امکان تغییر برنامه امتحانی مدارس بریتانیا در ماه رمضان

با توجه به همزمانی امتحانات دوره دبیرستانی بریتانیا با ماه رمضان، معلمان در این کشور برای رفاه حال دانش‌آموزان خواستار تغییر در زمان و نحوه برگزاری امتحانات شدند.

انجمن صنفی آموزگاران و اساتید بریتانیا می‌گوید روزه‌داری دانش آموزان مسلمانی که از طلوع تا غروب آفتاب مجاز به خوردن و آشامیدن نیستند می‌تواند بر نتایج امتحانات آنان به شدت تاثیر بگذارد.

در حال حاضر گفت و گو برای یافتن راهکاری به منظور کمک به دانش آموزان مسلمان ادامه دارد.

از جمله راه‌هایی که توصیه شده، کم شدن تعداد امتحانات برنامه‌ریزی شده برای یک روز و برگزاری امتحان درس‌های دشوار مانند انگلیسی و ریاضیات در ساعات صبح و هنگامی است که دانش آموزان روزه دار توان تمرکز بیشتری برای پاسخ گویی به سئوالات دارند.

عبدول چودری، عضو شورای مسلمانان بریتانیا با اشاره به اینکه هر فرد ۱۶ ساله‌ مسلمانی که توانایی روزه گرفتن دارد از نظر شرعی موظف به روزه داری است، گفت که این قاعده شامل دانش آموزان مسلمانی هم می‌شود که باید امتحانات دوران دبیرستان را در همین ماه بگذرانند.

آقای چودری همچنین گفته است که روزه داشتن دانش آموزی که بدون خوردن آب و غذا در جلسه امتحان حاضر می‌شود قطعا بر نتیجه امتحان او تاثیر می‌گذارد.

مایکل ترنر، رئیس شورای تنظیم امتحانات نهایی دبیرستان گفته است: "ما در حال مشاوره برای تدوین جدول زمانی مناسبی برای امتحانات سال ۲۰۱۵ هستیم."

+26
رأی دهید
-38

آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
این رفتار متسامحانه ی مردم انگلستان قابل تقدیره. احترام به عقاید دیگران، هرچند اون عده برای عقاید و نظرات ما احترامی قائل نباشند.
جمعه 29 فروردين 1393 - 12:13
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
واقعا باید تدبیری بیاندیشند درس خواندن بیشترین انرژی را میبرد حال امتحان هم باشد و طرف با آن سنّ و سال روزه هم داشته باشد.
جمعه 29 فروردين 1393 - 13:17
motalleb - یوتبوری - سوئد
همه میدانیم که انگلستان این امتیازات را بی مورد در اختیار شهروندان مسلمان نمیگذارد مگر اینکه برای آینده برنامه خاصی دارد .
جمعه 29 فروردين 1393 - 14:20
واقع بین ایرانی - هامبورگ - المان
انجام و اجرا این برنامه درانگلستان تعجب اور نیست. زیرا اولا خانم کوئین بادعای خودش از نوادگان و از سلاله پاک رسول خدا است و بدلیل در امد های بالائی که توریست های مذهبی یعنی کسانیکه سالیانه بمکه جهت حاجی شدن دارد از در امد نفت بالاتر است و این اقایان انگلیسی های خون سرد بدلیل دور اندیشی در صدد ساختن یک خانه مشابه در لندن یا در انگستان هستند تا اگر بهر علتی در اینده نه چندان دور شنیدید که عربستان بدلیل امدن زلزله با خاک یسان شده و همزمان بدلیل دوست داشتن یا علاقمندی یا نسبیت های خانوادگی خاندان کوئین با ال رسول طی یک معجزه ای خانه کعبه در سر زمین کوئین سر در اورد .لذا لازم است زمینه کار ها از هر جهت قبلا فراهم شود که این تصمیم یکی از همان برنامه هاست.بابا. عزیزو نازنین.این اقایان انگلیسی ها پدر خوانده مسلمان ها هستند.زیاد تعجب نکنید
جمعه 29 فروردين 1393 - 14:59
Ramsey - بورنموث - انگلستان
تو کامنته هموطنی معانی و واژه ها همدیگر رو با مشت و لگد لت و پار کردن!،یعنی چی به عقیده ای احترام بذاری هر چند اون این کار رو نکنه؟!!!اگر بحث اخلاق هست که مطمعنا خارج حوزه شعور و خرد نمیتوان تعریفی از کمیته یه کاره اخلاقی اراءه داد،من مخصوصا به عنوانه یه ایرانی که کشورم صد ها سال هست از ذاته پلیده اسلام ضربه ها دیده نه تنها هیچ احترامی به این نادانیه مخوف نمیذارم که با هجمه و حمله به اون میخوام ریشه اش تو جان و ذهنه مردمه وطنم خشک بشه..
جمعه 29 فروردين 1393 - 16:00
بهرام2012 - تهران - ایران
1از6= برغم هزارچهره بودن انگلیسی ها و آثار شوم نفوذ آنان در ایران بخصوص در دوران قاجاریه و برغم آنکه من شخصاً اعتقاد دارم یک خانواده مسلمان میباید خودش آموزش لازم را به فرزندان بدهد و آنها را متقاعد کند که در زمان امتحانات روزه نگیرند ، اما این رفتار موذیانه انگلیسی ها نیز برای متعصبین میتواند قابل تقدیر باشد ولی با تاکید میگویم خداوند اصلاً و در هیچ کجا چنین مقررات غیرمنصفانه و سختگیرانه جهت روزه گرفتن برای مخلوقاتش مطرح نکرده است و این مقررات روزه که به مسلمانان و بخصوص به ما شیعیان تحمیل میشود فقط ناشی از تفکرات یک مشت آخوند ابله است که طی قرن ها با مقاومت درقبال همه حرکت های برخی آزادیخواهان بمنظور آگاهی دادن و باسواد کردن ملت ها ،
جمعه 29 فروردين 1393 - 17:45
بهرام2012 - تهران - ایران
2از6= سعی نموده اند خودشان را بعنوان یگانه مفسران قرآن کریم و یگانه ارائه دهندگان مقررات دینی و فقهی به ملت ها تحمیل کنند که در نتیجه اینگونه سختگیری ها رواج و گسترش یافته و بشکل امروزی درآمده است درحالیکه از اساس با اسلام و مسلمین امروزی متضاد و متفاوت میباشد. آنچه آخوندهای بی وطن سعی بر رواج آن دارند همانا برخی مقررات و رفتارهای مربوط به نزدیک هزاروپانصدسال قبل است و کمترین تجانس و همگرائی با انسان امروز و جوامع امروزی و دانش و تکنولوژی امروزین بشر ندارد. واقعا هرچه گشتم مثلاً نتوانستم دلیل مستندی بیابم مبنی براینکه چرا انسان امروزی میباید مجبور شود
جمعه 29 فروردين 1393 - 17:45
بهرام2012 - تهران - ایران
3از6= بامدادان کله سحر و در عمیقترین وقت خواب بیدار شده نماز بخواند و بعد دوباره بخوابد؟؟!!!... خب هزاروپانصد سال قبل که نه برق بود و نه کار و مسئولیت خاصی با برنامه و ساعات معین، مردم تشویق میشدند با بیدار شدن زود و آب به سر و روی زدن و پریدن خواب به دنبال رزق و روزی بروند درحالیکه انسان امروزی نیازی به این ندارد.....هرگز نتوانستم دلیل مستندی بیابم مبنی براینکه چرا در هر حال برای نماز خواندن میباید به آن طریق که آخوندها میگویند وضو گرفت؟ غیراز این است که هزار و پانصد سال قبل در کویر و صحراهای مکه و مدینه بجز چند چاه آب به فاصله صدها کیلومتر از یکدیگر چیزی نبود؟؟ و میباید در مصرف آب بشدت صرفه جوئی میشد؟؟
جمعه 29 فروردين 1393 - 17:46
بهرام2012 - تهران - ایران
4از6= آیا انسان امروزی هم با داشتن آب گرم در منزل و حمام تمیز نمیتواند بعداز یک دوش گرفتن به نماز بایستد؟؟ چرا؟؟ و صدها و صدها سئوال بسیار ساده ولی تلخ که همه ثابت میکنند این ادعاهای آخوندها از هر وجه شیعه و سنی آن اصلا موافق حال و روز جوامع انسانی قرن حاضر نیست و به همین علت نیز میگویم در هرکجا در طول تاریخ هر مرام و عقیده تحمیلی وقتی تمام قد در مقابل اراده ملت ها و تکنولوژی و رفاه قرار گرفت و بویژه آزادی را از مرم سلب نمود بی تردید در مقابل آزادگی و آزادیخواهی شکست خورده و برای ابد نابود خواهد شد و متاسفانه این سرنوشت اسلامی است که آخوندها طی سی و پنج سال اخیر بر ملت شریف ایران تحمیل کرده اند......
جمعه 29 فروردين 1393 - 17:47
بهرام2012 - تهران - ایران
5از6= خودتان ببینید و مقایسه کنید. در قبل از فاجعه بهمن1357هر ایرانی حتی عرق خورهای حرفه ای در ماه رمضان و صفر و محرم ترک عادت کرده و به احترام عقاید خویش از صرف الکل خود داری مینمودند اما امروز میبینیم دوماه مانده به ماه رمضان یا صفر یا محرم دیگر یافتن یک لیتر عرق برای طالبین آن به کاری سخت بدل میشود زیرا همه طالبین که تعداشان هم صدبرابر بیشتر شده پیشاپیش بازار سیاه تحت کنترل وزرات اطلاعات و سپاه و بسیج و ناجا را خالی میکنند و هرچه هست میخرند تا با خیال راحت مراسم تاسوعا و عاشورای خود را در ویلاها یا منازل برگزار کنند و صبحگاهان هم خرج بدهند و سینه بزنند؟؟؟؟.........این است نتیجه بلاهتی که ملاها و مکلاها ندانسته مرتکب شدند
جمعه 29 فروردين 1393 - 17:47
بهرام2012 - تهران - ایران
6از6= و از این بابت میباید سپاسگزارشان شد زیرا کاری را که مبارزان آزادیخواه ایرانی نتوانستند طی چهارده قرن و نثار مال و جان خود بطور اکمل و کامل به سرانجام رسانند و این بند تنبان تحمیلی اعراب را با ایرانیان برای همیشه پاره کنند...ولی امروز آخوندها دارند یواش یواش دراین زمینه موفق میشوند و بزودی روزی خواهد آمد که دیگر از اسلام و تشیع و حتی تسنن و مقررات زورگویانه و تحمیلی و خشن آنها در میهنمان نه نامی بماند نه نشان. به امید آن روز بزرگ و بازگشت ایرانیان یگانه پرست به هویت اصیل خود که به گفته یزدگرد ساسانی قریب هزار و هفتصد سال قبل از پیدایش اسلام یگانه پرست بودند و آزادیخواه و نوع دوست......
جمعه 29 فروردين 1393 - 17:48
TEHRANNN21 - تهران - ایران
آنوقت رافضی‌های هار تکفیری مثل تفرقه طلب از ابوظبی که خودشون را به اهل سنت میچسبانند به اینها کافر و مشرک صلیبی میگند و ضربه زدن به مال و جان اینها را حلا‌ل میدونند!!! متاسفانه در خود لندن خیلی‌ از این تکفیری‌ها و افراطی‌ها وجود داره مثل همین گراز بی‌ریخت که اسمش نمیدونم چی‌ چی‌ عمر زاده هست ، یا اون یکی‌ دیگه که بیش از ۱۰ سال از خود انگلستان مردم را به قتل و کشتار دعوت میکرد!!! دزدی و ضربه زدن به جان و مال انگلیسی‌‌ها را هم حلا‌ل کرده بود!! یادم نیست آخرش به کدوم خراب شده‌ای برگردانده شد..
جمعه 29 فروردين 1393 - 18:33
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
ماه رمضان نه! ماه مبارک رمضان صحیح است!
جمعه 29 فروردين 1393 - 19:58
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.