کاخ سفید: به ابوطالبی ویزا نمی‌دهیم

کاخ سفید اعلام کرده است که برای حمید ابوطالبی ویزا صادر نخواهد شد.

ایران حمید ابوطالبی را به عنوان نماینده جدید خود در سازمان ملل معرفی کرده است.

مطرح شدن نام آقای ابوطالبی به عنوان یکی از کسانی که در ماجرای گروگانگیری دیپلمات‌های آمریکایی در سال ۱۳۵۸ نقش داشته، باعث شد مخالفت‌های جدی با ورود او به آمریکا مطرح شود.

از جمله کنگره آمریکا طرحی را برای منع ورود آقای ابوطالبی به خاک این کشور تصویب کرد.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید، امروز به خبرنگاران گفت که دولت آمریکا در این زمینه موضعی مشابه کنگره دارد اما روشن نکرد که آیا باراک اوباما، رئیس‌جمهور ایالات متحده، مصوبه کنگره را تایید خواهد کرد یا نه.

از قول آقای ابوطالبی نقل می‌شود که او با گروه "دانشجویان پیرو خط امام" کار کرده اما نقشی مستقیم در گروگان‌گیری نداشته و از جمله در مقطعی درباره آزادی گروهی از این گروگان‌ها، مترجم گروه بوده است.

ابراهیم اصغرزاده، از چهره‌های کلیدی گروگان‌گیران دیپلمات‌های آمریکایی، به خبرگزاری ایسنا گفته است: "آقای ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا جزو مترجمان موقت بودند و در تصمیم‌گیری‌ها حضور نداشتند."

پیش از این خبرگزاری‌های ایران از حساب توییتری منتسب به حمید ابوطالبی نوشتند که او در واکنش به مصوبه کنگره آمریکا گفته است: "آمریکا از نظر حقوقی رویه جدید و مسیر نوینی را ایجاد کرد، این که با مصوبات پارلمان‌های ملی می‌توان تعهدات بین المللی کشور را زیر پا نهاد."

جی کارنی دیروز تاکید کرد که اگرچه دولت آمریکا آقای ابوطالبی را "گزینه مناسبی" نمی‌داند، اما اختلاف درباره انتصاب او به نمایندگی ایران در سازمان ملل تاثیری بر مذاکرات اتمی جاری با ایران نخواهد گذاشت.

گروگان‌گیری دیپلمات‌های آمریکایی در سال ۱۳۵۸، که ۴۴۴ روز طول کشید، به قطع روابط ایران و آمریکا انجامید و همچنین زمینه‌ساز تحولات سیاسی عمده‌ای چون استعفای دولت موقت مهدی بازرگان شد.

ویزای دیپلمات‌ها



بهمن کلباسی - نیویورک

سخنگوى بان کى مون دبیرکل سازمان ملل به من گفت که از آمریکا انتظار می‌رود به معاهده "کشور میزبان سازمان ملل" که براساسش دیپلمات‌هاى کشورها باید روادید ورود بگیرند احترام بگذارد.

رد تقاضاى روادید دیپلمات‌هاى کشورها در سازمان ملل بسیار نادر است. ایران حالا حق دارد از آمریکا در کمیته ویژه این سازمان، که ١٩ کشور در آن عضوند و بر عملکرد کشور میزبان سازمان ملل نظارت دارد شکایت کند.

+77
رأی دهید
-4

faranak-montreal - مونترال - کانادا
مگه به کسی که از دیوار مردم میره بالا باید اجازه ورود به حریم خونه داد
شنبه 23 فروردين 1393 - 01:44
HomeSick73 - ویرجینیا - امریکا
افراد توی جمهوری اسـ... ویزا برای جهنم هم ندران چه برسه به آمریکا.
شنبه 23 فروردين 1393 - 02:23
ehsanusa - تهران - ایران
آمریکا از نظر حقوقی رویه جدید و مسیر نوینی را ایجاد کرد که ایران 35 سال پیش در این مسیر افتاده بود. شما که اینقدر به تعهدات بین المللی پایبند هستید، چی شد که از دیوار سفارت بالا رفتید و ملت ایران را 35 سال در گیر مسائلی کردید که به جز بدبختی و فلاکت حاصلی برایشان نداشت؟ آیا اینها خائن به ملت نبودند؟ آهای اصلاح طلبان فعلی و اشغالگران سفازت دیروز...!!!
شنبه 23 فروردين 1393 - 02:01
animallover - آکلند - نیو زیلند
بهتر.... با اون کله کچلش که خواسته مخفیش کنه
شنبه 23 فروردين 1393 - 03:58
آذری باهوش - میانه - ایران
آقای ابوتالبی. برو پاسپورت یونانی بخر و با آن سفر کن.
شنبه 23 فروردين 1393 - 05:03
vahid.sharifi - ونكوور - كانادا
چه قیافه کریه و تنفر انگیزی!!! سی‌ و چند سال است داریم این قیافه‌ های عبوس را میبینیم...
شنبه 23 فروردين 1393 - 05:21
eddy59 - مونیخ - آلمان
خوب ی آدم خسابی رو معرفی کنید عابروی مردم هم نبرید البته اگر دارید
شنبه 23 فروردين 1393 - 07:47
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
faranak-montreal - مونترال - کانادا. آنالوژی بسیار خوبی بود، اگر دزدی که میشناسی باز بیاد در خونه، بأید با یک وسیله مقتضی سرشو داغون کرد!.
شنبه 23 فروردين 1393 - 09:27
Mehraboonam - هامبورک - المان
این اراذل نیازی به أجازه ندارند مگه أون موقع که وارد سفارت شدند مجوز داشتند . حالا هم ممکنه طبق عادت إز دیوار بیاد تو . چون ترک عادت موجب مرض اَست .
شنبه 23 فروردين 1393 - 10:33
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
دیپلماتهای هالوی امریکایی هنوز نفهمیده اند که علی رغم وجود گزینه های دیگر چرا ایران این شخص را به عنوان نماینده خودش معرفی کرده است???!!!یک حرکت ساده و حساب شده تاکتیکی بوده تا سوء استفاده امریکا را از میزبانی مکانی سازمان ملل به دیگر کشورها نشان بدهد. این امریکا را در جایگاه ناقض اصول و فواعد مورد اجماع جامعه بین المللی قرار می دهد.
شنبه 23 فروردين 1393 - 10:50
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
اگر ایران و امریکا به کاوش گذشته بپردازند به جایی نخواهند رسید. باید هر دو طرف فراموش کنند.اگر همه جیز را از نگاه ما به ازا در نظر بگیریم هنوز به طورکامل تسویه حساب نشده است. اگر یک به یک درنظر بگیریم در مقابل ساقط کردن دولت ملی مصدق و کمک به تداوم 25 ساله دیکتاتوری شاه--سرنگونی هواپیما مسافربری--تسلیح عراق در طول جنگ و.. امریکا هنوز خیلی خیلی بدهکار است. در عین حال قبول کنیم که سیاستمداران امریکایی هالو تشریف دارند و از آخوندها رودست خوردند. اینها پیشدستی کردند و نگذاشتند آمریکا اون کاری که اخیرا توسط همان سفارتخانه اش (یا بهتر بگیم مرکز جاسوسی) تو مصر کرد را تو ایران سال 1979 انجام بده. یانکی بند را داده به آب و الان نشسته زار می زند.
شنبه 23 فروردين 1393 - 11:13
sepherdad - سیدنی - استرالیا
ولی‌ این دیوار عجب برکتی داشت برای اون‌های که رفتن ازش بالا، همه شدن دیپلمات،,,, برای مردم ایران هم فقط بی‌ آبروی و فقر اورد!! که نوش جونشون.
شنبه 23 فروردين 1393 - 11:22
رستگار501 - برن - سویئس
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی -- شما ساندیس خورها و نوکران حکومت استفراقی اسلامی با این مزخرف و یاوه گویی هایتان حال بهمزن هستید . حکومت اسلامی اگر با فکر و و حساب شده تاکتیکی بود که 35 سال مردم در ایران منفور شده و در حکومت دیکتاتوری استبدادی و با وضعیت اقتصادی ورشکسته بسر نمی بردند . همه کارهای حکومت اسلامی از روی حماقت بوده و هست و همیشه خود را قربانی عوامل بیگانه و دشمن وانمود می کند . این را بدانید بقیه احمق نیستند و گند کاریهای جمهوری اسلامی در تاریخ درج شده است.
شنبه 23 فروردين 1393 - 11:24
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
رستگار501 - برن - سویئس- باشه من ساندیس خور هستم ولی شمای شراب خوار و دیگر هم پیاله هایت بدانید که یک موی گندیده لمپنهای شپشوی جمهوری اسلامی هزاران بار شرف دارند به کل وجود بی مقدار موجودات ذلیل و فرومایه وطن فروشهای در به در و همه چیز فروش که در ازای اجازه پناهندگی و متعاقب آن زندگی سگی در یک کشور امریکای شمالی یا اروپایی حاضرند به هر خفتی تن بدهند...این آواره های بی مایه و منفور به دشمنان ملت و خاک ایران گرای حمله می دهند!!!یکی از اینها راپارسال با چشم خودم در فیلادلفیا امریکا و موقعی که به یک کنفرانس رفته بودم دیدم...طرف فراری قسمت هوا فضا وزارت دفاع ایران بود وبا افتخار علیه ایران حرف میزد. 10000 دلار حقوق می گرفت (خودش می گفت که از سازمان ملل می گیرد ولی شما بگویید سیا)...بوی تعفن این خیانتکار دون مایه الان هم آزارم می دهد.
شنبه 23 فروردين 1393 - 13:35
کبالت3 - کرج - ایران
آخه اگه پرونده این بلاهت و حماقت رو میبستید باز یه چیزی اما وقتی هرسال سالگرد حماقت و رذالت رو جشن دولتی میگیری و بصورت خود جوش ساندیس و کیک و ساندویچ بین مدعوین خیمه شب بازی پخش میشه و کلی پرچم و مترسک توسط دهانه گشادین سوزونده میشه و از این گند بعنوان گندی بزرگتر از گند اول اسم برده میشه و این انتر گردانی و جای دوست و دشمن نشون دادن هر سال از تلویزیون حکومتی با دادار رو دودور پخش میشه توقع داری کدخدا فراموش کنه و دزده رو تو ده را بده نه دلبندم پاتو از موکت مسجد درازتر نکن اون قانون مانون هم مال کسیه که خودش قانونی و راعی قانون باشه نه دزد شب گرد دیوار نورد کبلائی.
شنبه 23 فروردين 1393 - 19:58
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی. شراب خوری از ساندیس خوری بسیار شرفش بالاتر است، بقول شاعر: ما خون رزان مینوشیم و تو خون کسان، أنصاف بده، کدام خونخوار تریم؟؟. واقعا که مغز و عقل هم خوب چیزیه، کره جنوبی بعد از ٤٠ سال به جایی رسید که امروز هست، بعد از ٣٥ سال این آخوند های باهوش چه غلطی کردن غیر از دزدی و تو حلقوم شما ساندیس خورا ریختن؟؟
یکشنبه 24 فروردين 1393 - 11:45
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا.جوابت را بالا نوشتم.شما که دیروز (در جواب به نطر من) به همه چیز فروش بودنت افتخار می کردی الان از شرف حرف می زنی عزیز مادر؟ به قول اون یکی <جالب بید>.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 12:51
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.