همسر مرزبان ربوده شده از مجامع بین‌المللی درخواست کمک کرد + عکس

الهام نظردوست٬ همسر جمشید دانایی‌فر٬ مرزبانی که جیش‌العدل می‌گوید او را به قتل رسانده است.

در حالی که ایران می‌گوید نمی‌تواند مرگ جمشید دانایی‌فر٬ مرزبان ربوده شده توسط جیش‌العدل را با قطعیت تایید کند٬ همسر وی روز چهارشنبه از مجامع بین‌المللی برای روشن شدن وضعیت همسرش درخواست کمک کرد.

الهام نظردوست٬ همسر جمشید دانایی‌فر٬ روز چهارشنبه٬ ۲۰ فروردین‌ماه در گفت‌و‌گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ ایرنا٬ گفت: «شوهر من مانند هر سرباز دیگری در هر نقطه از جهان در راه صیانت و حفاظت از مرزها و آسایش مردم کشور تلاش داشت و انتظار دارم آن‌هایی که او را در اختیار دارند این موضوع را درک کنند.»

خانم نظام‌دوست که می‌گوید فرزندش مدتی پس از ربوده شودن همسرش به دنیا آمده٬ در ادامه افزود: «انتظار دارم مجامع جهانی من و فرزند تازه متولد شده جمشید را فراموش نکنند و کمک کنند هرچه زودتر خانواده‌ای را از نگرانی رهایی بخشند».


گروهبان یکم جمشید دانایی‌فرگروهبان یکم جمشید دانایی‌فر




گروه جیش‌العدل روز ۱۷ بهمن پنج مرزبان ایرانی را به گروگان گرفت و روز سوم فروردین‌ماه اعلام کرد یکی از آنها به نام جمشید دانایی‌فر را به دار آویخته است.

چهار مرزبان به گروگان رفته توسط جیش‌العدل سرانجام روز ۱۷ فروردین‌ به ایران بازگشتند٬ اما سرنوشت جمشید دانایی‌فر هنوز به طور قطع مشخص نشده است.

استاندار سیستان و بلوچستان روز دوشنبه گفت که نمی‌توان مرگ جمشید دانایی‌فر را با قطعیت صد در صد اعلام کرد. این درحالی است که این استانداری پیشتر کشته شدن یکی از مرزبانان را تایید کرده بود.



فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی نیز گفته است جیش‌العدل اعلام کرده که نمی‌تواند پیکر جمشید دانایی‌فر را تحویل ایران دهد و از همین رو٬ با توجه به کافی نبودن مدارک٬ اظهار نظر قطعی درمورد سرنوشت این مرزبان امکان‌پذیر نیست.

وزیر کشور هم تاکید کرده است که «رسما» شهادت یکی از مرزبانان را تایید نمی‌کند.

با این حال مولوی عبدالحمید٬ اما‌م‌جمعه اهل سنت زاهدان که در آزاد شدن مرزبانان ایران نقش داشته است٬  روز سه شنبه٬ ۱۹ فروردین‌ماه گفت که موضوع کشته شدن جمشید دانایی‌فر و دفن او در مناطق کوهستانی بلوچستان پاکستان «تقریبا تایید شده است» و در حال حاضر این امکان وجود دارد که بتوان درباره بازگرداندن پیکر وی به ایران با جیش‌العدل وارد گفت‌و‌گو شد.

ایران خواستار پاسخگویی دولت پاکستان درباره وضعیت جمشید دانایی‌فر شده است.

چشم در راه

الهام نظام دوست ، همسر جمشید دانایی فر ، مرزبانی که در اسارت تروریست هاست، می گوید: نامی برای فرزند خود انتخاب نکرده و تا زمان مشخص شدن سرنوشت همسرش، او را امید صدا می زند. «امید» پس از ربوده شدن پدرش به دنیا آمده است.

+414
رأی دهید
-3

دوستدار - استهکلم - سوئد
الهام خانم واقعا شما را درک میکنم که چقدر در حال خاضر در دلهره و نگرانی به سر می یرید. اگر یادتان باشد و اخبار ایران و رویدادهای ایران را دیده و شنیده باشید مدتی پیش فرمانده کل سپاه پاسداران پاسدار جعفری , گفت در جنگ سوریه رژیم ایران یک طرف و کل دنیا یک طرف یعنی حک.مت ایران قدرتی است که در برابر کل دنیا می ایستد, حالا چطور است که رژیم برای ازادی چند نفر از اعضایش دست به دامان مخالفانش شده , تا برای ازادی افرادش امضا جمع کنند. و دست به دامن علما سنی مذهب شد دست به دامن پاکستان و عربستان سعودی شد از این وان خواهش و تمنا کرد تا اینکه 4 نفر ازاد شدند. فقط مانده شوهر بیچاره شما و پدر فرزندت از رژیم ایران بخواه از قدرت پوشالیش استفاده کند و زنده یا مرده شوهرت را از جش العدل که یک سازمان خرد و ریز است بس بگیرد.
‌چهارشنبه 20 فروردين 1393 - 22:47
Ali Mardan khan - تورنتو - کانادا
بیچاره طفل معصوم !!چقدرم با نمکه !! بمیرم برات که مفت و مسلم و سر هیچ و پوچ بى پدر شدى عزیزم !! امیدوارم خبر اعدام این سرباز بى گناه شایعى بیش نباشه !! تا جنازه اش رو تحویل ندن باید امید زنده بودنشو داشت !!
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 01:07
vahidtaheri - کوالالامپور - مالزی
دلمون کباب شد.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 04:32
دنیای وحشی - تهران - ایران
مادرو فرزند هر دو زیبا و چهره معصومی دارند و همینطور جمشید دانایی چهره معصوم و بی گناهی دارد . امیدوارم خداوند در دل این گروهک آنقدر مهر و محبت و رافت بتابد که این طفلک رو هم آزاد کنند و بگذارند فرزندش درسایه پدرش رشد و نمو کند . آمین
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 05:28
دنیای وحشی - تهران - ایران
جا دارد که از سایت شما ایرانیان انگلستان تشکر کنم که با درج این خبر کمک می کنید تا یاد جمشید دانایی فر زنده بماند و بحث وی تا معلوم شدن سرنوشت نهایی اش داغ بماند وگرنه اگر با ملایان و حکومت ایران باشد که هرگزززززززز آن چهار نفر هم آزاد نمیشدند و این جور وقتها رسانه هایی مثل شما با همین سیاست خبررسانی بموقع خود میتوانید کمک بسیارررررررررررر بزرگی به امثال جمشیددانایی ها بکنید و صدای مظلوم را به سراسر دنیا برسانید و آنقدر به خبررسانی خود ادامه دهید تا دنیا نیز اعم از مسول و غیر مسول به تکاپوی کمک به آنان بیفتند . دست گل شماها درد نکند .
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 05:34
iran farda - سندیگو - آمریکا
آرزوی صبر و تحمل دارم واسه شما و امیدوارم هر چه زودتر خبر خوب بشنوید
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 05:55
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
این است دستاورد حکومتی که به اسمِ مستضعفین شکل گرفت تا امثال خامنه ائی هادر محلِ سکونتش کلینیکِ خصوصی با جدیدترین امکاناتِ دنیا و بهترین متخصصین دایر شود و صد‌ها فدائی در بیتِ خبیث جان فدا تا پیشمرگِ غذا خوردن او و دیگرِ مسائلِ امنیتی شوند , صد‌ها هزار هزاران مزدور در جهتِ چپاولِ ملت و ایران از سرمایه به غنیمت گرفته شده ایرانیان توسطِ این از خدا بیخبران فعالیت کنند به گونه ائی که مو , لای درزش نرود, اما دریغ از کمترین امنیتِ جانی برای هر شهروند ایرانی خصوصاً قشر محروم به گونه ائی که ۵ سرباز را در چنین منطقه خطرناکی با این تجهیزات که انسانهایِ اولیه به نسبتِ امکاناتِ اینها پیشرفته تر بودند ، حداقل غاری داشتند یا برای اشراف به محیط و در امان ماندن بالایِ درخت میرفتند, یقیناً ظلم پایه ندارد و مدتهاست که حکومت لرزیدنِ پایه‌هایِ آن را می‌شنود تا ریزش کامل ....
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 06:03
shirzan e irani - استکهلم - سوئد
.. / الهام جان آفرین بر تو که صدایت را به گوشِ جهانیان میرسانی ، این حکومت اگر غیرت و شرف داشت و به فکر ایران و ایرانی بود کار هیچ یک از ایرانیان به فلاکتِ کنونی نمیکشید، در ایران هر کس به شخصه باید پیگیر ظلمِ رفته بر خود باشد ما نه قانون داریم و نه خدمتگذار، اینها خدمتگذارِ اجنبی هستند، مراقبِ پسرِ نازنین هر دوتان باش , اگر تغذیه او با خودت هست در این شرایطِ روحی‌ سخت که داری تلاش کن به خاطرِ او هم که شده اعصابت را آرام نگه داری و قوی باشی‌ تا تأثیرِ بد روی طفلِ معصوم تان نگذارد، خوشبختانه یادگاری از همسرت بر جای مانده ./ امیدوارم گروهِ گروگان گیر برایِ آرامش این زنِ جوان که در عنفوانِ جوانی‌ باید چنین بلایی به خاطرِ آنها بر سرش نازل شود تکلیف او را مشخص و حقیقتِ ماجرا را فاش کنند.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 06:04
farrokhs - میامی - آمریکا
آخه چطور تونستید وقتی‌ فهمیدید پسرش تازه به دنیا اومده اینکارو کنید فقط همین رو بگم با اینکار نفرت و خصومت ملت ایران رو واسه خودتون بوجود آوردید
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 07:15
sadaf_london - لندن - انگلستان
طفلک، چقدر سخته، چرا این روزا همش اخبار بد از ایران می‌شنوم. خدا کمکش کنه.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 07:35
آیلاررر - کرج - کرج
ای خدا اشکام دراومد...
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 11:16
Faryade_Khamoosh - آخن - آلمان
واقعا با دیدن این تصاویر قلب آدم به درد میآید. اگر کسى یا خود سایت ایرانیان انگلستان اطلاعاتى در مورد چگونگى کمک مالى به این زن و طفل معصوم دارد، لطفا به اشتراک بگذارید تا بتوان حداقل از نظر مالى به این خانواده کمک کرد. من حاظرم فورا و درازمدت به این خانواده کمک مالى برسانم.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 11:41
baluch m - اسلو - نروژ
الهام خانم.لابد می‌دانید یا بپرسید که چه گونه زابلی و بلوچ در همین استان در کنار هم زندگی میکردند نه مشکلی‌ در ازدواج مشترک داشتند و نه در امور روزمره.حال افرطیون و کج فهمان دینی که دو روی یک سکه اند(شیعه و سنی)اکنون تنفر و انزجار را به جای دوستی و انسانیت تجویز میکنند.زیرا خشونت و تبعیض دولت وقت زمینه ساز گروهای طالبانی در منطقه شده.و من به عنوانه یک بلوچ از حال و روز شما عرق شرم میگیرم و قتل و کشتار انسانها عملی‌ ناگوار است.حال جنایت از طرف دولت اسلامی باشد یا پارازیت‌هایی‌ چون جیشل عدل.و رژیم اسلامی هماتطور که مسئول کشتن بلوچ ۱۶ ساله علی‌ نارویی است مسئول این فاجعه شماهم هست.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 12:28
biparva-jan - تهران - ایران
pirzan e irani انگار همفکران تند رو سنی تو بودند که این طفلک رو به قتل رسوندند! من ندیدم تو اینجا اقدام اونها رو محکوم کنی.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 19:07
kimiaa - تهران - ایران
جالبه ایشون عوض درخواست از مسئولین مملکت خودش چه زود راه مجامع جهانی رو یاد گرفته!تو از رییس جمهور و رهبر خودت کمک بخواه بعد برو سراغ سازمان ملل
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 19:27
windy1234 - لندن - انگلستان
biparva-jan - تهران - ایران: شما لطفا یه کامنتی در مورد فروختن خاک ایران وتمام منابع زمینی وزیرزمینی توسط رژیم استبدادی اسلامی بگذار، از قدیم میگفتن جیب آخوند ته نداره . پستی و دروغگویی هم تو این35 سال بهش اضافه شد.
‌پنجشنبه 21 فروردين 1393 - 23:43
biparva-jan - تهران - ایران
windy1234 اگر اینها اهل فروختن اب و خاک بودند که 8 سال با عراق نمیجنگیدند. کسانی که با شروع جنگ دمشون رو گذاشتن روی کولشون و به انگلستان و هلند و امریکا فرار کردند کسانی بودند که سرزمینشون رو فروختند.
جمعه 22 فروردين 1393 - 08:19
راهجو - فریدونکنار - ایران
biparva-jan تو جنگ از بچه سیزده ساله تا کشاورز زاده و همشهریهای من که اگه الان بودن به نام اوباش شهر با باتوم همون آقایون استقبال میشدن جنگیدن!نه آقایون و آقازاده ها که با صد تا محافظ تا یک کیلومتری خط مقدم هم نمیرفتن،الانم اگه جنگی بشه باز همین بچه های کوچه بازارن که هزارتا انگ بهشون از همین بچه بسیجیا میرسه میرن میجنگن چون شرف دارن و ناموس پرستن،نه اون چفیه بگردنهای متظاهر و صاحبان گردنهای ضد تبر!
جمعه 22 فروردين 1393 - 09:59
windy1234 - لندن - انگلستان
biparva-jan - تهران - ایران:اون کسایی که 8سال جنگیدن ،انسانهای میهن دوست و از جان گذشته ای مانند پدر من بودند، نه مزدورانی که با سواستفاده از جنگ و پس از آن خون مردم رو دارند میمکند .
جمعه 22 فروردين 1393 - 10:30
shirdel - لندن - انگلیس
صد در صد این گروهبان زنده است و اینها همش شایع است و این گروهک فقط دروغ گفتن اگر اونو کشته بودن از ادامش قطعاً فیلم می‌گرفتند
جمعه 22 فروردين 1393 - 23:21
biparva-jan - تهران - ایران
درست میگی راهجو.
شنبه 23 فروردين 1393 - 22:09
شهر من آبودان - آبادان - ایران
با خواندن این مطلب اشک تو چشام جمع شد وگریه کردم .خانم نظام دوست اظهار همدردی ما رو پذیرا باشید.
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 11:01
شهر من آبودان - آبادان - ایران
با خواندن این مطلب اشک تو چشام جمع شد وگریه کردم .خانم نظام دوست اظهار همدردی ما رو پذیرا باشید.
‌چهارشنبه 27 فروردين 1393 - 11:01
نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.