مردم ایران خارجی‌ها را به خانه خود دعوت می‌کنند:«باید ایران را دید»

رادیو فرانسه : چند روزی است موجی در بین کاربران ایرانی و حتی غیر ایرانی توییتر به راه افتاده که در این موج توییتری کاربران، دیگر کاربران غیر ایرانی توییتر را با هشتگ باید ایران را دید یا «ماست سی ایران» به مسافرت به ایران دعوت میکنند.
هشتگ و دعوتی که غالبا همراه با عکسی از یک منطقه دیدنی، تاریخی، طبیعی و یا فرهنگی ایران همراه است.
این موج توییتری حتی با همراهی برخی از مقامات دیپلماتیک کشورهای غربی از جمله سفیر هلند در ایران، روزنامه نگاران نامداری چون لورا روزن نیز واقع شده است و آنها نیز جملات و یا تصاویری از ایران با هشتگ «ماست سی ایران» منتشر کرده اند.
این هشتگ حتی پس از مدتی مرزهای سیاسی ایران را نیز فتح کرد و علاوه بر اینکه حسن روحانی رییس جمهور ایران با انتشار عکسی از این هشتگ استفاده کرد، بلکه رسانه های متعلق به جناح راست همچون خبرگزاری مهر و حتی سایت اصولگرای مشرق نیوز که به اتخاذ مواضع رادیکال شهرت دارد نیز از این هشتگ استفاده کردند.
با آغاز سال 2014، بسیاری از نشریات بین المللی از جمله فایننشال تایمز ایران را یکی از بهترین کشورهایی در دنیا معرفی کردند که توریست ها باید به آن سفر کنند. برخی از کمپانی های مسافری در پاریس از افزایش، افرادی که خواهان سفر به ایران هستند خبر میدهند.


 
برخی از تصاویری که با این هشتگ منتشر شده است

+260
رأی دهید
-21

razmandeh - استکهلم - سوئد
اره ایران مثال کاملی از طاووس زیباست !!! فقط نباید به پاهایش نگاه نکنید
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 03:04
بشنو از نی‌ - لوگانو - سویس
....از کجا دیدن کنند، از کشور مردمی که به خاطر منافع شخصی‌ حاضر به برداشتن یک قدم ضدّ رژیم غیر انسانی‌ خودشون نیستند. این مردمی که قهرمانان آن‌ها در زندان‌ها شکنجه میشوند ولی‌ حاضر به یک اعتراض ساده نیستند. یا این که مردمی که صحنه‌های اعدام برایشان سرگرمی هستش. این کشور دیدن نداره. این کشور اصلا زیبا نیست. این جا بوی مرگ میده. با این تبلیغات از رژیم پشتبانی نکنید.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 07:24
جنگنده - تهران - ایران
خارجیها را دعوت نمیکنند فقط غربیها و آنهایی که موی طلایی و چشم آبی دارند و به خصوص اگر آمریکایی باشند را به علت عقده حقارت دعوت میکنند. چطور خیلی از ایرانیها با توریستهای دیگر کشورها یا مهاجران افغانی چنین برخوردی ندارند. الحق که هر چه به سر خیلی از ایرانیان بیاید حقشان است. خیلی از مردم ایران پذیرای توریستهای امریکایی هستند که بدترین دشمن ایران است و بدترین ضربات اقتصادی را به ایران زده و خیلی از این توریستها در واقع جاسوس سیا هستند.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 07:43
yek_irani - مشهد - ایران
آقا ایران سرزمینی برای دیده شدن نیست. بیابانی بیش نیست. اگر برای طبعت میایید برید اروپا رو بگردید. اگر برای تاریخ و فرهنگ میایید برید چین، مصر، ژاپن و .. اگر ایران فرهنگ درخشانی داشت ملت خودش باید در کنار هم به خوبی زندگی میکردند نه بهم فحش میداند( نمونش همینجا). اینکه خارجی ها را دعوت میکنند خانه شان فقط برای این است که نقش خوب بودن بازی کنند نه اینکه روحیاتشان اینطوری باشه. با یک بام و دو هوا در ایران زندگی می شود. و در آخر مشکلات فرهنگی ایران را میتوانید در ادبیات آن ببینید.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 09:48
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
...حتی یک آجر، یک خشت این بنا‌ها در دوره عمامه به سر ها ساخته نشده. در زمان ملأ‌ها یک برج زشت بتونی‌ میلاد را ساختن که مرکز پخش امواج سرطانی هست. تخصص و هنر این ملأ‌ها در برپایی هر چه باشکوهتر مراسم اعدام انسانها هست. مردم دنیا بیایید تماشا، بییید فرهنگ را ببینید که واقعا در تمام تاریخ بی‌نظیره. بیایید این مردم بدبخت و بی‌عرضه تماشا کنید. اینجا شهر فرنگ نیست، اینجا شهر فرهنگ اسلامی هست. عجب داستانی هست یک کشور اسلامی نیست که مردمش در سعادت زندگی‌ کنند، عجب حکایتی هست.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 13:05
fitx-germany - کلن - آلمان
جنگنده-تهران---ایران.....موافقم با نظرتون.مرده پرستی‌ و قریب پرستی‌ توی خون ایرانیها است.ولی‌ خوبه که بدونیم که اینقدر که سنگ آمریکا رو یا اروپا رو به سینه می‌زنیم، آنها از ما بدشون میاد .از ما آسیای‌ها متنفر هستند
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 13:07
Azadikhah - تكسل - هلند
خیلی‌ عکسهای خوب هست.حیف این مملکت که دست آخوند هست.اینقدر که این حکومت نفرت پراکنی از آمریکا رو رواج میده ژاپنی که ۲ تا بمب اتم آمریکا در اون انداخت از امریکا متنفر نیست!
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 13:50
آرمان شهر من - استهبان - ایران
آدم به بعضی ایرانی بودن کامنت گذاران این صفحه شک می کنه! هرچه توهین (که صد البته لایق خودشون هست )و کج فهمی رو نثار ملت شریف ایران می کنن؟ به شهادت تاریخ مردم ایران مهربانترین و مهمانواز ترین مردمان جهانند و هیچ گاه به صرف اروپایی و امریکایی بودن پذیرای مهمانی نبوده اند. مثلا ایرانیان را متهم به بدرفتاری با افغانها می کنند و شاهد مدعای خود را دادن حق شهروندی به خارجیان پس از چند سال اقامت آنها در کشورهای اروپایی و .. می دانند! ولی یکی از آنها نمی بیند و نمی گوید که کدام کشور جهان میلیون ها بیگانه و آوراه را که اکثریت قریب به اتفاق دارای کمترین سواد و ثروت هستند به آسانترین شیوه ممکن سالها در کشور خود جای داده است بدون طی کردن کوچکترین قوانین مهاجرت؟
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 16:52
آرمان شهر من - استهبان - ایران
مهاجران غیر قانونی و حتی قانونی در همه کشورهای جهان در کمپ های مهاجران اسکان داده شده و طی گذراندن مراحل قانونی که ممکن است حتی سالها به طول انجام پروسه شهروندی خود را تکمیل می کنند. ولی مهاجر افغان با پرداخت چند صد هزارتومان به قاچاقچیان انسان به راحتی وارد خاک ایران شده و سالها در این سر زمین به کار و زندگی مشغول گردیده و متاسفانه درصد نه چندان کم از انها نیز دست به جرم و جنایت زده و آنگاه میزبانان خود را متهم به بدرفتاری می نمایند...نمونه بسیار بارز رفتار با مهاجران غیر قانونی را این روزها می توان رفتار استرالیا با مهاجرین دید. پس بیهوده مردم بزرگ ایران را متهم به عناوینی که لایق خود شماست نکنید.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 17:01
دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
این احترام به اروپایی و آمریکایی علتهای مختلف داره وگرنه شهرهایی هست که افغانیهارو بیرون میکنند و ناسزا میگن
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 20:54
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
باور نکردنی است که طرز تفکر بعضی‌‌ها تا این حد سطحی و یا مغرضانه است، ایرانیان بعدِ ۵۷ به بسیاری از کشورهای پیشرفته ِ جهان مهاجرت کردند، در آن کشورها بر خلافِ کشورِ غصب شده خود از فرهنگ ، تساوی حقوق و علوم آنها استفاده کردند و قانون آنها را شهروندِ درجه دو محسوب نکرد، در ایران مردم به تنگ آمده از حکومتِ مرتجع و بیسوادِ آخوندی ، فرزندانشان را برای تخصصاتِ بالا به همین کشورهایِ پیشرفته فرستادند و خودشان از ماهواره و دیگر مظاهرِ تمدن و تکنولوژی آنها بهره بردند، با اینکه ۳۵ سال حکومت و عده ائی نوچه بازی خورده یا مردمِ ناآگاه مرگ بر این و بر آن گفتند اما آن کشورها با مهاجران مقابله به مثل نکردند، و فقط ایرانیان شرمنده دنیا شدند،...
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 22:23
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. حال اگر مردم به خود آمده میخواهند به فرهنگِ اصیلِ خود باز گردند میشوند چشم آبی دوست و غیره، حالا عده ائی میشوند مدافع افغان‌ها که اگر هر ممنوعیتی از سویِ حکومت بود اما مردم آنها را در خانه‌های خود راه داده و از خود دانستند تازه همین حکومت هم هزار جا چشمهایش را بست و کارهایِ غیرِ قانونی آنها را ندیده گرفت، کشوری که مدام برایِ ما تریاک و حشیش ارمغان میاورد, باید چه میکردیم که نکردیم خدا کمی‌ فرهنگ و انصاف دهد که اینقدر تنگ نظری نباشد.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 22:23
azadi2011 - تورنتو - کانادا
هیچ ملتی به اندازه ایرانیان به افغانها کمک و پناه نداده است۰ چون همزبان بودیم و کسی فرقی قایل نمی شد۰ افغانهای بسیاری در ایران ثروتمند شدند ویا از ایران به سایر کشورها مهاجرت کردند۰ وضع افغانها را در ترکیه و یا یونان ببینید و با ایران مقایسه کنید۰ البته تجربیات فردی همه ی افغانها یکسان نیست۰
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 03:09
kolah-ghermezi - ونکوور - کانادا
ای نفست گرم ،،shirzan e irani - استکهلم - سوئد،،، دلیل اینکه ما بیشتر طلبه ایم غربیها از ایران دیدن کنند به دلیل شناسوندن بهتر ایران هستش،،وقتی‌ بهشون میگی‌ قبلاً تو ایران اسکی کردم،،نیشخند میزنه و فکر میکنه که داری مزاح میفرمایی،، بعدش هم با تمسخر می‌پرسه رو شنهای کویر اسکی می‌رفتی؟؟ فکر کنم تجربه‌ خوبی باشه.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 05:38
Behdin - آمستردام - هلند
shirzan e irani - استکهلم - سوئد موضوع این است که این میزبانی و پذیرایی‌ از خارجی‌ها نفعش به جیب حکومت میرود، و ماشین تبلیغاتی رژیم از آن فایده خواهد برد، و ملت ایران مثل همیشه گول آخوند‌ها را میخورند. مثل انتصاب روحانی که با چند مناظره و سخنرانی‌ و طرفند‌های اطلاعاتی‌ و ضّد اطلاعاتی‌ به خورد مردم دادند که این کلید بدست انتخاب شما بوده.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 09:15
فراوانی - قطر - قطر
آقا معنی این کلمه هشتگ چیه من از این کلمه خوشم نمیاد منو یاد کلمه خشتگ می اندازه
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 11:59
فراوانی - قطر - قطر
بیچاره این توریستها رو گول میزنن آقا نرین ایران فقط عکسش قشنگه گیر چند تا بسیجی افتادین حالتونو میپرسم بعد میبرنتون اوین بهتون تجاوز میکنند میگن کو... با یک چیزی برخورد کرده تقصیر ما نیست خود دانید
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 12:03
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
Behdin - آمستردام - هلند- کشورهأی موفّقند که در جذبِ توریست موفّقند، ما نمیتوانیم با دنیا تعامل نداشته باشیم با این فکر که حکومت نفعش را میبرد، می‌بینید که آنها بدونِ اجازه از ما و شما به استفاده و حراجِ ایران هستند، وقتی‌ پایِ توریست درست و حسابی‌ به ایران باز شود مردم خود بفکرِ فرهنگ سازی می‌افتند و رفتارشان یقیناً تغییر می‌کند ، همچنین به اقتصاد کمکِ شایانی می‌کند و رقابتِ سالم برایِ ارائه سرویسِ بهتر میشود، سطحِ بهداشت و رعایتِ آن پیشرفت می‌کند ، مردم به خاطرِ توریستِ با فرهنگ در رفتار و برخورد با یکدیگر با ملاحظه تر میشوند ، در فرهنگِ رانندگی‌ اثر میگذرد ،خلاقیتِ مردم و انگیزه شان بسیار بالا میرود، زبانِ بین المللی آنها پیشرفت می‌کند و ضرورتِ آن را حس میکنند که در بالا بردنِ سطح علمی‌ و تجربی‌ آنها بسیار موثر است ، در نگهداری مکانهایِ تاریخی و میراثِ فرهنگی‌ همتِ جمعی اجرا و دولت هم موظف میشود همگام با مردم سطحِ فرهنگ و رسیدگی خود را افزایش دهد.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 01:54
chocoman - روتردام - هلند
واقعیت حقیقتاً تلخه اکثریت مردم ایران از زمان قاجار تا بحال عاشق و دلباخته غربی‌ها هستن، اگه واقعا انسان دوست و مهربانند پس چرا تو همین خارج و همین سایت اینهمه حرفهای نژاد پرستی‌ راجع افغانی هندی عرب آفریقایی‌ها میزنند کیف میکنند که بگن پسرم یا دخترم با یه خارجی‌ اروپای یا آمریکای رفیق یا زندگی‌ می‌کنه. تو خارج دست به هر کاری که تو کشورشون حاضر به انجامش نیستن میزنن. من نمیگم که مردم ایران مردم بعدی هستن ولی‌ اینطوری یادشون دادن چون همیشه بهترین‌های این کشور را زندانی و اعدام یا فرار دادن مغ یه کشور چقدر افراد خوب داره. باید نگاه کرد چه در سابق و چه در حل حاضر افراد موفق چه شخصیتی‌ دارن.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 09:36
Behdin - آمستردام - هلند
ممنون از جواب کامنت. این نکاتی‌ که شما نوشتی‌ و همه مثبت است، را ما باید با آمدن توریست بدست بیاوریم. یعنی‌ خودمان برای خودمان هیچ ارزشی قأیل نیستیم. جای افسوس دارد. در هر صورت ما که بخیل بهتر شدن وضعیت هم میهنان داخل کشور نیستیم، بگذار بیایند، شاید هم پس از مدتی‌ بخاطر گًل روی توریستها و نه بخاطر خودمان رژیم آخوندی را بر اندازیم.
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 16:55
جنگنده - تهران - ایران
آرمان شهر من - استهبان - ایران .............. مثل اینکه بجای زندگی در ایران داری در همون آرمان شهر تخیلیت زندگی میکنی. مثل اینکه نمیدونی با مهاجران افغان در ایران چگونه برخورد میکنند و گاهی آنها را پایینتر از انسان هم به حساب میاورند. مثل اینکه نمیدانی خیلی از قتلها و خیلی از دزدیها که حتی ایرانیها در خیلی مواقع انجام میدهند میاندازند گردن افغانهای بینوا. اینهمه توریست ژاپنی و روس و چینی در ایران میبینیم چرا این ایرانیانه به قول تو مهمانواز همه چیز را دوبله سوبله به آنها میاندازند ولی تا نوبت امریکاییهای وحشی میشه، میشن دایه مهربانتر از مادر و همه چیز مفت میشود در حالیکه همین یانکیها بدترین ضربات را به ایران زده اند چه در زمان پهلوی چه در جمهوری اسلامی. کمی از دنیای آرمانی تخیلیت فاصله بگیری بد نیست. جهان به سمتی میرود که نفرت مردم اکثر کشورهای جهان از آمریکاییها روزانه بیشتر میشود و خواهد شد.
شنبه 6 ارديبهشت 1393 - 11:18
0102 - هرات - افغانستان
ایرانیای عزیزاز این مطلب بنده ناراحت نشن ایران حتی افغانیارو توی کشور خودشون اذیت میکنه. نمونه اش میخوای ویزای ایرانو بگیری 80یورو ازت میگیرن بعد300یورو ضمانت میگیرن این یوروهایی رو که میگم همش باید درشت باشن بجز 30یوروی اخر و بعد تقریبا600هزارتومن پول طیاره ازشون میگیرن اینم شد اسلامی وانسانی خودتون قضاوت کنید.
یکشنبه 7 ارديبهشت 1393 - 13:10
یا علی مدد - منچستر - انگلستان
دعوت خارجی به منزل کار خوب و پسندیده ای نیست و حاکی از خود کم بینی است! . کسی را که آدم نمیشناسه اصلا نباید به منزلش دعوت کنه و تازه اگر هم می شناسه باز هم باید احتیاط کنه. اگر یک ایرانی اینکار را می کنه بخاطر اینه که احساس می کنه اونا بهترند !! در حالیکه اینگونه نیست . آموزش در جامعه ایرانی نیست و لذا جوانان ما خصوصا خیلی بیگانه پرست شدند و این اصلا نشانه خوبی نیست . احترام گذاشتن به این نیست که به منزلت دعوت کنی!!
دوشنبه 8 ارديبهشت 1393 - 16:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.