ایران: هواپیمای آمریکایی حامل یک هیات عالی رتبه از غنا بود

به دنبال گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» در خصوص فرود یک هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز جمعه ۲۹ فروردین ماه اعلام کرد این هواپیما حامل یک هیات عالیرتبه از غنا بوده و هیچ یک از خدمه آمریکایی نبوده اند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی،‌ایرنا، مرضیه افخم در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر فرود یک فروند هواپیمای آمریکایی در فرودگاه مهرآباد گفته است: این هواپیما حامل یک هیات عالی رتبه از غنا بوده که براساس اعلام دولت این کشور، هواپیمای یادشده در مالکیت آمریکا و در اجاره ریاست جمهوری غنا است.»

روزنامه نیویورک تایمز روز پنجشنبه گزارش داده بود که صبح روز سه شنبه یک هواپیمای آمریکایی متعلق به بانک «یوتا»‌ در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست.

این روزنامه در گزارش خود از فرود «مهمانی ناخوانده» در تهران خبر داده و نوشته بود که  هواپیمایی که پرچم کوچک ایالات متحده روی دم آن دیده می‌شد و در قابل رویت‌ترین منطقه باند فرودگاه مستقر شده بود.

 این در حالی است که سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در خصوص سرنشینان این هواپیما گفته است: مسافران این هواپیما شامل هیاتی از مقام های غنایی بودند که ریاست آن را برادر رییس جمهوری این کشور به عهده داشت و هیچ یک از خدمه آن آمریکایی نبودند.

به گفته خانم افخم این هیات غنایی برای پیگیری توافقات انجام شده در سفر ۲ سال پیش رییس جمهوری این کشور به ایران، به تهران سفر کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزوده است: این هیات غنایی پس از دیدار و گفت وگو با شماری از مقام های کشورمان از جمله حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه، روز گذشته (پنجشنبه) تهران را ترک کرد.

در همین زمینه پیشتر در  روز جمعه نصرالله منصوری شیرازی، مدیرکل فرودگاه مهرآباد، گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» در خصوص فرود یک هواپیمای آمریکایی در این فرودگاه را تکذیب کرد.

به گزارش خبرگزاری «تسنیم» مدیرکل فرودگاه مهرآباد گفته بود: «پرواز غریبه به این شکل یعنی آمریکایی را نداشته‌ایم. اگر هم بوده به این اسم چنین چیزی را نداشته‌ایم که به این شکل گفته شده بیاید و وارد فرودگاه شود».

به گزارش نیویورک تایمر بانک «یوتا» صاحب بیش از هزار فروند هواپیماست.

+12
رأی دهید
-21

Dook - دبي - امارات
چهل سأله مردم رو سر کار گذاشتن همش پوچه اینا دروغ براشون مثل آب خردنه . سیاست امروزه نه دین داره نه پدر و مادر
شنبه 30 فروردين 1393 - 06:36
mehrdad58 - لندن - انگلیس
چقدر مردم ما بد شدن، چقد ما ایرانیا بد بخت و بی‌ فرهنگ شدیم بده انقلاب. واقعا همهٔ اون زحمات پهلوی رو به باد دادیم رفت با دستان خودمون.
شنبه 30 فروردين 1393 - 09:57
Jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
اسلام اینها از نام آمریکا خوف و ترس داره. عجب اسلام قدرتمندی ..زرشک
شنبه 30 فروردين 1393 - 10:42
Jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
این خانم کلاغ سیاه هم هرروز میگه این کار غیرقانونی و آن کار بی اساس است. به جایی هم دستشون بند نیست. بیش از 30 به دنیا فحش دادید و شعار مرگ بر این کشور و آن کشور دادید چی عایدتان شد؟؟؟؟ ساست یعنی زرنگی و زیرکی ، نه فحش و ناسزاگویی .
شنبه 30 فروردين 1393 - 11:57
alibabatabrizi - تبريز - ايران
آای وای‌ای وای هواپیمایی تو مهرآباد نشسته رو دمش عکس پرچم آمریکاست .دستو پاچه شدن .خاک بر سرتان طالبان از شما روشن فکر تر است .چقدر شما‌ها متهجن و ارتجاعی هستید واقعان شاه راست میگفت .که من میترسم برم ولی‌ کشور دست ارتجاع بیفتد که افتاد خر منه ایی از طالبان هم ارتجاعی تر هست.
شنبه 30 فروردين 1393 - 18:16
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.