بازگشایی کامل بخش کنسولی سفارت ایران در لندن

به دنبال حمله بسیجی‌ها به سفارت انگلستان ایران ناگزیر به بستن سفارت خود در لندن شد



محمدحسن حبیب‌الله‌زاده، کاردار غیر مقیم جمهوری اسلامی ایران در بریتانیا، به خبرگزاری مهر گفته است که حدود یک ماه است که "بخش کنسولی سفارت ایران در انگلیس به صورت کامل بازگشایی و کلیه خدمات کنسولی به ایرانیان مقیم ارائه می شود."

آقای حبیب‌الله‌زاده همچنین گفته است که کار دفاتر حفاظت منافع ایران و بریتانیا پایان گرفته و "روابط دو کشور به صورت مستقیم دنبال می‌شود."

عمان حافظ منافع ایران در بریتانیا و سوئد حافظ منافع بریتانیا در ایران بود.

به دنبال حمله بسیجی‌ها به سفارت بریتانیا و باغ قلهک در تهران، بریتانیا دستور تعطیلی فوری سفارت ایران در لندن را صادر کرد و ۴۸ ساعت به دیپلمات‌های ایرانی فرصت داد که خاک بریتانیا را ترک کنند.

در مهر ۱۳۹۲ و در پی تماس تلفنی محمدجواد ظریف و ویلیام هیگ، ایران و بریتانیا توافق کردند که در لندن و تهران کاردار غیرمقیم تعیین کنند.

وزارت خارجه بریتانیا آجی شارما، را به عنوان کاردار غیرمقیم بریتانیا در ایران معرفی کرد و همزمان محمدحسن حبیب‌الله زاده به عنوان کاردار غیرمقیم ایران در بریتانیا تعیین شد.

آقای حبیب‌الله‌زاده می‌گوید: "برای بازگشایی کامل سفارتخانه‌ها مسائلی بین دو کشور وجود دارد که باید در این موارد تفاهم کنیم."

+43
رأی دهید
-28

Azadikhah - تكسل - هلند
جمهوری اسلامی همیشه هزینه‌هائی بی‌خود و بی‌جهت داده برای آدمهای افراطی و بی‌منطقی که خراب کاری میکنند و البته بیشتر ضرر آن هم به مردم و اعتبار کشور میخوره
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 20:01
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان
خدا کنه زودتر سفارت انگلیس تو ایران باز شه که من یکى کارم بد گره خورده،خدا لعنت کنه اون گوساله هایی رو که سفارت انگلیس رو تخریب کردند.
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 21:46
ukguy4u - لندن - بریتانیا
Persianshadow1 - برایتون - انگلستان. خدا از دهنت بشنوه منم باهات همدرد هستم. لعنت خدا به اون گوساله ها که از دیوار سفارت بالا رفتن.
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 23:16
eydad - مونترال - کانادا
په سفارت کانادا چی؟ البته اینجا یه چند تا ایرانی که نماینده مجلس شدن . شدن کاسه داغ تر از اش. یه کاری کردن که این دولت افراطی سفارتش رو تعطیل کرد تو ایران
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 05:19
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.