سقط جنین، وازکتومی و تبلیغ برای کاهش فرزندآوری جرم محسوب می‌شود

کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توپکتومی و هر گونه تبلیغات راجع به تهدید موالید و کاهش فرزند آوری ممنوع و مرتکب به مجازات مندرج در ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۲ خرداد ۱۳۷۵ محکوم خواهد شد.

طرح یک فوریت افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور با ۱۳۱رای موافق، ۴۳ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع آراء۲۰۴ نفر از نمایندگان حاضر در مجلس در صحن علنی مجلس به تصویب رسید و به کمیسیون مربوطه ارسال شد که پس از بررسی کمیسیون مواد این طرح در جلسات علنی هفته آینده مورد بررسی نمایندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، طرح افزایش نرخ باروری و پیشگیری از کاهش رشد جمعیت کشور شامل ۴ ماده است:

ماده ۱؛ کلیه اقدامات راجع به سقط جنین، عقیم سازی مانند وازکتومی، توپکتومی و هر گونه تبلیغات راجع به کاهش فرزند آوری ممنوع و مرتکب به مجازات مندرج در ماده ۶۲۴ قانون مجازات اسلامی مصوب 2 خرداد 1375 محکوم خواهد شد.
تبصره ـ فهرست مواد ضروری سقط جنین و پیشگیری ضروری از بارداری توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت دادگستری تهیه و ظرف سه ماه به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ماده ۲ـ وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در مورد اقدامات دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی دولتی، عمومی و خصوصی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد تبلیغات موضوع ماده یک این قانون توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی موظفند موارد تخلف را شناسایی و متخلفین را به مراجع صالح قضایی معرفی نمایند.

تبصره ـ آیین نامه اجرایی این قانون توسط وزارت خانه‌های بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی وزارت دادگستری ظرف سه ماه تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

ماده ۳ ـ کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت کشوری مکلفند در اجرای این قانون برنامه‌های سلامت و بهداشت مادران و کودکان را همچنان ادامه داده وتمهیدات لازم جهت اجرایی شدن سیاستهای جمعیتی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی 2 خرداد 1391 را فراهم نمایند.

ماده ۴ـ از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون، قانون تنظیم خانواده و جمعیت مصوب 26 اردیبهشت ماه 1372 و اصلاحات بعدی آن و دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های مرتبط با این قانون لغو می‌گردد

+10
رأی دهید
-58

delmorde - یوتوبوری - سوئد
به جای این مصوبات احمقانه تان، اخوندهای بیشعور، که مملکت رو با تصمیمات تان از روی نفهمی به باد دادید و مردم رو فراری. ایجاد شعل، پایین اوردن قیمتها، حل مشکل مسکن با ایجاد شرکتهای مسکن در تهیه منازل اجاره ای مانند سوئد طبق ضوابط عادلانه نه رانتخواری و زدو بند. بهبود مشکل دارو و بیمه همگانی با ضوابطی معقول و عادلانه نه زدوبند و سوء استفاده و چاپیدن ملت. انموقع خود مردم میدانند چه کنند. مشتی دزد نه وکیل مردم تو مجلسی فرمایشی جمع شدند و در چاپیدن پول ملت باهم رقابت میکنند. البته شما حق دارید بسفره نفت تکیه داید که روزی در خواب هم نمیدیدید حالا دست الکاپون امریکایی رو از پشت بسته اید. نابود باد خودتان با اون دین سراسر ریا و فریب دزدپرور.
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 21:32
marineboy - لس انجلس - امریکا
وازکتومی با تبلیغ برای کمتر بچه دار شدن برای زندگی بهتر مردم و تعادل در خرج و درامد مردم یک کشور است. این چه ربطی به مجازات اسلامی دارد؟!!! روزی نیست که چرندی به نام اسلام سرهم نکنند. حتما دست یا پای طرف را قطع میکنند. خدا کند کسی را به این خاطر اعدام نکنند!
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 22:24
Moama123 - بوداپست - مجارستان
ای رهبر فرزانه آماده ایم آماده ، بسیجیا قرار در ساله جهاد فرهنگی‌ به روش تخم گذاری و قلمه زدن بارور بشن که نسلشون زود تر زیاد بشه. پولم که اورت، رهبر فرزانه هست
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 23:22
Arash_Barcelona - بارسلونا - اسپانيا
هر خانواده ۵ یا ۶ فرزند برای زندگی‌ بهتر...از صبح زود هم زن و هم مرد خانه باید سر کار بروند،تا شب شاید،شاید لقمه نانی بدست بیاورند.شب که از کار بر میگردند بچه‌ها رو از توی کوچه جمع کنند چند تاشون هم که گم بشه اشکالی‌ نداره باز هم درست میکنند..مرد و زن بیچاره از روی ناچاری به دزدی به فحشا کشیده شوند.جنایت کاری از روی ناچاری و اعدام در نهایت.
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 23:53
sharafYabi - بیمبه - انگولا
۲۰۴ کلّاش برای یک مملکت ۷۷ میلیونی آینده و حال تعیین میکنند. کشوری به گستردگی ایران احتیاج به ۶۰۰ تا ۷۰۰ نماینده مجلس از با سوادترین، دنیا دیده‌ترین و دلسوز‌ترین افراد ایرانی‌ داره. شما دهان همین ۷۷ میلیون را سیر کنید ۲۳۰ میلیون بقیه پیش کش!
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 01:21
هستیا - شیراز - ایران
ترم قبل به درس پیش گیری از باراداری که رسیدیم استاد گفت بفهمن این قسمتو درس دادم میان دست گیرم میکنن!
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 08:37
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.