ظریف: در مذاکرات هسته‌ای ترسی از تندروهای داخلی ندارم

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، ۲۶ فروردین ماه، در مصاحبه‌ای با خبرگزاری رویترز گفت در مذاکرات هسته‌ای از تندروهای داخل ایران ترسی ندارد.

وزیر خارجه ایران در این گفت‌وگو که در امارات متحده عربی انجام شده، در مورد مذاکرات هسته‌ای ابراز خوش‌بینی کرده است.

آقای ظریف گفته است «اراده سیاسی برای گرفتن پاسخ وجود دارد».

او می‌گوید در صورتی که طرف‌های به توافقی خوب برسند «مخاطبان داخلی راضی خواهند بود… البته برخی از مردم هرگز راضی نخواهند بود، ولی آن هم پیش می‌آید. چون ما جامعه‌ای چندصدایی داریم».

در حال حاضر آقای ظریف به نمایندگی از ایران مذاکراتی را با نمایندگان ارشد کشورهای گروه موسوم به ۵+۱ پیش می‌برد که هدف از آن رسیدن به توافقی جامع و فراگیر در مورد برنامه اتمی است.

توافق اولیه میان ایران و ۵+۱ که در آذر ماه بسته شد و تعلیق برخی فعالیت‌های اتمی ایران را در برابر کاهش برخی تحریم‌ها در بر می‌گیرد، ۲۹ تیر ماه به پایان می‌رسد. دو طرف تا آن زمان فرصت دارند تا به توافق نهایی دست یابند.

دور تازه از مذاکرات در وین انجام می‌شود.

وزیر خارجه ایران، ۲۰ فروردین ماه در وین گفت که ایران و قدرت‌های جهانی درباره  ۵۰ تا۶۰ درصد از معامله هسته‌ای میان خود به توافق رسیده‌اند.

طرف‌ها گفته‌اند که امیدوارند از ماه می‌- اردیبهشت ماه- کار نوشتن توافق جامع و نهایی را برای پایان دادن به ده سال بحران اتمی ایران آغاز کنند

برخی جریان‌های سیاسی حاکم در ایران بارها از توافق‌های پیش‌آمده و تعلیقات اتمی در ایران ابراز نارضایتی کرده‌اند.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران، که تصمیم‌گیرنده اصلی در سیاست‌های کلان ایران به شمار می‌رود با وجود تاکید بر خوشبین نبودنش در مورد مذاکرات، اما افزوده است که مخالفتی با آن ندارد.

+54
رأی دهید
-3

samuk66 - لندن - انگلستان
از ما مردم ترسو یه ایران که کاری بر نمیاد پس تو رو خدا شما جلوی بدبخت شدنِ بیشتر اویرن رو بگیر ، این خامنه ای‌،جلیلی،احمدی‌ نژاد و تندروها ایرانرو بدبخت کردند.
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 12:07
XMAN2 - کارا کاس - ونزوئلا
جون آقا جون دولت آقا روحانی باج به شغال نمیده ، شیر مادرت حلالت باشه آقا ظریف . روح مادرت شاد . این دولت با پشتیبانی‌ قاطع آقا هاشمی‌ و با رای ۱۸ میلیونی مردم روی کار اومده و اهل دروغ‌ و درم نیست ، مدیران دلسوز و کاری روی کار اومدن ، خدا توفیقشون بده . مقام معظم رهبری هم به این دولت اختیار کامل داده ، احمدی نژاد و جلیلی و شرام بهرام نداریم . مخالفاش هم برن داییشونو دیوونه کنن .
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 15:24
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.