آیت الله جعفر سبحانی: باید کاری کرد که سزارین امر حرامی باشد، مگر در زمان ضرورت

به گزارش پارسینه به نقل از خبرحوزه،این مرجع تقلید،عصر امروز در دیدار با رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به رایگان شدن زایمان طبیعی در بیمارستان ها، اظهار داشتند: این خبر بسیار خوبی بود که بنده شنیدم و باید کاری کرد که سزارین امر حرامی باشد، مگر در زمان ضرورت؛ و اطبا را باید مجاب کرد تا جایی که امکان دارد زایمان به شکل طبیعی باشد و عفت ها نگاه داشته شود.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم با بیان این که باید آمار تولید جمعیت و ازدواج افزایش یابد، تصریح کردند: برای بنده آمارهای نگران کننده ای آورده اند که به ازای هر دو مرگ، یک و هفت دهم ولادت صورت می گیرد و این مسئله بسیار نگران کننده است.

 آیت الله سبحانی با اشاره به این که تحدید جمعیت در زمان تحریم ها، شیوع بیشتری یافت و ابزار جلوگیری از بارداری مجانی در اختیار افراد قرار گرفت، ابراز داشتند:  متاسفانه تولید جمعیت در استان های شیعه نشین بسیار کاهش یافته است در حالی که در استان های حاشیه ای این گونه نیست.

معظم له با تاکید بر این که ابزار سبب کاهش جمعیت را باید ممنوع کرد، اظهار داشتند: بنده از باب وظیفه شرعی این مسئله را مطرح کردم و اگر این مسئله تحدید جمعیت تداوم یابد ، نظام اسلامی به خطر می افتد.

ایشان  با ابراز تاسف از اینکه شعار فرزند کمتر زندگی بهتر تبدیل به فرهنگ شده است، تصریح کردند: مردم را باید به ازدواج و تکثیر جمعیت تشویق کرد و ایران سرزمینی آباد است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انسان باید به اصول شرعیه در امر تغذیه اهتمام داشته باشد، اظهار داشتند: غذای سرخ کردنی در اسلام مکروه است و پیش از سیر شدن باید از خوردن غذا دست کشید و شام را باید موقع مغرب میل کرد در حالی که امروز ه مرسوم شده است در ساعات پایانی شب غذا تناول می شود.

 ایت الله سبحانی با بیان این که  انسان دو حیثیت جسمانی و روحی دارد، تصریح کردند: طبابت به بخش جسمانی انسان رسیدگی می کند و دین و مذهب نیز به جنبه های معنوی و اخلاقی می پردازد.

ایشان افزودند: انسان کامل کسی است که از نظر روحی و جسمی سلامت باشد و پدران ما گفته اند، عقل سالم در بدن سالم است؛ چرا که دین و سلامت ارتباط نزدیکی وجود دارد.

+23
رأی دهید
-126

spelesh kon - شفیلد - انگلیس
خب آخه فسیل بیسواد سزارین چه ربطی به عفت داره؟؟
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 13:37
princesse - تهران - پرژن
خخخخخخ هر روز یه آخوند کفتار درباره مسائل مربوط به زنان اظهار نظر می‌کند .هر دم از این باغ .....می‌رسد شما خودتون رو بکشید نسل جدید پشیزی برای اراجیف شما ارزش قائل نیست .تمام درد اینها ترس افزایش سنی از شیعه هست .
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 13:25
azadeh11 - آمستردام - هلند
این .بی‌ پدر و مادرها ...کمر به کشتن زنها کرده اند. کی‌ میتونه جلوی اینها را بگیره
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 13:46
sayeh tars - لندن - بریتانیا
همه مشکلات مملکت رو حل و رفع کردید فقط این روزها مشکل عمده شما شده زایمان و روابط جنسی‌ و .... زنان حق دارید بیکاری و تنبلی این ضایعات رو به بار میاره.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 13:56
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
من نمیدونم وقتی‌ این هم بی‌ قانونی و ناعدالتی در کشور اتفاق میفتد صدای هیچ یک از این بزغاله‌ها در نمی‌آید. ولی‌ در هر امر خصوصی اشخاص دخالت می‌کند و صدای عرعر‌شان فلک را کر می‌کند. آخر یکی‌ بیاد به این‌ها بگه آخه به شما‌ها چه؟ نگاهشان میکنی‌ همه بالای ۸۰ سال عمر دارند یعنی‌ فوقش تا ۱۰ سال دیگه زحمت رو باید کم کند و با پر روگی برای جوون‌ها تصمیم میگیرند.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 14:27
payamak - منچستر - انگلستان
ما که ربطه عمل جراحی رو با عفت حفظ کردن نفهمیدیم،هر کی‌ فهمید لطفا یه پست بزاره
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 14:38
afc30 - تهران - ایران
این اقا اگه خودش هم قرار بود بزاد همین حرفو میزد !!!. دخالت در زندگی شخصی ادما تا کی؟. همین مونده بیان تو اتاق خوابمون دوربین کار بذارن بگن چیکار کنید چیکار نکنید
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 15:00
pasargad2 - شیراز - ایران
شما دستور بفرمایید حرام میشود. و اگر کسی شما را .... هم حساب نکرد به رهبرتان بگویید به زرو تفنگ و بوتون حرام میکند نگران نباشید.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 13:50
رستگار501 - برن - سویئس
باید کاری کرد که این دین لعنتی از ایران نابود بشه تا مردم شاید راه راست خود را پیدا کنند. مردم اگر وضعیت مالی خوبی داشتند که احتیاج به یارانه نداشتند ، همه که مثل آخوندها و مدیران مجرم و بی لیاقت مفتخور و پولدار نیستند که بچه دار بشن . مگر بی عقل باشن . فقط 35 سال مزخرفگویی و بی لیاقتی و دروغگویی حیف و میل درامد کشور کار جمهوری اسلامی بوده .
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 14:33
afsoon.fr - پاریس - فرانسه
دیگه از بیکاری شروع کردن به خاله زنک بازی ابله مفت خور
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 15:26
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
کاربران گرامی لطفا فقط یک نقطه در دنیا و علم رو پیدا کنین که این ملاها ادعای اطلاعات نداشته باشن و دینشون دستوری در اون مورد نداده باشه
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 15:42
Banooye Irani - هیوستن - آمریکا
حاج آقا واق واق
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 15:43
فارسان - مرکزی - ایران
بالام جان کلا از نظر شما علمای اسلام امورات دنیا و مردم با چهار دستور ااعمل حل و فصل میشود 1یا حرام است 2 یا مکروح است 3یا مباح است 4 یا حلال است!!!
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 16:05
shahrooz2014 - تهران - ایران
کل درد اینا اینه که جمعیت زیاد بشه تا پادگان هاشون رو پر سرباز کنند حالا مردم از گشنگی تشنگی مردند هم خیالی نیست.دور نیست زمانی که عین هند وپاکستان مردم از قطار آویزون بشند
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 16:25
کوروش مهری - یزد - ایران
payamak - منچستر - انگلستان-من فهمیدم-اگه زایمان از طریق سزارین انجام بشه پهلوی زن رو می شکافند ولی اگه طبیعی باشه بچه از اونجای زن خارج میشه و دکتر تحریک میشه!!البته آخونده تو یه منفی اشتباه کرده!
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 17:01
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
حتما چون بی بی دو عالم چون سزارین نکرده، بقیه بکنن عفت لکه دار میشه!
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 17:23
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
یعنی فقط طرز زائیدن زنها مونده بود که اینها براش حکم صادر نکرده بودن که کردن
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 17:58
کبالت3 - کرج - ایران
احمق بیبینم میتونید کاری کنید و اینقدر سخت بگیرید و اوامر باسمه ای صادر کنید که همین چند نفر هم قید ازدواج رو بزنن و انوقت خودتم دیگه امنیت ناموسی نداشته باشی و جوونا از تو هم نگذرن کبلائی.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 17:59
leila leila - گوتنبرگ - سوئد
یعنی فقط طرز زائیدن زنها مونده بود که اینها براش حکم صادر نکرده بودن که کردن
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 18:02
paydar22 - لاهه - هلند
اخه مردک خر احمق چه کسی حاظره خودشو الکی زیر تیغ جراحی میده دارید یک کاری میکنید مردم برای بعضی از کارهای پیشه پا افتاده پول بریزن تو جیب ترکها وعربهای مارمولک خور ملخ خور
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 18:23
raha1984 - هامبورگ - المان
حرام داشتن شما انگلهای پست و کثیف در سرزمینمون هست
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 18:45
باور عمیق - قم - ایران
متاسفانه آمار سزارین به علت منفعت طلبی پزشکان و ترس از قبول مسئولیت حرفه ای در شرایط حتی طبیعی که امکان زایمان طبیعی وجود دارد بسیار افزایش یافته .. غالب پزشکان با استفاده از ابزار ترساندن مادر و همچنین تهدید به عدم قبول مسئولیت حتی در شرایط امکان زایمان طبیعی ، مادر و نوزاد رو از امتیازات این نوع زایمان محروم میکنند که ایشان در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی به درستی تذکر داده و اشاره صحیحی داشتند .. حضرت آیت الله سبحانی سپاسگذاریم
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 19:14
aramon - لس آنجلس - آمریکا
آخه مردک این خیلی شخصیه. به تو چه ربطی داره که سرتو هر آخوری میکنی.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 19:22
shana - خ - ایران
به چه حقی برای تعداد تولید مثل و نحوه زایمان زنان نسخه می پیچند؟
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 19:41
perser68 - آلمان - آلمان
باید کاری کرد تا آخوند مفتخور خونه نشین شه و جرأت شروور گفتن نکنه!
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 19:43
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
اینشالله نسل آخوند از بین برود.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 20:17
yashainiran - ایران - ایران
فقط به فکر افزایش سرباز برای خودشان هستند اما کور خوندند
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 20:39
jila.purple - وین - اتریش
هم باز اینا عرعر کردن...کم مونده بگن مردم باید چه مدل لباس زیر بپوشن!!آخه شیوه ی زایمان به توی گاو چه ربطی داره چلغوز؟؟واقعا مسخرست خیلی هم مسخرست که مردم حتی نمی تونن شخصی ترین مسایلشونو کنترل کنن...یه مشت کفتار پیر ریختن تو جامعه و دارن دستور می دن مردم هم مثل همیشه بی تفاوووت.......!
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 21:56
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
ای کاش امثالِ شماها به مزدورانِ این حکومت یاد آوری میکردید که دزدیدن از بیت المال حرام ست و حق الناس، دروغ گناهِ کبیره است، ظلم و ستم صفتِ فرعون است که بنده شیطان است نه بنده خدا که ادعا دارید، و این مسائل پزشکی‌ و دیگرِ امور را به عهده متخصصِ فّن و علم میگذاشتید تا مانندِ غرب یا کشورهایِ پیشرفته مردم به شکلِ علمی‌ و اصولی دنبالِ زایمانِ طبیعی باشند مگر در مواردِ ضروری که جز سزارین راهی‌ نیست، و انواع زایمانِ بی‌درد یا در آب و روش‌هایِ دیگر را آموزش داده در این امر آنها را یاری میکنند، ، نه اینکه با اینگونه نظراتِ فقهی‌ بخواهید در همه چیز دخالت کرده غیر از وظیفه اصلیتان که ۳۵ سال است فراموشتان شده، تا مردم فقط بی‌ تعقل و بره وار دنبالِ فتواهایِ شما راه بیفتند، البته آن عده قلیلی که هنوز در بی‌خبری بسر برده و دنباله رو شماها هستند و بیش از این فریبکاری و حق کشی‌ ببینند از ترسِ مجازاتِ خدا که شماها خود را نماینده او قلمداد کرده اید گوش به فرمانند، ...
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 22:01
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. در موردِ عفت منظورش به زایمانِ طبیعی است که توسطِ متخصص زن بیشتر صورت گیرد، در صورتیکه متخصصان بالاتفاق بر این باورند که متخصصِ زنانِ مرد بسیار در کارش در این مورد ماهر تر است ، شاید به خاطرِ اینکه در زمانِ زایمان یک مرد هیچ حسی ندارد و خود را جایِ زائو حس نمیکند اما یک زن چه بسا با زائو همان حس و درد به او منتقل شود، این جناب هنوز در زمانی‌ سیر می‌کند که زنان در اندرونی بر رویِ خشت نشسته زایمان میکردند، زنی‌ که از صبح که بیدار میشد تا آخرِ شب یا باید به اموراتِ خانه برسد یا به اجاق ور رود یا خانواده شوهر را مراقبت کند یا به شوهر داری , رختشویی بچه داری یا جارو کشی‌ یا سابیدنِ ظروف یا مهمان داری و یک آن از فعالیت غافل نبود ، مانندِ الان تنقلاتش چیپس و پفک نبود، روغنِ حیوانی و گوشتِ قورمه و داروهایِ سنتی‌ توسطِ زنانِ باتجربه فامیل به او تجویز میشد، ...
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 22:02
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...دخترانِ جوان کنونی اکثرا به کمبودِ آهن دچارند و عادتِ ماهیانه‌شان بدون هیچ تقویت شدن می‌گذرد بعد با بچه دار شدن به کمبود کلسیم و فقرِ آهنِ مفرط دچار میشوند حالا زایمانشان هم بر طبق خواست این فسیلها به هر صورت تن دهند که عفت رعایت شود،اما در زندانها به پسر و دختر تجاوز میشود و یک ایران را به سویِ بی‌ عفتی سوق داده اند آخرِ عفت است. در موردِ کم شدنِ جمعیتِ ‌شیعه در تاپیکی مرتبط نظراتی منظور خواهم کرد.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 22:02
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
هر کس عقل دارد، دین ندارد و هر کس دین دارد، عقل ندارد!
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 00:24
دنیای وحشی - تهران - ایران
گاهی اوقات اونقدر شر و وره میگویند که مغز آدم از شنیدنش هنگ می کند .!
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 03:02
بشنو از نی‌ - لوگانو - سویس
خوب بابا بیسواد! شما‌ها این قدر بهش گیر ندهید، خوب تا به حال کسی‌ بهش نگفته سزارین یعنی‌ چی‌. خوب این بی‌چاره از کجا بدونه. حال این جناب‌ غلطی کرد که نگن لال هست. شما‌ها با کامنت‌هاتون بیچاره ش کردید. مقصر اون کسانی‌ هستند که به این شعر و ورها گوش میکنند.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 09:23
کبالت3 - کرج - ایران
بشنو از نی‌ - لوگانو - سویس -نه برادر اینا خوب میدونن سزارین یعنی چه تو داستان آفرینش اومده که خداوند صانع خانم حوا رو از زیر دنده چپ آقای آدم کشیده بیرون و آفریده خوب این یعنی چه آیا این عمل اگه سزارین نباشد پس چیست ؟حالا اون زمان مرد زایمان فرمود به امر الهی، اما زن ناتو در اومد و خداوند رحمان رنج زایمان رو بعنوان تنبیه انداخت گردن حوا زنان بعدی هم جور کش غول بیابان شدن حالا ما باید شیطان رو سپاسگو باشیم که مسبب این امر خیر شد و گرنه الان باید علاوه بر کشیدن بار زندگی و سنگ زیرین آسیاب بودن در طول زندگی یه چند بار هم میرفتیم سزارین تا از زیر دنده چپمون آدم یا حوا در بیارن کبلائی.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 11:05
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
زن تا حد اکثر سه بار میتواند از طریقِ سزارین بچه دنیا بیاورد که هم برشِ عمودی و هم افقی میتواند در رویِ محوطه شکم باشد، از یک عملِ جراحی معمولأ فقط یکبار استفاده میشود ، البته اخیرا نمیدانم که آیا از یک برش در زایمان‌هایِ بعدی استفاده میکنند یا خیر ، در سزارین نوزاد از فشار زایمانِ طبیعی به سر محفوظ است و به ضایعاتِ احتمالی‌ آن هر چند خفیف دچار نمی‌شود، اما مادر به خاطر مصرفِ داروهایِ بیهوشی برایِ سزارین شدن مانندِ زایمان طبیعی نمی‌تواند به نوزاد شیر دهد در حالیکه بهترین فرصت چه از نظرِ کیفیتِ شیر در سه روزه اولِ زایمان از نوزاد گرفته میشود و مشکلاتِ زیاد برایِ خودش بوجود که ریسکِ سرطانِ سینه را در آینده افزایش میدهد، از سویی نوزاد ممکن است دیگر سینه مادر را برای خوردنِ شیر نگیرد که اصطلاحا به قهر نوزاد از شیر معروف است.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 14:16
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
با این تفاصیل که نظرِ فرهیختگان است و این زمانه که جامعه مردسالار خصوصاً در ایران مقتدرانه راهِ خود را در پیش دارد، موضوع بر طبقِ نظرِ صاحب نظران باید به ابتدا باز گردد، مردان توسطِ دختران حوا باردار شده و عملِ سزارین بدون هیچ ناراحتی‌ و وهمه ائی اجرا، شیرهایِ خشکِ پر چرب ، کم چرب هم که در بازار برای نوزادان به وفور و سهل موجود است، آنگاه مردان در خانه به بچه داری پرداخته و زنان قول میدهند صد برابر بهتر از آنها بی‌ منت و ادعا خرجِ خانه و خانواده را تأمین کنند، به شرطی که وقتی‌ به خانه می‌آیند وقتشان مالِ خودشان باشد و مردان در وظیفه خانه داری و بچه داری خود کوتاهی نکنند.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 14:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.