وزیر نفت ایران: مشکلاتی در کشور داریم که اگر از غصه دق کنیم، حرجی نیست

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت ایران امروز در صحن علنی مجلس این کشور به سئوالات سه نماینده اصولگرا که از پاسخ‌های او در کمیسیون قانع نشده بوند، جواب داد. آقای زنگنه در صحن علنی مجلس ایران گفت که در این کشور "مشکلاتی داریم که اگر از غصه دق کنیم، حرجی نیست."

وزیر نفت ایران گفته "تا یک زمانی جریان عمومی کشور رو به پیشرفت بود، اما در سال ۸۴ این پیشرفت با وقفه مواجه شد." این سال آغاز دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد است.

حمید رسایی، علی اصغر زارعی و روح الله حسینیان، نمایندگان اصولگرای مجلس از وزیر نفت سئوال پرسیده بودند.

موضوع سئوال حمید رسایی از وزیر نفت به یکی از سخنرانی های آقای زنگنه و نقل قولی منسوب به او ارتباط داشت که وزیر نفت ایران آن را رد کرد. سئوال آقای رسایی از بیژن زنگنه این بود که آیا حسن روحانی، رئیس جمهور ایران در جلسه هیات دولت گریه کرده و آیا این باعث خدشه به عزت ایران نیست.

وزیر نفت ایران گفت "من در جلسه‌ای که به مناسبت بزرگداشت شهید تندگویان [وزیر نفت ایران در کابینه محمدعلی رجایی که در جنگ ایران و عراق اسیر و هنگام اسارت کشته شد] برگزار شده بود... گفتم که من یک روز پیش امیر قطر رفتم و او به من گفت من به شما نسبت به آنچه در پارس جنوبی صورت می‌گیرد غبطه می‌خورم و بعد به هیچ وجه نگفتم که آقای روحانی گریه کرده است بلکه گفتم آقای روحانی چیزی گفتند که من متاثر شدم و از طرف دیگر نگفتم که از امارات پول قرض کردم، اما اشاره کردم به اینکه ما پول خودمان را با خواهش پس بگیریم، این برای ما عزت نیست."

وزیر نفت همچنین با اشاره به گفته های حمید رسایی در متهم کردن آقای زنگنه به "سیاه نمایی" گفت "سیاه نمایی وقتی صورت می‌گیرد که ما چیزی را که سفید است، سیاه جلوه دهیم... بحث این بود که چرا کشور باید به یک وضعی برسد که مردم ما به ایرانی بودنشان آنچنان که در [سند] چشم انداز است، مفتخر نباشند."

آقای زنگنه همچنین شایعات مربوط به استعفایش را رد کرد و گفت "کسی استعفا می‌دهد که نا‌امید باشد اما من سرشار از نشاط و امید هستم."

+86
رأی دهید
-5

hossein+87 - ایران - ایران
درود بر تو وزیر توانمند. یکی از پاکترین و جنگنده ترین و پرترین وزیران ایران ایشون هستن. کسانی که تو این صنعت فعالیت داشتند یا دارند میفهمن که من چی میگم.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 14:26
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
یکی به میخ یکی به نعل
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 15:19
آزاده هبوط - ملبورن - استرالیا
یکی به میخ یکی به نعل
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 15:19
آذری باهوش - میانه - ایران
دوست عزیز. من هم با خواندن این خبر خیلی غمناک شدم. واقعا این احمدی نزاد دیوانه همه را بدبخت کرد و شاید هم بخاطر او جنگ بشود. تعجب آور اینکه هنوز بعضی افراد کند ذهن از او پشتیبانی میکنند.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 15:40
biparva-jan - تهران - ایران
رسایی و دار و دسته اش دارن یکی یکی وزرا رو به مجلس میکشونند.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 16:06
بهرام2012 - تهران - ایران
1از3= آقای پاسدار بیژن زنگنه آیا بهتر و شرافتمندانه تر این نبود که از آن اشغالگران مجلس سئوال میکردید آیا پدیدار شدن این اوضاع مصیبت بار و قرار گرفتن ایران در معرض تجزیه و چندپارگی و قرار گرفتن ملت ایران در شرایطی که برای درمان عزیزانشان به فروش کلیه و سایر اعضای بدن روی بیاورند حاصل نظام و حکومتی به غیر از نظام ضدایرانی جمهوری اسلامی و شما ملاها و مکلاهای جنایت پیشه حاکم بر آن بوده است؟؟ بهتر این نبود به آن جانوران مقیم به اصطلاح مجلستان میفرمودید آیا ایران همان کشوری نیست که ارزش پول آن در سال 1978 مطابق شناسائی مراجع رسمی بین المللی در زمره ده پول برتر دنیا قرار داشت و ریال ایرانی در همه جهان به قیمتی حتی بیشتر از داخل ایران خریداری و پذیرفته میشد؟؟
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 17:44
بهرام2012 - تهران - ایران
2از3= آیا بازهم بعداز سی و پنج سال غارت و جنایت و بی شرافتی هنوز بدون هیچ حیا و آزرم و شرمی مدعی کشورداری هستید؟؟ آیا ملت شریف و شیرزنان و شیرمردان ایرانزمین نباید شما غارتگران آدمخوار را که تا به امروز بیش از یک میلیون ایرانی بیگناه را یا در جبهه های جنگ خودتان با صدام حسین مشابه خودتان ویا در بالای چوبه های دار و مقابل جوخه های تیرباران به قتل رسانده اید بعنوان فرقه ای خطرناک تر از اسکندر مقدونی و اجدادتان خلیفه های اسلام و مغول و ینی چری های خلفای عثمانی قلمداد کرده و بر همه وجود و باورتان لعن و نفرت و نفرین بفرستد و برای نابودی و سرنگونی رژیم ضدایران جمهوری اسلامی تلاش نماید؟؟
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 17:44
بهرام2012 - تهران - ایران
3از3= آیا میتوانید کشوری در جهان و بین همه کشورهای دنیا اعم از استبدادی و دموکراسی نمونه ای نشان بدهید که مثل جمهوری اسلامی لعنتی شماها بیش از ده درصد کل جمعیت آن بخصوص جوانانش در تبعید و آوارگی و پناهندگی در کشورهای مختلف دنیا سرگردانند ویا در زندان ها و سیاه چاله های اسلامی شما انواع شکنجه های اسلامی را تجربه میکنند ولی هنوز فریاد آزادی و آزادگی سرمیدهند؟؟ آیا میتوانید فقط یک کشور و فقط یک رژیم حتی رژیم جنایتکاری مثل ستوان معدوم دیوانه معمر قذافی یا صدام حسین معدوم آدمخوار بعثی و غیره در جهان نشان دهید که به اندازه نظام و حکومت لعنتی شما زندانی و اعدامی و فرار ملت از خانه و کاشانه خودش را برای مملکت به ارمغان آورده باشد؟؟ ای لعنت و نفرین بر شما و نظام ضدایران جمهوری اسلامی شما باد.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 17:44
biparva-jan - تهران - ایران
بهرام تو دست از این مبارزاتت بر نمیداری؟ از روحیه ات خوشم میاد هاها
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 19:54
moh sab - شاهرود - ایران
جناب وزیر با این افراد مستقیم صحبت نکن چون در حد واندازه شما نیستن
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 08:11
بهرام2012 - تهران - ایران
1از2= biparva-jan - تهران – ایران ، واقعا برایت متاسفم که مثل بچه های لوس و ننر در قلب اروپا یا کانادا نشسته و مزخرف میگوئی میکنی و تلاشهای سایرین را هم به سخره میگیری درحالیکه نمیدانی و البته نمیخواهی بدانی که امثال تو با این مزخرف گوئی ها و لوس و ننر بازی درآوردن ها که خیال هم میکنند مثل دلقک ناصرالدین شاهی سایرین را میخندانند همان بهتر که در همان دموکراسی غربی ها که در رویایتان میدیدد و خیال میکردید بمانید و سعی کنید خودتان را دانشمند برتر نشان دهید
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 16:21
بهرام2012 - تهران - ایران
2از2= درحالیکه میدانید در حقارت و بدبختی و بی هویتی در کشوری به غیر از آنچه میباید، مشغول به اصطلاح زندگی هستید اما نمیخواهید حتی در امنیت کامل هم کمی جدی بوده و به حقایق تلخ میهنتان بیاندیشید. واقعا به حال امثال شماها باید گریست و بازهم گفت ننگ و لعن بر جمهوری اسلامی که زمینه را برای خروج شاید اجباری و شاید هم آزادانه شما ها از کشور را فراهم آورد درحالیکه هنوز در خانواده خودتان اولین های عشق به میهن و احترام به میهن پرستان را یاد نگرفته اید و با چنین گستاخی و مزخرف گوئی سعی بر مطرح کردن خویش آنهم با یک نام مسخره تر و آدرس صد در صد قلابی.... دارید.
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 16:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.