یک گزارش از مصر : این دختران خودشان را مقصر اصلی آزار جنسی مردان می‌دانند

رادیو فرانسه : این دخترهای مصری با اینکه میگویند خودشان قربانی آزار خیابانی بوده اند اما باز هم رفتار تحریک کننده دخترها را عامل اصلی آزار و اذیت های خیابانی معرفی میکنند.
آزار و اذیت های جنسی در مصر معضلی بسیار بزرگ است. بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از نود درصد زنان مصری تجربه آزار و اذیت جنسی را در طول زندگی خود دارند. چندی پیش نیز ویدئویی از یکی از همین خشونت های جنسی در حیاط دانشگاه قاهره به موضوعی داغ در این جامعه بدل شد، در این زمینه نیز بسیاری از دانشجویان و حتی مجری های زن تلویزیون مصر، دختر را به خاطر به تن کردن لباس های تحریک کننده مورد نکوهش قرار داده بودند.
گروهی بین المللی که در زمینه حقوق زنان فعال است در راستای تحقیق در زمینه آزار زنان و دختران مصری دو ویدئو منتشر کرده است که طی آن از گروهی از دختران و پسران جوان از علت و کم و کیف آزار و اذیت های خیابانی میپرسد. در این ویدئوها دیده میشود که اکثریت مطلق پسران و دختران حاضر در این ویدئو رفتار و لباس تحریک آمیز دختران را عامل اصلی آزار و اذیت جنسی زنان در خیابان های مصر میدانند. مسایلی چون بلند خندیدن، پوشیدن لباسهای تنگ از مهمترین این دلایل مطرح میشود.

 یک دختر جوان در این رابطه میگوید: دخترانی هستند که مردان را وادار به آزار و و اذیت در خیابان میکنند، آنها به شکل اغواگرانه ای راه میروند به نحوی که مردان به سمت آنها میروند و تحریک به آزار و اذیت میشوند.»
نکته قابل توجه آنکه دخترهای محجبه فراوانی نیز که عنوان خود مورد آزار قرار گرفته اند نیز علت اصلی را، رفتار دختران عنوان میکنند.









+23
رأی دهید
-54

zavareh - رودسر - ایران
جهل و بی‌ هویتی بمعنای اخص کلمه. این بخت برگشته‌ها هم چون ما نمیدانند که قبل از سونامی اسلام اشغالگر در خاور میانه و به تعفن کشیدن آن در هزار و چهار صد سال پیش، کشور خودشان مهد چه تمدن پیشرفته‌ای بوده است.
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 11:58
kimiaa - تهران - ایران
خب خودشون لابد میدونن چکار کرده اند!
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 13:04
کبالت3 - کرج - ایران
طبق این فرموده هیچ خلافکاری مقصر نیست اون آقا دزده اگه شما تو کیف و جیبت پول نمیذاشتی جیب و کیفت رو نمیزد تا حالا به اون بیچاره بگی دزد یا اون قاتل اگه شما خودت میرفتی زیر خاک دیگه شما رو نمیکشت و قاتل نمیشد اون زندانبان اوین هم اگه خودت صبح به صبح کله مبارکت رو به دیوار میکوبیدی و خونین مالین میکردی دیگه نمیگرفتت زیر کتک و شکنجه .اون متجاوز هم اگه از خونه بیرون نمی اومدی یا اگه اومدی بیرون خودت رو به شکل و شمایل مادر فولاد زره دیو در میاوردی ممکن بود کاریت نداشته باشه (البته در بلاد اسلام بعیده)اصلا بیکار بودی بدنیا اومدی مگه کبلائی.
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 18:45
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
یک برنامه رادیوئی در سیدنی هست بنام تریپل جی روی موج 104.1 f.mبخاطر موزیکاش بیشتر وقتی که از سر کار بر میگردم گوش میکنم. بیشتر وقتا آنتن آزاده با موضوعات کاملا عجیب وخنده دار(ثانیه ای یک دلار چارژ میکنه!).چند وقت پیش سئوال پرسیده بودند کی تو یک روز تونسته پنج بار سکس کنه؟خیلی ها زنگ زدند! چند شب پیش از دخترا سئوال کرده بود چه چیزی شما رو بیشتر موردمتلک یا هیز شدن پسرا قرار میده؟جواب ها عجیب بود یکی میگفت وقتی لخت میرم بالکن لباس زیرم رو بیارم .یکی گفت وقتی بابام منو توخیابون میبوسه! اما اکثرا گفتن : وقتی لباسهای فان میپوشیم! (تی شرت هائی که روی آن مانیتورینگ شده یعنی جملات یا کلمات کوتاه با مفهوم سکسی نوشته شده باشه از جمله:you rich- me single یا in out- love joy یا my boy friend is out of town یا doggi is my style . این موضوع عمومی و مربوط به غریزه بشره نه یک جامعه خاص و افرادی خاص.روزی نیست که اینجا اخبار گوش بدیم وخبری از rape یا تجاوز نباشه.
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 17:48
senator x - تهران - ایران
zavareh - رودسر - ایران.نظریه شما دقیقا درست است.
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 00:37
سرسره - اهواز - ایران
برید بمیرید با اون فرهنگ عقب افتادتون اگه قدرت خدارو داشتم کاری میکردم هیچ دختری تو این ممالک متحجر وبی فرهنگ عربی-اسلامی متولد نشه تا نسلشون کم کم منقرض بشه اشغالهای بی خاصیت- حالا خوبه قیافه هم ندارن صدرحمت به میمون
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 02:48
parasto68 - شیراز - ایران
امیدوارم که در حالت به قول خودتون حجاب کامل بهت تجاوز بشه تا حساب کار دستت بیاد.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 16:40
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.