چند جوک درباره اتحاد جماهیر شوروی سابق!

یک روز مردی با عزم راسخ به دفتر کمیته مرکزی حزب کمونیست رفت و گفت:« من می خواهم عضو حزب بشوم، از کجا باید شروع کنم؟»
- « از مطب روانکاو.»


 شش پارادوکس حکومت سوسیالیست


*هیچ کس کار نمی کند، اما تمام برنامه ها اجرا می شود.
*تمام برنامه ها اجرا می شوند، اما قفسه مغازه ها خالی است.
*قفسه مغازه ها خالی است، اما هیچ کس گرسنه نیست.
*هیچ کس گرسنه نیست، اما همه نا خوشنودند.
*همه ناخوشنودند، اما هیچ کس شکایتی ندارد.
*هیچ کس شکایتی ندارد، اما زندان ها پر است.


یک گروه از بازرسین به تیمارستانی در مسکو رفتند. گروهی از دیوانگان برای خوش آمد گویی در مقابل پلکان تیمارستان به صف ایستادند و ترانه ای را که آن روزها خیلی رواج داشت، خواندند. مضمون ترانه چنین بود " آه، زندگی در کشور سوسیالیست چه زیباست"
یکی از بازرسان متوجه شد که یکی از آنها نمی خواند.
« پس چرا نمی خوانی؟»
« من که دیوانه نیستم. من پرستارم.»


یک توریست لهستانی بعد از سفرش به شوروی به خانه باز می گشت. او دو چمدان خیلی بزرگ و سنگین داشت. یک ساعت مچی ساخت شوروی هم به مچش بسته یود. به مامور گمرک گفت:« این ساعت جدید ساخت شوروی است. این ساعت یکی از شگفتی هایی است که در کشور های سرمایه داری، به آن پی نبرده اند. ببینید، هم زمان را نشان می دهد، هم ضربان نبض و هم مراحل مختلف قرص ماه و هم آب و هوای ورشو، مسکو و نیویورک را.» مامور گمرک تصدیق کرد:« بله، واقعا شگفت انگیز است. ممکن است بگویید در آن دو چمدان چیست؟»
« باطری های ساعتم.»


پس از یک سخنرانی طولانی، برژنف به نزد مشاورش رفت و گفت: شما می گفتید این سخنرانی را برای ١۵ دقیقه تنظیم کرده اید؟ مشاور می گوید: رفیق لئونید ایلیچ! شما هرچهار نسخه کپی شده سخنرانی را خواندید!


کارل مارکس اجازه یافت از جهنم به اتحاد شوروی سر بزند و سری به رادیوی دولتی شوروی بزند، مارکس از برژنف اجازه خواست در رادیوی شوروی سخنرانی کند،‌برژنف به او گفت: من نمی توانم به تنهایی در این مورد،‌تصمیم بگیرم و با اعضای پولیت برو(شورای مرکزی حزب کمونیست شوروی) مشورت کرد و آنها تصویب کردند که کارل مارکس فقط می تواند یک جمله در رادیوی شوروی بگوید، مارکس به سراغ میکروفون و فریاد زد:کارگران جهان ، مرا ببخشید!


برژنف جمعی از فضانوردان شوروی را احضار کرد و گفت: "رفقا!  آمریکایی ها روی ماه فرود آمدند.ما تصمیم گرفته ایم که شما روی خورشید فرود بیایید! فضانوردان گفتند: ولی رفیق لئونید ایلیچ! ولی ما می سوزیم!  برژنف:اصلا نگران نباشید! حزب فکر همه چیز را کرده است! شما در شب پرواز می کنید!


-ابروهای برژنف چیست؟
- سبیل استالین است ، اما در سطح بالاتر!
 

+113
رأی دهید
-20

animallover - آکلند - نیو زیلند
دمشون گرم ،،، که این بلشویک‌ها را مسخره کردندن..
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 01:01
دنیای وحشی - تهران - ایران
خداروشکررررررررر که خودشون بهتراز هرکسی میفهمند که مکتب و رژیم مزخرفی دارند . به امید روزی که همه دنیا از دموکراسی منطقی وبرمبنای حقوق بشر برخوردار باشد ودست همه دیکتاتورها از کتف قطع شودتابلکه دست از سر خلق خدا بردارند .آمین
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 05:12
فارسان - مرکزی - ایران
باتمام این حرفها هنوز ته مانده چپی ها و توده ای های بی وطن داخل و خارج ایران که بیشتر شون در شرف مردن هستند باز از افکار احمقانه خود دست بر نداشتن و هم چنان بر حماقت خود پافشاری می کنند!!!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 07:40
دوستدار - استهکلم - سوئد
این شش پارادوکس منتسب حکومت اسلامی ایران است!. *هیچ کس کار نمی کند، اما تمام برنامه ها اجرا می شود. *تمام برنامه ها اجرا می شوند، اما قفسه مغازه ها خالی است. *قفسه مغازه ها خالی است، اما هیچ کس گرسنه نیست. *هیچ کس گرسنه نیست، اما همه نا خوشنودند. *همه ناخوشنودند، اما هیچ کس شکایتی ندارد. *هیچ کس شکایتی ندارد، اما زندان ها پر است.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 08:43
khorram - خملنیتسک - اوکراین
تا همین چند وقت پیش اوکرایینه هم همینجوری بود, تو فروشگاها هیچی نابود, کسی جرات اعتراض ندشت, مامورین امنیتی رئیس جمهور فراری همه جا بودن, ولی حالا من میبینم که مردم آزدان بر آلاییهه فساد دولتی صحبت میکنند و همه چیز در حال بهتر شدن هستش, تنها مشکل دخالت روسیا هست اینجا , پوتین منفور ترین شخص در اوکرایینه هست.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 08:51
batistuta - تهران - ایران
ما شهروندان ایرانی ،خسته و عصبانی از تحریمهای کمرشکن آمریکای جهانخوار و متحدانش،خواهان الحاق خاک ایران به کشور روسیه هستیم.باشد که با انجام این کار از شر زورگوییهای آمریکا راحت شویم .
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 10:00
batistuta - تهران - ایران
فارسان - مرکزی - ایران،اگر منظورت من هستم باید خدمتت عرض کنم که اولاً بنده 29 سال بیشتر ندارم و در شرف مرگ نیستم.ثانیاً توده ای و چپی هم نیستم و ثالثاً روسیه در حال حاضر به شیوه ی سرمایه داری اداره میشه و دیگه خبری از کمونیسم در این کشور نیست.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 10:06
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
اینا که جوک نبود بلکه عینِ واقعیت بود :)
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 10:14
javadrezazadeh - ارومیه - ایران
batistuta - تهران - ایران. شما خون خودتو کثیف نکن، اگرم خیلی عاشق اون خراب شده ای و نمیتونی اینجا رو تحمل کنی بهتره زودتر بری اونجا
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 11:47
Behdin - آمستردام - هلند
یکی‌ از اشتباهات دولت شاهنشاهی این بود که کتاب‌های این کمونیست‌ها را ممنوع کرده بود. باید تمام دانشجو‌های متفکر و روشنفکر آن زمان را مفت و مجانی می‌بردند یک تعطیلات از باکو تا مسکو. تا بروند ببینند این بهشت کارگران را و قدر زندگی‌ در ایران را بدانند.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 12:17
adamat - خارکف - اکراین
khorram - خملنیتسک - اوکراین - چرا حرف بی‌ اساس میزنید؟. ۱۲ سال هست که اکراین هستم، ۱ سال در کی‌ یف، ۱۱ سال در خارکف. در ضمن به جنوب یعنی‌ به Krim و Odesa هم بارها سفر کردم. اما اینجا هیچوقت در طی‌ ۱۲ - ۱۳ سال اخیر که من خودم شاهد هستم، کمبود نبوده و نیست. کجا در فروشگاه‌ها هیچی‌ نبوده تا چند وقته پیش که شما اینگونه مینویسید؟. درسته که سیستم قسطی و کارت‌های وام اعتباری، مثل خوره بجان اقتصاد اینجا افتاده، اما چیزی که زیاد بوده و هست، خود کالا از مواد غذایی تا لوازم برقی‌ می‌باشد. در ضمن اینها را برای روشن کردن حقیقت گفتم اما به هیچ عنوان اهل سیاستی نیستم. چه در مورد ایران و چه مورد اکراین. در ضمن جمع نبندید!. چرا که شرق اکراین بگونه‌ ی دیگری فکر میکند که نه تأیید می‌کنم و نه مخالف صد درصد هستم. حتی در این چند ماه که بعضی‌‌ها کشور رو به بازی گرفتند و کلی‌ هم پول به جیب زدند!، همه چیز در فروشگاه ها، درست مثل قبل بود. اما اگر سمت شما تا همین چند وقت پیش هیچی‌ در مغازه‌ها نبوده!، که خب داستانش جداست، اما تعمیم ندهید یک شهر را به کل اکراین. اطلاعات نادرست پخش نکنید.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 14:04
فارسان - مرکزی - ایران
batistuta تهران ایران پس چرا راه و عوضی میری بهتره بری سمت همون آمریکای جهانخوار !!!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 15:06
batistuta - تهران - ایران
adamat - خارکف - اکراین ،متأسفانه اکثر کاربران این سایت خیال می کنند که حکومت روسیه و اقمارش در حال حاضر همانند دوران شوروی سابق کمونیستی هست و به همین دلیل به من توده ای میگن! خبر ندارند که روسیه گوی سبقت رو در سرمایه داری از آمریکا ربوده!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 15:54
batistuta - تهران - ایران
adamat - خارکف - اکراین ،متأسفانه اکثر کاربران این سایت خیال می کنند که حکومت روسیه و اقمارش در حال حاضر همانند دوران شوروی سابق کمونیستی هست و به همین دلیل به من توده ای میگن! خبر ندارند که روسیه گوی سبقت رو در سرمایه داری از آمریکا ربوده!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 16:00
کبالت3 - کرج - ایران
چیز غریبیه این چپ کرده های وطنی از لاش مرده و متعفن کمونیسم هم دست بر نمیدارن هنوز بالا سرش نوحه میخونن و دخیل میبندن شاید یه تکونی بخوره این امثال محیط ،نگهدار، جوادی ،تقوائی و بقیة السف کهنه توده ای ها یه وجه مشترک با این مسلمین شرمنده مثل این شیرزن خودمون دارن اونم تکرار و حقنه کردن این بیت شریفه که (اسلام به ذات خود ندارد عیبی /عیبی اگر هست از مسلمانی ماست )حالا شما بجای اسلام بزار کمونیسم و بجای مسلمین بگو رفقا ...دیگه الان اگه خود مارکس هم سر از خاک دربیاره و ضمن ابراز ندامت بگه آهای رفقا من به جد و آبادم خندیدم دیگه ولم کنید بخوابم مطمئن باش رفقا با همون چکش رو پرچم چنان میکوبن تو مخش که خودشم قبول کنه رویزیونیست بوده و عامل امپریالیسم کبلائی.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 17:04
مهرداد2538 - تهران - ایران
یه روز، یه آمریکاییه با زنش داشته توی خیابون می رفته یهو دوستش را می بینه که با موتور سیکلت جدیدش توی خیابون داره میره. با هم سلام و احوالپرسی می کنند بعد آمریکاییه از دوستش می خواهد که اجازه بده یک دور با موتورش بزنه. می ره و یک دور با موتورش میزنه برمی گرده می بینه دوستش داره با زنش ور میره. آمریکاییه پیش خودش میگه: تا سرش گرمه و حواسش نیست یه دور دیگه با موتورش بزنم.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 18:46
Hamid411 - لس آنجلس - آمریکا
batistuta - تهران - ایران. حرفات شبیه یکیه به اسم فدای آغا منتها از اونور خط، بلیط روسیه که ارزونه، پاشو برو دیگه!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 19:40
aras arya - هلسینکی - فنلاند
دامت گرم پوتین که بد جوری پوزهٔ این فاشیست‌ها را زدی . ترسوها مثل جیر جیرک به جیک جیک افتادن! از آخوندها کثیفتر این جنبش سرمایه داری که آب به آسیاب امپریالیزم میریزه. شوروی نصف کره زمینو صاحب بود تو خودت دلقکی!. جوک: داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حساب است
جمعه 22 فروردين 1393 - 20:03
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
aras arya - هلسینکی - فنلاند- برو دمِ دستِ پوتین اونجا چکار میکنی‌! شوروی ؟! حتما منظورت به ترکمنستان و قرقیزستان و باکو و گرجستان آرمنستان و غیره یا بلوکِ شرق که رو سرِ اروپا آوار شدن و انگار از قحطستون فرار کردن و در رفتار نسبت به اروپا اکابر هستند، به قولِ جوکِ خودت داشتم داشتم اونم این مدلی‌ حساب نیست که از فقر فرهنگی‌ و مادی موزأییک به جایِ نان میجویدن , تا اینکه مزدورهاش تو ایران راه پایِ ترکمنستان رو به ایران باز کردن تا به نوأیی برسن، و مردمِ ایران هم به ایدز برسن، از اون طرف هم تند تند راهِ فرستادنِ دانشجو به اوکراین رو باز کردن که مأمورای حکومت آخوندی در اون جا جولان بدن برا همچین روزی که اربابشون به اکرأین چشم بدوزه، دارم دارم مهمّه که چون پوتین چیزی نداره پریده کریمه رو به خودش بچسبونه تا چیز دار بشه، تازه بعدِ سی‌ سال حالا که از باجِ حکومتِ آخوندی از جیبِ ملت ، شلوارش دو تا شده ، زنش رو طلاق داد. خدا به پای هم پیرتون کنه.
شنبه 23 فروردين 1393 - 04:00
aras arya - هلسینکی - فنلاند
. تازه به این ریال گندیدیت افتخار میکنی‌ شده مثل پهنه گاو ! تو همهٔ مسایلو به نفع چی‌ اینجا بر ضّد روسیه با ادبیات فقیر خالی از حقیقت رواج میدی!! غربیها مگیه این آخونده بیسوادو با ایر فرانس به تهران نیوردن؟ تو اگه ایرانی‌ هستی‌ حتم دارم که نیستی‌ ! تو برو دم دست بوش سوئد چکار میکنی‌؟ اونجا یه کشور سوسیال دمکراته . تو از کشور خودت بگو هم فقر، فحشا، دزدی آخونها از مال فقرا فقط مردم فقیر زجر میبنند دولت و سرمایدرها اصلا اعتراضی ندران با دولت آخوندی همه با غرب بیزنس دارن مارو دربدر کردن .
شنبه 23 فروردين 1393 - 14:01
aras arya - هلسینکی - فنلاند
شما خیلی ضّد چپی‌ها !! فکر کنم فقط روزنامه‌های را میخونی که بلندگوی فاشیزم و سر ما یداری هستند، سعی کن کمی‌ مطالعه کنی‌ . این یورو نیوز هم زیاد تماشا میکنی‌ خیر باشه. یا همون امام زمان یارو یاورت . خوب بوش هم یارو یاورت! این مقایسه شما شاید یه کودنی باشه باور کنه . ایرانیها خیلی روشن هستند !. ای بابا هنوز سینه زنی‌ قمه زنی‌ یا حسین میر حسین و جنبش قورمه سبزی !! قرن ۲۱ ‌ها ۷ و ۸ نیست ها
شنبه 23 فروردين 1393 - 14:03
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
حالیت نمی‌شه پرفسور ! گفتم از بعضی‌ تفکراتِ سوسیالیست کشورهایِ غیرِ کمونیست تونستن با ترکیبِ قوانینِ مذهبی‌ و سیاسی خود بهره برده و از فیلترِ فاشیسم و کمونیسم اونو در ببرن ، کشورهایِ اصلی‌ و پایگاه کمونیسم مثلِ شوروی سابق و چینِ قرنِ ۲۰ و کره شمالی فعلی‌ یا ونزولا سمبلِ حقیقی‌ سوسیالیسم هستند، من به این خاطر اینجا هستم که هم از چپی‌ها خوشم نمیاد و هم از راستیهایِ حکومتی چون حکومتِ توده‌ ائی چپی مذهبی‌ ایران، اما تو که دلت برا پوتین پر میکشه و عاشقِ تفکرِ چپ هستی‌ برو به مقرِ اصلیشان، اون چیز هأی که گفتی‌ به کلاس تو می‌خوره که اندیشه ات مالِ خودت نیست و چشمت به دهانِ بقیه است که خطت رو مشخص کنن، گوشت هم به حرفِ دیگران که راهِ زندگی‌ و نحوه برخورد با اونو نشونت بدن، اینقدر سر و گوشت از عقاید و نظارتِ دیگران پر است که خودت مثل یک غریق اون وسط نفست به شماره افتاده.
شنبه 23 فروردين 1393 - 23:35
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.