دیلی بیست: اگر پوتین عصبانی شود، S300 را وارد بازی می کند

انتخاب :دیلی بیست نوشت: این سناریو، کابوس واشنگتن است: تصمیم مسکو به تسلیح ایران با جنگ افزارهای پیشرفته، البته این سناریو اکنون به واقعیت نزدیک تر است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، تنش ها بین روسیه و غرب بالاگرفته است و مسکو در این رویارویی اهرم فشار فوق العاده ی دارد: موشک بسیار پیشرفته ای که پیش از این، یکبار تهدید به فروش آن به ایران کرده است.


هفته ی گذشته، رویترز از توافق نفت در برابر کالا بین ایران و روسیه خبر داد. یک مقام ایرانی که نامش فاش نشده بود گفت که در بین کالاهایی که از مسکو دریافت می شود، تسلیحات نیز وجود دارد.

این قرارداد فشار اقتصادی بر ایران را کاهش خواهد داد و حتی ممکن است به مذاکرات هسته ای اسیب برساند.



اگر این مذاکرات شکست بخورد، روسیه اهرم فشار تجهییز ایران با موشکی که می تواند از سانتریفیوژها و راکتورهای تهران در مقابل حملات هوایی محافظت کند را در اختیار دارد.

مارک دوبوویتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی و کارشناس مسائل تحریم ایران گفت: به عنوان بخشی از این قرارداد، تهران و مسکو بر روی انتقال تسلیحات پیشرفته به ایران توافق خواهند کرد.

وی افزود: اگر پوتین به خاطر تنبیهات اقتصادی روسیه توسط غرب عصبانی شود، ممکن است قرارداد اس 300 را وارد بازی کند.

اس 300 همواره برترین سیستم دفاع موشکی مسکو بوده است. مدل کنونی آن قابل مقایسه با مدل پاتریوت آمریکا است.

+117
رأی دهید
-24

مهرداد2538 - تهران - ایران
گمان نمی رود که جمهوری اسلامی از این به بعد در مقابل آمریکا به دنبال دردسر تراشی برای خود باشد. سیاست آخوندها بر حل مشکل هسته ای و رابطه با آمریکا قرار گرفته است. علیرغم آنچه که خامنه ای و افراطیون در ظاهر در حال وانمود کردن آن هستند سیاست خارجی ملاها بر اساس آینده ای کم تنش یا حتا بی تنش با آمریکا در حال پیشروی است.
جمعه 22 فروردين 1393 - 17:24
رزم جو - لوس انجلس - امریکا
روسیه اس 300 رو هیچ وقت به ایران نمی فروشه فقط میخواد با این کارش از غرب امتیاز بگیره.
جمعه 22 فروردين 1393 - 17:27
بهرام2012 - تهران - ایران
1از3= البته این تهدید تو خالی از سوی پوتین انتظار میرود منتها سردمداران نالایق جمهوری اسلامی ضدایران کل پول خرید اس سیصد را پیشاپیش به مسکو داده اند ولی این پوتین بود که اولا بدلیل ترس و هراس از هرنوع درگیری باغرب و ثانیا بخاطر منافع خودش ، در مقابل تحکم های پی در پی غرب کوتاه آمد و از تحویل آن به جمهوری اسلامی ضدایران با بهانه های متعدد و مسخره تر از خودش خود داری کرد که به شکایت بی نتیجه جمهوری اسلامی هم انجامید. هرچند از سردمداران جمهوری اسلامی ضدایران هیچ امیدی نیست ولی بگذارید اینبار کورسو امیدی داشته باشیم که حداقل برای یکبار هم شده
جمعه 22 فروردين 1393 - 17:32
بهرام2012 - تهران - ایران
2از3= سردمداران جمهوری اسلامی ضدایران دست از وطن فروشی بردارند و با استفاده از شرایط بسیار ویژه سیاسی امروزین روسیه بلافاصله وارد مذاکرات جدی برای تحویل گرفتن سامانه موشکی یاد شده بشوند و آن را تحویل هم بگیرند اما پرواضح است نه فرزند خلف استالین ولادیمیر پوتین کمترین عزم و اراده به تحویل چنان سامانه ای به چپاولگران جمهوری اسلامی ضدایران دارد و نه سردمداران جمهوری اسلامی ضدایران بدلیل انباشتن ثروتهای غارت کرده از سرمایه های ملی میهنمان توانمندی آن را دارند که حتی در ضعیفترین شرایط سیاسی روسیه غارتگر حق مسلم ملت را که با میلیاردها دلار پول ملت شریف ایران برباد داده اند
جمعه 22 فروردين 1393 - 17:32
بهرام2012 - تهران - ایران
. 3از3= از فرزند خلف استالین بازپس ستانند زیرا یقین دارند چنانچه فشاری سیاسی در آن زمینه وارد آورند به احتمال فراوان در فردای ایران و روز خیزش ملت بمنظور درهم کوبیدن جمهوری اسلامی ضدایران نه فقط آخرین سوراخی که باید در روز فرار در آن پناه بگیرند را به راحتی از دست خواهند داد بلکه همزمان میلیاردها میلیارد پولی را که هریک به فراخور حال خویش از مملکت و ملت ایرانزمین غارت کرده و دزدیده و در بانک های روسیه انباشته اند نیز از دست خواهند داد و هیچ راهی نیز برای بازپس ستاندن آن نخواهند داشت.
جمعه 22 فروردين 1393 - 17:33
mehdi2590 - مسکو - روسیه
البته خوش انصاف باش و بگو که مدل اس-400 آن هم وجود دارد که 10 سال از نمونه های مشابه خود جلوتر است و همچنین صحبتی هم از اس-500 کنید. از طرفی قدرتمندترین ابزر دنیا با قدرت 1/8 گیگا هرتز در سال 2017 توسط روسیه ساخته می شود و روسیه از این به بعد تمامی تجهیزات را از فضا بمباران می کند.
جمعه 22 فروردين 1393 - 17:33
hamidla - هامبورگ - المان
آمریکا پیه بمب اتم هم به تنش خریده. س۳۰۰ که چیزی نیست!
جمعه 22 فروردين 1393 - 18:07
biparva-jan - تهران - ایران
امیدوارم پوتین عصبانی شود.
جمعه 22 فروردين 1393 - 20:18
میو میو - تهران - ایران
باید موشک اس 300 بدون دستکاری به ایران بدهد چون پول مارو خورده است...
جمعه 22 فروردين 1393 - 20:50
homopersia - ملبورن - استرالیا
اینها همش بازیه بین شرق و غرب و ملت ایران قربانی این بازی..
جمعه 22 فروردين 1393 - 20:57
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
برای همین تبانی‌ها خامنه ائی میگفت مذاکرات به نتیجه نمیرسد، دوران روسیه در ایران تمام شده ، با اینکارها گورِ خودش را میکند و قبرِ حکومتِ آخوندی زودتر کنده میشود، وقتی‌ مدام فریاد می‌زنیم این حکومت توده ائی است و روسی‌ یک عده میان برایِ دقِ دل‌ خالی‌ کردنِ خود مدام همه چیز را به اسلام ربط میدهند و دیگران را هم سرگرم این امور میکنند، یک بار در ۵۷ ملت و ایران را به خاکِ سیاه نشاندید بس تان نیست که باز اینگونه ملت را در غفلت گذاشته موضوع را به انحراف می‌برید.
جمعه 22 فروردين 1393 - 23:00
parsaus - امریکا - امریکا
آمریکا داره با دنیا بازی میکنه هر چی‌ هم که تو این بازی‌های سیاسی در میاره برای مردم کشورش خرج میکنه تا در رفاه باشند .مثل ‌یک پدر بزرگ مهربان و پولدار .اگه پوتین هم سر راهش باشه دمپأی لا انگشتی پا ش میکنه می‌فرسته مسکو مثل گرپچوف
شنبه 23 فروردين 1393 - 01:39
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
mehdi2590 - مسکو - روسیه. این اسلحه مخوف با قدرت ١/٨ گیگا هرتز دیگه چی بود؟؟؟ از کی تا حالا واحد فرکانس شده قدرت أونهم برأی تسلیحات نظامی بمباران إز فضا؟!! آقا دیروز خوندم لاکهید دنبال کارشناس و متخصص مسائل نظامی میگرده، باهاشون صحبت کن رو هوا میدزدنت! منهم سفارشت رو میکنم لینک أین کامنتت رو برای اثبات میفرستم!
شنبه 23 فروردين 1393 - 06:16
akhoond shepeshoo - ورونا - ایتالیا
وای اگر که پوتین حکم جهادم دهد. چکمه و دمپایی هم نتواند که جواب دهد.
شنبه 23 فروردين 1393 - 08:46
mammal - لندن - انگلیس
این آخوند‌ها باید فعلا بدوند تا پول س۳۰۰ را بگیرند، آن معامله‌ای هم که شد فقط برای این بود که روسیه آمریکا را بترساند، تو این ۳۵ سال کدام سلاح پیشرفته‌ای به ایران فروخته شده که این دومیش باشه؟
شنبه 23 فروردين 1393 - 10:21
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.