هر لیتر بنزین آزاد در ایران ۱۰۰۰ تومان شد

شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران قیمت های جدید بنزین سهمیه‌ای و آزاد را اعلام کرد. بر اساس اعلام این شرکت، قیمت بنزین آزاد ۱۰۰۰ تومان و قیمت بنزین سهمیه‌ای ۷۰۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، این قیمت‌ها از ساعت ۲۴ پنج شنبه، چهارم اردیبهشت، به وقت تهران به اجرا گذاشته خواهد شد.

قیمت بنزین معمولی آزاد و سهمیه‌ای قبلا به ترتیب ۷۰۰ و ۴۰۰ تومان بود.

همچنین قیمت جدید بنزین سوپر سهمیه‌ای هر لیتر۸۰۰ تومان  و بنزین سوپر آزاد هر لیتر ۱۱۰۰ تومان  اعلام شده است. قبلا قیمت بنزین سوپر سهمیه‌ای و آزاد به ترتیب ۵۰۰ و ۸۰۰ تومان بود.

دولت حسن روحانی چندین هفته است که از عزم خود برای افزایش قیمت سوخت خودروها خبر داده بود و اعلام کرده بود که شیب افزایش قیمتها «ملایم» خواهد بود تا بار تورمی کمی داشته باشد.

شرکت ملی پالایش و پخش همچنین قیمت‌های جدید گازوئیل یارانه‌ای را برای هر لیتر ۲۵۰ تومان اعلام کرده است که نسبت به قیمت‌های قبلی ۱۰۰ تومان افزایش یافته است.

بهای هر متر مکعب گاز CNG برای خودروها نیز ۴۵۰ تومان تعیین شده است که آن هم ۵۰ تومان افزایش قیمت یافته است.

قیمت بنزین تحویلی به خودروهای دولتی هر لیتر ۱۰۰۰ تومان خواهد بود.

قانون بودجه سال ۹۳ به دولت اجازه داده است که قیمت حامل‌های انرژی را به طور متوسط تا ۳۳ درصد افزایش دهد، اما تصمیم در مورد میزان افزایش و تعیین قیمت جدید هر نوع سوخت به عهده دولت گذاشته شد.

طی سال جاری، دولت قیمت گاز، نفت کوره، نفت سفید و گاز مایع «ال پی جی» را افزایش داده بود.
 
گزارش خبرگزاری‌های ایران حاکی است که سهمیه‌های ۴۰۰ تومانی باقیمانده در کارت‌های سوخت خودروهای سواری شخصی و موتورسیکلت‌ها کماکان معتبر بوده و دارندگان کارت‌های سوخت می‌توانند این سهمیه‌ها را با همان نرخ ۴۰۰ تومانی قبلی از جایگاه‌ها دریافت کنند.

میزان سهمیه ماهانه همه خودروها طبق روال قبل خواهد بود و از ساعت ۲۴ روز پنج شنبه سهمیه کامل اردیبهشت ماه خودروهای سواری شخصی و موتوسیکلت‌ها به کارت‌های سوخت آنها تخصیص می‌یابد.

سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم از زمان تغییر نرخ برای باقیمانده اردیبهشت ماه با نرخ‌های جدید به کارت‌های آنها تخصیص می‌یابد.

+60
رأی دهید
-16

سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
مبارک باشه. امیدوارم از این هم کرونتر بشه. سقوط نزدیکه ان شاء الله
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 00:42
senator x - تهران - ایران
تبریک و مبارک باش به تمام مسافرکشهای عزیز ومسافرین محترم!!.خوش بسعادت بابا و ننه و دائی و خاله و عمو و عمه من,که بنزین لیتری10ریال تو باک ماشینشون ریختند و تاکسی با نرخ 15زار سوارشدند.بنظرشما اون زمان یک رویا نیست؟
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 03:55
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران
عرضه بنزین و سوخت در ایران زیر قیمت های جهانی کار اشتباهی است. و باعث از بین رفتن منابع و آلودگی محیط زیست میشود. مشکل مردم ایران قیمت سوخت نیست. مشکل مردم ایران پائین بودن درامد سران می باشد. و در کنار آن مدیریت بسیار ضعیف مسئولان اقتصادی و حکومتی می باشد. در کشور همسایه ترکیه قیمت هر لیتر بنزین حدود 7000 تومان است.و درامد سرانه مردم ترکیه در یک سال نزدیک 15 هزار دلار است. در حالی که درامد سرانه هر ایرانی برای هر یک سال حدود 3 هزار دلار است. کشور ترکیه از نظر هزینه زندگی به جز مواد سوختی. از کشور ایران در جایگاه خیلی پائینی قرار دارد. این در حالی است که ترکیه از داشتن منابع نفتی و گازی بی بهره است.و ایران دارنده اول منابع گاز جهان و چهارمین منابع نفت جهان است.در حقیقت مردم ایران روی طلا نشسته اند.ولی به علت ندانم کاریهای مسئولان نظام. جز کشورهای جهان سوم .و دارای مردمی زیر خط فقر هستند.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 05:05
سرلشکر فیروزابادی - تبریز - ایران
نه سقوطی نزدیکه نه مشکلی پیش میاد٫ اتفاقا ملت ایران با افزایش قیمت بنزین بیشتر حریص تر میشن برای راندن ماشین و خیابان ها و جاده ها شلوغتر از قبل هم خواهد بود.در ضمن هر چقدر قیمت ها در ایران بالاتر برده محبوبیت نظام بالاتر و بیشتر هم میشه.ملت ایران گرانی را بیشتر از ارزانی دوست دارند و این مسئله در 34 سال کاملا اثبات شده. بنده که شخصا خیلی خیلی خوشحالم از افزایش قیمت بنزین!!! خدایا شکر
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 09:34
سرلشکر فیروزابادی - تبریز - ایران
نه سقوطی نزدیکه نه مشکلی پیش میاد٫ اتفاقا ملت ایران با افزایش قیمت بنزین بیشتر حریص تر میشن برای راندن ماشین و خیابان ها و جاده ها شلوغتر از قبل هم خواهد بود.در ضمن هر چقدر قیمت ها در ایران بالاتر برده محبوبیت نظام بالاتر و بیشتر هم میشه.ملت ایران گرانی را بیشتر از ارزانی دوست دارند و این مسئله در 34 سال کاملا اثبات شده. بنده که شخصا خیلی خیلی خوشحالم از افزایش قیمت بنزین!!! خدایا شکر
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 09:34
داماهی - بندرعباس - ایران
دولت ها بعداز انقلاب جز گران کردن عرضه ای دیگرنداشتند آنوقت خلخالی گوربگور شده وکرم زده ازروانشادهویدا پرسید 13سال نخست وزیری چکارکردی هویدا گفت یابو علفی 13سال نرخ هاثابت وهیچ تغییری نکرد ولی شعور کجابود که درک کنه.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 09:55
پلنگ پیر - دبی - امارات
کو آب و برق مفتی ، کو پول نفت که گفتی ، هیچ ملتی نخورده ... به این کلفتی . شرمنده عین حقیقت
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 03:59
nimaaa - نیویورک - امریکا
با این عرضه که من در مردم ایران میبینم بنزین اگه لیتری 10 هزار تومن هم بشه کسی صداش در نمیاد
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 11:43
نام نام خانوادگی - لندن - انگلستان
شیبببببببببببببببببببب ملایم
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 11:41
بت شکن - مونترال - کانادا
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران--دوست عزیز مهمترین تفاوت ایران و ترکیه را نگفتی که ترکیه آخوند ندارد!! این شیب ملایم مش حسن دل همه را برده! از این پس تعداد سکته‌ها و قتل‌ها و تصادف‌ها و مرگ و میر‌ها و اختلاس‌ها و چپاول‌ها و بگیر ببند‌ها و ضرب وشتم‌ها و البته که اعدام‌ها هم با شیبی ملایم به پیش میرود آنچنان ملایمی که اصلا احساسش نخواهید کرد!!
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 12:03
palachinka - صوفیا - بلغارستان
جالبه ها،در کشوری مثل بلغارستان که هیچ چیزی به جز کشاورزی و توریسم نداره بنزین لیتری ۵۰۰۰ تومان هست و مردمشون اصلا به این اهمیت نمیدان و با خریدن ماشینهای جدید و کم مصرف مشکلاتشون را با گرانی سوخت حل کردن.حالا توی کشور خودمون بنزین واقعا مفت و هرکس بخواد قیمتهارا بالا بباره بخاطر گران شدن بنزین،باید زد تو سرش.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 12:19
کبالت3 - کرج - ایران
نفت سرمایه ملی ماست و باید قیمت واقعیش رو پرداخت اما مشکل اصلی همونطور که هموطن تبریزی و بت شکن گرامی فرمودن مدیریت غلط سیاسی و اقتصادی تحمیل شده بر کشوره از جمله تحمیل انحصار دو خودرو ساز بنجل ساز که مثل نهنگ منابع نفتی و مالی رو میبلعن و تازه تشویق هم میشن علاوه بر این عدم چرخش و بازده مناسب تولید و ارتباط مناسب با کشورهای پیشرفته و دست و پازدن توی تار سیاستهای پوچ و مخرب که حکومت دور خودش تنیده و باعث عقبماندگی اقتصادی سقوط ارزش پول بی اعتباری جهانی و افت در آمد سرانه شده
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 13:28
MIRZADEH I ESHGHI - دوسلدورف - آلمان
تقصیر احمدی‌ نژاد و دولتش بود؟
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 15:09
gaagol - دالاس - آمریکا
شیب؟ جنگل؟ بام؟ شیب؟؟؟؟
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 17:27
Moama123 - بوداپست - مجارستان
احمدی‌نژاد داشت تو پتروشیمی بنزین تولید میکرد با اکتان ۸۴ یعنی‌ چیزی که تو اروپا و آمریکا هم بری همین بنزین رو تو ماشین معمولی‌ میزنن، روحانی مچکریم اومد درشو بست گفت آلودگی‌ هوا ایجاد می‌شه باید از اروپا بنزین با کیفیت اضافه کنیم، حالا به قول خودشون بنزین ۹۴ اکتان دارن وارد می‌کنن، که فقط تو فراری اکتان ۹۴ میزنن نه تو پراید. و آلودگی‌ هوا هم درست شد، قیمت ترانزیت و خرید این بنزین هم کشیدن رو پول بنزین کردن تو پاچه ملت.
شنبه 6 ارديبهشت 1393 - 00:27
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.