هشدار فیس‌بوکی: دوستان به شما نزدیک می‌شوند

هشدار فیس‌بوکی: دوستان به شما نزدیک می‌شوند

خود نویس: فیس‌بوک گزینه‌ای را در اختیار کاربران موبایل قرار داده که با استفاده از آن می‌توانند در صورت نزدیک‌شدن یکی از دوستان به محل حضور‌شان، هشدار (نوتیفیکیشن) دریافت کنند.

اگر کاربر فیس‌بوک بر روی گوشی‌های هوشمند هستید، از این پس امکان آن را دارید که بفهمید کدام دوست‌ فیس‌بوکی‌تان به محلی که شما قرار دارید، نزدیک می‌شود.

به گزارش هافینگتون پست، فیس‌بوک روز پنج‌شنبه گذشته این گزینه‌ای انتخابی را در اختیار کاربرانش قرار داده و اجازه این را می‌دهد که آنان قابلیت مورد نظر را برای لیست خاصی از دوستان خود فعال کنند. البته طرف‌های مقابل نیز امکان خواهند داشت تا این گزینه را قبول یا رد نمایند.

همچنین این گزینه وجود دارد که دو دوست فیس‌بوکی برای مدت زمانی خاص، مثلاً یک یا چند ساعت از مکان یکدیگر باخبر باشند. این قابلیت برای زمان‌هایی مانند تنظیم یک قرار ملاقات در پارکی بزرگ مفید است، چرا که بعد از یافتن یکدیگر، دوستان می‌توانند دسترسی طرف مقابل به مکان‌نما را قطع کنند.
البته این قابلیت ممکن است چندان به مذاق کسانی که به حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی اهمیت می‌دهند، سازگار نباشد. در ماه‌های اخیر، فیس‌بوک با این انتقاد مواجه شده که قوانین‌اش در حفظ حریم خصوصی کاربران سهل‌انگارانه یا گیج‌کننده است.

به گزارش تک‌نویس، فیس‌بوک ید طولایی در اتخاذ تصمیم‌های یک‌طرفه و محدودکردن حق انتخاب کاربران دارد. از جمله، سال گذشته میلادی این شبکه اجتماعی تصمیم گرفت تا گزینه‌ای که پیش‌تر کاربران را مخیر می‌کرد تا نام خود را در جستجوی فیس‌بوک مخفی نگه دارند، حذف کند.  

در هفته گذشته نیز، تعدادی از کاربران در اروپا پیام‌هایی دریافت کردند که به آن‌ها گوشزد می‌کرد دیگر نخواهند توانست با اپلیکیشن عادی فیس‌بوک بر روی iOS یا اندروید، به دوستان‌ خود پیغام داده یا پیام‌های آن‌ها را دریافت کنند. برای این‌ کار لازم است که فیس‌بوک مسنجر دانلود و نصب شود و همین عمل تحمیلی، به دلیل این‌که مسنجر فیس‌بوک به فهرست دفترچه تلفن شما دسترسی دارد، بالقوه حریم خصوصی شما را تهدید می‌کند.

هم‌زمان اعلام شد که این شبکه اجتماعی می‌خواهد قدم‌هایی در رفع نگرانی کاربران از اقداماتش در زمینه حریم خصوصی افراد بردارد. مایک نوواک یکی از مدیران بخش تولید در تیم حفظ حریم خصوصی فیس‌بوک مدعی است که این شبکه اجتماعی با اقدام‌های جدید، می‌خواهد به اعضایش بگوید که صدای آن‌ها را شنیده و نگرانی‌های کاربران را درک می‌کند.

+19
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.