هشدار به حسن روحانی در مورد 'عکس‌العمل شدید کنترل نشده مردمی'

تظاهرات چند روز پیش عده ای در مخالفت با خاک‌سپاری ریچارد فرای در اصفهان



هشت تن از نمایندگان محافظه کار استان اصفهان با ارسال نامه ای به حسن روحانی به وی هشدار داده اند که در صورت دفن ریچار فرای ایران‌شناس آمریکایی در اصفهان، "با عکس‌العمل شدید کنترل نشده مردمی مواجه خواهد شد".

به گزارش خبرگزاری تسنیم، این نمایندگان در نامه خود خطاب به رئیس جمهور، ریچارد فرای را "جاسوس" دانسته و از آقای روحانی خواسته اند به وزارتخانه های خارجه و اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی دستور دهد که "به هیچ عنوان تن به این ننگ دیپلماتیک و تحمیل زورمدارانه ندهند".

ریچارد فرای، ایران‌شناس برجسته‌ای که دو هفته پیش درگذشت، پیش از مرگ وصیت کرده بود که در اصفهان و در حاشیه زاینده‌رود به خاک سپرده شود. این در حالی است که محافظه‌کاران منتقد دولت ایران می‌گویند او جاسوس بوده و نباید جسدش به ایران برود.

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق ایران، در زمان مسئولیت خود وعده دفن آقای فرای در اصفهان را داده و حتی خانه‌ای تاریخی را در این شهر به او پیشکش کرده بود. این اقدام اگرچه در آن زمان نیز با انتقاد برخی محافظه کاران مواجه شد، اما شدت واکنش ها بسیار کمتر از اعتراضاتی بود که در زمان دولت آقای روحانی صورت گرفته است.

اطلاعیه ای با امضای "مردم شهید پرور" اصفهان

در نامه نمایندگان استان اصفهان، با اشاره به وعده دولت قبلی در مورد دفن ریچارد فرای در اصفهان آمده است: "اگرچه ریشه‌های این تحمیل در دولت‌های قبلی ایجاد شده ولی در شرایط فعلی اصلاً نباید این تحمیل را پذیرفت."

امضاکنندگان تاکید کرده اند: "ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ارسال این نامه تکلیف اولیه خود را به‌نمایندگی افکار عمومی مردم همیشه مبارز و غیرتمند و متدین استان انجام داده و هشدار لازم را ارائه و در آینده متناسب با عملکرد دولت وظایف خود را قاطعانه انجام خواهیم داد."


هشدارهای قبلی

احمد سالک، یکی از امضاکنندگان نامه امروز و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، چند روز پیش هم درباره واکنش‌ "مردم" به دفن آقای فرای در اصفهان هشدار داد و گفت هر حادثه ای در این باره رخ دهد، مسئولیت آن به عهده کسانی است که اجازه این خاکسپاری را بدهند.

آقای سالک در سخنان خود در صحن علنی مجلس، علاوه بر ریچارد فرای، آرتور پوپ ایران‌شناس دیگری که سال‌ها پیش درگذشته و در کنار زاینده‌رود دفن شده است را نیز مورد حمله قرار داد. ریچارد فرای خواسته است که ترجیحا در کنار آقای پوپ و همسر او به خاک سپرده شود.

همزمان با این اظهارات، اطلاعیه ای با امضای "مردم شهیدپرور اصفهان" خطاب به استاندار منتشر شد که در آن آمده بود: "خدا می داند اگر جنازه ی نجس و کثیف صهیونیست ریچارد فرای را به شهر شهیدان بیاورند غسل شهادت می کنیم، کفن می پوشیم، آن را تحویل گرفته می سوزانیم و خوراک سگ های بیابان می کنیم."

ادامه بیانیه تصریح داشت: "همچنین قبر استاد وی پروفسور پوپ را نیز در کنار پل خواجو بر سرش خراب می کنیم و با خاک یکسان می‌کنیم تا هوس چنین جنایاتی به ذهن هیچ منافق دیگری نرسد."

یک روز پس از این موضع‌گیری ها، گروهی چند ده نفره در مقابل مقبره آرتور پوپ تجمع کردند و نوشته‌هایی را در مخالفت با خاک‌سپاری ریچارد فرای روی دیوار آن چسباندند.

+13
رأی دهید
-110

Pahbod - اسکیلستونا - سوئد
واقعا چه حیوانهای عقب مانده و بی فرهنگی هستن.آدم از اینکه هم وطن این قشر بی فرهنگ و خشک مغز و کثیف باشه حتی پیش خودش هم احساس شرم میکنه.متاسفانه اینطور که شنیدم شهر اصفهان از این قشر عقب مانده و خشک مغز مذهبی توش زیاد داره.ایکاش این دانشمند عزیز وصیت میکرد در شهر غیر مذهبی تری مثل تهران به خاک سپرده بشه تا از شر این اقلیت وحشی و عقب مانده در امان باشه.اصولا این قشر در حد همان طالبان افغانستان هستن که مجسمه های بودا را نابود میکردن و دست زنها رو بخاطر لاک زدن میبریدن و گردنشان میانداختن.همون اندازه عقب مانده،جاهل، ضد بشر و بی فرهنگ.به امید نابودی و به درک واصل شدن همه این کریه قیافه های بدوی.آمین.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 22:53
دوستدار - استهکلم - سوئد
دیگر انسانها را متهم کردن به جاسوسی قدیمی شده ! انهم کسیکه فوت کرده باشد. حالا دنیا , دنیا تکنولژی است. نمایندگان تویله رژیم اگر هشدار میدهند و امضا دیگر همکارنش را جمع میکنند برای محکوم کردن مرده ای به جاسوسی , بروند هشدار بدن و امضا جمع کنند برعلیه ماهواره ها مبایلها و دوربینها کامپیوترها و غیره. باوجود این همه تکنولژی دیگر مثل قدیم احتیاج به این نیست که زیاد ار انسان برای جاسوسی استفاده کرد.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 22:54
Moama123 - بوداپست - مجارستان
arthur upham pope مربوط به ۴۵ سال پیش می‌شه که اونجا دفن شده. حالا این همه آخوند بیناموس اونجا دفن می‌شه یه جاسوس هم دفن بشه مشکلش چیه؟؟
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 22:59
seyd ali geda - یورک - انگلیس
فعلا بتازید و هر گند و کثافتى را که مى خواهید به اسم مردم ایران از دهان کثیفتان خارج کنید،ولى به یاد داشته باشید که مردن براى همه هست و شما هم یک روزى سقط خواهید شد و انروز جنازهاى کثیف شما را هم در چاه توالت دفن خواهند کرد،
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 23:02
samuk66 - لندن - انگلستان
اگر مردمِ ایران یه ذره وجود داشتند این بسیجی‌‌ها اینجوری مارو بدبخت نمیکردن....!
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 23:51
مدافع حق - مادرید - اسپانیا
حیوانات تک سلولى .
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 00:23
زوربا - اصفهان - ایران
دوستان عزیز,حساب تعدادی افراد خشک مغز وبی فرهنگ ساندیس خور راکه از مراکز قدرت ناپیداهدایت میشوند,وعلیه هر موضوع فرهنگی کفن میپوشند,وشروع به جفتک پرانی میکنند,را ازبقیه مردم اصفهان جدا کنید.فراموش نکنید مردم اصفهان فردای روز این حرکت زشت حزب اللهی ها در مخالفت با این جریان در همان محل تجمع کردند,که نیروی انتظامی مردم را متفرق کرد.همه میدانند این افراد ساندیس خور در همه شهرها هستند وبرای چنین تجمعاتی سازماندهی میشوند,وحتی استانداری,فرمانداری,ونیروی انتظامی هم حریف اینان نیست.افتخار اصفهان این است که کمترین امامزاده رادارد.ما افتخار میکنیم اصفهان میزبان پیکر این بزرگمرد باشد.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 00:50
مرداس-دانمارک-آغوس - کپنهاک - دانمارک
به خداوندی خدا وقتی که این چنین خبر هائی را میخوانم وقتی میشنوم یک عده نادان به فیس بوک فوتبالیستی حمله میکنند و باعث شرمساری یک ملت میشوند وقتی میخوانم یک نماینده مجلس ( برگزیده مثلا تعداد زیادی مردم ) مثل یک لات بی سر و پا و بی ادبانه حرفی میزند و وقتی که میبینم عده ای سر فبر کسی که 30 و 40 سال پیش به خواست و علاقه خودش در کشوری به جز کشور خودش دفن شده میروند و حیثیت و فرهنگ یک قوم ریشه دار را با نوشته هایشان زیر سئوال میبرند و وقتی میگویند اگر کسی دیگر را که عمری فقط از ایران و تاریخ این کشور نوشت و تنها آرزویش دفن شدن در تاریخی ترین شهر ایران بوده و حالا میخواند به وصیتش عمل کنند به اینجا بیاورید جسدش را طعمه سگها میکنیم از ایرانی بودنم احساس شرم میکنم ( ایرانیان خوب و انساندوست نرا ببخشند و به من خرده نگیرند )
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 00:50
sharafYabi - بیمبه - انگولا
ولی‌ بیشتر شبیه: عکس العمل مردمی نشده کنترل شدید می‌مونه!
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 00:30
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
درسته باید اسمِ خالد اسلامبولی تروریستِ هم کیش شان در تهران رویِ خیابان باشد که بیش از دو دهه باعثِ قطعِ رابطه با مصر شد ، اگر این مرحوم به نفعِ حکومتِ اجنبی و این نخاله‌هایِ تفاله دهان گشادِ یاوه گوی قدمی‌ برداشته بود اکنون روی سرشان جا داشت، اولا اصفهان متعلق به کلِّ ایرانیان است و نه فقط اصفهانیها ، غیر از آن اصفهانیها فقط این تعدادِ معدودِ اراذل و اوباش نیستند، غیر از آن روحانی باید نشان دهد که به خواستِ ایرانیان اهمیت میدهد و به خواستِ این عده اوباش از اصولِ خود عقب نشینی نمیکند، بلکه همه آنها را باید به حبس اندازد تا جفتک بیخود نزنند و از سوئِ مردم و دولت نظر ندهند, چطور وقتی‌ احمدی نژاد به او آن خانه را از مایملکِ مردم بخشید هیچ کس عربده نکشید ، حال برایِ دفن این فرد در دو متر جا خودشان را به در و دیوار میکوبانند که به امیدِ خدا محو شوند، پولِ قبرِ جا این بنده خدا را برایِ این عده قبر بخرید که از خساست در حالِ ترکیدن هستند، علاوه بر آن شیراز هم میشود اما به خاطر کم کردنِ رویِ این افسار گسیختگان فقط اصفهان و بس .
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 00:33
pedram hosseini - بولونیا - ایتالیا
تو رو خدا بسه دیگه آبرو برای ایرانی نمونده. ما همش تو خارج از کشور هر جا میشنیم به این جماعت اجنبی تفاخر تمدن کهن ایران و ... می فروشیم و سعی میکنیم کمی آبرو جمع کنیم شما هم هی گند بزنید . وصیت میت لازم الاجراست به فرض جاسوس باشه مثلا چی میشه اونجا دفن بشه ؟ این شخص مرده و دستش کوتاهه از دنیا .رسم مسلمونی واقعا این نیست یعنی اینقدر مردم بیکار شدن ؟
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 23:51
asal30 - بندرعباس - ایران
... این کارهای رو بکنید بعد آبروی ما ایرانی ها رو روز به روز بیشتر تو خارج از کشور می برید . چطوری می تونیم سرمون رو بالا کنیم که ایرانی هستیم . *. الان که زاینده رود خشک شده رودی وجود نداره. بهتره ریچارد فرای تو شیراز یا یک شهر دیگه دفن بشه .
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 00:40
فضول میرزا - استكهلم - سوئد
اگر این دولت نتواند از عهده چهار تا بسیجی دهن گشاد بر بیاد، پس برای چه کاری خوبست؟ یکی نیست به این عربده کش های بی مغز بگوید که همین آقای فرای در طول تمام زندگیش، عظمت ایران و تاریخ کهنش را به جهانیان شناساند. شما با اون مغز کوچکتان چه چیزی بجز ننگ برای ایران دارید؟ یعنی من با چنین موجوداتی هموطن هستم؟ ای وای بر من...
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 03:48
lona_düsseldorf - دوسلدورف - آلمان
اطلاعیه‌ای با امضای مردم شهید پرور اصفهان ،،واقعآٔ حیف از جوانان این مرز و بوم که رفتن برای بقأی حیواناتی مثل شما جان خود را نثار کردند . شرم نمی‌کنید با کوچکترین حرکتی نام این عزیزان را به زبان میاورید ،،ننگ بر شما و رهبر بی‌ همه چیزتان
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 04:09
همسایه دکتر شریعتی - ایران - ایران
این بی شعورها کار دیگه ای جز زر زدن ندارن؟
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 04:22
amir-amir - تورنتو - كانادا
زوربا - اصفهان - ایران. حرف شما کاملا درست است یک عده اقلیت چند ده نفرى با حمایت ارگان هاى بى مسئولیت و یک مشت نماینده ٢ ریالى بى سواد و یک عده آخوند بى وطن اجنبى این گونه معرکه گرفته اند و صداى نخراشیده شان گوش همه را پر کرده است٠
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 06:45
shytoon - وادوز - لیچتن اشتین
...آقا اینکه نشد هر کسی‌ وصیت بکنه که کجا دفنش کند باید وصیت ش اجرا بشه. خوب ایران شناس بود قبول دستش هم درد نکنه. ولی‌ زاینده رود که قبرستان نیست.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 07:23
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
اینها کپی اون جگر خواران وهابی هستند.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 07:37
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
رییس جمهوری که نتونه از پس چند تندرو شپشو بر بیاید بهتر است که از همین جا برگرده بره دنبال کار خودش..
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 07:35
malekIT - شیراز - ایران
چه حـ... هایی تو این مملکت زندگی میکنن.باشه خراب کنید به موقعش همه تون باید تاوان گند کاریاتون رو بپردازید اون روز خیلی دیر نیست
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 08:55
Iran e Azad - هورتن - نروژ
بی‌ مغز ‌ها ! کی‌ این احمق‌ها تکامل پیدا می‌‌کنند ! . ۹۹.۹۹ % این‌ها اسم این مورخ را واسه اولین بار از دهان ملا شنیدند !. آدم ‌های علاف که چون چیزی یا جایی‌ در جامعه ندارند ، جذب مساجد شده اند، و اتوماتیک نقش سیاه لشگر را بازی‌ میکنند ( این‌ها را آقایان مردم می‌خوانند )
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 11:54
hamid71 - ابهر - زنجان - ایران
من پیشنهاد میکنم اون دسته از اصفهانیهای عزیز و وطن دوست که خونه یا باغی درکنار زاینده رود دارند با کمال افتخار خواستار دفن این ایرانشناس عزیز درملک شخصی خودشون شوند تا دیگه این عرب زاده ها نتونند زرزر کنند چون چهار دیواری اختیاریه وربطی به این جوجه بسیجی های عرعرو ویا اون سالک بی پدر ومادر واون پیرخرفت عرب(امام جمعه) نداره
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 16:10
biparva-jan - تهران - ایران
من بارها شده با این جماعت زبان نفهم و مغز فندقی بگو مگو کنم. نه منطق میفهمن چیست نه انصاف دارند و نه شعور. مثل ربات میمونن. با یک تراشه سیلیکونی کوچک به عنوان مغز که اطلاعات روش یک بار نوشته میشه و بعد از ان به هیچ وجه قابل ویرایش نیست. امثالش رو در طرف مقابل هم میبینیم. کسانی چون دوستدار - استهکلم و perser و pirzan e irani که اینجا کامنت میزارن و این بسیجی ها دو روی یک سکه هستند.
‌سه شنبه 26 فروردين 1393 - 19:42
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.