ادعای رشوه 100 میلیون دلاری پادشاه عربستان به آقازاده اردوغان

یکی از نمایندگان مخالف دولت در مجلس ترکیه از حزب جمهوریخواه خلق ترکیه (CHP) با ارایه نامه سوالی از  معاون نخست وزیر ترکیه خواست تا درباره اتهام واریز 100 میلیون دلار از سوی پادشاه عربستان به حساب بنیاد تحت اداره "بلال اردوغان" فرزند اردوغان، توضیح دهد.

به گزارش عصر ایران " سزگین تانری کولو" معاون دبیر کل حزب جمهوریخواه خلق روز گذشته با ارسال نامه ای به " بولنت آرینچ " معاون اردوغان از او خواست تا درباره واریز 99 میلیون و 990 هزار و 990 دلار به حساب بنیاد جوانان و آموزش ترکیه (TURGEV) که ریاست آن را بلال اردوغان فرزند نخست وزیر ترکیه بر عهده دارد ، توضیح دهد.

این نماینده مخالف از معاون نخست وزیر ترکیه خواسته است تا درباره مجوز ساخت و سازهتلی که گفته می شود  دو ماه پس از واریز این پول در 26 آوریل 2012 به حساب بلال اردوغان، در زمین های ملک عبدالله در شهر استانبول صادر شده ، توضیح دهد.

پادشاه عربستان مالک زمین های بزرگی در " سودا تپه " در منطقه اسکودار استانبول است که  57 هزار و 470 متر مربع مساحت دارد. این زمین ها 30 سال پیش (1984) از سوی ملک عبدالله  پادشاه کنونی عربستان خریداری شد و مجوز ساخت هتلی بزرگ در آنجا صادر شده است.

از زمان افشای پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه ، احزاب مخالف دولت اردوغان کوشیده اند دولت او را با توجه به این پرونده تحت فشار گذارند، اما پیروری اخیر حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات شوراها و شهرداری های ترکیه، تا حدودی از فشارهای سیاسی پرونده فساد مالی ترکیه کاسته است.

در این پرونده برخی فرزندان و منسوبان وزرای اردوغان به اتهام پولشویی و ارتشا بازداشت شدند اما کمتر از دو ماه بعد همه متهمان پرونده با قرارهای کفالت و وثیقه از زندان آزاد شدند.

نماینده مخالف در مجلس ترکیه در نامه ای که منتشر کرده از معاون نخست وزیر ترکیه خواسته تا توضیح دهد چگونه کمتر از دو ماه پس از ارسال کمک مالی 100 میلیون دلاری  از عربستان سعودی در 26  آوریل سال 2012 ، در 16 ژوئن همان سال (50 روز بعد) ، مجوز ساخت هتلی مجلل در زمین های متعلق به پادشاه عربستان در استانبول صادر شده است و آیا بین این دو موضوع ارتباطی بوده است یا نه ؟



بلال اردوغان پیشتر نیز در رابطه با فعالیت های بنیاد آموزش و جوانان تحت اتهامات مختلفی قرار گرفته است و حتی یک نوار صوتی منسوب  به  اردوغان  در شبکه یوتیوب گفت و گوی نخست وزیرترکیه با پسرش  درباره نحوه پاسخ دهی بلال به اتهامات مطرح شده در رابطه با فساد مالی است.

اردوغان  این نوار صوتی را جعلی و مونتاژ شده خوانده است.

+41
رأی دهید
-4

TEHRANNN21 - تهران - ایران
الان تفرقه طلب از ابوظبی میاد میگه این یک دروغ بزرککک است :))) قیافه بلال هم که مثل تکفیری‌های چچنی میمونه! حتما پول را برای خرج نوچه‌های تکفیری تو سوریه داده یا برای حرمسراش...
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 04:06
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران
درود بر اردوغان و ملت بزرگ ترکیه.درآوردن این پول از کیسه عربستان . و خرج کردن این پول در راه آبادانی کشور ترکیه نشانه رشوه نیست. مسئولان ترکیه هرگز منافع ملی خود را با پول عوض نمی کنند. اگر عوض کرده بودند. ترکیه حالا جزء بیست مملکت صنعتی جهان نمی شد.در عوض کار ایران دادن رشوه به گدایان جهان است. از افغانستان گرفته تا سوریه . لبنان و فلسطین.....گذشت از گرفتن غرامت جنگی عراق تا تامین هرینه جنگ سوریه!پول نفت سالهاست از سر سفر مردم ایران پر کشیده . و بر سر سفره مردم فلسطین . لبنان . سوریه ..... نشسته است.
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 05:28
agha-javad - تهران - ایران
انسان‌ها اکثرا تشنهٔ قدرت مادی هستند و حرص و طمع سیر ناپذیر دارند. اینگونه انسان‌ها بسیار ابتدائی و تکامل نیافته نامیده میشوند. در واقع روحی‌ تازه در انسانیت دمیده شده!!!
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 09:22
Azadikhah - تكسل - هلند
عجب دزد‌ بازاری شده!
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 10:46
hassan5 - تهران - ایران
پسر اردوغان این پولها را میگیرد و در راه اسلام خرج خواهد کرد.بدینصورت که اگر اسلام در ترکیه شکست خورد او بتواند در خارج از ترکیه پرچم اسلام را مشابه رفسنجانی برافراشته نگهدارد
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 11:30
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
TEHRANNN21 تهران ایران .اخه تو جرا فکر میکنی من مثل تو و اون مذهب خرافه کرات از روی تعصب و کوته فکری جواب مخالفینم رو میدم .همین بادشاه عربستان با وجود این که معتقد هستم عاقل ترین بادشاه ال سعود هست مرتکب اشتباهات فاحشی هم شده که در جای خودش محفوظه و باید مسوول کارهاش باشه و اما بزرکترین اشتباه همین حکام دنیا دوست عرب اینه که در مقابل تجاوز اندیشه های خرافی مذهب تو سکوت اختیار کردن من فقط به یک جیز می اندیشم اسلام و بس و اکر هر حکمران کشوری مسلمان خیانت کنه حرف خودم رو خواهم زد حتی اکر اعدام شوم .مشکل امروز کشورهای مسلمان دنیا طلبی حاکمان انهاست و من نه از عرب و نه از قومیت دیکری طرفداری میکنم بلکه اساس اندیشه من دفاع از هر مسلمان ازاده جه عرب و جه غیر عرب هست و عرب بودن هیج امتیازی در نزد من ندارد
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 13:00
مسافر غربت - کالمار - سوئد
Azarbaijan-tabriz-اذربایجان-تبریز،،،،گدا خودت و همه،،،،،،،،؟؟؟؟پول ایران در افغانستان صرف مخارج طالبان میشه براى مبارزه با امریکا،،،،هزاران سند هم موجوده،،،دیگه این حرف رو نزن که هیچى ها
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 13:37
کبالت3 - کرج - ایران
جماعتی سراسیمه رفتن خونه ملا و گفتن ملا چه نشستی که پیغمبری جدید ظهور کرده ملا پرسید این پیامبر دست هم داره گفتن البته که داره پرسید دهان چطور گفتن البته دهان هم داره ملا گفت آسوده باشید و برین خونه هاتون که اونم برای بردن و خوردن آمده کبلائی.
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 17:15
TEHRANNN21 - تهران - ایران
تفرقه طلب از ابوظبی.لازم نیست جار بزنی‌ با اون مذهب تکفیری خرافه کککرات! تکفیری واسه من از تعصب و کوته فکری میگه!!! من میگم تو این دنیا کسانی‌ هستند که آلت تناسلی حیوان میپرستند!عقیده اونها هزاران مرتبه شرف داره به مذهب تکفیری‌هایی‌ مثل تو، دیگه بحثت سر چیه؟ میلیون‌ها مسلمان اگه همه مثل تو تکفیری میبودند که دنیا ۱ روزه نابود میشد پس مسلمان نیستی‌ فقط یک تکفیری هستی‌ مثل همین( بوکو حرومی ابوبکر شکاکو) که در نیجریه هار شده! ببین اینم همفکرته، به خیالش داره فقط به اسلام می‌‌اندیشه!! گند زدید به اسلام رفت، انسان شو انسان!! اربابان تو از دستشون بر میومد همه میخواستند مثل صدام چند ساعته تهران را هم اشغال کنند ولی بزدل ها غیر از تولید تکفیری مثل تو که لوله میبندید و خودتون را بین مردم منفجر میکنید.. کار دیگه ای از دستشون بر نمیاد. https://www.iranianuk.com/page.php5?id=20140415213127034
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 17:14
Azarbaijan-tabriz - تبریز - ایران
مسافر غربت - کالمار - سوئد- ؟؟؟ طالبان = تروریسم طالبان گروهی هستند که بنام دین سر انسان های بیگناه را می برند. بنام دین از تولید مواد مخدر حمایت می کند. در حقیقت دشمن اسلام هستند و با اسلام در حال مبارزه هستند.نه امریکا! و با اعمال غیره انسانی خود چهره زشتی از اسلام به جهان معرفی می کنند. و در ادامه ملتی که به دنبال تولید علم و در کنار آن تولیدات صنعتی برای صادرات نباشد. ملتی دزد و گدا محسوب میشود. تولید مواد مخدر و بدبخت کردن جوانان جهان را چه اسمی میشود گذاشت؟
جمعه 29 فروردين 1393 - 07:39
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.