آقای شهردار از یارانه 45 هزار تومانی انصراف داد، اما پاداش 45 میلیون تومانی اش باقی ماند!

«با توجه به سعی و تلاش شهردار و مدیران شهرداری در تحقق بودجه سال 1392 شهردار و هم‌چنین اجرای طرح‌های عمرانی و شهرسازی با پرداخت مبلغ 450/000/000   ریال به آقای مهندس علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز و مبلغ 90/000/000 ریال به هر کدام از معاونین و مبلغ 54/000/000 ریال به هر کدام از مدیران مناطق 9 گانه و مدیران ستادی و مبلغ 18/000/000 ریال به هر کدام از معاونین مدیران مناطق 9 گانه شهرداری و مدیران ستادی تحت عنوان پاداش عملکرد سال 1392 موافقت گردید»؛ این قسمتی از متن مصوبات شورای شهر شیراز در جلسه 24 اسفند 1392 است یعنی در روزهای آخر سال گذشته که رسانه‌های استان عمدتا نیمه تعطیل بودند.

به گزارش انتخاب به نقل از شیرازه؛ اگرچه رویه غلط اعطای پاداش به شهردار از سال‌هایی شروع شد که اصلاح‌طلبان بر کرسی شورا و شهرداری نشسته بودند و شورای دوم باب این رفتارها را گشود، اما حالا که اصول‌گرایان بر مسند کار قرار گرفته‌اند، جای تعجب است که چرا باید طرح اعطای پاداش به شهردار، آن هم با قید «دو فوریت»! به شورا آورده شده و در نهایت شورا به آن رای مثبت دهد. چه فوریتی در کار بوده است که این‌گونه این طرح به شورا آورده شد و در کنار طرح جنجالی احداث برج 25 طبقه به تصویب رسید؟ تعجب زمانی پررنگ‌تر می‌شود که مجموع ارقام اعطایی به مدیران شهرداری بر اساس این مصوبه بالغ بر سیصد میلیون تومان می‌‌گردد؛ رقمی کلان که شاید در بودجه درشت شهرداری گُم باشد اما در این‌که این رقم معنایی قابل توجه در اثبات دور شدن مدیران شهرداری و اعضای شورا از مولفه‌های انقلابی‌گری دارد، شکی نیست؛ مولفه‌هایی که قطعا یکی‌ از آن، خود را بدهکار مردم دانستن است.

اما این نقاط ابهام و البته حیرت‌آمیز، همه ماجرا نیستند. این روزها مردم ایران و استان و شیراز در حالی درگیر ثبت نام برای دریافت یارانه هستند و در حالی دولت و صدا و سیما تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده‌اند تا مردم از دریافت یارانه انصراف دهند که یک تناقض بسیار معنادار در شیراز رخ داده است؛ «شهردار شیراز از دریافت یارانه انصراف داد» پاک فطرت چند روز قبل که از هم‌گرایی مردم در حمایت از سیاست‌‌های دولت قدردانی می‌کرد گفته بود: «با انصراف از دریافت یارانه، این اعتبارات، به ملت بازمی‌گردد و دولت می‌تواند برای رونق اقتصادی در بخش‌های خدماتی، رفاهی و زیرساخت‌های کشور هزینه کند». اما فارغ از بحث‌های قانونی و گفتمانی، این سوال مطرح می‌شود که آیا شهردار کلان‌شهر شیراز، شهردار سومین حرم اهل بیت انصرافش را از دریافت یارانه 45 هزار تومانی رسانه‌ای می‌کند و این کار را «بازگشت اعتبارات به ملت» می‌داند حاضر است از 45 میلیون تومان از اعتباراتی که باید مشکلی از مشکلات شهر را حل کند، انصراف دهد؟ مردم منتظرند او و همکارانش که آن‌ها هم انصراف از یارانه را رسانه‌ای کردند، بازگشت مبلغی بالای 300 میلیون تومان به اعتبارات مردم شیراز را مطرح کنند. طنز تلخی که این روزها در کلام مردم کوچه و بازار مطرح است این است که مدیرانی که به برکت خون شهدا از حقوق و مزایای مُکفی برخوردارند چرا از مردم می خواهند در سایت رفاهی ثبت نام نکنند؛ مثلا آقای شهردار بجای انصراف از 45 هزار تومان یارانه از پذیرش 45 میلیون تومان پاداش انصراف دهد! و اصولا این انصراف در کنار پذیرش این پاداش قابل افتخار است؟ آن هم در سالی که «مدیریت جهادی» باید محور فعالیت‌های مدیران باشد.

یک سوال مهم در مقابل همه دلسوزان این شهر قرار دارد. آن‌ها اگرچه عملکرد شورائیان در این مصوبه را اقدامی عجیب، غیرانقلابی، غیرجهادی، غیرعادلانه می‌دانند - حتی اگر جنبه قانونی هم داشته باشد - اما با همه این‌ها از خود می‌پرسند؛ آیا شهردار حاضر است نه از «خیــر» که از «شــر» این 45 میلیون تومان بگذرد و التزام عملی اش به شعار سالی که از سوی حضرت آیت الله خامنه ای مطرح شده را نشان دهد؟ باید منتظر ماند.

+150
رأی دهید
-17

shahramareia - تهران - ایران
لطفا منفی ندید همه بشناسند دزدان چپاولگر کشور را
شنبه 30 فروردين 1393 - 14:11
new idea - لندن - انگلستان
برن بمیرن همشون بابا..خسته شدیم اینقدر گفتیم و هیچ که هیچ
شنبه 30 فروردين 1393 - 14:34
بت شکن - مونترال - کانادا
اشاره به برج ۲۵ طبقه آی‌ که در این گزارش شد مربوط به ساخت و ساز حداد عآدل و شرکا است که میخواهند برج ۲ قلوی ۲۵ طبقه‌ای در قصر و الدشت شیراز بسازند که هزینه پروانه ساخت آن‌ از طرف شهردای ۱۰ میلیارد تومان تعیین شده بود. ولی‌ خیلی زود آقای حداد عآدل و شرکا این رقم را به یک میلیارد کاهش دادند که با اعتراض شهردار و شهرداران کلیه مناطق شیراز روبرو شدند و این پروژه الان ۲ سال است که روی زمین مانده. احتمالا با بده و بستان چنین پاداش هایی کلیه مشکلات به خیر وخوشی حل و فصل گردیده, صلواتی هم فرستاده و پروژه شروع به کار خواهد کرد!!
شنبه 30 فروردين 1393 - 19:17
رجب علی - تگزاس - امریکا
میگم چرا دادن پاداش برای شهرداران و مدیران با چنین مبالغی قانونی باشد ؟و چرا قانونی برا سقف پاداش ها نمی گذارند و یا پرداخت هرگونه پاداش را مقید به تصویب مجمع عمومی نمیکنند . تا شیفتگان خدمت پا جلو بزارن نه تشنگان قدرت و ثروت. البته پرواضح است که چرا؟
شنبه 30 فروردين 1393 - 20:09
klopatra7 - دوسلدورف - آلمان
اینها چه غلطی میکنن که حالا جایزه هم میخوان. چه جیب گشادی دارند که بیش از سی ساله که می دزدند و هنوز پر نشده. یارب مباد آن که گدا معتبر شود.
شنبه 30 فروردين 1393 - 20:11
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
این مملکت یک مشکل اساسی‌ داره. وقتی‌ از اون بالا همه دارن میخورن و می‌چاپن، بعدا یه شهردار زپرتی نخوره؟ اون هم با خودش میگه همه دارن میخورن من هم میخورم. یه پلیس هم که باید مجری قانون باشه وقتی‌ می‌بینه بالاتر از خودش دارن میخورن، با خودش میگه اگه من نخورم خرم. پس این یک واکنش زنجیره ایه که در اون مملکت رخ میده. زمان اول انقلاب چه کسانی‌ رو به علت دزدی بیت‌المال و فساد مالی که اعدام نکردن. الان خودشون دارن ۱۰۰ برابر که کمه ۱۰۰۰ برابر دوران پهلوی می‌چاپن و میخورن.
شنبه 30 فروردين 1393 - 19:25
داماهی - بندرعباس - ایران
مملکت بلبشو ودزدبازارهمین است دیگه 45میلیون میگیرند 45هزار میبخشند منت هم میگذارند نیست ونابودگرددحکومت آخوندی.
شنبه 30 فروردين 1393 - 20:56
nassau - مالاگا - اسپانیا
دیگه دوستان هر دفعه نوبت یه سری است، حالا هم قرعه به نام اینا افتاده.
شنبه 30 فروردين 1393 - 20:59
smart292 - ونکوور - کانادا
از آن مامور شهرداری گرفته تا آن خود شورای شهر و شهردار همه پول میگیرند و دزدی میکنند و می‌‌چاپند . آیا این جواب شورش سال ۵۷ نیست که به خیبانها ریختید ، و این وضع را بوجود آوردید ، آیا شما نبودی که رفتید پای صندوق رای و آری گفتید حتی عکس خمینی هم در ماه دیدید و به جای این خرافه پرستی‌های دینی باید جلوی‌شان می‌‌استادید ، ولی‌ دیگر دیر شد و این شورش سال ۵۷ ایران را به نابودی کشانده است. پس اگر میخاهید وضع درست شود سال ۲۰۱۴ یا ۱۳۹۳ سال سرنگونی جمهوری اسلامی است برای ابد.
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 01:00
yashainiran - ایران - ایران
عوضش کلیه مزایای همکارانم را در سال 92 به راحتی بالا کشیدند مانند هزینه های حق تغذیه، مسکن، پاداش ارزشیابی و اضافه کار که کلاً 1 میلیون هم نمی شد
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 06:55
mohfaza - تهران - ایران
یکی نیست بپرس از این آقایان چرا اصلا شما یارانه ثبت نام کرده اید مگر شما کم حقوق و مزایا دارید که از خیر 45 هزار تومان نگذشته اید آنوقت از مردم زحمت کش که کل حقوقشان به 700 هزار تومان نمی رسد می خواهند بگذرند و یارانه نگیرند بعد هم تبلیغ می کنند که آقای شهردار یارانه را پس داده است ببخشید ببخشید غلت زیادی کرده که تاکنون یارانه می گرفته
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 11:48
skyblue - خوزستان - ایران
آقای بذرپاش و رسایی کدام گوری هستی که اینها کشور را به غارت بردند
یکشنبه 31 فروردين 1393 - 21:05
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.