روحانی: ترس خود از حضور زن را به پای اسلام ننویسید

آقای روحانی بر ضرورت تأمین "فرصت برابر، مصونیت برابر و حقوق اجتماعی برابر" برای زنان تأکید کرده است

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، ضمن تاکید بر برابری حقوقی و اجتماعی زنان و مردان گفت که "ترس از حضور و تعالی زن" را نباید به پای اسلام و دین نوشت.

حسن روحانی امروز ٣١ فروردین (٢٠ آوریل) گفت مطابق معیارهای اسلامی "نه مرد را جنس اول می‌دانیم و نه زن را جنس دوم."

او گفت زنان ایرانی "از قرن‌ها پیش برای احقاق حقوق خود به پا خاسته‌اند" و در جنبش‌های اجتماعی مختلف تاریخ ایران، از جمله در انقلاب ۵۷ نقش پررنگی داشته‌اند.

این در حالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران، دیروز برابری جنسی زن و مرد را از جمله "حرف‌های کاملا غلط غرب" دانست و گفت: "برابری همیشه به معنای عدالت نیست." بیشتر بخوانید.

آقای روحانی امروز گفته است: "آنهایی که از حضور زن و تعالی زن می‌ترسند و چنین ایده و اعتقادی دارند لطفا این اعتقاد غلط را پای اسلام، دین و قرآن ننویسند."

او افزود: "اگر پدر به جامعه می‌آید وظیفه و مسئولیت پدری را فراموش نمی‌کند، لذا اگر مادر هم به جامعه بیاید مسئولیت مادری را فراموش نخواهد کرد."

رئیس جمهور ایران گفت که امنیت زنان نباید به خانه محدود شود و باید در جامعه و خیابان نیز امنیت آنان تامین شود. او با تاکید بر ضرورت "فرصت برابر، مصونیت برابر و حقوق اجتماعی برابر"برای زنان گفت: "اعتراف می‌کنم که هنوز کاستی‌های فراوانی درباره حقوق زنان و مسائل جنسیتی در کشور وجود دارد."

حسن روحانی این سخنان را به مناسبت روز زن در ایران بیان کرده است.

در ایران به جای ٨ مارس، روز جهانی زن، روز تولد دختر پیامبر اسلام به طور رسمی به عنوان روز زن گرامی داشته می‌شود.

زنان مطابق قوانین ایران در اموری مانند ارث، طلاق، سرپرستی فرزندان، تحصیل، اشتغال، و سفر حقوق برابر با مردان ندارند و در عمل نیز تاکنون در برخی مقام‌های عالی مدیریتی حضور نداشته‌اند.

به تازگی یک مقام وزارت بهداشت اعلام کرد که تحصیل دانشجویان دختر در بعضی رشته‌های پزشکی محدود می‌شود.

طرح "جمعیت و تعالی خانواده" هم که در مجلس ایران مطرح شده است انتقادهایی را از طرف فعالان حقوق زنان به دنبال داشته است.

+74
رأی دهید
-5

دنیای وحشی - تهران - ایران
حاج آقا روحانی کلید ساز بایستی خدمت انور شما عرض کنم که این تنها مورد نیست که به حساب اسلام نوشته میشود بلکه از لحظه ای که با انقلاب مردم بی خبراز همه جا بر خر مرادتان سوارید هرچیزی را که به نفع شما ملایان تمام میشود را همگی به حساب اسلام به خورد خلق الله میدهید و درغیراینصورت خیر . بنابراین اسلام از دید شما یعنی آن چه که به صلاح جیب و زندگی شما آخوندها است ولاغیر .
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 14:19
azadi-iran - وین - اطریش
اینان که در سفره رژیم هستند 35 سال است که رهبرش حرفی را می زند و و دیگری می آید یک ذره متعادل تر بیان می کند و خلاصه که سر مردم ایران همین طوری کلاه می رود و ومردم عام ایران می گویند بابا آزادی وجود دارد که رییس جمهور انتسابی ش حرفهای ملایمی می زند. خلاصه که این رژیم خوب می داند که چطور تخت ولایت فقیع را حفظ کند.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 13:48
senator x - تهران - ایران
آقای روحانی,چون حکومت(جمهوری اسلامی)است از سال58ذره ذره جنایات,دزدیها,دروغگوئیها, خلافها و خطاها,خیانتها و و و و و بپای اسلام ننگین شما نوشته شده و مراسمهای مذهبی و عزاداریهای و مذهبی, از نظرمردم فهیم,خیمه شب بازی مسخره ائی ,بیش نیست.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 18:45
آزاد10 - آلمان - المان
خوشم میاد دیگه تو این مملکت کسی برا حرف خامنه ای تره هم خرد نمیکنه. رهبر معظم دیروز یک تر زدند و رئیس جمهور محترم 180 درجه خلافش رو. پارسال هم که آغا فرمودند اقتصاد مقاومتی و ما ملت منظورش رو فهمیدیم ولی دولتیان هر کدوم حرفهای قبلیش رو تکرار کرد و اصطلاح اقتصاد مقاومتی رو هم بهش چسبوندن. من جای خامنه ای بودم خیلی زودتر از اینها از رو رفته بودم.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 20:56
zavareh - رودسر - ایران
پس بپای کی‌ بنویسیم، شیخک مکّار؟
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 23:22
کوروش مهری - یزد - ایران
شیخک دست از تحمیق مردم بردار!سخن علی در نهج البلاغه رو تو یه کامنت نوشتم که زنها ناقص العقل و ...در قرآن هم سوره نسا و احزاب رو بخونید که زن رو یه کنیز جنسی واسه مرد میدونه!
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 19:22
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.