سازمان ثبت احوال: روزانه ۴۳۴ مورد طلاق در ایران ثبت می‌شود

احمد تویسرکانی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک ایران، امروز سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ماه اعلام کرد که براساس اسناد سازمان ثبت احوال روزانه ۴۳۴ مورد طلاق در کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر در همین رابطه، استان تهران با افزایش ۱۸ درصد آمار طلاق و استان بوشهر با ۱۵.۶ درصد رشد در صدر هستند و در مقابل آمار طلاق در استان فارس ۱۵.۳ درصد کاهش یافته است.

به گفته آقای تویسرکانی در سال ۹۲ حدود ۱۵۸ هزار و ۷۵۳ طلاق در ایران ثبت شده که در مقایسه با سال ۹۱، ۴.۶ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک همچنین با اشاره به کاهش آمار ازدواج سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ گفت: "در سال ۹۲، ۷۵۷ هزار و ۱۹۷ ازدواج در کشور ثبت شد که نسبت به سال ۹۱ حدود ۴.۴ درصد کاهش داشته است. بیشترین کاهش ازدواج در استان یزد با ۱۶.۷ درصد بوده و در استان خراسان جنوبی ازدواج ۲.۸ درصد افزایش داشته است. در تهران نیز آمار ازدواج ۳.۱ درصد کاهش داشته است."

کارشناسان معتقدند دخالت خانواده‌ها، عدم تحقق شروط ضمن عقد، اعتیاد، فقر، ضرب و شتم و سوء رفتار و حبس مهمترین وقوع طلاق در کشور است.

برخی از صاحبنظران نسبت به افزایش آمار طلاق در ایران ابراز نگرانی کرده‌اند، پیشتر محمدعلی اسفنانی ، سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس معتقد است که "زلزله طلاق در جامعه در حال رخ دادن است."

+33
رأی دهید
-4

Jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
خب ایرانیان هم مثل غربیها باید در همه زمینه ها از جمله طلاق پیشترفت کنند. هاهاها...آزادی و استقلال فردی همین معظلات فرهنگی را بدنبال داره.
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 14:05
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
ارمغان دولتمردان و علی الخصوص موسس این حکومت رافضی صفوی .البته من هم دعا میکنم اولاً از خداوند میخواهم شر این مذهب کبک زده را از سر این ملت دور کند هرجند که انان دین و مذهبی دیکر را انتخاب کنند .دوماً از خداوند میخواهم انها را به اسلام دعوت کند که تنها راه نجات است و بس و دنیا و اخرتشان بیمه خواهد شد. و من الله التوفیق
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 13:02
فارسان - مرکزی - ایران
ببم جان اسلام چه مدل شیعی و چه مدل سنی هر دو سر ته یک کرباسن منتها تا توش نری نمی فهمی!
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 16:16
M.E.H.D.I - کلن - المان
این آمار نشون میده که در هر سه سال چیزی حدود ۱ ملیون نفر از همدیگر جدا میشن و از این بابت مملکته ما میتون الگوی مناسبی باشه برای دیگر کشورها ...خاک بر سر این نظام اسلامی که با اعتقادات پوچ مذهبی‌ و درگیر کردن مردم با مشکلات اقتصادی باعث بدبختیه مردم میشن
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 20:37
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی- تمامِ انحرافِ اسلام از بعدِ پیامبر شروع شد و توسط هم فکرهایِ شما ، حالا شما شودی مسلمانِ ناب، هر چی‌ مردم به خاطرِ آخوند اسلام زده شدند ، هر چقدر به خاطرِ تبلیغ و مدعی بودنِ شما که میراث دار شدی، میشه دست از سرِ مردمِ ایران بردارید و به شکمشون این آشِ شلم شوربا را نبندید که همه به اسهالِ خونی دچار شدند بس کنید.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 00:03
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.