شعار «یا حسین میرحسین» حین سخنرانی جلیلی در دانشگاه امیرکبیر

دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در حین سخنرانی جلیلی به خواندن سرود «یار دبستانی من» پرداخته‌اند

به نوشته سایت کلمه، تعدادی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در جریان سخنرانی سعید جلیلی، دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مذاکره‌کننده ارشد سابق ایران در مذاکرات هسته‌ای، در این دانشگاه خواستار آزادی زندانیان سیاسی و رهبران مخالفان در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات سال ۸۸ شدند.

به گزارش  وبسایت رسمی دانشگاه امیر کبیر، این مراسم با عنوان «جشن هسته‌ای» روز دوشنبه، ۲۵ فروردین ماه از ساعت سه تا شش بعدازظهر با حضور سعید جلیلی و جمعی از فعالین هسته‌ای برگزار شد.

به گزارش کلمه، سایت نزدیک به میرحسین موسوی،از رهبران جنبش سبز، در جریان این سخنرانی تعدادی از دانشجویان بسیجی که در ردیف‌های جلویی تالار نشسته بودند، پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آن‌ها شعار «رهبرا من مصطفای دیگرم/ فرمان بده» و «خون احمدی‌روشن اکسید شدنی نیست» نوشته شده بود. این دانشجویان همچنین تصاویری از «شهدای هسته‌ای» همراه با پرچم ایران و حزب‌الله لبنان در دست داشتند.


سعید جلیلی همراه با چند فعال هسته‌ای مهمان بسیج دانشجویی دانشگاه امیر کبیر بودند




اما آن‌طور که در عکس‌های خبرگزاری فارس مشهود است، دانشجویان منتقد در ردیف‌های عقبی با پوستری از محمدجواد ظریف نشسته بودند که روی آن نوشته شده بود: «امید بذر هویت ماست» و «با رویش ناگزیر جوانه‌ها چه می کنید؟»

آن‌طور که کلمه گزارش داده، صدای اعتراض دانشجویان منتقد «آنچنان زیاد بود» که این مراسم با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

دانشجویان معترض در جریان این اعتراضات سرود «یاردبستانی من» خوانده‌اند و به گزارش کلمه، شعار «یا حسین میر حسین» و «حسن حسین نداره نهضت ادامه داره»  سرداده‌اند. بر اساس ویدئویی‌هایی که در شبکه اجتماعی فیس‌بوک نیز منتشر شده، دانشجویان معترض در سالن سخنرانی شعار «موسوی کروبی آزاد باید گردند» سر داده‌اند. در این تصاویر در ردیف‌های جلوتر پرچم‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران نیز دیده می‌شود. در ویدئویی دیگر دانشجویان منتقد حین سخنرانی آقای جلیلی «شعار یا حسین میر حسین» می‌دهند. رادیو فردا نمی‌تواند صحت و سقم هیچ‌کدام از این ویدئوها را تایید کند.

شعار «یا حسین میرحسین» حین سخنرانی جلیلی در دانشگاه امیرکبیر
برگزارکنندگان این مراسم، پیش از آغاز آن، پیامکی به موبایل دیگر دانشجویان فرستاده و دانشجویان منتقد را «هوچی» خوانده بودند که در افزایش تنش‌ها اثرگذار بود




کلمه می‌گوید که صدای اعتراضات و سرود خوانی مخالفان حین سخنرانی آقای جلیلی ادامه داشته و تنها زمانی که پدر «مصطفی احمدی روشن» برای سخنرانی پشت میکروفن رفته، جمعیت ساکت شده است.

حل و فصل مسئله حصر خانگی آقایان موسوی، کروبی و خانم رهنورد یکی از چالش‌های دولت روحانی است. رهبران مخالفان از اوایل اسفندماه سال ۸۹ در حصر خانگی به سر می‌برند و بر اساس آنچه سخنگوی قوه قضاییه می‌گوید برای آن‌ها در قوه قضاییه پرونده‌ای باز نشده، قرار محاکمه‌ای صادر نشده، اما حصر آن‌ها تا زمانی که «از اقدامات مجرمانه خود ابراز برائت نکنند» پایان نخواهد یافت.

+125
رأی دهید
-10

سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
خدا رو شکر که اکثریت روشنفکران و جوانان سر بلند ایران زمین امروز اخوندان رو شناختن و فریاد حق طلبی سر میدهند البته میر حسین موسوی و کروبی هم از همین کرکهای نظام هستند .اما اشکال نداره فریاد حق طلبی رو از بشت برده موسوی و کروبی فریاد زد
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 22:46
samuk66 - لندن - انگلستان
پس هنوز چند تا شیرِ مرد تو ایران مانده!
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 23:09
alipoor - بروکسل - بلژیک
حرا دروغ می گید من تو سالون بودم کی شعار داد
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 23:33
siavash2a - تهران - ایران
اقای علیپور بروکسل شما حقوق بگیر نظامی/؟حتما این بلاکاردهایی که دست دانشجویان بود هم تو سالن ندیدی؟البته شما تو بروسکلی بودی یا سالن؟
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 08:23
behziba - تهران - ایران
تنها ره رهایی ایران یا سونامی ده ریشتری است یا انقلابی دیگر و پر شدن جوی های خیابان از خون مذهبیون و آخوندها و بسیجی ها و رانتخوارها و آقازاده ها و سپاهی های عزیز است و سپس رفراندوم سراسری برای انتخاب نظامی جدید با گزینه های متعدد برای شهروندان و انتخاب به رای اکثریت. فعلا که آب قطعه
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 08:45
zpirooz - آخن - آلمان
آقای علیپور شما از بروکسل هم در رکاب آقاتون پیاده روی می کنید یا به دروغ نام کاربری رو از بروکسل نوشتید خوب وقتی اینقدر دروغ پردازید که نام کاربریتون دروغه پس چه دلیلی داره که الان هم بخاطر آقا دروغ نگید؟؟؟؟
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 09:32
Azadikhah - تكسل - هلند
alipoor - بروکسل - بلژیک:دروغ رو شما دارید میگید!اینم سند زنده:https://www.youtube.com/watch?v=qRdQNjiNU5M ,https://www.youtube.com/watch?v=r_XSiTH2vWg
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 10:45
اینترنت ندیده - کرمان - ایران
میگن دروغگو کم حافظه اس دروغ نمیگن!
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 13:32
biparva-jan - تهران - ایران
اگر حقیقت داشته باشه که علامت خوبیه. علامت اینه که ترس و دلهره از بیان افکار و اندیشه ها و احساسات کم شده. به هر حال اقایان موسوی و کروبی هم طرفداران خودشون رو دارند. در کشور باید اینقدر ازادی ایجاد بشه که طرفداران طرف مقابل هم بتونن بدون ترس ابراز عقیده بکنند.
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 14:44
کبالت3 - کرج - ایران
برادرا شما که تجربه دارید و میدونید دانشگاه برای شما اومد نداره یعنی دیگه اکابر رفته ها هم جانور شناسی بلدن شما دیگه به سخنورانی بین خودجوشان یا سر قبر این اون قناعت کنید تا لاقل به احترام مرده رنگیتون نکنن کبلائی.
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 16:23
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.