مطهری: برای روشن شدن حقیقت، زندانیان با خانواده‌هایشان ملاقات کنند

درحالی که مسئولان سازمان زندان ها گزارش ها درباره «حمله» به زندانیان بند ۳۵۰ اوین را تکذیب کرده اند، علی مطهری، نماینده مجلس می گوید،‌ برای روشن شدن حقیقت می بایست اجازه داد تا این زندانیان با خانواده های خود ملاقات کنند.

رسانه های اصلاح طلب و خانواده های زندانیان سیاسی در ایران روز پنجشنبه ۲۸ فروردین ماه از «حمله نیروهای امنیتی» به زندانیان بند ۳۵۰ اوین و همچنین مجروح شدن دست کم «۳۰ زندانی» خبر دادند.

طبق این گزارش ها چهار تن از این زندانیان به بیمارستان منتقل شده اند.

به دنبال انتشار گسترده خبرهای و گزارش ها در خصوص «حمله به زندانیان بند ۳۵۰ اوین»  و واکنش های بین المللی به این خبرها، مقام های مسئول امور زندان های ایران و استان تهران این گزارش ها را رد کرده اند.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، ایلنا،  غلامحسین اسماعیلی، رئیس سازمان زندانها ایران گزارش ها در خصوص  «ضرب و شتم» زندانیان بند ۳۵۰ را رد کرد.

در همین زمینه سهراب سلیمانی، مدیر کل زندان های استان تهران،‌ روزجمعه ۲۹ فروردین ماه گفته است:« هیچ گونه درگیری و ضرب و شتمی بین ماموران و زندانیان روی نداده است.»

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، ایرنا،  اما با این حال مدیر کل زندان های استان تهران اذعان کرده است: « تنها یک بازرسی ساده انجام شده که این بازرسی به صورت ماهانه و نوبه ای انجام می شود.»

از سوی دیگر، علی مطهری،‌نماینده اصولگرای مجلس ایران گفته است:«کسانی که این اتفاق را تکذیب می کنند اجازه دهند خانواده های این زندانیان با آنها ملاقات کنند تا حقیقت روشن شود.»

به گزارش وب سایت «قانون» علی مطهری در یادداشت کوتاهی تصریح کرده است:«لااقل خانواده های این زندانیان سیاسی باید در جریان قضیه قرار بگیرند و اگر برخی از آنها به بیمارستان منتقل شده‌اند اجازه ملاقات به خانواده هایشان داده شود.»

این نماینده مجلس اضافه کرده است:« معلوم نیست چرا شدت عمل نشان داده شده و عده ای مصدوم و عده ای به زندان انفرادی منتقل شده اند. شاید برخی نهادهای اطلاعاتی موازی وزارت اطلاعات برای ایجاد مشکل برای دولت جدید دست به این اقدام زده اند. به هر حال در اینجا قوه قضائیه، وزیر دادگستری و وزیر اطلاعات مسئولیت دارند و باید پاسخگو باشند و رئیس جمهور هم باید از حقوق شهروندان دفاع کند.»

 علی مطهری با این حال گفته است که مساله برخورد با زندانیان بند ۳۵۰ اوین در مجلس پیگیری  و در این زمینه از وزیر دادگستری  سوال خواهد کرد.

وب سایت کلمه در خصوص «حمله به زندانیان بند ۳۵۰ اوین» در روز پنجشنبه نوشته بود که  ماموران مهاجم به بند ۳۵۰ زندان اوین «عوامل اطلاعات سپاه، وزارت اطلاعات و بیش از یکصدنفر از سربازان گارد سازمان زندان‌ها» بودند.

طبق این گزارش  «تهاجم » روز پنجشنبه « در پی اعتراض و مقاومت زندانیان در برابر برنامه خشن بازرسی به وقوع پیوست و بیش از پنج ساعت به طول انجامید. ماموران از کلیه عملیات خود فیلم و عکس تهیه کرده‌اند».

به نوشته کلمه، «شدت برخورد و خونریزی در بند ۳۵۰ به حدی بود که در هنگام انتقال زندانیان مجروح به انفرادی و بهداری زندان، مینی بوس حامل آن‌ها خونین شد. همچنین محوطه هواخوری این بند نیز به خون زندانیان آغشته شد».

گزارش ها حاکی است که ۳۰ تن از زندانیان بند ۳۵۰ اوین به سلول های انفرادی منتقل شده اند.

+36
رأی دهید
-0

hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
لعنتی ها ٬ وحشی های بی سروپا ٬ کثافتهای آشغال ٬ آخه این بدبختهای بی دفاع که زندان بودنشان هم به ناحق می باشد چه گناهی کرده اند که وحشیانه بهشون حمله کردید و ضرب وشتم شان کرده اید این کارهای شما یاد شکنجه های بعثی ها را که تونل باتوم تشکیل می دادند و اسرای بی دفاع ایرانی را وحشیانه می زدند در اذهان زنده می کند شما ها از هر حیوان وحشی ٬ وحشی تر هستید انشا ا.. به زودی زود تواص این وحشی بازی هایتان را به بدترین شکل پس خواهید داد دور
جمعه 29 فروردين 1393 - 21:17
رجب علی - تگزاس - امریکا
واقعا اینا پیرو علی ابن ابی طالب هستند که میگفت از غذای من به ابن ملجم داده اید .عجب صبری خدا دارد . این کدام اسلامه نمیدانم اما میدانم اگه اسلام غیر از اینه چرا هیچکدام از مراجع واکنشی نشان نمیدن ؟ و با سکوتشان تایید میکنند
جمعه 29 فروردين 1393 - 23:50
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
دوست عزیز رجب علی - تگزاس- آمریکا. کدوم مراجع ؟ مرجعی که سرش توی آخور بیت المال است واکنش نشون بده؟ هر کدوم ازاین به اصطلاح مراجع به نوعی برای خودش بخوربخور راه انداخته مثلا مکارم سلطان شکر ٬یزدی صاحب کارخونه های لاستیک سازی ٬نوری همدانی صاحب نمایندگی خود خوانده کاترپیلار آمریکا توایرانه و الی آخر وازطرفی آقازاده هاشون هم که دارند مملکتو و منابعش رو می چاپند ومی برند ازشون چه انتظاری داری زمان شاه اگه صداشون درمی اومد به خاطر این بود که شاه اجازه نمی داد اینها از منابع مملکت وحقوق ملت دزدی کنند علاوه بر اون شاه انسان بود وبه احترام مثلا مرجع بودنشون برخوردی درمقابل زبان درازی های اینها نشان نمی داد حالا شما میخوای اینا ازاینهمه سو استفاده از بیت المال دست برداشته واعتراض بکنند خودشون دستور این سرکوبها وخفقان رو صادر می کنند البته به جز تعداد انگشت شماری مانند آیت ا.. دستغیب وصانعی وبیات که همیشه به این ستمگری ها معترضندوبهای ایستادگیشونو هم می پردازند
شنبه 30 فروردين 1393 - 00:48
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.