«تماس تلفنی» تعدادی از زندانیان بند ۳۵۰ اوین با خانواده های خود

گزارش ها حاکی است که به دنبال واکنش ها به خبر «حمله» به زندانیان بند ۳۵۰ اوین و مجروح شدن شماری از زندانیان، پنج زندانی بند ۳۵۰ در تماس تلفنی با خانواده های خود گفته اند که مسئولان پزشکانی را برای معاینه مصدومان به زندان اورده اند.

به گزارش «کلمه»، عماد بهاور، حسن اسدی زیدآبادی، عبدالفتاح سلطانی، داور حسینی و امین چالاکی پنج زندانی هستند که شامگاه شنبه ۳۰ فروردین از زندان اوین با خانواده های خود تماس گرفتند و از حال خود خبر دادند.

طبق این گزارش این زندانیان گفته اند:«مسئولان زندان پزشکانی را برای معاینه زندانیان آسیب دیده به محل آورده اند.»

در حالی خبر تماس پنج زندانی با خانواده های  خود منتشر شده  که شماری از خانواده‌های این زندانیان روز شنبه با تجمع مقابل دادسرای انقلاب اسلامی تهران خواستار اطلاع رسانی مقام‌های قضایی درباره وضعیت زندانیان شده‌اند.

خانم مراد پور مادر داور حسینی وجدان، از زندانیان سیاسی بند ۳۵۰ در گفت گو با رادیو فردا از مراجعه این خانواده ها به دادستانی خبر داده و گفته بود :«نماینده دادستانی نیز گفت قرار است به زندانیان اوین برود و پس از بررسی وضعیت  (زندانیان بند ۳۵۰) به ما خبر بدهد.»

گزارش ها حاکی این تجمع روز شنبه بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ برگزار شده است و خانواده ها با در دست داشتن عکس ها زندانیان خواستار اطلاع از وضعیت زندانیان شده اند.

در همین زمینه،  شورای هماهنگی راه سبز امید، در بیانیه ای از مقام‌های مسئول در دستگاه قضایی و سازمان‌ زندان‌ها خواسته که امکان بررسی و پیگیری کمیته‌ا‌ی حقیقت‌یاب را در مورد حادثه‌ی اسف‌بار اخیر، فراهم کنند.

محمدرضا تابش، نماینده مجلس ایران نیز به «تدبیر» گفته هیاتی از نمایندگان مجلس مساله «ضرب و شتم» زندانیان بند ۳۵۰ اوین را بررسی خواهد کرد.

در همین حال به گزارش «کلمه» ۱۰ نفر از زندانیان اوین که بعد از وقوع درگیری روز پنج‌شنبه به انفرادی  منتقل شده بودند، به بند عمومی بازگردانده شدند. طبق این گزارش این ده از جمله زندانیان هستند که در جریان «حمله» به زندانیان بند  ۳۵۰  آسیب کمتری دیده بودند.

پیشتر  کلمه گزارش داده بود که  ماموران  ۳۲ زندانی بند ۳۵۰ را روز پنجشنبه با عبور دادن « آنها از میان تونل باتوم و ضرب و شتم شدید همراه بود» به سلول انفرادی منتقل کردند.

«کلمه» روز شنبه نوشته است: با بازگشت این ده زندانی مشخص شده است که «همه زندانیان منتقل شده به انفرادی های بند ۲۴۰ در اعتصاب غذا بوده اند و زندانیانی که هنوز در سلول های انفرادی هستند و بازگردانده نشده اند، همچنان در اعتصاب غذا به سر می برند و خواستار توقف قانون شکنی ها و بازگشت به بند عمومی هستند.»

+15
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.