افشاگری قاضی پرونده ریحانه

عصر ایران : حسن تردست، قاضی بازنشسته‌ای که حکم قصاص «ریحانه جباری» را صادر کرده، در گفت‌و‌گو با روزنامه قانون به بازخوانی پرونده ریحانه پرداخته و به ابهامات مطرح‌شده طی چند ماه اخیر پاسخ داده است.

 مشروح این گفت‌وگو در پی می‌آید:

جناب تردست شما قاضی پرونده ریحانه جباری بودید و حکم به قصاص او دادید. بعد از گذشت ۷ سال نظر شما در رابطه با پرونده ریحانه جباری چیست؟ هنوز او را قاتل می‌دانید؟

چه چیزی ممکن است نظر بنده را در مورد پرونده‌ای که با کمال حوصله، تامل و تعمق و در یک دادرسی عادلانه با رعایت تشریفات کامل آیین دادرسی کیفری توسط پنج قاضی رسیدگی شده و از ناحیه چند مرجع عالی قضایی اعم از دیوانعالی کشور و مراجع نظارتی تأیید شده است، تغییر دهد؟! طبق قانون مجازات اسلامی هیچ تردیدی در اینکه خانم ریحانه جباری مرتکب قتل عمدی شده است، وجود ندارد. صادقانه متذکر می‌شوم چون در این پرونده ادعا شده بود مقتول وابسته وزارت اطلاعات است و محتمل بود تحقیقات ابتدایی در دادسرا به‌ لحاظ اثرگذاری نهاد امنیتی از مسیر قانونی خارج و حقوق قانونی متهمه رعایت نشده باشد، لذا حقیر طبق رویه خدمتی (از ابتدای شروع خدمت قضایی از زمان دادیاری) بیش از حد معمول و متعارف به این پرونده حساسیت نشان دادم و در جلسات دادرسی مانند یک رسیدگی ابتدایی مانند بازپرس تحقیق سوال و جواب کردم و اگر هر کس حتی غیراهل فن منصفانه و قانونمدار و عدالت‌خواهانه رای ۲۴ صفحه‌ای محکومیت مستند و مستدل ایشان را که متکی به اظهارات خود متهمه به‌ویژه اظهارات جلسات دادرسی بود را بخواند مطمئن خواهد شد کوچک‌ترین خدشه‌ای بر حقانیت آن وارد نیست و طرفه اینکه ۱۳ قاضی عالی‌رتبه قضایی آن را تایید کرده‌اند و یک نظریه خلاف در آن وجود ندارد و متصور نیست که همه اشتباه کرده باشند. ممکن است عواطف، اشخاص عادی را از مسیر حقیقت دور کند ولی در مقام قضاوت قاضی نباید و نمی‌تواند تحت تاثیر احساسات اعلام نظر کند.

در حال حاضر کمپین حمایت از ریحانه جباری و تلاش برای جلب رضایت اولیای دم فعال شده است. شما مطالب آنها را دیده‌اید؟

مقالات و آرای اشخاص عادی و اهل فن را دیده‌ام و از ضعف دستگاه قضایی در پاسخگویی به دروغ پراکنی بنگاه‌های رسمی معاند متاسفم. بنده شخصا در تمامی احکام صادره قصاص، با آموزه‌های اسلامی آرزومندم که در مرحله اجرا با توجیه عاقلانه و عادلانه و با عاطفه اولیای دم نسبت به جلب رضایت ایشان اقدام و قصاص منتفی شود و در هر مورد که پرونده منجر به رضایت شده است، شاکر خداوند رحمان شده‌ام. لیکن با کمال تأسف طبق تجارب پرونده‌های مشابه، مداخله و جوسازی سیاسی یک عده حقوقدان سیاسی‌کار و خارج‌نشین و داخل کشور که به‌ فکر چهره‌سازی به قصد مخالفت سیاسی با نظام حکومتی این کشور و زیر سوال بردن مطلق دستگاه قضایی هستند، همیشه کسب رضایت از شکات سخت و ناممکن شده است. این افراد با سوءاستفاده از شبکه‌های گسترده اجتماعی و رسانه‌ای متوسل به دروغ و قلب واقعیت‌ شده و با زدن تهمت به مقتول موجب کدورت بیش از پیش اولیای دم شده و امکان جلب رضایت ایشان را از بین می‌برند.

نظر خانواده مقتول در رابطه با رضایت و عدم قصاص چگونه بود؟

در یکی از مراجعات خانواده مقتول به‌ دادگاه به ایشان عرض کردم که وکلای متهمه روش غلطی را در دفاع از وی به کار بردند و با طرح تجاوز به‌ عنف، در نتیجه نهایی، هم علیه موکله خود اقدام کرده هم موجب ناراحتی شما شدند ولی به‌ هر حال پدرتان با آن سن و دارای شان خانوادگی و اجتماعی در ایجاد رابطه غیراخلاقی با چنین دختری مرتکب گناه شده است، از طرفی هم با توجه به وضع خانوادگی و روحی و روانی این خانم و روابط خشن پدر، مرضی خداوند تبارک و تعالی است که از گناه بزرگ این دختر بدبخت بگذرید. پسر مقتول که جوان تحصیلکرده و برازنده‌ای بود جواب داد قریب به این مضمون که ما چطوری رضایت بدهیم؟ اولا این خانم اصلا پشیمان نبود و یک ذره از خود ناراحتی و عذاب وجدان نشان نداد و حقیقت رابطه خود را نگفت و بعد اینها پدرم را مانند یک عده اوباش و هرزه خیابانی متجاوز به زور قلمدادکردند، حالا رضایت بدهیم نمی‌گویند که اولیای دم هم خودشان قبول دارند که پدرشان مقصر بوده و قصد تجاوز داشته و به‌همین دلیل رضایت دادند؟

صداقت و پشیمانی ریحانه جباری می‌توانست تاثیری در جلب رضایت اولیای دم داشته باشد؟

بله، اگر خانم جباری بر خلاف تعلیمات وکلای سیاسی‌منش خود (که با خوراک این‌گونه پرونده‌ها زمینه پذیرش پناهندگی سیاسی برای خود فراهم کرده‌اند)، از خود صداقت نشان می‌داد و می‌گفت که در شرایط روحی و روانی سخت دچار اشتباه شده و از کرده خود اعلام پشیمانی و طلب بخشش می‌کرد، مانند خیلی از پرونده‌ها می‌توانست رضایت اولیای دم را که دارای تمکن مالی هستند، بگیرد.

افشاگری قاضی پرونده ریحانه


شرایط روحی و روانی ریحانه جباری چگونه بود؟

شرایط روحی و روانی این خانم به گونه‌ای بوده که حتی تصور قتل پدر هم از وی می‌رفت چون حسب پرینت اس‌ام‌اس‌های تلفن وی با یکی از جوانانی که با وی رابطه نا‌مشروع داشت (نام او در پرونده پیوست است) که حاوی لقب‌های قبیح و توهین بسیار زشت به پدرش است. می‌گوید که «امشب به تیپ هم زدیم و این ... را امشب می‌کشم» وقتی در مورد این پیامک این شخص سوال می‌کند ریحانه خانم جواب می‌دهد که پدرم هر وقت مست می‌کند مرا به باد کتک می‌گیرد.

آیا اعترافات ریحانه براثر فشار در مراحل اولیه بازجویی نبوده است؟

بسیاری از دلایل ما در احراز قتل و محکومیت ایشان حرف‌ها و اعترافاتی است که در جلسات دادگاه به‌طور روشن و صریح توسط متهمه بیان شده است. حتی استناد ما بر اعترافات او در دادگاه است، نه حتی دوران بازجویی که ظن تحت فشار اعتراف کردن مطرح شود. او در دادرسی با حضور وکلای خود به‌راحتی از اقدامات خود حرف می‌زد. دلایل کافی و روشن است.

در فضای مجازی وکیل سابق او مصطفایی مدعی شده است او هنگام خروج با توجه به قفل بودن درب با اضطراب و مشکل خارج شده و در مملو از جای چاقو است که نشان می‌دهد او نمی‌توانسته در را باز کند. این ادعا درست است؟

کاملا این ادعا خلاف واقع و دروغ محض است. همان‌گونه که عرض کردم حرف‌های این آقای مدعی قانون و عدالت و حقوق بشر کاملا مانند یک سیاست‌مدار کذاب است که در یک میتینگ انتخاباتی به هر وسیله‌ای ولو خلاف قانون و انصاف و وجدان متوسل می‌شود. طبق اوراق پرونده و دست‌خط خود متهمه در بازپرسی و حتی حسب اظهارات مکرر خانم جباری در دادگاه، درب ورودی قفل نبوده و بعد از وارد کردن ضربه‌ کارد آشپزخانه که دو روز قبل خریداری و در کیف خود داشت با آرامش از خانه خارج شده است. طبق صورت‌مجلس بازپرس در معاینه محل وقوع جنایت، قبل از شناسایی فرد ضارب و دستگیری وی، فقط آثار یک ضربه جسم نوک تیز روی درب بوده است و نه چند ضربه که مؤید آن، اظهارات صریح و روشن خود متهمه است.

توضیح ریحانه در رابطه با وارد کردن یک ضربه به در با چاقو چه بود؟

وقتی از متهمه در دادگاه سوال شد چرا به در با چاقو زدی، وی جواب داد چون هیجان‌زده بودم و هول کرده بودم یک ضربه با چاقو به در زدم. از وی سوال شد درب قفل بود؟ وی جواب داد نه، قفل نبود. و وی ادامه می‌دهد که بعد از زدن ضربه چاقو مقتول گفت منو زدی؟؟!! و به‌ طرف من صندلی را پرتاب کرد و بعد مقتول از پله‌ها رفت پایین و من‌ هم با آسانسورخارج شدم. اگر در قفل بود چطور می‌توانست بلافاصله خارج شود؟ به‌ علت شدت جراحات که بریدگی ناف اصلی ریه بود، مقتول فقط از طبقه پنجم تا پله‌های طبقه سوم می‌تواند برود و پس از چند بار گفتن دزد! دزد! در همان‌ جا جان می‌دهد.

ریحانه بعد از فرار چه‌ کاری انجام‌ می‌دهد؟

ریحانه ادامه می‌دهد در خیابان مخفی شدم و صبر کردم. بعد از اینکه آمبولانس و ماشین ماموران را دیدم با آژانس رفتم خانه.

همسایه‌ها متوجه فریادی یا درخواست کمکی از سوی ریحانه نشده بودند؟

محل وقوع قتل، آپارتمان پنج طبقه مسکونی بود که کوچک‌ترین صدایی یا فریاد متهمه می‌توانست همسایه‌ها را متوجه موضوع کند. در تحقیقات، همسایگان مجاور گفته‌اند که فقط صدای برخورد چیزی به‌ دیوار را شنیدیم (این صدا‌ همان پرتاب صندلی توسط مقتول بود که متهمه بیان کرده است).

افشاگری قاضی پرونده ریحانه



وکیل سابق ریحانه برای دفاع مشروع خواندن، حمل چاقو را برای حفظ امنیت تردد در خیابان‌های تهران بیان کرده. شما با این ادعا موافق هستید؟

در این خصوص متهمه کوچک‌ترین اشاره‌ای بر صحت ادعای وکیل خود نکرده بلکه برای اولین بار دو روز قبل از قتل، توسط متهمه خریداری شده است و در طول تحقیقات مکرر جز این نگفته است! بنده شرف و وجدان انسان‌های منصف بی‌تعصب را به این ادعای سخیف آقای مصطفایی شهادت می‌طلبم که چند دختر و زن در تهران با خود چاقو حمل می‌کنند؟! آیا این توهین به ساحت پاکیزه زنان و دختر ایرانی نیست که آنها را با اراذل و اوباش در یک ردیف قرار می‌دهند؟! البته بنده هم حسب تجارب خدمتی قبول دارم که اشخاصی از افراد لاابالی با خود آلات جارحه و چاقو حمل می‌کنند ولی نوعا این ویژگی رفتاری جوانانی است که زندگی بی‌ بند و باری دارند و به‌ لحاظ روحیات و رفتار ناهنجار اجتماعی و روابط با خلافکاران در معرض تعدی و درگیری خشونت‌آمیز هستند و الا عموم جامعه ما انسان‌های شریف و باخانواده‌ای هستند که از درگیری و ناهنجار‌ی‌های اجتماعی پرهیز می‌کنند و باید بگویم در حال حاضر کشور ایران در نُرم جهانی (بدون سیاست‌بازی) در بین کشورهای دنیا (همسایگان، کشورهای‌آفریقایی، آمریکا، آمریکای مرکزی) از امن‌ترین کشورهای جهان قلمداد می‌شود که شهروندان تا پاسی از نیمه شب در خیابان‌ها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی آزادانه و با آرامش، بدون مزاحمت تردد می‌کنند که حتی مورد تعجب و اقرار گردشگران خارجی قرار گرفته است.

آیا رابطه ریحانه با مقتول یک رابطه کاری بود؟

خانم جباری حداقل سه بار در دادگاه گفت من به مقتول سرویس می‌دادم تا او هم به من خدمات بدهد. اصلا رابطه کاری مطرح نبود. در اصطلاح این گروه از جوانان بی‌ بند و بار، منظور از سرویس دادن، ایجاد روابط نامشروع و در اختیار قراردادن خود است. متهمه قبل از رابطه با مقتول با چند نفر رابطه ویژه داشته و طبق اعترافات در دادگاه، ایشان با مدیر شرکت محل کار خود چند بار به ویلای او در سیرا (جاده چالوس) رفته‌اند و باکره نبوده است. حسب دلالت پرینت تلفن وی اس‌ام‌اس‌های رد و بدل شده بین ایشان، به‌طور صریح روابط بسیار نزدیک حتی بچه‌دار شدن را نشان می‌دهد و نیز این رابطه، مورد اعتراض یکی از دوست پسرهایش که قبلا نامزد متهمه بوده قرار گرفته که مستندات مسلم آن در پرونده پیوست است.

چند نمونه کوچک مطابق پرینت مخابرات قابل ارائه در رسانه‌ عمومی عرضه می‌شود:

مدیر شرکت: اگر مهم نبودی اینقدر بهت گیر نمی‌دادم ولی فکر می‌کنی می‌خواهم خونت را توی شیشه کنم. مدیر: ... دوستت دارم. منم خیلی می‌خوامت.

مدیر: .... من عزیز تو نیستم، جیگرتم، اونم جیگر لال. متهمه: ..... این خانه ویرانه که بار بسته به جانم ... مدیر: مواظب باش دستت‌ رو نبری. متهمه: .... نخیرنیت من تو بودی «توهم» در اومد دیگه ... زود توضیح بده!

علیرغم رابطه نزدیک نامشروع متهمه با مدیرش در‌ همان زمان به نامزدش پیامک می‌فرستد که «به‌ خدا دیوونتم. نامزد متهمه: ... تو وقتی با ... ریختی روی هم با من خداحافظی کردی ... کثافت! این آخرین اس‌ام‌اس از طرف من بود.»

باتوجه به فاصله سنی به چه دلیل این رابطه شکل گرفته بود؟

مستفاد از اظهارات خود متهمه که در پرونده پیوست است، وی در بیان علت رابطه خود با مرد مسن می‌گوید «می‌خواستم یک مقدار سرویس کنترل‌شده بدهم و سرویس بگیرم و نشان بدهم عُرضه دارم بدون احتیاج به خانواده خودم را تامین کنم. وی در مورد نحوه آشنایی با مقتول می‌گوید در خیابان می‌رفتم یک کمری چند بارترمز کرد ... و بعد سوار شدم آهنگ (دیدو) گذاشت بعد از سنم و کارم پرسید و ... من هم چند سوال کردم از کارش و ... یک زنگ زدم به گوشی‌اش تا شماره تلفنم را ذخیره کند.» لذا آنها یک ماه قبل از قتل با هم به رستوران می‌رفتند. در اس‌ام‌اس بازی، لطیفه برای هم می‌فرستادند و در روز قتل هم طبق وعده قبلی، مقتول به شرکت محل کار متهمه مراجعه و با رضایت کامل با هم به منزل می‌روند. در تحقیقات از همکاران، یکی از همکاران وی اظهار داشته که «... به دنبال ریحانه یک آقایی با ماشین تویوتا کمری آمد و ریحانه می‌گفت که دوست پدرم است و می‌خواهیم ماشین کمری را از او بخریم. حتی مدیر، تخم مرغی را برای گذاشتن زیر چرخ ماشین به‌ وی می‌دهد.»

افشاگری قاضی پرونده ریحانه



با توجه به تجارب ۳۰ ساله قضایی شما دلیل قتل چه بوده است؟

شرایط خاص محیط خانوادگی و رابطه ناهنجار والدین با هم و آثار مخرب درگیری‌های درون خانواده بر شخصیت متهمه و روحیه مردانه و خودشیفتگی و خودبزرگ‌بینی و تصمیم‌گیری در لحظه عصبانیت وی شاید مهم‌ترین دلیل ارتکاب قتل باشد. وی در دادگاه می‌گوید که در بچگی دلم می‌خواست بازی‌های پسر‌ها را بکنم و از اینکه نمی‌توانستم مانند پسر‌ها با تبر هیزم بشکنم ناراحت می‌شدم. به‌ همین دلیل برای استحکام رسیدگی و جلوگیری از هرگونه شائبه و خلل در تحقیقات در مراحل رسیدگی به پرونده، یک بانوی روان‌شناس تعیین کردیم که در جلسه دادرسی حالات او را ببیند و با مصاحبه با متهمه و رفتار‌شناسی در خصوص شخصیت متهمه اظهارنظر کند. روان‌شناس منتخب معتقد بود او دچار خودشیفتگی است. دلیل قتل هم به شرایط روحی و عدم ثبات شخصیتی او بازمی‌گردد. البته دچار جنون و مسلوب‌الاختیار نبوده تا مبری از مسئولیت قانونی باشد. از طرفی حسب اظهارات متهمه چون مقتول به‌ خاطر مسائل کاری و خرید لوازم پزشکی زیاد سفر می‌رفت به‌ وی قول سفر به کشورهای اروپایی داده بود اما او را نبرده بود که باعث دلخوری و عصبانیت ریحانه شده بود. یا یک بار قرار بود برای گردش روز پنجشنبه، ماشین تویوتا کمری خود را به او بدهد تا با همکارانش به تفریح برود که با عدم انجام این کار باعث ناراحتی شدید ریحانه شده بود و او می‌گفت نزد دوستان بسیار غرورش جریحه‌دار شده و ضایع شده بود.

یعنی ریحانه با قصد قبلی مرتکب قتل شده بود؟

خانم جباری با خودشیفتگی به دنبال اثبات خود به خانواده بحران‌زده‌اش بود و شاید با روحیه مردانه خود، فکر می‌کرد کنترل سرویس دادن‌هایش دست وی است و بازیچه‌شدن را تحمل نمی‌کرد و لذا وقتی مقتول به‌ طرف وی می‌آید تا او را طبق معمول این‌گونه روابط، لمس کند، وی امتناع کرده و در مقابل این جمله که «روسری‌ات را درآر و راحت باش. جایی نمی‌تونی بری»، به‌شدت عصبانی و وقتی مقتول برای نماز دوم به‌ طرف سجاده می‌رود، ریحانه بدون اعلام اعتراض و یا فریاد اینکه می‌خواهد منزل را ترک کند از کیف خود چاقوی ۲۵ سانتی تازه خریداری شده را درآورده و ناگهان از پشت به کتف او با شدت ضربه می‌زند که به‌ علت بلندی تیغه، چاقو از بین استخوان‌ها وارد فضای سینه شده و ناف اصلی ریه را می‌شکافد و حتی چاقو را هم با خود می‌برد و با جلد مقوایی زیر تختش پنهان می‌کند. آثار خون در سجاده و صندلی کنار آن مشهود و در پرونده مضبوط است.

یعنی ضربه ریحانه نوعا کشنده بود؟

مشخصا ضربه وارده ریحانه به‌ علت نوک تیز بودن کارد و تیغه فولادی بلند آن، ضربه را نوعا کشنده می‌کند زیرا وارد ریه شده بود. ادعای ضربه ساده به کتف که از سوی آقای مصطفایی طرح شده خلاف نظریه صریح کالبدشکافی مرکز پزشکی قانونی است.

خود ریحانه در مورد نحوه قتل چه گفته؟

گفت می‌ترسیدم به من تجاوز کند. چند بار از من خواست روسری‌ام را بردارم اما من این کار را نکردم. متاسفانه متهمه هیچ حرف و رفتاری از خود نشان نمی‌دهد که مقتول را متوجه اکراه وی کند. از وی سوال می‌شود «آیا مقتول خشونتی نشان داد یا عملی انجام داد که نشان دهد قصد دارد به‌ زور تجاوز کند؟» وی جواب می‌دهد «نخیر.» و نیز از وی پرسیده شد «وقتی امتناع تو را از دست زدن دید چرا پشت به‌ تو کرد؟» جواب می‌دهد «رفت نماز دیگرش را بخواند». بازسازی صحنه جنایت هم نشان می‌داد که سجاده روی زمین پهن بوده و آثار خون روی سجاده و آینه وجود داشت که حکایت می‌کند در لحظه قتل و وارد کردن ضربه کارد، مقتول پشت به متهمه روی سجاده بوده است. اصولا ریحانه یک کلمه غیر از این در طول مراحل مختلف تحقیقات و دادرسی نگفته است. صرف‌ نظر از عمل غیرشرعی و اخلاقی مقتول، با توجه به زاویه داشتن روحی و روانی این‌گونه افراد بی‌اعتقاد نسبت به مذهب و نماد آن نماز، به‌ نظرم نماز خواندن وی در این شرایط که او را به‌ ظاهر مذهبی نشان می‌دهد بر نفرت متهمه افزوده است و امید خدمات گرفتن از این مرد مذهبی (با ضعف ایمان و مقهور شیطان) به باد می‌رود چون قبل از ورود به خانه این حس و ذهنیت وجود نداشته به‌طوری که در مسیر خانه، مقتول کاندوم می‌خرد و در داخل منزل جلوی چشمان ریحانه خانم روی میز می‌گذارد و برای وی ناآشنا نبوده است.

ادعا شده داروی بیهوشی در شربت ریحانه وجود داشت. شما نوشیدنی‌ها را به آزمایشگاه فرستادید؟

دو لیوان محتوی آبمیوه روی میز بوده که ثابت می‌کند دو نفر بودند و محتوای هر دو لیوان برای سم‌شناسی ارسال و حسب گزارش کار‌شناسان آزمایشگاه یکی از لیوان‌ها فاقد هرگونه سم یا دارو بوده ولی در لیوان دوم داروی دیفنوکسیلات که داروی ضد اسهال است مشاهده شده است.

از دیگر ابهامات مطرح‌شده در پرونده ریحانه، خرید لوازم پیشگیری از بارداری از داروخانه است. این اتفاق افتاده؟

ابهامی در خرید آن وجود ندارد زیرا رفتن یک زن و مرد به یک خانه خلوت به‌ قصد خوردن قهوه نیست و نیت ایشان عمل جنسی بوده است که در مسیر رفتن به‌ خانه کاندوم خریداری شده. نکته قابل تامل اینکه این وسیله روی میز قرار داشته و کاملا در معرض دید بوده و خانم ریحانه با توجه به تجربه‌های قبلی با آن ناآشنا نبوده است و خرید لوازم پیشگیری از بارداری نشانه تجاوز نیست، فقط نشانه قصد رابطه جنسی است.

شما موافق تلاش برای جلب رضایت اولیای دم هستید؟

توصیه می‌کنم این سیاهکاران سیاستکار سرنوشت این‌گونه محکومان را با تبلیغات رسانه‌ای و گزافه‌گویی‌هایی برای نمایاندن خود و چهره‌سازی مجازی به نتیجه تلخ اجرای قانون و گرفتن فرصت رضایت اولیای‌ دم دچار نکنند. از تجارب تلخ گذشته مانند پرونده مرحوم بهنود شجاعی که مداخلات علنی و رسانه‌ای کردن موضوع باعث انفعال اولیای دم شد و نامبرده را از امکان گرفتن رضایت اولیای دم محروم ساخت، عبرت گیرند. هرچند اینجانب بازنشسته شدم و صرفنظر از اینکه هیچ تردیدی در استحقاق قصاص خانم جباری ندارم و آن‌ را حق مسلم خانواده محترم می‌دانم ولی برای رضای خدا با توجه به اینکه قصاص حیات است لیکن خداوند تبارک و تعالی اولیای دم را دعوت به عفو و بخشش کرده است. بنده حاضرم در جلب رضایت ایشان به‌ طریق مقتضی مساعدت کنم.

+190
رأی دهید
-25

پروردگار - تهران - ایران
یک سجاده روی زمین پهن کرده .. یک کاندوم هم گذاشته رو میز . چقدر رمانتیک !
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 02:38
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
آقای حسن تردست که حکم اعدام را صادر و بر استحقاق آن اصرار می نمایید.اولا شما مطابق کدام یک از اصول قانونی واخلاقی مجاز هستید که تا این حد خصوصی ترین مسائل مربوط به شخصی را بر ملا کنید که در قید حیات بوده و به احتمال بسیار ممکن است به زودی توسط اولیاء دم بخشیده شده و به جهت تحمل حبس طویل من باب جنبه عمومی جرم نیز مبری و به اجتماع بازگردد. ثانیا فارغ از اینکه خلاف اصرار شما وارد نمودن ضربه چاقو به کتف ولو با تیغه بلند حمل بر هیچ یک از شقوق ماده 206 قانون مجازات نبوده و شائبه قتل غیر عمد قوت می گیرد راجع به افاضاتی که نمودید بر اینکه ایران امن ترین کشور دنیاست! و تا نیمه شب زنان و دختران تنها در خیابان در آرامش کاملند و همه جا آرم است! آقای قاضی آمار پزشکی قانونی فقط در تهران هر 5 دقیقه نزاع جرحی رانشان می دهد و ایران در رتبه بالاترین کشورها در زمینه زنای به عنف و خصوصا موارد زنای با محارم است.سری به دنیا بزنید تا پاسی از صبح دختران مست در خیابانها در گردش و دریغ از مزاحمت و در خیابانهای ایران با چادر و حجاب لیکن هزاران مزاحمت. آقای قاضی خودتان را به خواب زده اید و بیدار شدنی نیستید .
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 03:03
batistuta - تهران - ایران
حرفهاش منطقی است. در ضمن در مورد مصطفایی هم حقیقت رو گفته. باعث مرگ بهنود شجاعی فقط و فقط یک شخص سوء استفاده کن به نام مصطفایی بود.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 02:39
paksan - آمریکا - آمریکا
خوب اگر برای پول نبوده و طرف هم نمی خواسته کاری بکنه پس چرا کشتش؟؟؟ معلومه طرف اطلاعاتی بوده و این بازی از طرف جای دیگه ای کنترل میشده و صددرصد این طرف رو نمی خواستند اینطوری حذفش کردن . اینها نیروها یا سربازهای امام زمان هستند که کشور رو به گند کشیدن و وقتی می خوان هم سربه نیستشون کنند اینطوری کاری میکنند که آب از آب تکون نخوره و یک ضرب شستی باشه برای بقیه مامورین بدبخت که حواستون باشه اینطوری با فلاکت می کشیمتون. یارو قاتل نبوده حتماً باهاش کاری کرده که نمی خواسته و عصابش رو بهم ریخته وگرنه رابطه معمولی این حرفا رو نداره و صددرصد طبق روش شیخا عمل کرده و درد زیادی به دختره آمده و حتما حتما هم به زور کارش رو کرده،دختره هم موقعیت رو مناسب دیده انتقام گرفته از کار زوری که باهاش کرده. اصلاً مگر قاضی سالم هم تو ایران داریم کل قوه قضائیه بوی لجن میده
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 03:05
Harald - دروباک - نروژ
همه در نروژ این مصطفایی کثافت را شناختن که چه موجود پستی هست واسه پول و اقامت هر کاری می‌کنه دیگه تو نروژ کسی‌ بهش اعتماد نداره حتا مقامات دولتی نروژ هم دستش را خوندن و به حرفش پشیی ارزش قائل نیستن
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 04:09
bahar_062000 - اصفهان - ایران
حتی اگه حرف های این قاضی درست باشه ، باز هم اعدام جزای این دختر نیست .. لعنت به این جامعه ی کثیفی که ما داریم ..تا یه دختر تنها و بدبختو گیر می یارن ، فقط می خوان نابودش کنن ..از بین اون همه مردی که ریحانه می شناخت ، هیچ کس نبود که ذره ای وجدان داشته باشه و دست این دخترو بگیره تا تن فروشی نکنه
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 05:40
Shah_Zad - نیویورک - آمریکا
من کاملا با این آقا موافقم ریهان قاتله و هیچ شکی درش نیست ،بنظرم همونجور که وقتی‌ خانمها قربانیه اسید پاشی میشن و و گناهکار مستحق قصاص هست که برای دیگران عبرت بشه ،این دختر هم مستحق قصاص هست که خانمهای دیگه که کارشون اینه تو جامعهٔ امروز ایران رابطه بر قرار کردن یا بقولی سرویس دادن بفهمن اینجوری هام نیست هر غلطی دلشون خواست بکنن .بنظرام عدالت باید هم واسه مردا باشه هم خانمها ،نه صرفا چون ایران همهٔ خانمها مظلوم هستن پس هر غلطی خواستن بکنن .
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 06:11
farrokhs - میامی - آمریکا
روابط شخصی ریحانه به خودش ربط داشته و قاضی حق این رو نداشته که چون ایشان با فلان مدیر به ویلا رفته پس با این شخص هم رابطه داشته ریحانه اگر می‌خواست با مقتول رابطه بر قرار کنه که به بهش حمله نمیکرد جریان پیچیدست
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 07:31
japan tokyo - توکیو - ژاپن
آدم میمونه چی‌ بگه،پس هیچی‌ نگم بهتره
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 09:15
پروردگار - تهران - ایران
لطفا این را هم بخوانیددلنوشته ها و دفاعیات ریحانه جباری https://iranwire.com/blogs/6272/5822/
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 09:30
shamillan - مونترال - کانادا
یکی نیست بگه جون یک آدم در میونه پس خودتون رو بکشین کنار بزارین ...خانواده ریحانه طلب بخشش از خانواده قربانی بکنن ..و این دختر از مرگ نجات پیدا کنه ...
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 10:15
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
در یکی از سایتها دیدم که ریحانه کل داستان را از اول تا آخر نوشته و قسمت قسمت منتشر میشود شاید بعد از خواندن آنها بشود بهتر قضاوت کرد. در هر صورت این انگیزه قتل که قاضی شرح داده اصلا قابل فهم و قبول نیست.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 09:56
shamillan - مونترال - کانادا
\توصیه می‌کنم این سیاهکاران سیاستکار سرنوشت این‌گونه محکومان را با تبلیغات رسانه‌ای و گزافه‌گویی‌هایی برای نمایاندن خود و چهره‌سازی مجازی به نتیجه تلخ اجرای قانون و گرفتن فرصت رضایت اولیای‌ دم دچار نکنند. از حرف آخرش خوشم آمد .....حالا یک مشت دایه عزیز تر از مادر هی چرت پرت بنویسین ...و مسخره بازی در بیارین که خانواده مقتول به لج لجبازی حکم به قتل و قصاص بدان ...حالا اگر این مردم فهمیدن !!!!!!
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 10:14
pedram hosseini - بولونیا - ایتالیا
یکی از سخت ترین کارها تو دنیا قضاوته هم به نوع شغلی هم به لحاظ روابط اجتماعی و انسانی. تا حدودی حرفهای این قاضی منطقیه و درست یا غلط داره بر اساس کتاب قانونی که که در اون کشور رایجه حکم میکنه . من با اعدام هر انسانی مخالفم چرا که روحی که خدا داده داده انسانی حق گرفتن اون رو نداره . اما خانم ریحانه جباری با نیتی وارد این بازی شده چرا که هیچ کس رو به زور نمیشه تو یک ساختمان 5 طبقه برد اینکه اونها تو حریم خودشون چه کار میکردن حریم خصوصیه افراده اما بازم یادمون نره درست یا نادرست قانون اون کشور اجازه این روابط رو نداده . در نهایت با توجه به این نوشته ها و فارغ از صحت و یا سقم اونها خانم جباری مرتکب قتل شده و احتمالا مسئله تجاوز مفری برای نجات از مجازاته .
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 10:29
kimiaa - تهران - ایران
این خانم کسیه که چاقوی 25 سانتی به بدن یکی فرو میکنه با چندین نفر رابطه داره قصد کشتن باباش رو داشته....فارغ از اینکه عمل قاتل هم البته غیراخلاقی است این خانم نباید به جامعه برگرده و سزاش همون اعدام است.این بازیهای رسانه ای هم کار رو بدتر کرده حالا مد شده هر زن جوونی که جنایت میکنه یک کمپین براش راه میندازن بابا جنایت جنایته دیگه تازه این سر و صدا ها بدتر خانواده مقتول رو عصبی میکنه و راه رضایت رو میبنده.سرویس میدادم تا خدمت بگیرم!!کدوم دختر درست و حسابی اینکارو میکنه.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 10:20
kian7 - آنتورپن - بلژیک
اینهم از جناب غازی! . کجای دنیا قاضی در زمانی که پرونده هنوز جریان داره و پای جان کسی در میان است، بخیال خودش افشاگری میکنه و مطالب مندرج در پرونده رو میده بدست روزنامه نویسها ؟!. یعنی این بابا سالها اینجوری قضاوت کرده ؟!
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 11:11
perser68 - آلمان - آلمان
خوبه بازنشسته شده این قاضی که چه عرض کنم،جونور،وگرنه چقدر آدمهای دیگه حکم به گور رفتن میگرفتن!وای به حال مردمی که تو زندان جمهوریه متعفن اسلامی تو نوبت به گور رفتن نشستن!وای به حال ایرانی که زیر دست یه رژیم فاسد قرون وسطائی داره دم و بازدم میکنه!وای وای وای
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 12:30
Azadi-Namur-Belgique - نمور - بلژیک
من نظر تمام دوستان را خوندم ولی بیاید واقعن چشم هامون را درست باز کنیم , درسته که این دختر قتل کرده ولی چرا باید شخصی که جای پدر این دختر هست بیاید و باهاش رابطه برقرار کند آیا واقعن خانواده مقتول چشم هاشون را به کثافتکاری مقتول بسته اند کسی که خربزه میخوره پای لرزش هم میشنه پس شخصی که قصد پلیدی داشته مرده و دختر هم اعدام بشه ملت راضی میشن؟ حتمن به تماشا ی اعدام هم میرند نه بیاید همین طور کیلویی نظر ندهید ایران پر شده از قاضی های کیلویی ......
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 12:45
shirazi - کالیفرنیا - امریکا
عجب قاضی احمقی است که گفته: خرید لوازم پیشگیری از بارداری نشانه تجاوز نیست، فقط نشانه قصد رابطه جنسی است. . خرید لوازم پیشگیری از بارداری نشانه قصد تجاوز است.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 14:25
piki82 - تورین - ایتالیا
به نظر حق با این آقای قاضی میاد !! اینایی هم که میان میگن چرا اسرار طرف رو فاش کرده جالبن بخدا !! من خودم قبل اینکه این جریان رو بخونم از آدمهای دیگه جور دیگه این داستان رو شنیدم و به 100 مدل دیگه همه جا دست به دست شده جریانش و همین قاضی هم کلی فحش خورده(خودم هم کلی فحش داده بودم ) ! خلاصه اصل داستان قبلا لو رفته ..حالا که جزئیات ش رو گفته تا مردم روشن بشن و حرف مفت نرنن ازش ایراد میگیرید ??? در کل با اینکه حالم از این دختر و امثالش بهم میخوره اما امیدوارم رضایت بدن اعدام نشه !
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 14:37
shivaa - تهران - ایران
کدوم دختری اخه چاقوی 25 سانتی تو کیفشه؟! ما هم دختریم اینهمه دخترم میبینیم هیچکس اینطوری نیست والا....در ضمن ریحانه مدتی با مقتول رابطه داشته وقتی طرف داره تنها میبردش خونه خب بقول قاضی برای قهوه خوردن که نمیرند!اونم دختری که هفت خطه و خودش اینکاره است و اصلا ساده و چشم و گوش بسته نیست.خرید کاندوم هم فقط قصد رابطه جنسی رو نشون میده نه بیشتر.مردم ما باید یاد بگیرند قبل از اینکه هی کمپین حمایت از جانی و جنایتکار راه بندازن کمی هم تحقیق کنن.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 17:10
Moama123 - بوداپست - مجارستان
ها‌ها ها، قاضی اومده ماست مالی کنه مدفوع کرده ، شما پرینت رو توجه کنین : مدیر: ... من عزیز تو نیستم، جیگرتم، اونم جیگر لال.‌ها ها‌ها ، پفیوز یه دختر بد بخت رو بی‌ صاحب پیدا کردید هر انگی‌ میخواید بش میچسبونید، سر یارو مامور اطلاعاتو زیر آب کردین میخواین بندازین گردن این در به در؟ دختر اگه سالم نبوده این مقتول با خدا و با ایمان برده خونش چیکار؟؟ برده نماز خوندن با کاندوم یادش بده؟ جای گلوله رو که هیچ حرفی‌ راجع بش نمیزنی، قرص خواب آورم که مال عمه مقتول بوده از ۲ هفته پیش مونده تو لیوان، کاندوم هم که احتمالا مال شوهر عمه من بوده، اون نفر سوم رو هم که بعد از قتل میاد تو اون آپارتمان راجع بش حرف نمیزنی که اصلا کی‌ بوده چی‌ بوده، اومدی عین احمقا پرینت تلفن از عمت در اوردی به عنوان مدرک نشون میدی؟؟ حالا جالب اینجاست که مقتول مثل حضرت علی‌ در زمان قتل داشته نماز میخوند‌ها‌ها ها، برو جم کن مردک
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 17:40
Moama123 - بوداپست - مجارستان
این قاضی اومده فقط اذهان عمومی‌ رو فریب بده، وگرنه طبق هیچ قانونی‌ قاضی حق نداره بیاد اینطوری مصاحبه کنه و پرونده رو در اختیار رسانه‌ها قرار بده. قاضی اومده الان از مقتول دفاع می‌کنه میگه این آدم با خدای‌ بوده، قاتل ولی‌ خیلی‌ فاحشه بوده، اینم پرینتش . برو آقای غازِ جلو بوق بزن
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 17:53
datis - سن دیگو - امریکا
دوست عزیز، این متن که گفتی‌ ریحانه ننوشته و یکی‌ از دوستانشون برای جلب ترحم و کمک به وی نوشته، اگه این دختر این قدر پاک معصوم بود خونه مرد ۵۰ ساله نمی‌رفت، رییس شرکتش به رابطه جنسی‌ با او اعتراف کرده، این متن قشنگم کار این بدبختو خرابتر کرده، اگه باصداقت و ابراز پشیمانی واقعیتو به گردن بگیره بهتر می‌تونه رضایت بگیر، حالم از این دروغ و ننه من غریبم بعضی‌ها به هم میخوره.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 18:01
datis - سن دیگو - امریکا
پروردگار - تهران - ایران :دوست عزیز، این متن که گفتی‌ ریحانه ننوشته و یکی‌ از دوستانشون برای جلب ترحم و کمک به وی نوشته، اگه این دختر این قدر پاک معصوم بود خونه مرد ۵۰ ساله نمی‌رفت، رییس شرکتش به رابطه جنسی‌ با او اعتراف کرده، این متن قشنگم کار این بدبختو خرابتر کرده، اگه باصداقت و ابراز پشیمانی واقعیتو به گردن بگیره بهتر می‌تونه رضایت بگیر، حالم از این دروغ و ننه من غریبم بعضی‌ها به هم میخوره.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 18:01
datis - سن دیگو - امریکا
دوستان اگه این قاضی افشاگری کرده کار بدی نکرده، همانطور که خانواده و وکیل ریحانه مسئله‌‌رو یه جور دیگه تعریف کردند، این قاضی هم از جنبه دیگیی‌ ماجرا‌ را گفته،. حالا هر کدوم میتونید قضاوت خودتونو بکنید. به نظر من ریهنه مقصره، کسی‌ که رابطه جنسیرو وسیله به دست آوردن خواسته‌اش میذاره آدم خوبی‌ نیست، این بهار مرد دیگیی‌ باشه بهش صدمه میزانه.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 17:55
Moama123 - بوداپست - مجارستان
آقای قاضی تردست اگه یه روز بیفتی دست مردم هر روز به زن و بچت از اون دارو‌های ضدّ اسهال میدن و با کاندوم باهاشون نماز میخونن، خودتم میری کهریزک به سوی شیشه نوشابه
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 18:32
raha1984 - هامبورگ - المان
تجاوز کجا بود !! تمام دلایل و مدارک نشون میداد از همون روز اول که این خانم اینکاره بوده!! این اقای اطلاعاتی بهش پولش رو نمیخواسته بده و میخواسته مجانی ازش سواستفاده کنه !!
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 18:57
perser68 - آلمان - آلمان
Moama123 - بوداپست - مجارستان. کاملاً درست گفتی و روشن توضیح دادی.بدرود
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 19:17
afsaneh87 - شفیلد - انگلستان
چقدر راحت این سردمداران جمهوری کثیف اسلامی دروغ میگویند و مردم را ساده فرض کردند ، کدوم ادم عاقلی حرفهای این قاضی احمق را باور میکند ، فقط کافیه به همین جمله ،، ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیا است ، میشود دروغ های او را فهمید، این رژیم با دروغ و مکر به اینجا رسیده است ولی مردم چشمهای خود را باز کرده اند و به قول معروف حنای این جانوران دیگر رنگی ندارد.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 22:48
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
احتمالِ اینکه ریحانه رفتاری که در حالِ حاضر بسیاری از دخترانِ جوان را درگیر خود کرده از خود بروز داده باشد میرود که ژستِ مردانه گرفتن و احساسِ مستقل بودن یا بزرگ شدن باشد ، حتی در حالِ حاضر بسیاری از دخترانِ جوان در جمع پسرانه به لاتی و بی پروأیی یک پسر گفتگو میکنند، تا اینجایِ قضیه هیچ چیزی را ثابت نمیکند، حتی وقتی‌ برایِ پدرش ابراز تنفر می‌کند و ادعا می‌کند که دستش برسد او را میکشد، که این هم در بینِ جوانانِ اکنون و تربیت شده این حکومت بسیار زیاد است و صرف نظر از این , در تفاوتِ نسلها اینگونه شکایتهای زبانی‌ مرسوم است و نمی‌تواند دلیل چیزی باشد، جوان خصوصاً دختر محدودیتهایِ جامعه و تحقیر انسانِ درجه دو بودن در جامعه ایران را بر سر خانواده خود آوار می‌کند، حتی اگر این قاضی نا قاضی درست هم بگوید و با رئیسِ شرکتش ارتباط داشته و به گونه ائی به نامزدش خیانت کرده ، باز هم دلیلِ هرزگی ریحانه و تعّددِ رابطه با همه نیست،...
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 23:02
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. چه بسا به خاطرِ جاه طلبی که ریحانه دارد و راهِ پیشرفتِ سریع و میانبر را میخواسته وقتی‌ با رئیسِ شرکتش اشنا شده آینده اش را در او دیده و حتی بعید نیست با او رابطه جدی جنسی‌ هم شروع کرده که بتواند با او باشد.، اما یقیناً نمیخواسته با مردی که جایِ پدرِ او محسوب میشود واردِ این ماجرا شود و تنها برایِ رابطه کاری پر در آمد بوده، چون آبرویِ خانواده مقتول رفته و مشخص شده مقتول اطلاعاتی منافقی بوده که در ظاهر نماز میخوانده و خود را خدا ترس جلوه اما با قصدِ تجاوز این دختر را فریب میدهد، این قاضی را وادار کرده اند که پرونده متهم را با قضاوت کردن به عمومِ مردم منتقل کند ، این احتمال بسیار است که اصلا مقتول خود طعمه اطلاعات شده به هر دلیلی‌، اطلاعات اگر بخواهد برنامه ائی بچیند که پایِ خودش در میان نباشد به راحتی‌ طعمه را پیدا می‌کند و چه طعمه ائی بهتر از ریحانه، یقیناً و صد در صد پایِ اطلاعات به این ماجراست و هر دو اینها ، ریحانه و مقتول قربانی آنها، ریحانه قربانی جاه طلبی و سر کشی‌ خود و مقتول قربانی هوس و نفاقِ خود،...
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 23:08
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. خدا میداند مادرِ ریحانه خصوصاً, چه کشیده و چه می‌کشد، جوانان که خام ند و این دوره غیر از دردسر برایِ والدین ندارند ، مادرِ بیچاره است که باید هم از بابتِ جگر گوشه اش بکشد و هم از بابتِ سرکشی و احساسِ بزرگ شدن که به ریحانه دست داد و بی‌ اعتنا به دلسوزی و مصلحت اندیشی‌ مادر،( پدران که در این مواقع زود قاطی کرده و مادر از ترسِ اینکه دختر در معرضِ خشمِ پدر قرار نگیرد خودش مجبور است به تنهأیی قضیه را پی‌ گیرد) ، که به قیمتِ جاه طلبی , چنین روزگارِ سیاهی برایِ خود و خانواده اش بوجود آورد، مقتول یقیناً توسطِ طعمه دیگری توسط اطلاعات نابود میشد اما ریحانه یا ریحانه‌ها می‌توانستند واردِ این بازی خطرناک نشوند اگر کمی‌ فروتن و نسبت به خانواده حق شناس باشند، ...
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 23:16
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
...خانواده مقتول را توجه میدهم به اینکه, چرا خاطرِ اشتباهِ مقتول شما خونی به گردنتان بیفتد، اگر مقتول به واقع بیگناه بود حتما باید اینهمه سنگِ او را به سینه میزدید و از او دفاع میکردید البته نه به قصدِ قصاص ، اما به گمانم مقتول در حدِ شما خانواده مسول و متعهد نبوده او تاوانِ کار خود را داده یقیناً اینگونه روابط هم بارِ اولِ او نبوده، اینگونه رابطه احتیاج به گستاخی و خلاف کاری زیاد دارد و از محدوده یک هوس یا نیاز بسیار فراتر است.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 23:17
Rezahiz - دوسلدورف - آلمان
وای که چه داستان بی خود پیچیده شده٬ فردی اطلاعاتی ٬ متاهل ٬ هوس ....جدید می کنه ٬ چرا چون این چرا رو زنش باید جواب بده . ریحانه خانم هم خوب واسه چی همراه این حاجی اطلاعاتی میشه ٬ باز هم معلومه واسه پول واسه امکانات وصد درصد وعده های حاجی این وسط سجاده و شربت همه فرعی داستان حساب میشه اصل شهوت حاجی و طمع دختره مطرحه٬ فقط بین این دو تا چرا توافق نشده که به چاقوکشی رسیده اینو هیچ کس اصلا نپرسیده...تازه مگه کارمند سابق اطلاعات به این راحتی به کسی باج میده! می خواسته استفاده کنه اماچون همیشه به قلدری و مفت خوری عادت دارند ٬ پول یا حساب طرف نده...حالا خاک بر سر زن این مقتول که تا الان تو مصاحبه چسبیده به سجاده شوهرش آخه شوهرت تو این وسط تابلو که هرزه بازی کرده و چاقو خورده حالا هی خانواده مقتول اصرار دارند که مقتول اصلا اهل این حرفا نبوده ٬ پاک بوده.....نه خانواده محترم مقتول ٬ اون آقا این خانم برده بوده واسه ارضاء خودش..اما طرف مجانی حال نداده...
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 23:50
دنیای وحشی - تهران - ایران
به گمانم این دختروقتی مرتکب قتل شده کمتراز بیست سال داشته که دراثر شرایط بد خانوادگی میتوانسته به راحتی تحت تاثیر مرد عیاشی که هم سن و سال پدرش را نیز داشته قراربگیرد که اکثرا درچنین مواقعی نتیجه خوب هم از آب درنمی آید و متاسفانه مثل این مورد ممکن است منجر به قتل و مرگ کسی نیز بشود .ولی بایستی درچنین مواقعی برای حل ریشه ای این معضلات درجامعه از کارشناسانی نظیر روانشناسان بهره برد تا علت اصلی بروز این مسایل را دریابند که البته به نظر بنده خانواده دختر بخصوص پدر خانواده نیز برای روند بد زندگی این دختر نه تنها بی تقصیر نبوده بلکه میتوان گفت که گناهکار ردیف اول به حساب می آید که نتوانسته باکمک همسرش محیط خانه را طوری برای این دختر امن وقابل زندگی نماید که ناخود آگاه و یا آگاهانه به سمت و سوی این گونه حوادث کشیده نشود .
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 02:58
rezahiz - دوسلدورف - آلمان
تو ایران در چنین مواقعی احتمال استفاده ازآخوند بیشتره تا روانشناس
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 07:33
piki82 - تورین - ایتالیا
جالبه واقعا ! ملت همه چیز رو باهم قاطی کردن ! یک سری چون یک طرف این قتل آدم سیاسی بوده همینجوری الکی از این دختر دفاع میکنن....یک سری هم چون قاتل دختر هست و مقتول مرد...فمنیست بازی در میارن و 1000 اما و اگر میارن تو کار ! آقا 2 2 تا 4 تاست دیگه ! 2 تا آدم فاسد رفتن تو یک خانه خالی واسه کثافت کاری..دعواشون شده و یکی اونیکی رو زده کشته ! یکی میگه رفتن چایی بخورن..یکی میگه زوری بوده..یکی میگه مقتول خودش قاتله و قاتل بی گناهه !
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 10:54
batistuta - تهران - ایران
piki82 - تورین - ایتالیا ،احسنت بر شما. واقعاً ملت بی منطق و بی فکری داریم.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 12:50
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
piki82 - تورین - ایتالیا- مردم همینگونه و به همین راحتی‌ ۳۵ سال خام شدند، اگر قتلهایِ زنجیره‌ ائی ، برنامه‌های سعیدِ امامی و زنش و حسینیان ، فلاحی و غیره را می‌دانستید اینگونه قضیه را جمع نمیکردید، وقتی‌ پایِ مامورِ اطلاعات در میان باشد اصلا قضیه منحصر به معضلاتِ اجتمأعی نمی‌شود، این نظرِ شخصی‌ شماست به هر دلیلی‌.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 19:16
Moama123 - بوداپست - مجارستان
پیکی۸۲ : ملت مثل شما همه چیزو همینطوری سطحی و ساده دیدن که آخوندا هنوز دارن سواری‌ میگیرن دیگه دوست عزیز. مساله اینقدر هم ساده و احمقانه نیست که ۲ تا برن خونه خالی‌ دعواشون بشه اون یکی‌ بزنه اون یکی‌ و بکشه. این عین اینه که بگی‌ شاه مردم و کشت مردم انقلاب کردن. این سطحی‌ترین و احمقانه‌ترین نوع نتیجه گیری هست که فقط از مغز‌های آکبند ایرانی‌‌ها تراوش می‌کنه.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 20:27
piki82 - تورین - ایتالیا
shirzan e irani - استکهلم - سوئد,Moama123 - بوداپست - مجارستان. ببخشید ما عادت نداریم با خیالبافی در مورد چیزی قضاوت کنیم ! حالا اسمش ساده باشه یا سطحی !! والا نمیدونم شماها چند سال میشه که از ایران دورید اما همین اخبار رو که دنبال میکنید نه ?? الان تو ایران از این اتفاقات فراوان هستش ..از همون تیغ زدن دخترها بگیر تا تجاوز و دعوا و قتل های مختلف ! من در مورد این جربانی که شنیدم و خواندم اظهار نظر کردم حالا شما حس ششم دارید و بر اساس حس ششم قضاوت میکنید ..آفرین بر شما ! (: ضمنا جناب Moama123 مثالت کاملا بی ربط بود و به قول خودت احمقانه بود !! یکم درست صحبت کنی بد نیست !!
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 23:59
جنگنده - تهران - ایران
به کجا رسیده این دنیا که برای یک فاحشه قاتل که قصد کشتن پدرش را هم داشته طلب بخشش میکنند ملت!!!!!!!!!!! اگر مرد در این داستان مقصر بوده زن هم به یک اندازه مقصر بوده و اگر از حقوق قاتل دفاع میکنید از حقوق مقتول هم باید دفاع شود.
شنبه 6 ارديبهشت 1393 - 11:19
new idea - لندن - انگلستان
با یه نگاه به ۲ طرف ماجرا میشه فهمید که نه تجاوز بوده و نه قتل بی‌ انگیزه..طرف کارش با اطلاعات تموم بوده،فرستادن اینو که بکشدش..واسه همین هم اولیا دم الان میگن فقط حقیقت رو باید بگی‌ و اینم نمیتونه بگه.شایدم نمیدونه که بازی داده شده چون معلومه که دختر خنگی بوده..
شنبه 6 ارديبهشت 1393 - 16:30
جنگنده - تهران - ایران
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان ......................... وکالت و دفاع از یک قاتل که با انگیزه قبلی جنایت کرده و انسانی را به هر دلیل کشته، یعنی جنایت در حق بشریت و امثال تو وکیل هم کم نیستند که فقط باعث گسترش جرم و جنایت میشوند آنهم فقط بخاطر اسکناس و دریافت پناهندگی و خدمت به کشورهای کثیف غربی. همون شناختنت که معلقت کردند. کمی وجدان هم خوب چیزیه. چطور از حقوق مقتول که الان مرده و نمیتونه از خودش دفاع کنه حرفی نمیزنی. شخصی که در وکالت فقط به فکر منافع مادی و با پوشاندن حقیقت و دروغ به فکر مبری کردن قاتل و دزد باشه از قاتل و دزدی که از آنها دفاع میکنه بدتره.
یکشنبه 7 ارديبهشت 1393 - 07:31
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان
جنگنده - تهران - ایران. اولا چون از دانش حقوقی هیچ اطلاعی نداری پس هر گونه پاسخ گوئی بر تو اتلاف وقت ... است . ثانیا از حذف میزان بسیاری از نوشتارت توسط مسئولین سایت Iranianuk میزان شعور و جایگاهت بسیار هویداست. در آخر صرف به رخ کشیدن بیشتر حقارت شما می گویم که من سالهاست در لندن افتخار داشتن کرسی استادی را داشته و نیازی به پناهنده شدن ندارم. هر چند که پنا هندگی نیز برای آنان که جانشان در خطر است بسیار شایسته و رواست .
‌سه شنبه 9 ارديبهشت 1393 - 23:46
جنگنده - تهران - ایران
وکیل دادگستری معلق سیاسی - لندن - انگلستان .......................... آن دانشگاهی که به تو مدرک وکالت داده درش را باید بآجر که هیچ بتن کرد و به حال آن دانشجویانی که شخصی مانند تو استادشان است باید گریست. میزان شعور و آگاهی تو و میزان جهل و بی سوادی تو هم از آنجایی مشخص است که بدون داشتن آگاهی قضاوت میکنی و این را بدان مسئولان سایت هیچکدام از حرفهای من را سانسور نکرده اند و کامل انتشار میدهند که بابت اینکار از آنها تشکر میکنم. تو انقدر بی فکر و عجول هستی که فکر میکنی آن چند نقطه چینی که در کنار نام کاربری منحوست، ثبت کرده ام نشانه سانسور کامنتهایم میباشد. خوب همین نشان میدهد که چقدر کم هوش هستی و یک مدرک مسخره را که ممکن است حتی جعلی هم باشد یا ممکن است با خرخوانی زیاد به دست آورده باشی را کردی نماد تفکر و منطق. در ضمن جناب جاهل،‌ مباحث حقوق کاملا نسبی هستند و در هر کشور با کشور دیگر متفاوت پس خودت را عقل کل ندان و بی سوادیت را بیشتر از این اثبات نکن چون سیستم وکالت در هر کشوری با کشور دیگر متفاوت است.
‌چهارشنبه 10 ارديبهشت 1393 - 08:25
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.