فال روز جمعه 18 اپریل - 29 فروردین

فروردین


امروز آنقدر بر خود مسلط هستید که فکری را که در رابطه با عزیزی دارید قبول کرده و به خود بقبولانید که این مرحله در حال پایان است. اکنون زمان خوبی برای پیشرفت نیست، اما آنقدر زود هم نیست که پیش خود تصور کنید آنچه که از یک باور یا عادت قدیمی‌ایجاد شده است قابل تغییر نیست. قدرت تصور شما آنقدر قوی است که شما را قادر می‌سازد تا یک رویا و خیال را به واقعیت تبدیل کنید،‌حتی اگر چند روزی طول بکشد.
حافظ:
چو منصور از مراد آنان که بردارند بر دارند بدین درگاه حافظ را چو می‌خوانند می‌رانند
در این حضرت چو مشتاقان نیاز آرند ناز آرند که با این درد اگر دربند درمانند درمانند
تعبیر :راه رسیدن به آرزو سخت است و آسان نیست. اما با همت و اراده، رسیدن به آن میسر است. زیاد به کمک دیگران دل نبند زیرا ممکن است رفیق نیمه راه شوند و تو را رها کنند. به خدا و سعی و تلاش خود امیدوار باش. به زودی گرفتاری هایت تمام می شود.


اردیبهشت


اگرچه ممکن است شما بسیار مایل باشید که عشقی زودگذر را تجربه کنید، به خاطر این که می دانید لذت های شیرین می توانند برای روزهایی که احساسات تیره و تاری که می دانید طی روزهای آینده خواهید داشت، ذخیره شوند. اما امروز ممکن است گیج شوید و قادر نباشید که فراتر از عادت های منفی همیشگی قدم بردارید. اما نگران نباشید؛ ابرها کنار خواهند رفت و آسمان صاف خواهد شد و شما احساس شادکامی بیشتری خواهید کرد قبل از اینکه حتی بدانید چه اتفاقی افتاده است.
حافظ:
با چنین حیرتم از دست بشد صرفه کار در غم افزوده‌ام آنچ از دل و جان کاسته‌ام
همچو حافظ به خرابات روم جامه قبا بو که در بر کشد آن دلبر نوخاسته‌ام
تعبیر :اگر از نیروی اراده و پشتکار خود کمک بگیری، قطعاً موفق خواهی شد. در راه عشق و محبت، صداقت بیشتری داشته باش و شک و دودلی را از خود دور کن. کمرویی و شرم بیش از اندازه، تو را از رسیدن به مقصود دور می کند.


خرداد


تعهدات کاری که دارید ممکن است خیال استفاده از تعطیلات شما را به خیالی موهوم تبدیل کند. این فقط درباره این نیست که باید برای سروکله زدن با کارهای دشوارتان به محل کارتان برگردید یا اینکه درباره زمان دشواری که در پیش رو دارید نگران باشید؛ شما نمی خواهید امور به روال گذشته پیش بروند. بلکه می خواهید حتی اگر کمی هم که شده در راه ترقی و پیشرفت گام بردارید. فقط به این منظور که تغییر کنند. اما سعی نکنید که کارها را به زور و با عجله انجام دهید. زمان زیادی برای تان وجود خواهند داشت و می توانید در طی آن کارهایتان را با صبر و حوصله و بهتر از الان انجام دهید.
حافظ:
بهشت عدن اگر خواهی بیا با ما به میخانه که از پای خمت روزی به حوض کوثر اندازیم
سخندانی و خوشخوانی نمی‌ورزند در شیراز بیا حافظ که تا خود را به ملکی دیگر اندازیم
تعبیر :سعادت و نیکبختی به تو روی آورده است. غم و اندوه دنیا را رها کن و سخت نگیر. آنچه پیش آید خیر و صلاح تو در آن است. راه های مختلف را امتحان کن تا شادی و سرور تو بادوام باشد.


تیر


شما به اندازه کافی باهوش هستید، اما اگر بخواهید به طور دائم و به طرز طعنه آمیزی هوشتان را به نمایش بگذراید، کار خیلی نامناسبی انجام داده اید. افراد دیگر مطمئنا از سلطه جویی و پرخاشگری زبانی و بی رحمانه شما خسته می‌شوند. آنها همین که از صحبت‌های تند و تیز شما ناراحت شوند، به راحتی می‌توانند با ترک کردن محل به گفتگو خاتمه دهند. راه حل خیلی ساده است؛ اگر نمی‌خواهید تنها باشید باید با دیگران به مهربانی رفتار کنید.
حافظ:
حکم مستوری و مستی همه بر خاتم تست کس ندانست که آخر به چه حالت برود
حافظ از چشمه حکمت به کف آور جامی بو که از لوح دلت نقش جهالت برود
تعبیر :برای رسیدن به مقصود باید رنج و زحمت کشید. با سهل انگاری و دست روی دست گذاشتن هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود. با امید به خدا و مشورت با دوستان و کمک بزرگان به هدف خواهی رسید. نا امید نباش.


مرداد


امروز ثابت قدم بودن برای شما چندان راحت نیست، برای اینکه فکرتان بی قرار شده و برای رسیدن به رضایت به دوردستها پرواز می‌کند. اما احتمالا اهدافتان فراتر از دسترس شما باقی می‌مانند. وقتی که به مقصد نزدیک می‌شوید، عمدا آنرا به جای دیگر و حتی دورتر منتقل می‌کنید. این استراتژی برای اندازه گیری کردن میزان سازندگی شما نیست. بلکه تنها راه ساده ای است که بهتان انگیزه می‌دهد تا محدوده‌های جدید بیشتری را تحت پوشش قرار دهید.
حافظ:
حافظ که ساز مطرب عشاق ساز کرد خالی مباد عرصه این بزمگاه از او
آیا در این خیال که دارد گدای شهر روزی بود که یاد کند پادشاه از او
تعبیر :برای رهایی از غم و اندوهی که دچار آن شده ای بهتر است که یک بار دیگر به اعمال و رفتار خود به دقت نگاه کنی تا نقطه ضعف خود را بفهمی. با اخلاص به کار خود ادامه بده و از خداوند کمک بخواه. مشورت با دوستان را فراموش نکن.

 شهریور


امروز ابتدا هر چیزی خوب به نظر می‌رسد، اما بعد می‌فهمید که تصور نادرستی داشته اید و استدلال‌هایتان نیز نادرست به نظرمی‌آیند. حتی اشتباهات افراد دیگر نیز می‌تواند شما را به دردسر بیندازد. به جای بدتر کردن اوضاع، همان کاری را بکنید که وقتی شکست می‌خورید باید انجام دهید توقف! تاموقعی که شرایط خود را دوباره به دست نیاورده اید هیچ قدمی‌برندارید. اگر لازم بود می‌توانید در انتخاب راه از کسی کمک بگیرید؛ بعد و فقط بعد از این کار می‌توانید راهی که انتخاب کرده اید را ادامه دهید.
حافظ:
دور شو از برم ای واعظ و بیهوده مگوی من نه آنم که دگر گوش به تزویر کنم
نیست امید صلاحی ز فساد حافظ چون که تقدیر چنین است چه تدبیر کنم
تعبیر :دست از کوشش و تلاش برندار. در برابر سختی ها و ناملایمات استقامت کن. از حیله و تزویر و سرزنش دشمنان بیمی به دل راه نده. خود را بدست سرنوشت مسپار و اختیار زندگی خود را در دست گیر. خوبی و بدی زندگی بستگی به اعمال و رفتار خودت دارد


مهر


پوسته محافظ شما شکسته است و ممکن است آن جور که دوست دارید احساس آرامش و امنیت نکنید. ممکن است بدلیل بعضی مشکلات پیش بینی نشده مجبور شوید برنامه ریزی تان را تغییر دهید. شاید امروز چیزی یاد بگیرید که برای همیشه روشی که خودتان را در دنیا می‌دیدید تغییر دهد. مهم نیست امروز چه اتفاقی می‌افتد؛ شما خواستار این هستید که مسیر خود را که تغییر یافته بدرستی درک کنید. به خودتان اجازه دهید مسیرهای جدیدی که سر راه شما بوجود می‌آیند را تجربه کنید.
حافظ:
شعر خونبار من ای باد بدان یار رسان که ز مژگان سیه بر رگ جان زد نیشم
من اگر باده خورم ور نه چه کارم با کس حافظ راز خود و عارف وقت خویشم
تعبیر :از سرزنش مردم ناراحت و مأیوس مشو تا هدف خود را گم نکنی. از تجربیات دیگران استفاده کن و به خود مغرور نباش و بدون تفکر و اندیشه دست به کاری نزن تا بعداً بر اثر ندانم کاری نادم و پشیمان نشوی.


آبان


در مقابل وسوسه‌هایی که شما را غرق خود کرده اند ایستادگی کنید؛ در عوض تنها از تغییرات خلقی خود و تجربیاتی که از آنها بدست می‌آورید لذت ببرید. اگرتاکنون با شیطنت و بدجنسی در مقابل تمایلات خود ایستاده بودید، اکنون زمان آن است که بدنبال آنها بروید. شما هنوز قادرید که زمانیکه دیگران به شما تکیه می‌کنند مسئولیت شان را بر عهده بگیرید.
حافظ:
من از بازوی خود دارم بسی شکر که زور مردم آزاری ندارم
سری دارم چو حافظ مست لیکن به لطف آن سری امیدوارم
تعبیر :خود را ناتوان و ضعیف احساس نکن زیرا اعتماد به نفس خود را از دست می دهی. در زندگی سرت به کار خودت مشغول است و این بسیار خوب است. به لطف و کمک دیگران امیدوار باش زیرا در صورت مقتضی به کمک تو خواهند آمد.


آذر


امروز با شخصی روبرو خواهید شد که ایده های بسیاری دارد و با شما درمورد آنها صحبت خواهد کرد به طوریکه احساس سردرد خواهید کرد! و آرزو می کنید ای کاش می توانستم فرار بکنم مهم نیست که چه تصمیمی خواهید گرفت اما شما می توانید مطالب بسیار با ارزشی را از تعاملات خود با دیگران بیاموزید و آنها را بکار ببرید.هرچند که اطلاعات جدیدی که بدست می آورید جزئیات بی شماری دارد اما همین اطلاعات افق های جدیدی را پیش روی شما قرار خواهند داد..
حافظ:
همچون حباب دیده به روی قدح گشای وین خانه را قیاس اساس از حباب کن
حافظ وصال می‌طلبد از ره دعا یا رب دعای خسته دلان مستجاب کن
تعبیر :کاری را که در پیش داری رها نکن و همچنان با پشتکار و تلاش به آن ادامه بده تا به موفقیت و پیروزی دست یابی. احتیاط و هوشیاری را از دست نده. موفقیت در انتظار تو است.


دی


وسوسه شده اید که یک رابطه واقعی را که که در حال ایجاد شدن است را شفافیت ببخشید. شما فکر می کنید که تمرکز روی یک مشکل می تواند فقط آن را بدتر کند. متاسفانه، جلوگیری از ابراز احساسات تان می تواند روابط تان را صدمه بزند، پس با حقیقت روبرو شوید و احساسات خود را بیان کنید، حتی اگر در این راه بعضی ناراحتی ها هم بوجود بیاید. آرام باشید و کارهای شادی بخش بکنید. اگرشما کارتان را امروزانجام دهید، فردا احساس بهتری خواهید داشت.
حافظ:
صفیر بلبل شوریده و نفیر هزار برای وصل گل آمد برون ز بیت حزن
حدیث صحبت خوبان و جام باده بگو به قول حافظ و فتوی پیر صاحب فن
تعبیر :به زودی بخت و اقبال به کام تو خواهد شد. صداقت و ایمان تو نتیجه خواهد داد و به آرزوهای خود می رسی. به خاطر مسائل جزئی عزت نفس و وقار خود را از دست نده.


بهمن


امروز احتمالا با نیرویی بسیار خلاقانه از خواب بیدار شده اید و آماده اید که روزتان را به روزی بسیار خاص تبدیل کنید، اما تصمیمات تان احتمالا به خاطر شرایط غیر قابل انتظاری لغو می شود ممکن است دوستی از شما انتظار مساعدت و یاری داشته باشد، ولی بهر حال شما مجبورهستید زمان زیادی را برای کار بگذارید، به جای اینکه به تفریح و گردش بگذرانید. به یاد داشته باشید اکنون بادهای مهمی در آسمان زندگی شما در حال وزیدن است، پس وقت خود را برای این تلف نکنید که در مقابل شرایط غیرقابل اجتناب ایستادگی کنید.
حافظ:
مراد دل ز که پرسم که نیست دلداری که جلوه نظر و شیوه کرم دارد
ز جیب خرقه حافظ چه طرف بتوان بست که ما صمد طلبیدیم و او صنم دارد
تعبیر :کسی که ایمان داشته باشد و دریادل باشد از سختی های زودگذر روزگار نمی هراسد. صبر و توکل به خدا چاره ساز مشکلات است. از انسان های بد طینت و سود جو دوری کن. هر کسی را محرم اسرار خود قرار نده. هرچه می خواهی از خدا بخواه.


اسفند


اگرچه امروز به مشتاقی روزهای قبل نیستید، اما فرصتی پیش می آید که همه چیز به روال همیشگی خود برگردد. اکنون، حداقل، می توانید احساس کنید که تغییری از گوشه و کنار دارد بوجود می آید. به جای اینکه بایستید و ببینید که بعدا چه اتفاقی می افتد، شروع کنید و برنامه ای بریزید که ببینید در آینده چه کار می خواهید بکنید.
حافظ:
می خورد خون دلم مردمک دیده سزاست که چرا دل به جگرگوشه مردم دادم
پاک کن چهره حافظ به سر زلف ز اشک ور نه این سیل دمادم ببرد بنیادم
تعبیر :خود را گرفتار غم و محنت می بینی و از روزگار گله و شکایت داری. خود را در عشق شکست خورده می بینی. اینها همه نشانه های یأس است. زندگی به پایان نرسیده است. یأس و ناامیدی را از خود دور کن. پایان شب سیاه، سپیدی روز است.

+25
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.