رقص مسلمان‌های بریتانیایی با آهنگ فرل ویلیامز پربیننده شد

در یوتیوب، ظرف دو روز، بیش از پنج هزار رای مثبت و بیش از هزار رای منفی به این ویدئو داده شده است

 

پس از موفقیت جهانی آهنگ Happy (خوشحال) ساخته فرل ویلیامز، ویدئوی تازه ای از رقص شماری از مسلمان های بریتانیایی با این آهنگ در سایت یوتیوب با استقبال زیادی روبه رو شده است.

این موزیک ویدئو که "مسلمان های خوشحال بریتانیایی" نام دارد، در مدت دو روز بیش از ۲۷۰ هزار بار تماشا شده است.

در این ویدئو مردان و زنان مسلمان و شماری از کودکان در چند خیابان، پارک، مسجد، سوپر مارکت، استادیوم ورزشی ومبلی و همچنین در خانه های خود با این آهنگ می رقصند و آواز می خوانند.

برخی از زنان با حجاب و برخی بدون حجاب ظاهر شده اند.

همچنین عبدالحکیم مراد، استاد دانشگاه کمبریج نیز در این ویدئو شرکت کرده است که تابلویی در دست دارد که واژه happy بر آن نوشته شده است.

وبلاگ آنستی پالسی (مشی صداقت) که این ویدئو را تولید کرده است در پُستی نوشته: "این چیزی است که ما می خواهیم شبیهش باشیم. جامعه ای ملی که به خاطر هم متحد می شوند. هر یک از افراد برای خوبی بزرگتری، کمی از وقت خود را می دهند.

در این وبلاگ آمده است: "ما صاحبنظران، فعالان، ستاره ها، دانشجویان،‌استادان دانشگاه و آدم های معمولی را یکجا در یک ویدئو جمع کرده ایم."

"ما بریتانیایی ها[ی مسلمان] مشهوریم به کمی خشک بودن. این ویدئو برعکسش را ثابت می کند. ما خوشحالیم. پرانرژی ایم. جهانی هستیم. متنوعیم. خلاقیم. بامزه ایم. اهل بیرون رفتنیم. و هر چیز دیگری که بشود فکرش را کرد."

با این حال شماری از مخاطبان مسلمان از این ویدئو اظهار نارضایتی کرده اند. در صفحه فیسبوک آنستی پالیسی، یک کاربر مسلمان نوشته است: "چرا این قدر خوشحالید؟ چون ویدئویی درست کرده اید که در آن خواهران مسلمان ما می رقصند و آواز می خوانند تا همه دنیا ببینند؟ شرم باد بر شما. از خدا بترسید."

اما در همین صفحه از قول شماری از صاحبنظران مسلمان که از این ویدئو حمایت کرده اند آمده است: "محکم ایستادگی کنید و علیه متعصب ها سخن بگویید. اجازه ندهید سکوتتان با تسلیم اشتباه گرفته شود. مثبت نگری را ترویج کنید و منفی نگری را با مثبت نگری بیشتر از میان ببرید."

رقص مسلمان‌های بریتانیایی با آهنگ فرل ویلیامز پربیننده شد

رقص مسلمان‌های بریتانیایی با آهنگ فرل ویلیامز پربیننده شد

+213
رأی دهید
-108

kambizian - تهران - ایران
شب هم که رسید خونه بای اینکه عذاب وجدان نگیره میره مرجع تقلیدش رو عوض می کنه ،میره سراغ اون مرجعی که یک ذره قر و غمزه و حرکات موزون رو زیاد گناه نمیدونه
‌پنجشنبه 28 فروردين 1393 - 18:50
تهران شهر من - هامبورگ - آلمان
معترضین غلط کردند!!!!!!
‌پنجشنبه 28 فروردين 1393 - 19:48
Amoo Ashkan - لوکزامبورگ - لوکزامبورگ
حیف این آهنگ که رو این کلیپ مزخرف گذاشته شده ، خوانندش خود کشی نکنه خوبه
‌پنجشنبه 28 فروردين 1393 - 20:25
Kamran Kurdeh - قاهره - مصر
ویدیو به خوبی‌ حالا چرا منفی‌ دادید، حتما باید لخت و لاشی بازی در میاوردند تا شماها مثبت بدید، بگم خدا چیکارتون کنه اصغر و ناهید
‌پنجشنبه 28 فروردين 1393 - 22:11
علیرضا خان - لندن - انگلستان
مسلمونها هر کاری بکنن باز ازشون ایراد میگیرن چون عصر عصره اسلام ستیزی و مسلمون ستیزی شده (البته منکر بعضی از کارهای بد بعضی مسلمونها نیستم) اما کار خوب هم میکنند بار یک عده ایراد میگیرن.اصلا انگار هرکس بر ضد اسلام و مسلمونا حرف بزنه متجدد حساب میشه و فکر میکنه از بقیه چند تا پله بالاتره.خیلی هم عالی بود.دستشون درد نکنه.
‌پنجشنبه 28 فروردين 1393 - 23:11
Shahin.Orel - تهران - ایران
با تبلیغ تصویر جعلی از هویت و باور های عده ای نمیشه آبرو واسه اسلام خرید ! خیر این چهره مسلمانان نیست ! گذر از اسلام طالبانی به اسلام لیبرال , که شاید مزاحم کسی نیست , تنها با تغییربرقه , به روسری گل گلی , میسر نیست , بلکه تنها این شرمندگی از رفتار گذشته و جبران اون هست که در جایگزینی هویت مسلمانان به انسانی محترم نقشی موثر بازی خواهد کرد
‌پنجشنبه 28 فروردين 1393 - 23:24
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
بسیار هم خوب ، چرا خوشحال نباشند ، هم خدا را دارند هم دنیا را پس برقصید به کوری چشم دگم اندیشان از هر سؤ چه مذهبی‌‌هایِ متعصبِ جاهل ، چه غیرِ مذهبی‌‌هایِ فضول که به همه چی‌ کار دارند، انسان آزاد است شادی در خونِ انسان است و رقص نمادِ آن، اون مذهبی‌‌هایِ خر کله هم که نگاهشان به همه چیز جنسیتی است غلط کردند این کلیپ را دیدند هیز‌هایِ چشم چرانِ ریا کار.
‌پنجشنبه 28 فروردين 1393 - 23:01
Iran736 - زابل - ایران
انقدر این امت ناراحتن خوشحالیشون هم تعجب داره
جمعه 29 فروردين 1393 - 00:08
azad_uk - لندن - انگلستان
چه باحال. تو اسلام رقص خانوما آزاد بود که ما خبر نداشتیم ! خخخخخخ
‌پنجشنبه 28 فروردين 1393 - 23:45
عاشق تبریز - تبریز - ایران
نگو مسلمانان بریتانیای بگو مسلمانان فراری و به مسیحیان پناه اورده و اینجا به چشم ادم بهشون نگاه میکنن.
جمعه 29 فروردين 1393 - 02:00
payamak - منچستر - انگلستان
بلی ،بنفیت همه را خوشحال و رقاص می‌کنه،تحصیل رایگان و پول سوشال ،و کارهای خلاف
جمعه 29 فروردين 1393 - 02:09
آزاد اندیش۳۳۲۲ - دورام - انگلستان
خیلی خوب بود. امیدوارم همیشه شاد (هپی) باشند.
جمعه 29 فروردين 1393 - 02:23
alibabatabrizi - تبريز - ايران
چقدر خوب هست همه در کنار یکدیگر خوش حال باشند .چه مسلمان .چه مسیحی‌ .چه کلیمی و و و....بابا همه انسان هستند .و کسی‌ امتیاز و برتری به کسی‌ دارد که خدا از او بیشتر راضی‌ باشد .به امید خوش حالی‌ همه مخصوصا .کودکان خردسال
جمعه 29 فروردين 1393 - 03:00
sia-2012 - تهران - ایران
برقصید !! حال کنید !! بپر بالا پایین !! به هیچ کس ربطی نداره که دارید خوشحالی میکنید !!! با روسری بی روسری !!....
جمعه 29 فروردين 1393 - 02:55
mehdiped - اهواز - ایران
خیلی هم خوب بود چون ما انسانیم از خوشحالی دیگر انسانها ما هم خوشال میشیم اما بعضی از ادم ها هستن ک متاسفانه80 درصدشون هم ایرانی هستن مخالف همه چی هستن حتی خوشحالی مردم این نشان از بخیال بودن اوناس تازه ماها باید خوشحال باشیم و ما هم ویدیو از خودمون پخش کنیم و نشون بدیدم اوچیری ک خارجیها در مورد ما فک میکنان نیستم مثالش پندروز پیش توی همین سایت مطلبی در مورد ی دختر امریکایی ک برای تعطیلات اومده بود ایران ک کل اطرافیانش بش گفتن برو یونان اما ایران نرو ب نطر شما چرا شما توی یوتیوب گوگل بزن iran فقط و فقط درباره بدبختی اخوند گرسنگی زندان تروریست و... ویدیو میبینی امیدوارم مفهم رو رسونده باشم
جمعه 29 فروردين 1393 - 08:05
Jalal50 - بیرمینگهام - انگلستان
بلی اینها مسلمانان واقعی در کشورهای غربی و مسیحی و نامسلمان هستند که به خوبی و آزادی زندگی میکنند. وگرنه در سرزمینهای اسلامی هیچ از این آزادیها ندارند.
جمعه 29 فروردين 1393 - 10:16
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
به نظر من خودشون رو با اون ریش و حجابشون مسخره کردند
جمعه 29 فروردين 1393 - 11:15
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
عاشق تبریز - تبریز - ایران. نگو مسلمانان بریتانیای بگو مسلمانان فراری و به مسیحیان پناه اورده و اینجا به چشم ادم بهشون نگاه میکنن.
جمعه 29 فروردين 1393 - 11:17
nejaat2006 - لیدز - انگلستان
Iran736 - زابل - ایران. انقدر این امت ناراحتن خوشحالیشون هم تعجب داره.
جمعه 29 فروردين 1393 - 11:18
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
عاشق تبریز - تبریز - ایران- مسلمانان از زمان پیامبر به توصیه ایشان به مسیحیان یا همان نجاشی پادشاهِ حبشه پناهنده شدند، آنهم به خاطرِ فرار از دستِ وهابی و سلفی و آخوند و تمامِ اندیشه‌هایِ دگم و متعصبانه، اگر پیامبر مامور نبود که به ناچار باید ایستادگی میکرد احتمالا خودش هم پناهنده میشد، اما مجبور شد سه سال به دشت و بیابان پناه ببرد که در آنجا بانو خدیجه و تعدادی از مسلمانان از شدتِ محرومیت گرسنگی و مشکلات جان خود را از دست دادند.
جمعه 29 فروردين 1393 - 12:11
Azadikhah - تكسل - هلند
همیشه شاد باشند.امیدوارم که دین یا هر چیز دیگه‌ای باعث نشه خوشحالی انسان گرفته بشه.
جمعه 29 فروردين 1393 - 12:20
کبالت3 - کرج - ایران
ظاهرا ستون دین اونجا نصب نیست پس باکی نیست بزنید و برقصید و خوش باشید اما انتحار نکنید کبلائی.
جمعه 29 فروردين 1393 - 19:19
فراوانی - قطر - قطر
توی جهنم وقتی مجبورتون کردن عربی برقصین اونوقت به هتون میگم
‌چهارشنبه 3 ارديبهشت 1393 - 18:49
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.