آملی‌لاریجانی: مشروعیت حکومت به رأی مردم نیست

به گزارش آخرین نیوز به نقل از آریا ، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی طی سخنانی در نوزدهمین همایش سراسری فرماندهان نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت امنیت، گفت: همه ما و مردم اهمیت این مساله را احساس می‌کنیم. تاثیر امنیت در پیشرفت کشور بسیار روشن است. اگر دقت کنیم امنیت در تمام ابعاد زندگی بشری ما و حتی موازین روحی ما تاثیر دارد.(متن کامل این سخنان را اینجا بخوانید )

آریا بخش های مهمی از این سخنان را منتشر می کند :

* در یک جامعه امن می‌شود تصور داشت که فرزندان رشد روحی و فرهنگی پیدا کنند. در یک فضای امن می‌توان تصور کرد که بازار و اشتغال رونق پیدا کند و در پناه امنیت معقول است که می‌توان آموزش عالی، تحقیقات و ابداعات داشت.

*فقط امنیت واقعی نیست که موثر است بلکه احساس امنیت هم مساله مهمی است. اینکه بدانیم نیروی انتظامی امنیت کشور را رصد می‌کند معقوله مهمی در کنار امنیت واقعی است.

* تمام نیروهای مسلح در امنیت کشور دخیل هستند. قوه قضاییه و وزارت اطلاعات هم در این مساله دخیل هستند، اما نیروی انتظامی وظایف خاصی دارد.

* لایحه پیشگیری از وقوع جرم در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام است و امیدواریم در آنجا سرنوشت خوبی پیدا کند.

*امروز بحمدالله سطح بالایی از تعامل را بین نیروی انتظامی و قوه قضاییه شاهدیم و اثر آن را هم در سطح جامعه می‌بینیم. هرگاه تعامل بین نیروی انتظامی و قوه قضاییه زیاد باشد امنیت را هم می‌بینیم و هرگاه مقداری کوتاه بیاییم مشکلات برمی‌گردند؛ بنابراین توصیه من به فرماندهان محترم ناجا این است که این امر ادامه داشته باشد.

* به نظر می‌رسد ما اگر بخواهیم امنیت پایدار و اصلاحات داشته باشیم باید نوع نگاه‌مان را عوض کنیم. نوع نگاه ما باید توحیدی و آسمانی باشد. چقدر به قرآن به عنوان یک امر حقیقی عمل می‌کنیم؟ نگاه قرآنی این است که تمام هستی به حق‌تعالی ختم شود.

*آیا واقعا می‌شود حق و عدالت را به صرف برخورد با قضات توسعه داد؟ آیا اگر نگاه‌مان قرآنی باشد می‌توانیم باور کنیم آنچه غربی‌ها می‌گویند بهتر از آن است که کتاب آسمانی ما گفته است؟ رافت و رحمت الهی موجب شده خداوند بر رسول خود آیاتی نازل کند که انسان را از ظلمت خارج کند.

*دنیای غرب انگار تافته جدا بافته‌ای است که به همه دنیا دستور می‌دهد. چه لزومی دارد که ما در این دستگاه کار کنیم؟ حیات قرآنی حیات طیبه است. قرآن می‌گوید هر کس عملش صالح باشد و مومن باشد او را به حیات طیبه زنده نگه می‌داریم، اما نگاه مدرنیته نگاه عقل ابزاری است که فقط می‌گوید مصرف بیشتر شود و کاری ندارد که سرمایه و تولید بیشتر به کجا برود.

* در مقدمه اعلامیه جهانی حقوق بشر از کرامت انسانی صحبت شده است. شما می‌دانید کرامت انسانی چیست؟ قرآن است که انسان و کرامت انسانی را می‌شناسد و می‌گوید انسان خلیفه‌الله است. عده‌ای که در سال 1948 نشسته‌اند چنین اعلامیه‌ای را نوشته‌اند چه کسانی بودند، بر چه اساسی حق را تبیین کردند؟

* در این اعلامیه گفته‌اند ازدواج یک حق فردی است و آن را اینگونه تفسیر می‌کنند که زن با زن و مرد با مرد می‌تواند ازدواج کند. ما به هیچ وجه این مساله را نمی‌پذیریم. عقل اقتضا می‌کند این حرف‌ها را نپذیریم. ما برای نجات کشور و فرزندانمان باید به نگاه قرآنی برگردیم.

* در بحث حکومت‌ها عده‌ای می‌گویند مشروعیت به رای مردم است. البته که ما معتقدیم رای مردم در به فعلیت رساندن حکومت اصیل است اما مشروعیت حکومت چه به معنای شرعی و چه به معنای دقیق فلسفه سیاسی به رای مردم نیست. اینکه یک حکومتی، حکومتی است که عواملش الزام‌آور باشد به ید خداوند است منتهی در مقام به فعلیت رساندن حکومت، مردم هستند که تاثیرگذارند.

*نباید منازل را برای ماهواره‌ها باز کنیم. آیا می‌شود جوان‌ها تمام شب ماهواره نگاه کنند و بعد از آن نماز شب بخوانند؟ ما باید دربست در اختیار خدا باشیم و نگاه توحیدی را یاری رسانیم.

+13
رأی دهید
-110

zavareh - رودسر - ایران
و با تمامی این جفا‌ها این حکایت همچنان ادامه دارد :(
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 15:51
باور عمیق - قم - ایران
تیتری که انتخاب شده کاملا ناقص و جهت داره که حقیقتا باعث تاسفه . اما برای اهل فهم این حرکتها و این تحریکات دیگر نخ نما شده . من هم اعتقاد دارم که مشروعیت یک حکومت به رای مردم نیست اما همانطوری که این شیخ مساله دار و سرشار از ضعف و کژی و به عبارتی سم دار گفته اما ناقص گفته، مردم هستند که به حکومت فعلیت میبخشند و البته (آ شیخ اینو فراموش کردی که بگی) از فعلیت ساقط میکنند .
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 16:03
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
مرگ بر جمهوری اسلامی! اگر عدالتی بود این عقب مانده ذهنی‌ حداکثر جلوی توالت عمومی‌ داشت پول از مردم گدایی میکرد! احمق خودشم نفهمید چی‌ گفت. اون فلسفه سیاسی که این موجود کریه داره ازش حرف می‌زنه همون حکومت طالبانی وحشی هاست نه حکومت کشوری با تمدن دیرینه‌ و مردم آگاه که بیش از صد سال برای آزادی دارن تلاش می‌کنن. شک ندارم که در آینده اسناد عامل خارجی‌ بودن این برادران لاریجانی آشکار خواهد شد! یکی‌ از یکی‌ تهوع آورتر!
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 16:18
shady_sho - تهران - ایران
خوب راست میگه خودش میدونه حال نود درصد مردم ازشون بهم میخوره
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 16:20
metti - تهران - ایران
حاجی تو در خدمت خدا و صیغه و منقل و تل باش بیخیال مام بشی دیگه حلله حلله پفففففففییییووووووزززززززز
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 16:33
آخوندستیز - نیریز - ایران
شما با این نگاه قرآنی تان و صرف عدس و لوبیا و یونجه اضافی, یک پای نامبارکتان را اینور ایران و پای دیگر را آنور ایران گذاشتید و چنان به هیکل ایران و ایرانی تٍر زدید که اگر دریای خزر و خلیج فارس هم پُر از عطر گوچی و نینا راچی بکنید نمی توانید بوی گند کارهایتان را بپوشانید. این دومین آخوند پلیدی است که میگوید مردم ایران هیچ کاره اند. کجایند بابک خرمدین و یعقوب لیث و ابومسلم خراسانی ها؟ سیب زمینی هم یک رگ و غیرتی دارد. چقدر ما ایرانی ها بی عُرضه و بزدل هستیم.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 16:46
afshin8 - لوس انجلس - امریکا
انشاءالله یه روز همین مردم بهتون حالی میکنن که مشروعیت دست کیه
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 17:06
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
باور عمیق - قم - ایران. حکومت قرار نیست مشروعیت داشته باشه که حالا بخواد مشروعیت اون با رای مردم باشه یا نه! در دنیای مدرن رابطه حکومت با مردم فقط یک قرارداد است که مردم چند نفر را انتخاب می‌کنند تا امور جامعه را برای مدت معینی بگردانند. لازمه آنهم داشتن انتخابات آزاد، مطبوعات آزاد و احزاب آزاد می‌‌باشد! نه اینکه ۲۰۰ تا ۳۰۰ راس آخوند که به هیچ اصل اخلاقی‌ و انسانی‌ پایبند نیستند و به اندازه گاو از سیاست و اقتصاد و فرهنگ و جامعه سردرنمی َآورند ۳۵ سال در قدرت باشند و زندگی‌ چند نسل و یک کشور رو نابود کنند!
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 17:07
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود !! از آخوند کثیف تر و شیطان صفت تر فقط خودشه
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 17:19
malekIT - شیراز - ایران
دوباره این کفتار بلغور کرد
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 17:38
azadi-iran - وین - اطریش
خودشان راحت با اعتماد نفس (ناشی ار قدرت پول و تا دندان مسلح بودن)می گویند که مردم هیچگونه حقی در ایران ندارند. و این مردم هستند که به دهن این مذهبیون وحشی نمی زنند که دهنشان برای همیشه ببندند.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 17:31
smart292 - ونکوور - کانادا
ما هر چه میکشیم از اسلام است، از محمد گرفته تا خامنه‌ای . قوانین عصر حجر اسلامی یکی‌ است شیعه و سنّی ندارد، در عربستان هم این قوانین بر پاست ، ممالک شمالی ایران را از دست دادیم به خاطر اسلام و آخوند ، نابود باد این رژیم آخوندی
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 18:18
غلامعلی - تهران - ایران
حالم از قیافه و صداش بهم میخوره ،ذره ای نور خدا تو چهرش و رفتارش نیست
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 18:29
senator x - تهران - ایران
از خدا هم برگشتیم چون مشخص شد او هم همکار شماست/
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 18:48
avicenna - لندن - انگلیس
دلیل سکوت مردم بیچاره از بی غیرتی و .. نیست ، از وحشی گری این ها است ، این ها جان براشون مهم نیست ، ببینند سر و صدایی می کنی راحت می کشنت و کسی از اسمت هم خبر دار نمیشه ، فقط یک معجزه می تونه به داد مردم بدبخت ایران و کره شمالی برسه
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 18:49
akhoond shepeshoo - ورونا - ایتالیا
پس خمینی شکر خورده بودکه گفته بود میزان رای ملت است.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 19:39
sharafYabi - بیمبه - انگولا
ایشان همانی نیستند که برادر هیچ کاره‌شان در اختلاس ۳ هزار میلیاردی برابر با ۳ میلیارد دلار، تقاضای ۳۰ میلیون دلار رشوه ( الالحساب) و ۱۵ هزار دلار حقوق ماهانه برای کمک به اختلاس از امت و بیت اللمال نمودند!
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 20:13
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
خدایا مارا از شر اسلام ومسلمین نجات بده! همگی کاربران محترم بگین امین
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 20:39
آزاد10 - آلمان - المان
توی کتابهای مدرسه جمهوری اسلامی خودتون نوشتید که حکومت اسلامی باید حائز دو شرط مشروعیت و مقبولیت باشه تا اجازه برقراری از نظر مذهبی شیعه داشته باشد. استدلالتان هم رفتار حضرت علی در رد و قبول خلافت بود یا شاید هم هنوز هست.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 20:52
persiangulf2535 - لند‌ن - انگلیس
یعنی شما دیگه اخرقباحت هستین ٬این رو همه دنیا فهمیدن ومیدونند که حکومت شما ادمکشها نامشروع هستش واحتیاجی به شکرخوری شما نیست .
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 21:10
داماهی - بندرعباس - ایران
پس به چی هست دزد وقاتل.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 21:13
کبالت3 - کرج - ایران
حرف حساب زده تو هیچ حکومت دینی و مکتبی و استبدادی تعیین کننده خواست و رای مردم نیست یعنی انتخابات و رفراندوم همون شامورتی بازیه و ادای ناشیانه دموکراسی در آوردنه و شاید فقط در حد انتخاب آبدارچی با تائید حکومت کاربرد داشته باشه رهبران این کشور ها از سوراخ لایه اوزون نزول اجلال فرمودن و توسط فرا انسان به گرده ملت چهار میخ شدن و چون با رای مردم نیومدن با رای مردم هم نمیرن و به عوام الناس هم جواب پس نمیدن چون با کرام الکاتبین قرار داد کاری دارن کبلائی.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 21:27
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
قابل توجه برخی روافض وطن فروش .انسان نماهای که برای رای مردم هیج حقی قایل نیستن و حکومت بر اساس رای مرم را قبول ندارند و این تفکر بر اساس اندیشه منصوب بودن امامت از جانب خداتوسط روافض که امروز ابطال این دیدکاه که خود کامکی و دیکتاتوری است به وضوح مشخصه .روافض معتقد هستند امامت و رهبری نظام اسلامی از جانب خداوند تفویض میشود و مردم هیج اختیاری در تعین رهبر یا خلیفه یا شاه ندارندو بر این اساس انتخاب بر اساس شورا که توسط مسلمانان (اهل سنت)مطرح شده را قبول ندارند
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 21:30
باور عمیق - قم - ایران
alavi2000ca - استکهلم - سوئد . بر خلاف نظر شما بنده عقیده دارم حکومت اساسا ابتدا میبایست مشروعیت داشته باشد و سپس به رای اکثر مردم گذاشته شود . حکومت نامشروع بنا بر دیدگاه بنده حتی ظرفیت به رای گذاشتن هم ندارد .
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 22:01
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
درست است از نظر شما‌ها که حکومت را با خدعه غصب کردید و از بیخ و بًن حکومتی طالبانی بود نه ‌شیعه مردم فقط وقتی‌ مشروعیت دارند که بخواهید فریبشان دهید، این زیر خاکی‌ها را هر چند وقت یکبار نمایان میکنند تا بعدِ فسیل بودن به نفت تبدیل و سوزانده شوند.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 23:28
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
آی چه صفائی داره دیدن این گردن با طناب دار!
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 01:01
منوچهری - کرمان - ایران
باور عمیق - قم - ایران.. شما خیلی ناقلایی!! نکنه یکی از اصحاب مصباح یزدی تشریف دارید؟ ایشون هم میگن اول باید امام شد بعد خلیفه گری کرد.. پس به نظر شما اول از لحاظ شرعی مشروع شوید بعد بیاید حکومت کنید.. ای بلا گرفته...!!
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 03:38
azadi2011 - تورنتو - کانادا
آقای آملی: منظور غرب از ازدواج دو نفر با یک دیگر به عنوان یک حق طبیعی به معنی این است که آن دو موجودی که با هم ثبت ازدواج می شوند بتوانند از هم دیگر ارث ببرند ویا در هنگام جدایی تقسیم اموال بکنند۰ شما به عنوان حقوقدان اسلامی نباید دروغ بگویید و اینطور وانمود کنید که غرب همجنسگرایی را ترغیب می کند۰ مردان وزنان در غرب چیزی متفاوت از سایرین در جاهای دیگر نیستند۰
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 02:26
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
باور عمیق - قم - ایران. اگر اینطور است پس معیار برای تعیین اینکه حکومت مشروع است یا نه با مردم نیست پس با کیست؟ هر آخوندی میتواند ادعا کند که نماینده خدا در زمین است و با زور دیگر آخوندها را ساکت کند (مثل خامنه‌ای). مگر شریعتمداری، منتظری و بروجردی از خامنه‌ای برجسته تر نبودند؟ احتمالا حکومت مشروع شما تمساح یزدی است. اینقدر که شما مردم رو نادان فرض کردید حتی ۱۰۰ سال پیش هم در ایران درست نبود. آشوب ۵۷ هم موجی شد که غربی‌ها ایجاد کردند و خمینی را آوردند نه اینکه مردم به دنبال اسلام بودند. جمهوری اسلامی در این ۳۵ سال هزاران میلیارد دلار سود واسه غرب داشته!
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 09:13
taghebostan - فرانکفورت - آلمان
کثیف‌ترین و وحشتناک‌ترین و خونخوار‌ترین موجودی که تا بحال بوجود آمده این آخوند‌های ملعون ح.. اند
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 09:34
metti - تهران - ایران
«ادامه صدور خاک جزیره هرمز» به کشورهای خلیج فارس. در حالی که بر طبق قانون، صادرات خاک حاصلخیز از ایران ممنوع است، معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ایران از برداشت و صدور خاک «بسیار غنی» جزیره هرمز توسط شرکت‌های خصوصی به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر می‌دهد. تفففففففف ...
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 12:21
باور عمیق - قم - ایران
alavi2000ca - استکهلم - سوئد .. سلام دوست عزیز .. اختلاف بین ایدئولوژی بنده و شما مبنای اختلاف نظر در این بحثه . بنده اعتقاد به حکومت دینی دارم اما شما معتقد به حکومت دینی نیستید . به عقیده بنده مشروعیت یک حکومت یعنی انطباق ارکان آن حکومت با شرع . بنده هم مثل شما معتقدم که این رویه که هر آخوندی بخواد بیاد و ادعای نمایندگی خدا بر زمین نماید و به قول شما با ارعاب دیگران حکومت را در دست بگیرد قابل قبول نیست . خیر . حکومت مشروع مورد نظر بنده مصباح یزدی و یا تمساح یزدی(به قول شما) نیست . برخلاف نظر شما معتقدم مردم در انقلاب 57 به دنبال اسلام بودند . اما معتقدم چیزی که مردم مدنظرشان بود محقق نشد . چیزی که مردم برای آن مبارزه کردند و جنگیدند و شهید دادند تاکنون محقق نشده . معتقد به انتقادم و مبارزه برای اصلاح وضعیت کنونی . برای اصلاح هر کاستی و نقصی که موجود است و البته معتقد به اینکه کاستی ها صد البته هم عامل بیرونی دارد که همان دشمنان قسم خورده دین هستند در سراسر دنیا و هم عامل درونی دارد که خود حکام هستند ..
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 18:51
باور عمیق - قم - ایران
(2) به شدت مخالف تغییر سیستم فعلی هستم چون مطمئنم ایران چنان تکه تکه شده و از هم دریده میشود که داستان اوکراین و سوریه در مقابلش تنها یک جوک کوتاه است .. سعی میکنم کاستی ها را ، فساد را ، دزدی را ببینم و انتقاد و اعتراض کنم و در کنارش اقدامات مثبت و تلاشهای دلسوزانه را نیز نادیده نگیرم . در مورد بروجردی نوشتید .. باور کنید مرحوم بروجردی و زمان فوت ایشان،مرحوم شریعتمداری و زمان فوت ایشان هیچگونه تقارنی با زمان رهبری آقای خامنه ای ندارد . قدری در نوشتار دقت کنید . در مورد آقای منتظری معتقدم از نظر آشنایی به فقه بسیار توانمند بود اما ایشان توان رهبری این مملکت با توجه به تمام خصوصیات مسبوق به سابقه را نداشتند اما حصر خانگی حتی در شرایطی که اوضاع نابسامان مملکت تحمل انتقادات و حاشیه سازی های ایشان را نداشت نیز کاری بس ناصحیح بود ..
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 18:52
باور عمیق - قم - ایران
منوچهری - کرمان - ایران .. شما لطف دارید .. نه خیر جناب،بنده ار اصحاب مصباح یزدی نیستم . احسنت ، اول مشروع باشید بعدا اگر خواستید بیاید با رای مردم حکومت کنید . پایتختتون رو هم ببرید کرمان اصلا . اصلا شهر بچه محلتون اکبر شاه یا آقا مصطفی پور محمدی . خوبه گیگیلی؟
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 18:56
باور عمیق - قم - ایران
باز هم اهل سقیفه مستفیذ کردند . اینان معتقد به شورایند حال آنکه با خدعه خلیفه اول را (با همدستی دو قبیله و نه کل ساکنین بلاد اسلامی در آن هنگام، که هر کدام لا اقل نماینده ای داشته باشند) به خلافت چپاندند . اینان معتقد به شورایند حال آنکه ابوبکر ، عمر را منصوب کرد . اینان معتقد به شورایند حال آنکه انتخاب عثمان با نظر عبدالرحمن بود . اینایی انتقاد میکنند و به دیکتاتوری متهم میکنند که سالهاست زیر یوغ آل سعود و آل خلیفه و آل درد و آل کوفت دارن نوکری و دیکتاتوری میکنن . اینایی حرف مفت میزنن که هنوز موندن خانومی بدون محرم همراش میتونه عطسه بکنه یا نه . آقا جان . شما هم و غمت رو بذار گوجه رو یه جوری ببری شکل صلیب نشه یه وقتی از وسط . مواظب باشید کسی از خانوما زیر دیوار نخوابه . مواظب باشید زنی در نبود شوهرش کولر روشن نکنه .
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 19:09
کوروش مهری - یزد - ایران
کاملا اسلامی و بر پایه ی قرآن حرف زده!من نمیدونم چرا به بعضی اسلامیها برخورده؟!بقول دوست اندیشمندم(اگه منو لایق دوستی بدونه)انتخابات هم غیر شامورتی بازی و ادا درآوردن در اینگونه نظامها چیز دیگه ای نیست.
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 19:16
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
باور عمیق - قم - ایران. مرگ بر جمهوری اسلامی. به غیر از تجربه‌های همیشه ناموفق، حکومت دینی ۲ مشکل بنیادی دارد: ۱) ارکان دین که میگوید کدام است؟ تعریف هر کس متفاوت است همانطوریکه الان هم حتی رفسنجانی‌ و خاتمی و خامنه‌ای و تمساح برداشتهای متفاوتی از نوع حکومت دینی دارن (حالا از آنهایی که خارج از حکومت هستند بگذریم). پس مبانی مشخصی‌ که همه به آن پایبند باشند وجود ندارد و هر که قدرت بگیرد بقیه را سرکوب میکند ۲) اگر حکومت دینی خواسته مردم نبود تکلیف چیست (مثل الان در ایران)؟ آیا حکومت حق دارد با زور سرنیزه خودش را تحمیل کند؟!!!!
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 23:07
منوچهری - کرمان - ایران
باور عمیق - قم - ایران_____ از اینکه شما به اسلام رای میدهید و خواستار حکومت اسلامی هستید کسی آشفته نیست.از اینکه افکار شما در ١٤٠٠ سال پیش سیر میکند,ملالی نیست. از اینکه شما هنوز دنبال خونبهای اشخاصی هستید که نه تنها استخوان هایشان پوسیده و تجزیه شده است بلکه افکارشان هم دیگر خریداری ندارد هم مشکلی نیست . مشکل زمانی ایجاد میشه که با چه روشی به خوستهاتون میرسید.جناب عمیق,کمی عمیق تر باشید و فکر کنید, وقتیکه در یک فتوا در اسلام زنهای گروه مقابل به ایشان حرام میشود و اجازه تجاوز دسته جمعی صادر میکنند به نام خدا وقتی که برده داری هنوز در اسلام منع نشده است وقتی که ...... جناب عمیق, شما ممکنه با فلان آخوند یا مسول مشکل داشته باشید ولی از کوزه همان برون طراود که در اوست.به عنوان کسی که در سال ٥٧ در مرکز انقلاب بود,فقط دو چیز برای مردم مطرح بود:. ١) آزادی سیاسی . ٢) نبود عدالت اجتمائی . و البته این رو هم عرض کنم که آقای منتظری تا زمان اعتراض خیلی هم برای رهبری خوب بودن و خلاصه امام بودن یکدفعه بعد از اعتراض...... بد شدن ....؟؟؟
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 03:40
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
باور عمیق - قم - ایران. مرگ بر جمهوری اسلامی. لطفا به این سوال پاسخ روشن دهید بدون اینکه از دشمن (خیالی) و خطر تجزیه و سخنان نامربوط از این دست بگویید: فرض کنیم در ایران ۲ حزب داریم که یکی‌ طرفدار حکومت دینی است که کاملا متحد و با یک نظر (همانی که شما مد نظر دارید) کاملا هم با معیار شما مشروع است و ۱۰ درصد در میان مردم طرفدار دارد. حزب دوم میخواهد حکومت غیر دینی حاکم باشد با الگوبرداری دقیق از کشور سوئد (که از دید شما مشروع نیست) اما ۹۰ درصد مردم طرفدار حزب دوم هستند و میخواهند آن قدرت را بدست بگیرد. آیا حزب اول حق دارد با زور حکومت خود را تحمیل کند؟
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 11:07
sharafYabi - بیمبه - انگولا
باور عمیق- قوم- ایران، با اجازه، می‌خواهم مساله آای را به شما گوشزد کنم و آن این است که بطن اظهارات شما مبنی بر باورتان به: (بنده اعتقاد به حکومت دینی دارم اما شما معتقد به حکومت دینی نیستید . به عقیده بنده مشروعیت یک حکومت یعنی انطباق ارکان آن حکومت با شرع .) تنها حکومتی که شما می‌توانید با شرح مطابقش دهید، حکومت فرد بر زندگی‌ شخصی‌ خود میباشد (که بسیار نادر به دست میاید). و الا، گذشته از این که یک همچین حکومتی حتی در دوران پیامبر بنیادی نشد (اختلافات بعد از وفات، حضرت علی‌ و غیر..) فکر این که حکومتی به بزرگی‌ و تفاوت سلایق در دنیای مدرن با شرع مطابقت کند بیشتر از یک خیال پردازی نیست. و از شما سؤ استفاده میشود! بنابرین افکار خود را درگیر شدنیها و حقایق قرار بده!
‌سه شنبه 2 ارديبهشت 1393 - 14:55
باور عمیق - قم - ایران
alavi2000ca - استکهلم - سوئد(1)صحبت از تجربه های ناموفق حکومت دینی کردید در حالی که تا بحال اساسا حکومت دینی هرگز وجود خارجی نداشته و تنها در مقاطعی حکمرانی به اسم دین صورت پذیرفته و این فرض ناصحیح و نتیجه گیری ناصواب حاصل شتاب زدگی در نگرش به حقایق است . فرمودید یک مشکل دین نامعلوم بودن ارکان دین است که این صحبت نیز کاملا تعجب برانگیزه .. ارکان دین کدام است؟ بسیارخوب . بنا را بر این میگذاریم که حقیقتا نیاز به پاسخ به این پرسش دارید ..
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:22
باور عمیق - قم - ایران
(2)ارکان دین در باب حکومت داری توجه به دین و دنیای مردم به صورت توامان است . وظیفه حکومت دینی تامین نیازهای مشروع دنیوی و همچنین فراهم آوردن زمینه رشد و تعالی معنوی مردم جامعه می باشد . به جرات ادعا میشود که توجه به نیازهای دنیایی در اسلام نسبت به تمام دیگر ایدئولوژی ها و مکاتب دیگر وسیع تر و دقیق تر است . اجازه دهید بحث را عینی تر و ملموس تر ادامه دهیم . در تمام و در تمام معیارهای اقتصادی در جوامع دیگر شاخصی به عنوان خط فقر و همچنین اشخاصی به عنوان فقیر در نظر گرفته میشوند . از دیدگاه آنان با تهیه یک سبد معمولی از خوراک شامل وزن معینی از پروتئین ،ویتامین ها ،نشاسته ها و بسیاری دیگر از مواد غذایی و همچنین تجمیع هزینه های مسکن،بیمه و طیف وسیعی از پارامترها خط فقر مشخص میگردد و بنابراین کسانی که فرضا زیر ماهی 1 میلیون تومان عایدی در ماه دارند فقیر محسوب میشوند و یا در بعضی از سیستم ها کسانی که زیر فلان قدر در هفته عایدی دارند فقیر محسوب میشوند .
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:23
باور عمیق - قم - ایران
(3)در اسلام بنا براین است(خواهشا دقت بفرمایید) کسی که پیشاپیش خرج سال آینده یعنی 12 ماه پیش رو را نداشته باشد فقیر به شمار میاید حتی(اینجاش خنده داره) اگر صاحب املاک و یا خدم و حشم باشد . توجه اسلام به مسائل مادی و دنیوی بسیار دقیق است و متاسفاته از فرط بی اطلاعی و عدم مطالعه اکثر مردم همان تعبیری را از دین دارند که به اسم آن حکمرانان مشغول حکومتند و حال آنکه از قوانین مترقی آن بی خبرند و صد البته بسیاری از جوامع دیگر با الگو گیری صحیح و عملی کردن همین مضامین به بهترین شکل در حال تامین نیازهای مادی شهروندان خود میباشند . شما در دعای قنوت میخوانید ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره حسنه و قنا عذاب النار(در تمام ادعیه مشابه درخواست خیر دنیا مقدم بر درخواست خیر آخرت در نظر گرفته شده است) .
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:23
باور عمیق - قم - ایران
(4)لزوم توجه حکمرانان به وضعیت معیشت مردم ، الزام آنان به گذران زندگی در حد فقیر ترین فرد جامعه که تبلور آن در زمان حکمرانی امام اول قابل انکار نیست مگر از سوی معاندان حق،پرهیز اکید از فامیل بازی،ارتشا،تحصیل مال حرام یا شبهه ناک (یا ایها الذین آمنوا لا تاکلوا اموالکم بینکم بالباطل)،زراندوزی،زراندوزی،زراندوزی،دفاع از مظلوم در برابر ظالم حتی یک غیر هم کیش در هر نقطه ای از سرزمین اسلامی ، لزوم برخورداری همگان از رفاه عمومی بر پایه پشتوانه بیت المال که متعلق به تمام مردم است و به صورت مساوی و ..... هزاران چیز دیگر که شما بهتر از من میدانید و مجال اشاره به آن نیست .. حرمت اکید حریم خصوصی افراد صد البته در دین بسیار تاکید شده است .. حفظ رفاه و حرمت معلمین ، حفظ رفاه و حرمت سالمندان و حتی تامین نیاز سائل صاحب مرکب نیز از جمله الزامات حکومت داری اسلامی است ..
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:24
باور عمیق - قم - ایران
(5)تکوین یافته ترین احکام و دستورالعملها در باب لزوم رعایت و اجرای عدالت اجتماعی ، عدم مصونیت هیچ کس حتی شخص اول مملکت در پیشگاه قانون نیز از زمره دیگر سیره حکومت داری اسلامی به شمار میآید . ختم کلام اینکه برخلاف گفتار شما اردکان دین نه تنها نا مشخص نیست و صد البته مشکل بنیادین به شمار نمیآید بلکه کاملا واضح و آشکار است . دین یعنی حق . حکومت دینی یعنی حکومتی که اولین و اصلی ترین و تنها ترین رکن عملکرد او میبایست احقاق حق باشد .. حق تحصیل ،حق ازدواج آسان،حق اشتغال مناسب،حق آسایش ،حق اطمینان از نه فقط فردا بلکه از 12 ماه پیش رو و بسیاری از حقوق دیگر .. حال سوال اینجاست قالب تحقق حکومت دینی به کدامست؟ نظام پارلمانی؟ نظام ریاست جمهوری؟نظام سلطنتی؟کدام؟ این بستگی به رای و نظر مردم آن جامعه دارد . به عنوان مثال شما به سیستم فعلی نگاه کن . اگر سیستم فعلی شامل 3-4 اصلاح ساده گردد به نظر شما نتیجه چگونه خواهد بود ؟
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:24
باور عمیق - قم - ایران
(6) 1- جابجایی ولی فقیه هر 10 سال بنا بر رای مردم (شناخت افراد از طریق فعالیت احزاب دینی متعدد با سلایق مختلف اما پایبند به اصول دین) 2- استقلال دستگاه قضایی از انتصاب ریاست آن به وسیله ولی فقیه 3- حذف شورای نگهبان و جایگزینی آن با شورای خبرگان که منتخب رای مردمند .. این هم میتواند یک مدل کارآمد برای معتقدین به حکومت دینی باشد .. مشروعیت حکومت یعنی انطباق قانون اساسی که مهمترین رکن هر حکومتی است با دین . ) اگر حکومت دینی خواسته مردم نبود تکلیف چیست (مثل الان در ایران) : اولا در ایران حکومت دینی بر خلاف ادعای شما خواسته مردم بوده و میباشد . تمام نارضایتی مردم عدم عمل به وعده حکومت دینی است . رویگردانی عده بسیاری از مردم هم از دین که بر اساس جهل نسبت به مبدا و منشا نارضایتی هاست نیز در واقع معلول عدم عمل به وعده حکومت دینی است .. اما بر فرض صحت ادعای شما که کاملا خلاف واقع میباشد اگر مردمی نسبت به برپایی حکومت دینی راضی نبودند آنگاه انتخاب با آنان است ..
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:26
باور عمیق - قم - ایران
(7). مگر پیامبر با زور سرنیزه بر مردم خویش حکومت کرد ؟ مگرعلی به زور سرنیزه بر مردم حکومت کرد؟ سخن نامربوط سخن شماست که با بی تفاوتی نسبت به شرایط فعلی ایران ناآگاهی . خطر دشمن خیالی؟ واقعا نمیدانی و نمیبینی یا خود را به در ندیدن و ندانستن زده ای؟ بگذریم چند سوال پرسیدید و من با حوصله پاسخ دادم . حالا بنده چند تا سوال میکنم و شما پاسخ دهید :.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:29
باور عمیق - قم - ایران
1- پس از انقلاب تازه به ثمر رسیده مردم ایران ، در جریان 8 سال جنگ ویرانگر که منجر به شهادت و کشته شدن شمار بسیار زیادی از مردم این آب و خاک گشت چه کشورهایی ، به چه نحو و با چه مقصودی در تهاجم صورت گرفته به این مملکت شرکت جستند؟. 2- پس از ویرانی ناشی از جنگ ، و در طول سالهای بعد از آن چه ممالکی ، به چه نحو و با چه هدفی تمام تلاش خویش را معطوف به وارد آوردن فشار بر ایران،حکومت و مردم آن کردند؟. 3- تعریف عینی انسان در جوامع غربی خصوصا زنان و همچنین نقش آنان از دیدگاه شما چگونه است؟ تا چه اندازه حکومت های غربی در رشد و تعالی اخلاق جوامع خود موفق بوده اند (لطفا تحلیل بفرمایید)؟ شکاف طبقاتی و فاصله طبقاتی در جوامع غربی به چه صورت است؟ حضور مردم در چرخه قدرت و مملکت داری تابع چه پیش شرط هایی است؟.
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 12:33
باور عمیق - قم - ایران
منوچهری - کرمان - ایران (1)از اینکه هنوز پس از گذشت 1400 سال هنوز افکارتان نتوانسته موفق به کشف حقیقت گردد خون میبایست گریست . از اینکه پس از 1400 سال به معرفت تکریم بزرگی و بزرگواری، به معرفت تکریم ایثار و فداکاری، به معرفت تکریم و عدم نسیان زهد و تقوای پیشینیان پی نبرده اید غم بسیار است . دیدگانتان چنان با ماده خو گرفته که هنوز هم به دنبال استخوانید و حال چه خیال باطلی است که شما و همفکرانتان را در زمره خریداران افکار ناب به شمار آوریم که این آخری را ملالی نیست . (با کمال احترام البته، نظر به کسوت شما)
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 13:00
باور عمیق - قم - ایران
(2)نقل از شما : وقتیکه در یک فتوا در اسلام زنهای گروه مقابل به ایشان حرام میشود و اجازه تجاوز دسته جمعی صادر میکنند به نام خدا : بزرگواری بفرمایید و سند این ادعای ذکر شده را جهت نجات بنده از گمراهی معرفی بفرمایید . ممنون میشم . بله آزادی سیاسی و عدالت اجتماعی از جمله اصلی ترین خواستهای انقلابیون بود و البته نه همه آن . این دو مطلوب مورد اشاره و تعدادی دیگر از خواستهای انقلابیون رویای مردم و تحقق این رویا در قالب حکومت دینی که نه تنها در بر دارنده آن دو مطلوب بلکه طیف وسیع تری از مطالبات بود . شما اگر به حافظه خود رجوع کنید نمیتوانید و نمیتوانید علاقه و اطاعت مردم نسبت به آقای خمینی را فراموش کرده باشید . محور تمام این مطالبات ایشان بود . ایشان نماینده و بلند گو و مدعی (صرف نظر از قضاوت در باب صحت ادعا) برپایی حکومت دینی بود ..
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 13:00
باور عمیق - قم - ایران
(3)خود شما هم بهتر از بنده میدانید مرحوم منتظری فاقد هوش سیاسی بود اما فقیه بود . شجاع بود . قبول دارم مرد خوبی بود اما همچنان معتقدم برای رهبری ایشان مناسب نبودند حالا عرض بنده که وحی منزل نیست . شاید من اشتباه میکنم و شما درست میفرمایی . (ممنون میشم سند مطلب مورد اشاره رو معرفی بفرمایید که من بی صبرانه منتظرم)
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 13:03
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
باور عمیق - قم - ایران. مرگ بر جمهوری اسلامی! شما نوشتید اگر مردمی نسبت به برپایی حکومت دینی راضی نبودند آنگاه انتخاب با آنان است در حالیکه شما ادعا دارید مردم ایران حکومت دینی میخواهند و من ادعا دارم که نمیخواهند. پس تنها راه حل اینستکه در یک رفراندوم آزاد مردم نظرشان را بگویند تا به قول شما انتخاب با آنان باشد. خوب ما و همه مخالفین جمهوری ننگین اسلامی مگر چیزی جز این میخواهیم. حتی شاهزاده رضا پهلوی هم همین را میخواهد! پس شما هم باید طرفدار رفراندوم جهت تعیین حکومت باشید!
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 16:22
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
باور عمیق - قم - ایران. ۱) کسی‌ که پس از فتح خرمشهر و درخواست صلح از طرف صدام و پذیرش پرداخت خسارت به ایران از طرف عربها، ۸ سال جنگ را ادامه داد و گفت جنگ برکت است خمینی بود۲) همه کشورها جز جمهوری ننگین اسلامی بر اساس منافع ملی‌ خودشان اقدام می‌کنند و هیچ دشمنی با ایران ندارند و بکار بردن کلمه دشمن در سیاست احمقانه است! تلاش آنها برای منافع ملی‌ خودشان بوده! ۳) زن با مرد برابر است و محور جامعه خرد و اخلاق است. محبت، انسان دوستی‌ و کمک به دیگران را باید در غرب ببینید تا میزان توحش تفکر اسلامی برایتان آشکار شود. سخن از جامعه طبقاتی مربوط به قرون گذشته است! امروزه ۹۰ درصد مردم طبقه متوسط هستند که به خوبی‌ زندگی‌ می‌کنند، ۵ درصد فقیر و ۵ درصد هم ثروتمند هستند که با مالیات آنها و طبقه متوسط دیگر ۵ درصد فقیر هم نیازمند نیستند و دولت به آنها ماهیانه پول پرداخت می‌کند! حضور در قدرت تابع هیچ پیش شرطی نیست جز اقبال عمومی‌!
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 16:46
alavi2000ca - استکهلم - سوئد
باور عمیق - قم - ایران. در مورد بندهای ۱-۷ شما: همین برداشت دنیایی از دین است که نقطه شروع فاجعه است! دین فقط برای اخرت است و همه آنچه گفتید شعار است. ساختن آن زندگی‌ که گفتید نیازمند برنامه اقتصادی، توسعه .. است که عقل بشر توانسته به بهترین شکل در جوامع مدرن به آن دست یابد بدون نیاز به دین! در مورد حق گفتید! آیا حق انتخاب پوشش، انتخاب دین، انتخاب سبک زندگی‌ حق نیست؟! از طرف دیگر آیا تجاوز به زندانی، کشتن معترض .. فرستادن پول مردم ایران به لبنان .. حق است؟! شعارهایی که خمینی میداد از شما خیلی‌ هم بهتر بود. اینها حرف مفت است که در عمل نتیجه‌اش همین فاجعهٔ‌ است که در ایران میبینیم! عقل بشر برای اداره جامعه کافی‌ است و دین هم فقط برای اخرت کسانی‌ است که به آن باور دارند!
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 17:31
منوچهری - کرمان - ایران
باور عمیق - قم - ایران... با توجه به طولانی بودن فرمایشات جنابعلی,و کم بود وقت من , برای حدر دادن. و اینکه . تکرار مکررات ٣٥ سال عمر ما را تلف کرده. تنها راه رسیدن به حقیقت , رفراندوم است. اگر بر حقید که این حکومت با قدرت بیشتر برجا میماند و اگر نا حققید که هستید لطف فرموده به عربستان برگردید. در ضمن اگر مدرک میخواهید : سخنان امام جمعه تهران که گفت حکومت قبلی باید شکر گذار باشد که ما زن هایشان را از ایشان نگرفتیم زیرا که این حق ما بود. امیدوارم که از این افکار نجات پیدا کنید هر چند که اگر میخواستید نجات پیدا کنید تا حالا مثل بقیه مردم نجات پیدا کرده بودید.
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 03:51
باور عمیق - قم - ایران
منوچهری - کرمان - ایران .. احسنت بر وقت شما که قابل حدر(هدر) رفتن نیست . خوشحالم که کذب ادعای شما مشخص شد . بیشتر از این با جنابعالی صحبت کردن خصوصا پس از کشف ادعای کاذبتان چنگی به دل نمیزند
‌پنجشنبه 4 ارديبهشت 1393 - 21:00
منوچهری - کرمان - ایران
باور عمیق - قم - ایران...ماشاءالله کمپانی رو
جمعه 5 ارديبهشت 1393 - 03:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.