عکس هایی از برج العرب - هتل ۷ ستاره جهان

برج العرب نام هتلی مجلل در دوبی، امارات متحده عربی است. ساختمان آن ۳۲۱ متر ارتفاع دارد و در جزیره‌ای مصنوعی ۲۸۰ متر از خشکی بنا شده‌است. کوچک‌ترین اتاق هتل ۱۶۹ و بزرگ‌ترین اتاق آن ۷۸۰ متر مربع مساحت دارند.

غالباً هتل برج العرب را «تنها هتل ۷ ستاره جهان» می‌نامند اما همیشه تعداد ستاره‌های آن مورد بحث بوده است.

هفت طبقه از این هتل به صورت آکواریوم در زیر دریا وجود دارد. اجاره کوچک‌ترین اتاق این هتل شبی ۶ هزار درهم است. سرو هر غذا در این هتل کمتر از ۱۰۰۰ درهم نیست.

این هتل به شکل حرف V می‌باشد که یک دکل به آن متصل شده‌است. در فضای بین بالها یا همان V شکل، یک atrium (فضای میان خانه) بوجود آمده که در جلوی آن خمیدگی دارد. در طی روز، کالبد و بدنهٔ سفید یک نور شیری و لطیفی را داخل هتل ایجاد می‌کند در حالیکه شیشه شفاف جلو، مقدار زیادی نور و روشنایی ایجاد می‌کند. در شب، هم بیرون و هم درون ساختمان توسط نورهای متغیر، روشن می‌شود.

لابی آتریوم برج العرب بلندترین آن در نوع خود در جهان است. زیرا در ارتفاع ۱۸۰ متری واقع شده. آتریوم بیش از یک سوم فضای داخل هتل را در برمی گیرد. درحالیکه معماری بیرونی هتل یک معماری کاملاً مدرن است، اما معماری داخلی هتل ترکیبی از سبک شرقی و غربی بصورت بسیار لوکس می‌باشد. در لابی نیم طبقه، یک فواره، یک ستاره سه بعدی اسلامی را بوجود می‌آورد. با وجود اندازه بزرگ برج العرب، تنها ۲۸ طبقه دوبل با ۲۰۲ سوییت دارد. کوچک‌ترین سوئیت ۱۶۹ متر مربع و بزرگ‌ترین آن ۷۸۰ متر مربع می‌باشد. قیمت هر سوئیت، از ۱۰۰۰ دلار(هر شب) تا ۱۵ هزار دلار متغیر است و سوئیت سلطنتی گرانترین آن است، که شبی ۲۸ هزار دلار می‌باشد. ستونهای سفید توسکانی و راه پله‌های مارپیچ مرمری با برگهای کار شده بر روی نرده‌ها تأثیر هنر کلاسیک را بر روی طراحی داخلی هتل نشان می‌دهد.

+80
رأی دهید
-82

manuel1 - لاس وگاس - آمریکا
اگه از حق نگذریم حسادت هم نکنیم واقعن زیباست حسود هرگز نیاسود
جمعه 22 فروردين 1393 - 23:26
Teleline Dubai - دبی - امارات
عکس ٢١ یکم از بالا به پایین اصلان ربطی به برج العرب نداره ، اون عکس از میرکاتو سنتر جمیرا - دبی هستش
جمعه 22 فروردين 1393 - 23:27
majid63 - پاريس - فرانسه
به خدا اگر اسمش خلیج فارس بود مردم بیشتر به آنجا می‌رفتند.اگر عرب حسود نیست اسمش رو بزارند خلیج فارس.
شنبه 23 فروردين 1393 - 08:30
nimaaa - نیویورک - امریکا
کشور ما هم داره توی عراق حرم میسازه فردا هم که منابع ملی غارت شد تبدیل میشیم به یک کشور فلک زده
شنبه 23 فروردين 1393 - 10:47
akhoond shepeshoo - ورونا - ایتالیا
پول نفت اینها صرف ابادانی کشورشان میشود پول نفت ایران صرف ابادانی کشورهای دیگر به قیمت خرابی ایران حالا بگردید دنبال وطن فروش
شنبه 23 فروردين 1393 - 10:49
Ukguy4u - لندن - بریتانیا
خب دیگه پول نفتشون رو برای کشور خودشون استفاده کردن نه برای حماس و حزب الله. ما هم لیاقتمون خامنه ای و حسین و عاشوراست
شنبه 23 فروردين 1393 - 12:50
coco - تورنتو - کانادا
بسیار زیباست وقت کنم در اولین فرصت میرم دوبی‌ خیلی‌ چیزا هست که باید ببینم و خیلی‌ هتلها که توش بمونم و خیلی‌ رستوران‌ها که اونجا غذا بخورم. حسودی هم نکنین آیئ ایرانیها، خودتون ۳۵ سال پیش فلاکت را واسه خودتون خریدی، اگه نه ۴۰ سال پیش دوبی‌ دیهاتیی در میانِ بیابون بود. خودتون عکس‌ها دوبی را که مال ۴۰ سال پیش بوده تو گوگل سرچ کنین.
دوشنبه 25 فروردين 1393 - 16:38
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.