در اتاق خواب دختران

عکس های این مجموعه شامل محل خواب دختران ۱۸ تا ۳۰ ساله است که دو عکاس به نام های گابریل گالیمبرتی و ادواردو دلیله گرفته اند. این دو از یک موسسه عکاسی به نام ریوربوم (Riverboom) هستند. آنها متوجه شده اند که اتاق خواب دختران فقط محلی برای خواب نیست، بلکه جایی برای مطالعه، رویاپردازی، کار کردن و عاشق شدن است... (عکس، دافنه ۱۹ ساله از هائیتی را نشان می دهد).

سوژه های این مجموعه بر اساس ظاهر دختران یا دکور اتاق هایشان انتخاب نشده اند. معیار انتخاب سوژه ها، تنوع و گوناگونی آنان و داستانی که آنها برای گفتن داشتند بوده است. "لینگ" دختری است ۱۹ ساله که در نزدیکی پنوم پن در کامبوج، در خانه ای بر روی آب زندگی می کند.

به گفته عکاسان این مجموعه، این اتاق خواب ها آینه تمام نمایی از تاریخ، شخصیت، فرهنگ، دغدغه ها و وضعیت اجتماعی دخترانی است که در آنها زندگی می کنند. عکس بوگول آنتونی، ۲۳ ساله را نشان می دهد که یک بچه دارد و تنها دختری است که در روستایش در کامرون طلاق گرفته است. او می گوید که شوهرش آدم خشنی بوده. حالا او با پدر و مادرش زندگی می کند.

جسیان و جسیکا، ۲۰ ساله و دوقلو هستند. آنها با پدر و مادرشان که شش فرزند دارند، در خانه کوچکی در ریودوژانیرو در برزیل زندگی می کنند.

برنیس هرناندز ۱۹ ساله، در مکزیک به دنیا آمده است و وقتی سه ساله بود، با خانواده اش به لاس وگاس در آمریکا مهاجرت کرد. ۱۴ ساله بود که یکی از همکلاسی هایش مشتی به او زد که باعث شد او تصمیم به یادگیری بوکس بگیرد. در ۱۷ سالگی او قهرمان بوکس رده زیر ۱۸ سال در آمریکا شد.

ثریا مولدینا، ۳۰ ساله در نیس فرانسه به دنیا آمد. پدرش هندی و مادرش فرانسوی است. شش سال پیش او به پاریس آمد و اکنون در خانه دایی اش زندگی می کند. شغلش طراح گرافیک است ولی می گوید به دلیل نداشتن درآمد کافی و گرانی پاریس، می خواهد کلاس آشپزی برای جهانگردان ترتیب دهد.

اناس شریف، ۲۲ ساله در قاهره زندگی می کند. او در خانه، اتاق خودش را دارد و پوستری را که بر دیوار اتاقش زده، بسیار دوست دارد. رویای اناس، کارکردن به عنوان مهماندار هواپیما در شرکت هواپیمایی مصر است.

کانداس باس، ۲۶ ساله، رقصنده، معلم یوگا و دی جی است. او در آپارتمان کوچکی در استانبول زندگی می کنند. او در نیویورک و سوئد هم زندگی کرده است. می گوید منظره آپارتمانش را که مشرف به گذرگاه آبی "شاخ طلایی" است دوست دارد و همچنین گربه هایش را.

جکلین جین، ۲۹ ساله در فیلیپین به دنیا آمده است. او ۱۰ سال است که در ابوظبی ساکن است. جکلین ساکن طبقه سی و ششم یک آسمانخراش در مرکز شهر است.

عایشه محمد، ۲۵ ساله و اهل ابوظبی است. او در حوزه جهانگردی و صنایع دستی مشغول به کار است. می گوید ایتالیایی ها جهانگران مورد علاقه اش هستند، چون بسیار شادند. پروژه" اتاق خواب دختران، آینه ها و پنجره ها" توسط موسسه ریوربوم در حال اجراست.

+78
رأی دهید
-14

bahram$hiroshima - هیروشیما - ژاپن
این آخری کیسه زباله بود یا آدم ؟؟؟؟؟؟!!!!
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 15:29
فدای آقا - اودنسه - دانمارک
فقط آخری، بی آلایش و پاکیزه.
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 15:43
romano - تهران - ایران
bahram$hiroshima - هیروشیما - ژاپن همونطور که گفته عایشه محمد، ۲۵ ساله و اهل ابوظبی است و یک آدمه اصلا شما رو مثل کیسه زباله نمی‌بینه. تحقیرهای خانوادگی و کودکی در برخی از ماها تا لحظه مرگ همراهمونه حتی تا ژاپن.
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 15:48
countrystyle - لندن - انگلستان
اوه نه اینو نگین. می‌دونم که همه‌ی ما به مذهب بخصوص از نوع افراطی اش حساسیت پیدا کرده‌ایم ولی باید حواسمون باشه که صحیحش این نیست. صحیحش اینه که ما یاد بگیریم به هر همنوعی احترام بگذاریم و اونها رو همونطوری که هستن بپذیریم. وگرنه که علت همه ی جنگها و خونریزی ها و جنایتها همینه: من از تو متنفرم تو هم از من پس بیا همدیگر رو بکشیم. ولی نه دوست عزیز. می‌دونم می‌دونی که راهش این نیست. تا وقتی که حقی از ما ضایع نکردن چه کارشون داریم. چه لخت مادرزاد توی جزیزه ی سن تروپه باشن چه با روبنده و کیسه ی مشکی و کیف شانل توی آکسفورد ستریت لندن. چون خود ما هم از دید بعضی ها چپ و چوله به نظر میایم. آیا دوست داریم از ما بهترون غربی به ما به دیده ی حقارت نگاه کنن؟
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 18:03
raha1984 - هامبورگ - المان
فقط اطاق دختر فیلیپینی !! اون اخری هم یادش رفته بود دستاش رو کاور کنه که برادران مسلمانش با دیدنش حالی به حالی نشن و گناه نکنند !!
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 20:12
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
آخری کار را خراب کرد
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 02:07
smart292 - ونکوور - کانادا
آخری مرد هست و هم جنس باز مخصوصاً که از ایتالیایها هم خوشش می‌آید ، با نازم به اسلام ناب محمدی، البته فراموش نشود که محمد هم نزدیک ۴۰ تا زن داشت .
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 06:14
کبالت3 - کرج - ایران
این آخری قیافه اش خیلی آشنا بود اما اون متکا رو چرا بجای تختخواب رو کوزه گذاشته چه حکمت و رمز و اشاره ای داره آیا کسی میداند؟ برادر..البته شاید بودنش روی تخت جنبه اغوا و تحریک برادران نازک طبع و دل شیشه ای با ایمانی به محکمی بند تنبان رو داشته کبلائی.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 04:38
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
فدای آقا - اودنسه - دانمارک. سلام! باز پیدات شد؟؟ رفته بود عید مرخصی یا شارژ اینترنتت تموم شده بود منتظر حاج آقا بودی که مبین نت رو برات شارژ کنه؟
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 09:12
TEHRANNN21 - تهران - ایران
تفرقه طلب-ابوظبی . دقّت کن اون دختر تو عکس آخری را شاید بشناسی :))) البته این خانم عایشه محمّد از اینکه از ایتالیایی‌ها تعریف کرده پس معلم هست انسان قابل احترامی هست و اهل سنت واقعی‌ و مثل تو عقیده رافضی تکفیری نداره که بخواد پیروان شیعه و مذاهب دیگه را سر ببرّه.بنده خدا شرایط‌ش ایجاب می‌کنه اینجوری عکس بندازه! شرایطی که شما رافضی‌های تکفیری باعث و بانیش هستید.. اون‌وقت تو میای اینجا ادای انسان در میاری و از حقوق زن ایرانی‌ کامنت میذ‌اری!!!!رافضی رافضی تکفیری هه هه هه
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 11:06
princesse - تهران - پرژن
این آخری دقیقا در حوزه جهانگردی ! چیکار می‌کنه ؟ با اون گونی‌ که کشیده روی خودش کجا رو اصلا می‌تونه ببینه :))
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:50
faranak-montreal - مونترال - کانادا
اون آخری مرد یا زن ?raha1984 - هامبورگ - المان-از دستت مردم از خنده
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 15:11
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
تویِ همه این اتاقها فقط اون پیشی‌ که شبیهِ پرشین کت هستش خوشگله اون یکی‌ دیگه هم گوگولیه , جالبه نوشته دختری که یک بچه داره و از همسرش بعلتِ خشونتِ او طلاق گرفته :) اتاقِ اون فیلیپینی بدردِ نمایشگاه می‌خوره نه بدردِ اون تختِ دونفره با اون شیشه‌های سر تاسری، رفلکس هم باشه شب دید داره طرف باید مدام مثلِ موشِ کور تو تاریکی‌ زندگی‌ کنه و یا بی‌خیال باشه، البته کلا چشم بادومی‌ها در این موارد راحت هستند، هر چند فاصله آسمان خراش ها از هم زیاده اما خیلی‌ آدمهایِ مریض هستند که با دوربین بقیه جاها را می پایند. اتاقِ شخصی‌ یعنی اینکه توش احساسِ امنیت کنی‌ و آرامش واگر نه لابی هتل هم برا زندگی‌ بد نیست.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 21:58
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
TEHRANNN21 - تهران - ایران. هههههه جقدر کمبود داری تو اخه کناه من جیه که به خاطر معیشت بدی که اخوندا مسببش هستن همیشه به من خورده میکیری کاش زیر کمیته امداد خودم بودی ههههههه
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 22:57
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.