استاندار اصفهان: به تجمع غیرقانونی حرمت گذاشتیم

استاندار اصفهان در خصوص اعتراض هفته گذشته جمعی از شهروندان در مقابل مقبره "آرتور پوپ" نسبت به دفن "ریچارد فرای" در اصفهان‌ گفت: براساس قانون هرگونه تجمعی در پارک‌ها نیاز به اجازه وزارت کشور دارد. افرادی که روز پنج‌شنبه در مقابل مقبره "پوپ" اعتراض کردند این مجوز را نداشتند، اما استانداری به حرمت افرادی که در این تجمع شرکت کردند و مصلحت اندیشی، دخالتی در آن نکرد.

 رسول زرگرپور امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به دفن ریچارد فرای و حواشی پیرامون آن در اصفهان و موضع استانداری، اظهار کرد: "ما یاد گرفته‌ایم نظر خودمان را در خانه و نظر دولت را در ملأ عام اعلام کنیم"؛ در خصوص اعتراض جمعی از شهروندان در مقابل مقبره "آرتور پوپ" باید گفت استان اصفهان با مشکلات متعددی روبه رو است که رفع آنها نیاز به ایجاد آرامش دارد.

وی افزود: در سال 89 در همایشی که توسط شورای عالی ایرانیان در تهران برگزار شده بود «فرای» در سخنرانی خود از رییس جمهور وقت درخواست کرد تا در اصفهان دفن شود و رییس جمهور سابق نیز در ابتدای سخنرانی خود در این همایش خطاب به این ایرانشناس گفته است که «ما خود شما را می‌خواهیم».

زرگرپور افزود: این گفته رییس جمهور سابق موجب ‌شد تا در فاصله زمانی 24 ساعت در مراسمی با حضور استاندار سابق و معاون سیاسی امنیتی وی و با اعلام رییس جمهور، یک باب خانه تاریخی به ارزش دو میلیارد تومان در خیابان ابن سینای اصفهان که مالکیت دولتی داشته به او اهدا ‌شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: پس از فوت فرای در فروردین ماه سال جاری وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با من احتمال درخواست انتقال پیکر این شرق شناس را به اصفهان مطرح کرد و من با امام جمعه اصفهان در این خصوص صحبت کردم و نظر او را پرسیدم؛ پس از تماس وزیر امور خارجه تا امروز هیچ مسؤول کشوری در خصوص دفن "ریچارد فرای" با استانداری اصفهان تماس نگرفته است.

زرگرپور با بیان اینکه تصمیم درخصوص دفن فرای باید در تهران گرفته شود و مربوط به استان نیست، تصریح کرد: استانداری از هشت فروردین در جریان فوت و درخواست دفن "فرای" در اصفهان بوده است اما این تصمیم استانی نیست و تمام تماس‌ها و مکاتباتی که از سوی نهادهای مختلف مانند بنیاد نهج البلاغه و اداره کل میراث فرهنگی استان با استانداری در این خصوص گرفته شده به وزارت امور خارجه ارجاع داده شده است و البته جمع‌بندی‌های برای دفن "فرای" در اصفهان با نظر امام جمعه در حال انجام است.

وی در خصوص نظر استانداری اصفهان در خصوص دفن "فرای" در اصفهان‌ و اعتراض‌های پنج‌شنبه گذشته- 21 فروردین ماه- در مقابل مقبره "پوپ" گفت: مسائل حاشیه‌ای نباید تبدیل به متن شود، اگر چه نقطه نظرات در خصوص دفن "فرای" با ارزش است، اما اصل ایجاد آرامش و پاسخگویی به مشکلات مردم است و برای بیان این نظرات راه‌های زیادی وجود دارد.

زرگرپور اضافه کرد: از نیروهای انقلابی و ولایت مدار بیش از سایرین انتظار رعایت قوانین را داریم و از این نیروها خواهش می‌کنیم که قانون را رعایت کنند، زیرا هرگونه تجمعی به مجوز نیاز دارد و این افراد باید به ما در اجرای قانون کمک کنند.

استاندار اصفهان با بیان این‌که صدور مجوز کمک می‌کند تا شخصیت حقوقی تجمع کنندگان، و شعار آن‌ها روشن و امنیت توسط نیروهای انتظامی برقرار شود،‌ گفت: در "دو مورد" تجمع اخیری که اتفاق افتاد استانداری اصفهان حرمت افراد را مدنظر قرار داده و مصلحت‌اندیشی کرده است.

زرگرپور اضافه کرد: استانداری با برگزاری تجمع مخالفتی ندارد، اما معترضان باید پیش از آن برای صدور مجوز اقدام کنند؛‌ در تجمع روز پنج‌شنبه به مقبره "آرتور پوپ" آسیب رسیده است، اما مقصر آن مشخص نیست.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که آیا از برگزاری "جلسه‌ای با حضور یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی اصفهان در دفتر مجمع نمایندگان با سرکرده‌های معترضان"اطلاع دارید؟ گفت: بله از این جلسه اطلاع دارم. من رییس شورای امنیت استان هستم و از وظایف خود آگاهم. عدم دخالت نیروهای انتظامی در تجمع اعتراضی روز پنج‌شنبه به دستور استانداری بوده است و نباید گلایه‌ای از نیروهای انتظامی داشت.

استاندار اصفهان با اشاره به این‌که رسیدگی به چنین تجمعی در بهترین حالت 10 ساعت وقت مسئولان را می‌گیرد، گفت: باید اجازه دهیم این انرژی در جهت رفع مشکلات مردم صرف شود، در سال 89 هیچ مسؤل و یا شخصی را ندیدم که نسبت به تصمیم رییس جمهور و استاندار وقت در اهدای خانه تاریخی به ریچارد فرای و اجازه دفن وی در اصفهان کوچک‌ترین اعتراضی کند.

تاریخ گریه کردن برای زاینده رود گذشته است

زرگرپور در ادامه با اشاره به مشکلات آبی استان، گفت: کشور در یک منطقه خشک و نیمه خشک قرار گرفته است و متوسط بارش سالانه آن یک سوم کمتر از سایر نقاط و تبخیر در آن سه برابر است و باید گفت ذات کشور کم آب و ذات استان با توجه به قرار گرفتن در فلات مرکزی کم آب‌تر است.

وی با اشاره به این‌که رودخانه‌ای مانند زاینده‌رود که بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین فلات مرکزی است در طول قرن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، افزود: بخشی از خشکی کنونی این رودخانه مربوط به خشکسالی‌های اخیر است و عواملی مانند مدیریت چند پارچه، بارگذاری‌های خارج از توان و برداشت‌های غیرقانونی نیز از عوامل خشکی زاینده‌رود است، اما وضعیت کنونی این رودخانه در مدت دو تا سه دهه اتفاق افتاده و یک شبه قابل حل نیست.

استاندار اصفهان با تاکید بر این‌که " تاریخ گریه کردن برای زاینده رود گذشته است"، تصریح کرد: در خصوص تبعات خشکسالی زاینده رود در سال‌های گذشته صحبت‌های زیادی مطرح شده اما تاریخ مصرف این صحبت‌ها گذشته است و اگر تا 10 سال آینده در این زمینه صحبت شود، بی‌فایده است.

زرگرپور با بیان این‌که در خصوص زاینده رود راهکارهای دیگری وجود دارد، ادامه داد: در ماه‌های گذشته کار و تلاش زیادی از سوی استانداری برای رفع مشکل این رودخانه انجام شده است و اگر دلسوزان طرح‌ها،‌ ایده‌ها و برنامه‌هایی بهتر از آنچه ارایه شده دارند، باید مطرح کنند، در غیر این صورت طرح جدید را مطالعه کنند.

وی با اشاره به این‌که از شش جلسه‌ای که شورای عالی آب در دولت یازدهم تشکیل داده در سه جلسه به صورت تمام وقت به بررسی مشکل زاینده رود پرداخته است، گفت: علاوه بر جلسات شورای عالی آب، دو جلسه سه جانبه با حضور وزرای نیرو، جهادکشاورزی و کشور به درخواست استانداری اصفهان، دو جلسه شورای هماهنگی زاینده رود، شش جلسه در سطح ملی با حضور وزرا و یک جلسه در هیئت دولت نیز در خصوص زاینده‌رود در دولت یازدهم برگزار شده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: اگر برخی دوستان اعتقاد دارند توجه دولت به رفع مشکل دریاچه ارومیه بیش از زاینده رود بوده، باید بگویم در هفت ماه گذشته ماهانه یک جلسه درخصوص زاینده رود برگزار شده و احیای زاینده رود در صدر اولویت‌های کشور قرار دارد.

زرگرپور اظهار کرد: در کنار برگزاری این جلسات، سفر وزیر نیرو و چهار معاون از وزرای دیگر به اصفهان نیز اتفاق افتاده که نتیجه آن تصویب طرحی است که به گفته کشاورزان از 30 سال پیش تاکنون نیاز به آن در حوضه زاینده رود احساس می‌شده است.

افزایش پرداخت خسارت کشاورزان به 3 میلیون تومان

وی با اشاره به این‌که تا کنون سه بند از مصوبه طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده رود اجرایی شده است و برخی از این مفاد در شورای عالی آب در قالب مصوبات دیگر نیز به تصویب رسیده است، خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که در هفت ماهه گذشته اتفاق افتاده افزایش پرداخت خسارت کشاورزان از 500 هزار تومان به سه میلیون تومان بوده است در حالی که از پنج سال گذشته تلاش می‌شد تا خسارت کشاورزان از خشکسالی از 500 هزار تومان به یک میلیون تومان افزایش پیدا کند؛ پیش از این خسارت پرداختی به کشاورزان 50 درصد به صورت هزینه و 50 درصد عمرانی بوده است، اما 50 درصد واریزی به صورت عمرانی نیز حذف شد.

استاندار اصفهان با اشاره به سفر وزیر نیرو به اصفهان و ملاقات با کشاوران اصفهانی گفت: تمام قول‌هایی که در خصوص آب به کشاورزان داده شده از سوی وزیر نیرو است؛ براساس تصمیم وزارت نیرو کشت پاییزه در اصفهان انجام می‌شود و تا کنون تمام برنامه‌ریزی‌ها بر این مبنا بوده است.

زرگرپور تصریح کرد: توان استانداری برای رفع مشکل آب در این حد است و اگر دانشگاهیان و یا سمن‌ها نظر دیگری دارند آن را در قالب طرح‌های جدید و یا اصلاح مصوبه کنونی ارایه دهند در غیر این صورت از طرح جامع احیای حوضه آبریز زاینده رود حمایت کنند تا مشکل این رودخانه رفع شود.

وی با اشاره به این‌که تونل گلاب با دستور وزیر نیرو اجرا می‌شود و به گفته این مقام مسؤل احداث آن "ربطی به استان‌های دیگر ندارد"، اضافه کرد: هم‌چنین درمورد تونل بهشت آباد نیز اختصاص 250 میلیارد تومان اعتبار از سوی وزارت نیرو قطعی است و وزارت نیرو با توجه به توجیهات اقتصادی، این تونل را به شکل لوله گذاری یا حفر تونل اجرا می‌کند.

استاندار اصفهان با اشاره به تغییر معیشت کشاورزان که با خشکی زاینده رود اتفاق افتاده است، افزود: از هفته آینده تلاش می‌شود تا با تشکیل کارگروه‌هایی در خصوص ایجاد مشاغل جایگزین مانند مجتمع‌های دامپروری و یا مشاغل خانگی زودبازده به عنوان کمک به معیشت کشاورزان بررسی شود.

همه استان اصفهان چهار باغ نیست

زرگرپور هم‌چنین در خصوص بودجه استان اصفهان در سال 1393 گفت: 6.5 درصد جمعیت کشور در استان اصفهان ساکن هستند و این تعداد 8.2 دهم درصد از خزانه دولت را تأمین می‌کنند، در حالی که تنها 3.8 درصد دریافتی دارند زیرا اصفهان تحت عنوان استان برخوردار شناخته می‌شود و باید واقعیت‌های استان برای مسؤولان بیان شود.

وی با اشاره به این‌که در سال 93 دو هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار جاری و سه هزار و 420 میلیارد ریال اعتبار استانی برای استان اصفهان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: اعتبار جاری نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته است اما اعتبارات استانی 8 درصد افزایش داشته است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: علاوه بر بودجه‌های جاری و استانی،‌ یک هزار و 520 میلیارد ریال نیز تحت عنوان اعتبارات ملی استانی به اصفهان اختصاص داده شده است که این اعتبارات 80 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

زرگرپور ادامه داد: دو هزار میلیارد ریال نیز خزانه در رابطه با سهم شهرداری‌ها از افزایش مالیات بر ارزش افزوده در خصوص آلودگی هوا پرداخت می‌کند که میان شهرداری‌ها توزیع می‌شود و تنها باید در خصوص پروژه‌های مشخص هزینه شود.

وی با بیان این‌که بخش قابل توجهی از استان برخوردار نیست و یکی از اولویت‌های استانداری اصفهان در سال 93 بیان این واقعیت برای مسؤولان است، خاطرنشان کرد: این دیدگاه که تمام استان اصفهان را چهارباغ تلقی می‌کنند باید تغییر کند و علاوه بر این استانداری تلاش می‌کند تا با تقسیم عادلانه اعتبارات نقاط محروم استان استفاده بیشتری از اعتبارات استانی ببرند.

استاندار اصفهان در ادامه با اشاره به حواشی انتخاب معاون سیاسی امنیتی استانداری، گفت: اگرچه انتصاب معاون سیاسی امنیتی روند طولانی را پیمود، اما برخلاف گمانه زنی‌ها و شایعات تنها سه نفر از سوی استانداری به وزارت کشور معرفی شدند و وزیر کشور نیز هیچ مشکلی با معرفی این سه نفر نداشت.

چهار فرماندار اصولگرای معتدل هستند و بقیه اعتدال‌گرا

زرگرپور با اشاره به این‌که در انتخاب معاون سیاسی امنیتی هیچ ناهماهنگی با وزیر کشور به وجود نیامد و پیشنهاد سوم استاندار ظرف مدت شش روز از سوی وزیر کشور تایید شد، ادامه داد: تا پایان سال 92 و پیش از انتخاب معاون سیاسی، از 24 فرماندار در استان 16 فرماندار معرفی شده بودند و تاکنون حکم 12 نفر از آن‌ها از سوی وزارت کشور صادر شده است و فرمانداران باقیمانده نیز انتخاب شده‌اند و پس از انجام تشریفات قانونی معرفی خواهند شد و تاخیر در انتخاب معاون سیاسی امنیتی هیچ خللی در روند انتخاب فرمانداران نداشته است.

وی افزود: درخصوص مدیران کل نیز این قضیه صدق می‌کند و تاکنون رییس سه دانشگاه بزرگ و مدیران کل آموزش و پرورش، تربیت بدنی، آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، مسکن و شهرسازی، اطلاعات، اداره کل امنیتی، اداره کل سیاسی و اوقاف مشخص شدند و دستگاه‌های باقیمانده نیز ظرف چند روز آینده تعیین تکلیف می‌شوند.

استاندار اصفهان با اشاره به این‌که شاخصه‌های مورد نظر برای انتخاب مدیران کل و فرمانداران، همان شاخصه‌های رییس جمهور است، ادامه داد: هیچ ناهماهنگی با ائمه جمعه و نمایندگان مجلس در انتخاب فرمانداران نبوده و تمام انتصابات با نظر استاندار انجام شده است.

زرگرپور با بیان این‌که از 16 فرماندار، چهار نفر ابقا، یک نفر جابجا و 11 نفر نیز از نیروهای با سابقه وزارت کشور که سابقه بخشداری یا فرمانداری دارند، انتخاب شده‌اند، گفت: تمام این افراد اعتدال‌گرا هستند و چهار فرمانداری که ابقا شده‌اند نیز از اصولگرایان معتدل هستند و این روند در انتخاب مدیران کل نیز وجود دارد.

خدمات رسانی به 134 بیمار دیالیزی در نوروز

وی هم‌چنین با اشاره به این‌که براساس شمارش عددی 6.2 میلیون تردد در شریان‌های حیاتی استان با جابه‌جایی 26 میلیون نفر در نوروز 1393 انجام شده است، گفت: ترددها نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش داشته است و اگرچه در تمام این سفرها مقصد اصفهان نبوده اما به دلیل موقعیت جغرافیایی بار ترافیکی و تصادف را برای این استان به همراه دارد.

استاندار اصفهان با بیان این‌که در نوروز امسال 3.2 دهم میلیون نفر با رشد پنج درصدی نسبت به سال 92 دو تا سه شب در اصفهان اقامت کرده‌اند، اضافه کرد: 85 درصد از مسافران هدف خود از سفر به اصفهان را تفریح و بازدید از اماکن تاریخی و 10 درصد نیز ملاقات با خویشاوندان عنوان کرده‌اند.

زرگرپور با بیان این‌که امسال با تمهیدات پیش‌بینی شده میزان تصادفات در جاده‌های استان 33 درصد کاهش پیدا کرد، تصریح کرد: اصفهان برخلاف سایر استان‌ها که در ایام نوروز از پذیرش بیماران دیالیزی خودداری کرده بودند، تنها استانی بود که اعلام کرد توانایی پذیرش مسافران دیالیزی را دارد و 134 بیماری دیالیزی در نوروز 93 در استان خدمت دریافت می‌کنند.

استاندار اصفهان هم‌چنین با اشاره به ایجاد هفت کمپ روستایی در استان گفت: این کمپ‌ها بیشتر با هزینه خود روستائیان و با هدف ارایه صنایع دستی، غذاهای محلی و سایر جاذبه‌های روستایی برگزار شده بود که علاوه بر ایجاد رضایت در میان روستاییان به عنوان استراحت گاه‌های موقت نیز برای مسافران محسوب می‌شد.

نه بلند به یارانه

زرگرپور هم‌چنین با اشاره به اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها در استان اصفهان گفت: اگرچه در روز نخست ثبت نام، سایت رفاهی با مشکل مواجه شد، اما ثبت نام در بعد ازظهر انجام شد.

وی ادامه داد: سیاست استانداری در قبال اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مطابق با شعار دولت همان "نه بلند به یارانه است" البته برای افرادی که نیازی به آن ندارند و ثبت نام برای تمام افراد تا آخرین نفر انجام خواهد شد.

سفر رییس جمهور یک فرصت طلایی برای استان

وی هم‌چنین در خصوص سفر رییس جمهو به اصفهان گفت: براساس برنامه سالانه، سفر به اصفهان در اولویت سوم یا چهارم رییس جمهور قرار داشت که البته این اولویت تغییر کرد و نامه اخیر نمایندگان اصفهان به رییس جمهور تنها تاکیدی بر این سفر است.

استاندار اصفهان با اشاره به این که برنامه سفر رییس جمهور در تمام استان‌ها چهارچوب خاص خود را دارد و با فرم سفرهای رییس جمهور سابق بسیار متفاوت است، ادامه داد: سفر رییس جمهور یک فرصت طلایی برای استان است و امیدوارم مصوبات خوبی برای استان به همراه داشته باشد.

فرهنگ پذیرش گردشکر در استان تقویت شود

زرگرپور هم‌چنین با اشاره به تشکیل شورای روابط خارجی در استانداری اصفهان اظهار کرد: این شورا به دلیل سفرهای متعدد هیئت‌های خارجی به اصفهان تشکیل شد و تلاش دارد به این سفرها نظم دهد؛‌ تا کنون بیش از 45 هیئت سیاسی خارجی نیز برای بازدید به استان سفر کرده‌اند.

وی اضافه کرد: استانداری در سفر هیئت‌های سیاسی تلاش می‌کند سه هدف معرفی ظرفیت‌های استان، جذب گردشگر و سرمایه گذاری با توجه به خصوصیت استان را پیگیری کند اما دستیابی به تمام این اهداف نیاز به زمان دارد.

استاندار اصفهان با بیان این‌که وضعیت گردشگری نامطلوب است و تنها 12 تا 20 هزار تخت در استان وجود دارد، تصریح کرد: برخی از نظرات گردشگران خارجی در بازگشت از سفر خود به کشورشان بسیار نامطلوب است و در درجه اول باید فرهنگ پذیرش گردشکر در استان تقویت شود.

آثار تاریخی اصفهان وضعیت مطلوبی ندارد

زرگرپور اضافه کرد: متاسفانه آثار تاریخی اصفهان نیز وضعیت مطلوبی ندارد و برخی کاربری‌های دیگری پیدا کرده‌اند علاوه بر این یکی دیگر از مشکلات کشور عدم امکان استفاده از کارت‌های اعتباری سایر کشورها است که خرید را برای گردشگران با مشکل مواجه می‌کند.

وی در خصوص پروژه‌های شاخص اصفهان مانند مترو،‌ مصلی و ورزشگاه نقش جهان گفت: پنج رام واگن ظرف دو تا سه روز آینده وارد اصفهان می‌شود و مترو آماده است تا جلو برود؛ مراحل نصب سقف مصلی اصفهان نیز پس از یک سال توقف از روز گذشته آغاز شده است و مذاکرات با فولاد مبارکه در خصوص واگذاری ورزشگاه نقش جهان نیز ادامه دارد؛ منابع مدیریت این طرح‌ها تثیبت شده‌ است، البته باید توجه داشت مشکل طرح‌هایی که در حدود 20 سال تکمیل نشده‌اند یک شبه رفع نمی‌شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: در خصوص عبور خط دوم متروی اصفهان از زیر میدان نقش جهان نیز مقرر شده مشاوران بین المللی مورد قبول سازمان قطار شهری و یونسکو نظر خود را اعلام کند و در صورت ایجاد مشکل برای این مجموعه مسیر عبور خط دوم اصلاح شود.

زرگرپور با اشاره به مشکلات موجود در سیستم بهداشت و درمان استان خاطرنشان کرد: بهداشت و درمان استان با یک کسری 550 میلیارد تومانی رو به رو است و مشکلات آن به مرور رفع می‌شود؛ اگرچه نمایندگان بر تثبیت مدیریت گذشته این بخش تاکید داشتند اما برای اصلاح بهداشت و درمان استان نیاز به تغییر وجود داشت و خوشبختانه نیروهای خوبی برای این بخش انتخاب شده‌اند و باید به آن‌ها فرصت داد.

در ادامه استاندار در پاسخ به پرسش ایسنا که پرسید که آقای استاندار شما به دلیل تبحر و تخصصی که در بحث آب (بزرگترین مشکل و مهم‌ترین دغدغه مردم اصفهان) داشتید به این استان آمدید و به عنوان استاندار منصوب شدید و در چند ماهه تصدی گری استانداری تلاش‌های بسیاری در این زمینه داشته‌اید که امیدواریم این تلاش‌ها هر چه زودتر به ثمر برسد، اما اگر یک نگاه فرا استانی به بحث آب داشته باشیم فعالیت دیگر استان‌ها و مظلومیت نمایی آنها با استفاده از قدرت رسانه‌ای‌شان موجب شده اصفهان به عنوان یک استان تمامیت خواه مطرح شود که با زور آب را به استان باز می‌گرداند و به این شیوه آبرو و اعتبار اصفهان در بحث آب به خطر افتاده است. این تنها موردی نیست که اعتبار اصفهان را در سطح ملی به خطر انداخته و نمونه‌های دیگر آن بسیار است. از جمله اتفاقات پنج‌شنبه گذشته در بحث دفن فرای که در سال فرهنگ اعتبار اصفهان را در سطح بین‌المللی خدشه دار کرد.

ادامه این روند می‌تواند برخلاف تمام تلاش‌های شما استان را به طور کامل بی اعتبار کند. آقای استاندار برای ارتقای اعتبار استانی که شاخصه‌اش فرهنگی بودن است تاکنون چه‌ کرده‌اید و چه خواهید کرد؟ گفت: من را به خاطر منش سیاسی، جهت‌گیری مدیریتی و سوابق اجرایی به عنوان استاندار اصفهان انتخاب کردند و هیچ صحبتی در خصوص آب مطرح نشد به نظر من مشکل محیط زیست استان اصفهان بیش از مشکل آبی این استان است اما این دلیل قانع کننده‌ای برای انتخاب یک استاندار متخصص محیط زیست نیست. شانسی که به وجود آمده مدیری انتخاب شده که در زمینه آب تخصص دارد.

+10
رأی دهید
-34

albalooo - لندن - انگلستان
کاملا لال شید چون در جهت منافع خودتون بوده
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 23:44
albalooo - لندن - انگلستان
کاملا لال شید چون در جهت منافع خودتون بوده
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 23:44
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
ولی‌ اگر این تجمع برای اعتراض به وضع اقتصادی مملکت یا اعتراض برای در خواست کار،یا اعتراض برای گرانی بود..برادران بسیجی‌ حسابی‌ از خجالت این مردم در می‌آمدند.کشت و کشتار ،زندان و شکنجه.و در آخر هم اعدام..به هر حال،کورش آسوده بخواب که ما هم در خوابیم.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 00:01
azadi-iran - وین - اطریش
آقای استاندار معلوم که باید حرمت لباس شخصی و بسیجی مذدوران خودتان را داشته باشی این که دیگه گفتن ندارد اینرا همه دنیا می دانند بغیر از خود شما. اگر مردم غیر خودی بودند که از پل پرت می کردید و می گفتید که افراد خودسر از امریکا و اسراییل و یا انگلستان امدند و این جنایت را مرتکب شده اند تا به گردن حکومت اسلامی بیاندازند.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 00:14
mehdiped - اهواز - ایران
اقای استاندار شما ک خودت داری میگی استان شما توی منطقه خشک ایران قرار گرفته پس دلیل این همه کشاورزی گسترده درون استان چیه برای شما ممکن اهمیتی نداشته باشه رودخانه کارون در حال از بین رفتن هست اما برا ما ک ساکن خوزستان هستیم از همه چیز اهمیتش بیشتره اگر شما برای بخش کشاورزی کشور دلت میسوزه ب کشاورزا بگو بیان خوزستان اب و زمین انقدر بهت میدن ک ندونی باش کی بکاری اما متاسفانه یک مشت ابله و سود جو موقعی ک مسئول باشن همین بار میاد ک برخلاف رای مردم ی استان (خوزستان )ابشون رو میبرن برای جای دیگه و زمینای خوزستان رو میذارن خشک بشه اما مشکلی نیس چون اگرم خشک بشه کارون تنها برای خوزستانی ها بد نمیشه ریزگردا تا بالای تهران میره پس شما ک بقل کوش مایید خدا ب دادتون برسه
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 02:29
ekman - شیراز - ‫ایران
شعار دولت همان نه بلند به یارانه است تا بتواند بهتر به مرمّت و نوسازی سوریه کمک نماید!!!!!!!!!!شعار دولت تدبیر و امید باید چراغی که به خانه روا است ،به مسجد حرام استو اگر مردم ایران هم در رفاه و آسایش زندگی ای پیدا کردند و دیگر به خاطر فقر و تهیدستی ،دست به دزدی و جنایت و یا تن فروشی و اعضای بدن فروشی نزدند،آنوقت با اجازه خود مردم و توسط نمایندگان حقیقی مردم به سایر انسانهای مستحق بیرون از ایران کمک کنند ،آنهم کمک انسان دوستانه و به دور از سیاست،آنوقت خیلی از کشورهای انسان دوست هم با ما همراه خواهند شد.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 01:35
siah76 - لوس انجلس - امريكا
خاک بر سرتون که لیاقتتون همین آخوند ای بو گندو هستن» جامعه گوسفندی لیاقتش حکومت گرگان است...
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 05:21
فريادزيره آب - اهواز - ایران
چقدرحرف زد
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 10:04
goosfand - نیویورک - آمریکا
مرگ بر ملت نمک‌نشناس ایران پهلوی یکم و دوم؛ مرگ بر عمامه و کراوات؛ درود بر تاج شاهنشاهی که هر چی‌ باشه ایرانیه، نه غربزده و نه عربزده
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 12:41
آرمان شهر من - استهبان - ایران
متاسفم! برای خودم . ملتم . مملکتم.. ریچارد فرای روحت شاد ببین همه عمرت رو وقف معرفی کیا به دنیا کردی.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 16:45
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.