مطلب را درک کن و بعدا برو روی منبر!
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 22:40
irane aziz - وین - اتریش
حالا که وسایل جلوگیری هم ممنوع شده،... ارتش شیعه ی بدون پدر راه خواهد افتاد
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 22:46
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
کنتور رو کجا بستن که شماره ٣ برابر رو نشون داده؟؟ فکر کنم این باور عمیق که نقش پاسبان خانوما رو بازی میکنه آمار داده!
‌سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 00:00
M.E.H.D.I - کلن - المان
یعنی‌ چی‌ آخه؟ آخه امام خمینی روحش در عذابه هر شب میاد تو خوابم میگه که جاش خوب نیست میگه مردم به آرمانهای من پایبند نیستن میگه از دست جوانها دلش پره، و از این جور چیزا ،،خلاصه که این انقلاب مفت و مجانی‌ به دست نیومده ،اونایی که در خط امام نیستن ،خون شهدا رو پایمال می‌کند ،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 21:02
علی چپ دس - رشت - ایران
قربان شیعه . و مروجینش بشم . که لجن بازار را انداخته
‌سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 08:24
راهجو - فریدونکنار - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی همینجور الکی دولکی یه چیزی میگی! هنوز نفهمیدی اینایی که اینجا نظر میدن پامنبریای مفتی و پفتی نیستن؟!!! یه ساله میای از اذن الله و رافضی و .. میگی ولی یه موافق پیدا نکردی ؟جدا چقدر میگیری که انقدر پلاسی؟ بذار ما هم به کار و زندگیمون برسیم بابا
‌سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 11:04
واقع بين ايراني - هامبورگ - المان
داشتن ارتباط با جنس مخالف نه تنها هیچگونه ضرر و زیانی ندارد بلکه انسانها بدلیل احساس و عاظفه و همچنین نیاز های طبیعی با داشتن ارتباط با جنس مخالف بسیاری از نیاز های روحی انها تامین و با خیال راحت تری میتوانند قدم های مثبت و سازنه تری برای اینده خود بردارند.شما یک لخظه فکر کنید وقتی که یک جوان نیاز های احساسی و عاطفی دارد و همانند یک فرد گرسنه تمام اوقات خود را برای رفع گرسنگی خود فکر میکند تا سیر شود یک موجود گرسنه اصولا نمیتواند قبل از سیر شدن ویا در حالت گرسنگی بمسائل دیگری فکر کند. خلاصه کنم.برادر عزیز دل. نازنین باید دید انسانها به چه چیز نیاز دارند و برای رفع ان اقدام کرد. این کار بد است ان کار عیب است.نتیجه همان خواهد شد که امروزه شاهدیم. ولی خودمانیم در دوران ما یک چنین شانسی نداشتیم مدارس دخترانه را نیم ساعت زودتر تعطیل میکردند.ولی ان کرمکی ها بهر دلیلی منتظر میماندند تا پسر ها هم تعطیل شوند
‌سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 11:52
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
فضول میرزا - استکهلم - سوئد. ممکنه بفرمایید این ارتباط های ناهنجار از کجا نشءت کرفته؟؟وقتی در کتب و اخبار و تلوزیون تبلیغ بشه که صیغه حلاله و به اندازه موهای سرت ثواب کثب میکنی جرا نباید مردم این عمل ثواب رو انجام بدن؟؟بابا جرا در کشورهای عربی حاشیه دریای همهشه بارس از این خبرها نیست؟؟؟جرا امار طلاق و فحشا و فساد در کشوری که مدعی حکومت علوی هست داره بیداد میکنه؟؟جرا متوجه نیستی؟به خدا قسم اکر قلب من رو بشکافی تازه میفهمی حس وطن دوستی من و انزجارم از این روافض از شماها هم بیشتره. مورد خطاب من همیشه و همیشه اخوندا بودن و هیج وقت بنده به ملت توهین نکردم جون خودم از همون ملت هستم فقط بفهم وضعیت جوانان داره به کجا میره. جهار نسل سوخت میفهمی یعنی جی؟؟؟
‌سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 16:14
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
بی جنبه ای ما + ماهواره + فارسی وان
‌سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 16:43
Behdin - آمستردام - هلند
فقط کاندوم یادتون نره.
‌سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 17:01
کبالت3 - کرج - ایران
خوب برادر این صد میلیون جمعیت اضافه هدف گذاری شده که از زیر بته نمیتونه عمل بیاد قلمه زدن و پیوند و نشاء هم راهش نیست لک لک هم اینهمه بار رو نمیتونه تحویل بده عمامه رو بده بالاتر بعدش به فکر زایشگاه و یه دفتر و حاج آقا کنار مدارس باش کبلائی.
‌سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 17:04
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی / پرسیده ای که این روابط ناهنجار از کجا نشأت گرفته؟ منشا تمام این ناهنجاریها بالطبع حکومت جمهوری اسلامی است که بزور می خواهد همه مردم را روانه بهشت کند! اگر برنامه های صدا و سیمایش بجای دروغگوئی و فریب مردم و زرزر بی پایان آخوندها که الحمدالله در همه زمینه های طبیعی و ماورای طبیعی خود را عالم دهر می دانند، دارای مطالب اجتماعی و صداقت در گفتار بود دیگر دلیلی نداشت که مردم جذب ماهواره شوند. برنامه ماهواره ها هم با توجه به جائی که برنامه ها از آنجا پخش میشود دارای مطالب آزادتری نسبت به برنامه های اسلامی است. در نتیجه مردم علی الخصوص جوانان را جذب میکند. عامل دیگر اینترنت است که مرزها را شگسته و از دنیا یک دهکده جهانی ساخته است. بهر حال دلایل متعددی از همین قماش که برایت شمردم وجود داره ولی دلیلش صیغه نیست (در اینصورت دختران بداشتن یک دوست پسر صیغه ای بسنده میکردند و هرگز با چند پسر بصورت همزمان دوست نمی شدند!
‌سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 21:09
Moama123 - بوداپست - مجارستان
باور عمیق : اینها همش اثرات ماهواره است، اگر زنان رو بکنن تو گونی اینطوری نمی‌شه
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 05:27
fafa316 - تهران - ایران
انسان باید اخلاق داشته باشه و الا فرقی نداره کی و یا کجا باشی
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 14:18
راهجو - فریدونکنار - ایران
وقتی حق انتخاب و تصمیم درباره مهمترین مسائل از جمله شناخت جهان بدون خدا ویا باخدا نداشته باشی و از بچگی مسلمان باشی و مسئله ارتداد و تکفیر و شرک برات وحشت باشه وقتی نتونی به انواع مجازاتهای دنیوی و اخروی و انواع اصول و فروع دین و حتی اصل دین معترض باشی و در یک کلام وقتی آزاد نباشی هرگز نمیتوان انتظار جامعه ای بدون عقده گشاییها اعم از جنسی و روانی و عقلی رو دید واینی میشه که حالا توشیم! قابل توجه دینداران که اگه انقدر جرات داشتن که جوانان رو آزاد بذارن تا راهشونو طبق واقعیات جامعه پیدا کنن شاید امثال من از دین بر نمیگشتیم !
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 18:12
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
فضول میرزا - استکهلم - سوئد دوست عزیز لطفا وقت شریفت رو با این سطلطلب-ابوظبی حروم نکن آخه حرف که حالیش نیست هیچ، خیلی هم لجوجه.بحث با هاش فایده نداره خوشحال هم میشه یه نفر محلش گذاشته ، براش واسه جیره ریال سعودی امتیاز بندی کردن، باید بیاد و ماهیگیری کنه.از ما گفتن.
‌چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 18:23
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
اسب آتش - سیدنی - استرالیا / دوست گرامی از راهنمائیت متشکرم.
‌پنجشنبه 25 ارديبهشت 1393 - 23:00
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.