اظهارات بی سابقه نخست وزیر عراق مالکی: عربستان مسئول خون هایی است که ریخته می شود/ پول نفت شان را خرج قتل مسلمانان می کنند

انتخاب : نخست وزیر عراق ، عربستان سعودی را به دخالت در امور عراق و چند کشور عربی دیگر متهم کرد و گفت، این رژیم مسئول خون همه مسلمانان است.

به گزارش انتخاب ؛ "نوری مالکی" روز جمعه از مردم عراق خواست به کسانی که در مقابل تروریسم ساکت نشسته اند، رأی ندهند.

مالکی در سخنانی در استان بابل اظهار داشت: این مسأله بر هیچ کسی پوشیده نیست که رژیم سعودی مسول خون همه مسلمانان است؛ و این رژیم از ثروتی که به دست می‌آورد برای قتل و دخالت در امور دیگران سوء استفاده می‌کند.

وی افزود: با توصیه به رژیم سعودی سعی می‌کنیم تا این رژیم را هدایت کنیم؛ زیرا این رژیم نیازمند آن است که به راه درست هدایت شود؛ این کارها به نفع این رژیم نیست.

مالکی خاطرنشان کرد: آیا خون عراقی‌ها به همین سادگی فروخته می‌شود؛ حتی فقرا هم عزت نفس دارند و میهنشان را نمی‌فروشند.

مالکی گفت: برای تحقق مطالبات مردم و ساختن کشور، همه باید احساس مسئولیت کنند.

نخست وزیر عراق تأکید کرد: به کسانی که در مقابل تروریسم سکوت می‌کنند و در صورت دخالت دیگر کشورها در امور داخلی عراق ساکت هستند، رأی ندهید. این افراد شریک شما نیستند.

وی افزود: کسانی هستند که با سیاستها، رفتارها و سخنان خود بر تروریسم سرپوش می گذارند؛ هنگامی که گفتیم در عراق جایی برای باندهای مسلح وجود ندارد، متوجه شدیم برخی هستند که به راه و روش این باندهای مسلح ایمان دارند.

مالکی ادامه داد: اگر سیاسهای بعثی نبود عراق اکنون بهترین کشور بود و دیگر کشورها از ما می خواستند که به آنها کمک کنیم.

+118
رأی دهید
-10

hamed-irooni - سیستان - ایران
نا امنی در سیستان و بلوچستان و هم کار همین سعودی هاست، علمای اهل سنت رو همیشه با هزینه خودشون برای جلسات متعدد میبرن عربستان
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 04:29
romano - تهران - ایران
hamed-irooni - سیستان - ایران علمای اهل سنت ایران دربین علما در در کل دنیای اسلام از محترمترین و با سوادترینها هستند این چرت و پرتها رو وارد خونه ما نکنین. ایران بد خوب همینه همه باید بهش راضی باشند و بیشتر بدیها از حکومته. اینجا همه برابر و برادرن فقط حکومت داره سوء رفتار و استفاده می‌کنه.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 05:50
جنگنده - تهران - ایران
لعنت بر سلفیها و وهابیها و سعودیهای وحشی که آمریکای وحشی تر حامی آنهاست.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 06:45
دنیای وحشی - تهران - ایران
از قدیم گفتند حرف حساب جواب نداره .
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 08:06
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
هرجند که با حکومت ال سعود اختلاف دارم به خاطر برخی سهل انکاری هایش در قبال ملتهای مسلمان اما احساس میشود با بروز اختلافات حق (اهل سنت )و باطل (روافض منافق)در اینده شاهد درکیریهای بسیاری خواهیم بود که هرجند به ظاهر بد میباشد ولی در نهایت به یک بارجکی صفوف مسلمانان خواهد انجامید و بعد از اتحاد جمعی مسلمانان (اهل سنت)و بر بایی حکومتی بر اساس خلافت راشده دنیا ندای حق طلبی ما را خواهد شنیدو اسلام در شرق و غرب عزت کذشته خویش را باز خواهد یافت و لله الحمد
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 04:02
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
توف به روح این عربستان سعودی از 11 سپتامبر بگیر تا سوریه امروز همش کاره این بی پدر مادر عربستان هست.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 09:15
azadi-iran - وین - اطریش
جالب است که خود ملکی نوکر دست نشانده رژیم ولایت فقیع می باشد . و از دخالت عربستان انتقاد می کند. من بعنوان یک مسلمان شیعه معتقدم که وقتی رژیم اسلامی از 35 سال پیش با سنی های خود ایران و همسایه ایران وحشیانه رفتار می کند . چه انتظاری از دیگران دارند.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 09:28
Shirdel - لندن - انگلیس
شبکه های کلمه و نور و غیره شبکه های فارسی زبان اهل سنت هستند که با حمایت وهابیون ال سعود تغذیه میشوند وتنها هدفشان تفرقه افکنی است،هرجا تروری است جای پای عربستان میدرخشد.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 10:19
tony_3344 - بوخارست - رومانیا
مثبت واقعیت دارد.آیا سازمان ملل یا سازمان امنیت یا سازمان حقوق بشری تا به حال دولت عربستان را به علت ( خونخواری و دیکتاتوری ) محکوم کرده است
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 10:33
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
امیدوارم که شر عربستان و خود مالکی هم به زودی کشته شه. که خاورمیانه رو تبدیل به کشتارگاه کردند.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 10:53
janahi - دبی - امارات عربی
ایران و عراق و سوریه دستشون تو یه کاسه است
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 11:23
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
الانه که این یارو سلطنت طلب ابوظبی بیاد توسایت وضمن رافضی خواندن نوری مالکی از اربابای وهابی خودش دفاع کنه وحرفای صدمن یه غاز خودشو بلغور کنه
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 11:26
batistuta - تهران - ایران
بنده صد بار توی همین سایت گفتم که بزرگترین منبع صدور تروریست و آدمکش به اقصی نقاط جهان : 1-عربستان سعودی -2- پاکستان-3- آمریکای مدعی مبارزه با تروریسم و متحد استراتژیک موارد 1 و 2 .
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 12:11
hamed-irooni - سیستان - ایران
romano - تهران - ایران تو توی تهران نشستی، هنوز بابت آزادی گروگان ها احساساتی هستی،از هیچی هم خبر نداری، برای همه جا هم نظر میدی، اونوقت میگید احمدی نژاد از فضا اومده! لب مرز زندگی نکردی، پای صحبت کدومشون نشستی؟ کدوم شاگردوشونو دیدی؟ دیدی بسیجی های ما چقدر عاشق عزه و لبنانن اینا صد برابر عاشق عربستانند، و آرزشون اینه که دوباره خلافت عربستان بر دنیا چیره بشه
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 16:17
سالار123 - کوالالامپور - مالزی
hamed-irooni - سیستان - ایران: چی می گی تو! علمای شیعه گند زدن به مملکت بازم چه رویی دارید شما. اعتباری برامون نمونده، ملت نان شب ندارند بعد علمای شیعه شما پول می ریزند به جیب حسن نصرالله ووو. بابا بی خیال. علمای اهل سنت چه بدی به شما کردند. این شما هستید که ترور علمای اهل سنت ایران شده افتخاراتون. بی خیال. آدم می مونه از چی بگه وقتی پروندتون سیاه سیاهه.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 16:36
اسب آتش - سیدنی - استرالیا
اینم عاقبت همیشه تکرار پذیر اشغال خلافت در سقیفه بنی ساعده که عربده کشهای تازه وارد بجای جا انداختن تدریجی اصول دینی و تشریح فهم آن/رو به کشور گشائی به اسم دین کردند.لعنت بر خائنین اولیه به عترت پاک رسول.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 16:52
goosfand - نیویورک - آمریکا
دمت گرم؛ روزی برسه که .. این ....-های تاریخی شبه جزیره منحوس کثیف رو بدید دستشون تا دنیا بهار شه
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 15:38
TEHRANNN21 - تهران - ایران
این دیگه نیازی به گفتن نداره، همین شبکه‌های تکفیری کلمه و نور.. که تفرقه طلب از ابوظبی ۲۴ ساعته میشینه میبینه و باعث شده مغزش از کار بیفته و بشه یک تکفیری هار وحشی هم پولش از عربستان میاد./[ تفرقه طلب- ابوظبی].برو جلیقتو منفجر کن حداقل از شرت تو این سایت راحت بشیم:)) اینقدر هم خودتو به اهل سنت نچسبون، تو این سایت دیگه همه میدونند از همون سلفی تکفیری‌های وحشی و هار هستی‌، حتی از کامنت‌هات پیداست از اونها هم بد تری...
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 17:12
batistuta - تهران - ایران
رزم جو ، بی پدر و مادر اون آمریکای بی همه چیز هست که ایران رو به خاطر وقایع 11 سپتامبر محکوم و اموالش رو مصادره کرد.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 17:12
آرمان شهر من - استهبان - ایران
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی .. نوکر سر سپرده عربستان در سایت ایرانیان uk
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 18:05
hamed-irooni - سیستان - ایران
سالار123 - کوالالامپور - مالزی دوست عزیز کسی بدنبال ترور نیست، ترور افتخار نیست، نمی دونم از کجای حرفای من کلمه ترور کردن رو درآوردید؟ احتمالا این دیدگاه به خاطر تحمل نکردن نظراتی که شاید اندکی با نظر شما تفاوت داره باشه که کلا قضیه رو یه چیز دیگه برداشت می کنی.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 20:08
iran111 - شیراز - ایران
سالار123 - کوالالامپور - مالزی >شما خودت از عربستان خط میگیری باید هم بگی‌ بی‌خیال بابا،حامد ایرونی‌ هم هیچ بی‌ احترامی به علمای اهل سنت نکرد فقط گفت عربستان با هزینه خودشون اونها را برای جلسات میبرند ،که جای شکی نداره. حکومت ایران همه کاراش اشتباه باشه در مبارزه با سلفیها کارشون خیلی‌ درسته.به علمای اهل سنت هم در ایران کسی‌ کاری نداره ولی‌ اگر از وهابیون باشه نیازی به ترور نداره در ایران با احترام سرش میره بالای دار! شما هم زیاد جوش نزن در غیر این صورت مثل همین سلطنت طلب- ابوظبی رسوا میشی‌.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 19:58
hamed-irooni - سیستان - ایران
سالار123 - کوالالامپور - مالزی آقای عزیز اینقدر تند و احساساتی صحبت نکن، اصلا علمای شیعه کلا فاسد، این منطق دلیل بر پاک بود علمای سنی هست؟ اصلا میدونستی با همین منطق انقلاب شد؟ گفتند شاه کلا فاسد، آیا فساد شاه دلیل پاک بودن آیت الله میشه؟
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 20:04
سرسره - اهواز - ایران
همه فسادها وبدبختیهای خاورمیانه تعصب دینی ومذهبی به هرشکل هست تا وقتی اخوندهای متهجر سنی وشیعه برعقلهای مردم حکومت میکنند همین اش وهمین کاسه هست
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 02:11
سالار123 - کوالالامپور - مالزی
دوستان معذرت می خوام. احساسی نظر دادم. به امید ایرانی آزاد و آباد. شاد باشید
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 02:56
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
مالکی نوکر خامنه‌ای ، جنایاتش بر همه کس معلوم است. ۴ برابر ایران نفت میفروشه پس چرا خسارت جنگ رو نمیده؟
دوشنبه 1 ارديبهشت 1393 - 14:16
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.