جیمی کارتر: آمریکا نباید به خاطر سلاح هسته ای به ایران حمله کند

انتخاب : جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا در گفتگو با ام اس ان بی سی گفت که معتقد است که آمریکا نباید ایران را بمباران کند حتی اگر این کشور موفق به ساخت تسلیحات هسته ای شود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، وی با اشاره سخنان اخیر دیک چنی مبنی بر توانایی اسرائیل برای حمله یکجانبه به ایران بیان داشت: من هرگز احساس نکرده ام که اسرائیل این توانایی  نظامی را دارد که بتواند 1200 مایل مسافت را برود تا به ایران حمله کند و سپس بازگردد.

رئیس جمهور اسبق آمریکا افزود: تنها کشوری که بر روی زمین این توانایی را دارد امریکا است و من معتقد نیستم که امریکا باید بر سر این ماجرا به ایران حمله کند.

جیمی کارتر در ادامه در پاسخ به این سئوال که «اگر ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند، از حمله امریکا حمایت می کنید؟» گفت: خب، اسرائیل هم 300 بمب هسته ای یا بیشتر در اختیار دارد، البته کسی نمی داند دقیقا چقدر.

وی اضافه کرد: من می دانم که ایران مطلع است، استفاده از تسلیحات هسته ای به معنای خودکشی است و آنها چنین تصمیمی نمی گیرند.

+97
رأی دهید
-30

iiparsaii - هانوفر - آلمان
ااین بی پدر مادر کارتر خود عامل روی کار آمدن آخوند های جانی بوده و بدبختی که ما داریم میکشیم از دست اوست ایران با بیش از ۷ میلیون مهاجر داره آشی را که اون پخته حضم میکنه . خود کارتر از بی لیاقتی تنها یک دوره چهار ساله سر کار بود که در تاریخ آمریکا به ندرت ریس جمهوری بوده که بعد از یک دوره مردم بش اوردنگی بزنند و خلعش کنند حالا این یاور اگر از این آخوندا دفاع نکنه پس کی باید دفاع کنه. خنده دار است که زمان پهلوی مدام حرف از عدم حقوق بشر در ایران میزد اما بعد از حکومت پهلوی آخوندا هر بلایی سر ما مردم بی نوا در آوردند اما طرف حوقوق بشری را که مدام حرفش را میزد از یاد بردو فراموش کرد. خوشحالم که همین کارتر نزد بیشتر مردم آمریکا منفور است.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 14:24
Majid63 - پاريس - فرانسه
کی از تو نظر خواست. هر چه بلا هست از تو پیرسگ است! این باعث بدبختی ایران شد که رژیم شاه بره و یک گ... بیاد.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 14:30
jafar4320 - مازندران - ایران
احسنت
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 14:40
fardin42 - مونترال - کانادا
جنتی از مدل آمریکا ایش‌،این هم زززر زیاد می‌زنه همین شغال پیر بود که ایران را به این روز نشوند.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 14:42
potatis - مالمو - سوئد
چیزی که شما نمیدونید آقای کارتر اینه که پست ترین انسان های روی زمین (انسان های متعصب ایدئولوژیک) در ایران حکومت میکنند که از ساخت یا حتی بکار بردن بمب اتم هیچ ابایی ندارند.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 14:43
richard - کلن - آلمان
تو یکی‌ خفه شو بی‌پدر مادر اگر می‌‌شد میگرفتمت زنده زنده می‌‌پختمت که با زندگی و سرنوشت میلیونها میلیون ایرانی‌ بازی کردی.آرزوی بدترین مرگ را برات دارم.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 14:57
دوستدار - استهکلم - سوئد
بمیر جیمی کارتر عوضی! تو چرا دست از سر ملت ایران برنمی دارید؟ به خاطر سیاستهای ابلهانه و نظر احمقانه تو بود ملت ایران این بلاها بر سرشان امده. تا کی میخواهی ملت ایران بدبختی بکشن تا کی میخواهی اخوند در ایران حاکم باشد؟ ویل کن همینکه کمک کردید اخوند در ایران قدرت حکومتی را تصاحب کنند برای هزاران سال خیانت به هرچه ایران و ایرانی کردید. کاشت رژیم اخوندی میتوانستان در کشور امریکا هم اشوب درست کنند تا کسانی همچون توی احمق هرگز کمک به دشمن دوست نماش نکند. هرچند اخوندها در اوایل انقلاب ننگینشان با دستگیر کردن و گرونگیری افراد سفارات امریکا جواب خوبی به خوبیهای که بهشان کردید را دادند.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 15:23
batistuta - تهران - ایران
آمریکا خیلی بیجا می کند که به ایران حمله کند.ما شهروندان ایرانی ،خسته و عصبانی از تحریمهای کمرشکن آمریکای جهانخوار و متحدانش،خواهان الحاق خاک ایران به کشور روسیه هستیم.باشد که با انجام این کار از شر زورگوییهای آمریکا راحت شویم.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 15:39
biparva-jan - تهران - ایران
گویا یک مشت خائن وطن فروش از این که کارتر گفته امریکا نباید به ایران حمله کند خیلی ناراحت شده اند!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 16:16
اثر جاویدان - لرنزبورگ - سوئیس
جناب جیمی کارتر این کثافتکاری شما بود که این ویروس اسلامی به جان مرد ایران انداختی....حالا لطفا خفه بشوید. شما امریکایی ها هیچ وقت تحمل یک ایران متمدن و پیشرفت نداشتید و ندارید. شاید حق باشما باشد یه ایران متمدن و پیشرفت رقیب شما در این منطقه دنیا خواهند شد و نه فقط چیزی از ایران به شما نخواهد رسید بلکه دیگر کشورهای منطقه از دست شما در خواهند آورد. سند این گفته‌های من پیشرفت مهاجران ایرانی‌ در کشورهای مثل امارات یا خود آمریکا. مهاجران ایرانی یکی‌ از بهترین مهاجرن در تاریخ آمریکا هستند.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 16:12
یار دبستانی - تورنتو - کانادا
باتیستوتا - تهران - ایران. تو یکی ساکت باش
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:40
arash_eindhoven - آیندهوون - هلند
جیمی بوی ، تو خفه!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:48
nelital - تهران - ایران
حرف حساب زده
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:53
HomeSick73 - ویرجینیا - امریکا
Batistuta- تهران-ایران.. تو قلت کردی که میخای خاک ایران به روسیه بچسبونی!!!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:58
halk_35 - لیوواردن - هلند
باتیستوتا _ تهران _ایران _ دوست عزیز روسیه هم دست کمی از امریکا نداره و در طول تاریخ روسها هم لطمات جبران ناپذیری به ایران زدند و همیشه به دنبال منافع خودشون بودند . این وسط فقط ملت ایران بوده که همیشه حقش پایمال شده . چه با تحریمهای کمرشکن امریکا و متحدانش و چه باج دهی های ایران به روسیه و چین . دولت ایران همیشه بیشتر از شهروندان خودش به کشورهای عربی مثل سوریه و فلسطین و لبنان رسیده . در صورتی که هموطنان خودمون کلی مشکل برای گذران زندگیشون دارن .
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:58
Kamran Kurdeh - قاهره - مصر
زنده باد ایران و محتویاتش از آخوند گرفته تا سربازش.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 18:15
arsham 667 - کپنهاک - دانمارک
batisuta تهران- ایران... تو خودتو جادو آبادت ۱۴۰۰ ساله به خاک کثیف عربا الحاق شدی ...همون لیاقتت بعد عربا کثیف همین روسا لجن حروم لقمس درست مس سرورت خامنه‌ای حروم زده و عرب پرست. آخ که کی‌ نسل شما عربا پرستا از ایران گم می‌شه. کارتر خوب ترررر زادی به ایرانی بزرگ زیبا .
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:06
Iran e Azad - هورتن - نروژ
چهره خیانت کار این مردک هرگز از تاریخ پاک نخواهد شد. این مردک یکی‌ از عوامل ایجاد انقلاب، جنگ و ده‌ها جنایت در ایران هست. واقعا به جای دموکراسی ،جوی خون در ایران به راه انداخت. سیاست را به لجن آلوده کرد و هنوز وق وق میکنه !
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 18:38
spelesh kon - شفیلد - انگلیس
همتون دروغ میگین مثل سگ، اگر روزی هم آمریکا یا اسراییل یا هر کشور دیگه ای به ایران حمله کنه اولین کسی که جشن و سرور و پارتی بگیره خود فسیلت هستی.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 18:46
Behdin - آمستردام - هلند
مزرعه دار بادام زمینی‌ دوست قدیمی‌ و خاطر خواه باغدار پسته است
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 19:11
دستان سام نریمان - بیرمینگهام - انگلستان
بیشرف بی ناموس چی میخوای از ایران دیگه نابودتر از این؟ اگه مردی برا عربستان نقشه بکش اینبار
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 19:50
xavii - لندن - بریتانیا
درست مى فرمائید آقاى کارتر، ایشالا 100 سال دیکه زنده باشى
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 20:04
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
ای پیرسگ خفه شو . ملت ایران هرچی میکشه از دست تو لعنتی است .حسودی به شاه کردی و این بلای آخوندی را نصیب ملت ایران کردی . برو بمیر.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 20:06
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
ای پیرسگ خفه شو . ملت ایران هرچی میکشه از دست تو لعنتی است .حسودی به شاه کردی و این بلای آخوندی را نصیب ملت ایران کردی . برو بمیر.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 20:07
ariobarzan 22 - ﺗﻬﺮاﻥ - اﻳﺮاﻥ
باتیستوتا. یکبار دیگه هم این کامنتو گذاشتی هیچی بت نگفتیم. آخه آبله آدم اگه از آمریکا متنفره که نباید بیفته تو دام روسیه. یا مخصوصا میخوای اذیت کنی یا عقلت بیشتر از این نمیرسه. آذربایجان,گرجستان,ارمنستان,ترکمنستان,تاجیکستان و .. کافی نبود حالا کل ایران هم میخوای ببخشی? آدم دوتا هموطن مثل تو داشته باشه دیگه دشمن نمیخواد.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 20:59
shahab46 - هانوفر - المان
اینجوری پروژه تو .. کامل میشود نه؟ batistuta - تهران - ایران - در ضمن تو شهروند خیلی‌ جرات داری در مقابل آخوندها شهامتت را نشان بده که خاک کشور را صادر میکنند. خاکی که هر سانتیمترش ۵۰۰ سال طول می‌کشد تا ساخته بشود
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 21:20
سرسره - اهواز - ایران
اخوندها دارن همینطوری ایرانو شخم میزنن چه امریکا حمله کنه چه نکنه مهم نتیجه حمله هست اگر به ازادی ونجات ایران منجربشه بزار اتفاق بیفته به کمک یه دولت میهن پرست دوباره میسازیمش
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 21:32
سرسره - اهواز - ایران
اخوندها دارن همینطوری ایرانو شخم میزنن چه امریکا حمله کنه چه نکنه مهم نتیجه حمله هست اگر به ازادی ونجات ایران منجربشه بزار اتفاق بیفته به کمک یه دولت میهن پرست دوباره میسازیمش
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 21:33
سلطنت طلب - ابوظبی - امارات متحده عربی
ریس جمهور وقت فرانسه در زمان انقلاب در کتاب خاطراتش نوشت (او یک بی شرم و بی همه جیز هست{جیمی کارتر} در جلسه ای که نخست وزیر انکلستان و ریس جمهور فرانسه و صدر اعظم المان و ریس جمهور امریکا حضور داشتیم این مرد با وقاحت تمام کفت شاه باید برود همین و بس. او واقعاً انسان بیشرمی بود که بدین راحتی مردی را کنار میکذاشت که ما با او کار کرده بودیم و او را میشناختیم و حافظ منافع غرب بود. )
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 21:37
کبالت3 - کرج - ایران
batistuta - تهران - ایران-آقای محترم من یادم نمیاد به شما وکالتی در مورد زیر خوابه شدن ایران برای روسیه داده باشم شما فقط از طرف خودت یا جد بزرگوار و غیورت فتحلیشاه که هفده شهر ایران رو در عوض یه کیسه چپق داد به روسها حرف بزن کبلائی.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 19:55
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان
باتیستوتا. برو عمتو الحاق کن به روسیه .
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 21:52
sarbaz007 - المان - المان
بی‌ همه چیز کی‌ میمیری ،کفتل پیر کی‌ سقط میشی‌ این همه بد بختی برامون درست کردی بس نیست ،یه مشت آدم بی‌کله مثلا روشن فکر که فیلم انقلاب فرانسه دیده بودن ،استالین دیده بودن امدن توی خیابان ،دیو چوو بیرون رود فرشته در آید،امیدوارم مرگه سختی داشته باشی‌ مثل خلخالی
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 22:43
Farokhzad - کنت - انگلستان
ادم باید چقدر ابله باشه که ندونه سال ٥٧ همین کارتر بیشرف خمینى گجستک رو اورد ایران و حالا خطاب به انهایکه تاریخ کشورش رأ خوانده اند بگه وطن فروش شرم بر امسال شما نادان ها که ایرانمان به أین روزگار افتاده
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 22:08
senator x - تهران - ایران
هـر کی گفت نان و پنیر تو سرتو بذار زمین و بمیر: 35ساله هر بد بختی که ایران میکشه از دست توی پفیوز است.امیدوارم ترا با خامنه ائی را تو یک قبر بذارن/
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 23:05
waahed - منامه - بحرين
چه جالب ، معنای چو ایران نباشد تن من مباد هم فهمیدیم . چقدر حضرات از حمله ی نظامی به ایران جلوگیری شود جوش آوردند
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 23:40
batistuta - تهران - ایران
آیزنهاور رئیس جمهور اسبق آمریکا در خصوص ایران می‌گوید:( گمان نمی‌کنم منطقه‌ای مهم‌تر از ایران روی نقشه جغرافیایی جهان وجود داشته باشد. ایران هم دارای نفت است و هم در چهارراه جهان واقع شده است. اگر روزگاری تهران و مسکو با هم کنار آیند، کره زمین جای امنی برای غرب نخواهد بود. همچنین نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته دور خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود.) نتیجه ی اخلاقی:ایران و روسیه برای تشکیل یک کشور قدرتمند باید با هم متحد و یکپارچه شوند.تمام حرف حساب من این است.
جمعه 22 فروردين 1393 - 04:42
Razor - نیویورک - امریکا
جیمی کارتر ثابت کرد که امریکا رفیق نامردیه که دائم از پشت خنجر میزنه. یادته وقتی شاهنشاه ساده لوح ما ازت کمک میخواست جواب تلفنش رو هم ندادی؟ اونقدر صاف و ساده بود که گوشی رو برداشته بود ازت کمک میخواست!
جمعه 22 فروردين 1393 - 11:39
HomeSick73 - ویرجینیا - امریکا
Batistuta - تهران-ایران. اگه آمریکا بگه تو با روسیه برین بشینید......، تو میری ..؟؟. تو غیرت. نداری که میخای این کشور با این همه تاریخ و تمدن بفروشی به یه مشت روسه بی همه چیز. ...خاک بر سر وطن فروشت.
جمعه 22 فروردين 1393 - 14:01
شاهنشاه روحت شاد - تهران - ایران
batistuta - تهران - ایران / برو بمیر مزدور , خدا شفات بده دیوانه ,از سیاست روسیه روباهتر در دنیا وجود نداره صد رحمت به آمریکا پس برو تاریخ را بخون ببین روسیه چه بلایی سر کشورهایی که زیر دستش بودند نیاورده ,آنوقت بیاد قدرتش را با ایران یکی کنه . زهی خیال باطل .لعنت بر طرفداران جمهوری اسلامی اینشالله که هر چه زودتر نابود بشید .
جمعه 22 فروردين 1393 - 19:26
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
من به عنوانِ یک شهروندِ ایرانی از این مردکِ خائن به ایران نیستم امیدوارم خداوند تاوان هر بلأیی که بر سرِ ایران و ایرانی آمد را از او بگیرد و مجازاتی برایش در نظر بگیرد که لایقش باشد, ایران و امریکا با هم مشکلی‌ نداشتند، این روستأی بیل و کلنگش رو گذاشت سرِ زمین و آمد نشست به مسندِ این پست و کاری کرد که از اون به بعد این شد روزگار ایران ، امریکا هم روزِ خوش براش نموند ، اگر به وقایع پیش آمده نگاه کنیم متوجه می‌شویم دنیا بعد این انقلابِ ننگین یا توطئه ۵۷ به چه بلبشو و ناامنی‌ افتاد.یقیناً هنوز این مردکِ خائن با لابی‌هایِ حکومت ایران در ارتباط است. امیدوارم منظورش را از این گونه حرف زدن گرفته باشید، صلاح نمیدونم به آن اشاره کنم.
شنبه 23 فروردين 1393 - 00:13
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
شیعه ولایتمدار - مونیخ - آلمان- درد و بلات بخوره تو سرِ این جاسوس روسیه معلوم الحال، این خودش رو الحاق کرده چه رسد به نزدیکانشو!
شنبه 23 فروردين 1393 - 00:00
سرسره - اهواز - ایران
انشاالله که خدا انتقام شاه وملت ایرانو ازتو وهم دستات بگیره پیر کفتار
شنبه 23 فروردين 1393 - 02:34
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.